Somettaja tienaa 200-300 000 e vuodessa tekemättä juuri mitään ja siivooja 20 000 ja tekee
Kommentit (24)
Niinhän se on ollut jo vuosikymmeniä, että mitä vähemmän ja kevyempää työtä tekee sitä enemmän tulee rahaa. Itse teen paljon raskasta työtä ja saan vähemmän rahaa.
Reilua ei ole kuin päiväkodissa lapsena, jos sielläkään. Aikuisena ei ole mikään reilua.
Paskat mitä chittii, mistä näitä keksitään
Clickbait-otsikko.
Itse olen sormettanut monta vuotta, enkä ole tuollaisiin rahoihin päässyt koskaan käsiksi
mikset sitten ala somettamaan?
99% somettajista tienaa vain roposia.
Perse paljaana siivoavallekin maksetaan hyvin. Sehän somettajienkin bravuuri on.
Sit noi somettajat saa burn outin, kun on niin rankkaa
Vierailija kirjoitti:
20 000 on kyllä reilusti alakanttiin. Huonoinkin tes maksaa 11,02/h.
Veikkaisin, että suurin osa siivoojista ei tee täyttä työviikkoa. Itsellä oli 25-30- tuntisia.
Mainostat nytkin niitä somettajia ja ihmisiä menee ketjusi vuoksi katsomaan mitä ne sanoo. Tällä ne tienaa!
Vierailija kirjoitti:
mikset sitten ala somettamaan?
99% somettajista tienaa vain roposia.
Juuri näin. Somettajien ylivoimainen enemmistö tienaa somellaan vähemmän kuin tuo 20000 €. Suomessa on pari kolme, jotka pääsevät kuusinumeroisille vuosiansioille. Ja he kyllä tekevät töitä menestyksensä eteen. Toki se työ on triviaalia ja isossa kuvassa täysin tarpeetonta, eikä hyödytä ketään. Mutta on harhaluulo, ettei kermankuorijoita olisi ollut ennen someaikaakin. Kyllä oli, silloin he vain tekivät muuta.
No kun ei tartte tehdä mitään niin jokainen siivooja voi halutessaan alkaa somettajaksi
Kukaan ei kiellä siivoojaa somettamasta
Somettajat on yrittäjiä.
Yrittäjänå siivoakin voi laskuttaa 50€/tunti.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei kiellä siivoojaa somettamasta
Eikös se ole joku Kanaska joka siivoaa ja tekee niistä somevideoita, ja tienaa sillä?
Miksi siivoojat eivöt siis ala somettaan? Kerran on se verta helppoa duunia ja varmasti noin isot tulot
Ero tosiaan yrittäjyys. Etelässä ainakin kotisiivouksen normimaskutus 45-50€/tunti. Jos siivoat 7h päivässä toiminimellä niin 350€/pv ja neljä päivää viikossa 1400/viikko.
Yrityksen kuluihin, vakuutuksiin yelleihin jne menee ehkä kolmasosa tuosta. Jää palkkaakin vielä nostettavaksi.
Hmmm, mun on kyllä pakko käsi sydämellä sanoa, että kyllä tietä, mitä bloggari tekee leipänsä eteen.
Toisaalta, eikös se ole hyvä, että osa suomalaisista tienaa enemmän niin progressiivisen verotuksen kautta ei meidän vähemmän tienaavien tarvitse maksaa kaikesta tarvitsemastamme niin paljon.... Kirjat, harrastukset julkisissa, koulutus, ja ajankohtaisena aiheena niin ei minulla olisi vara maksaa terveyden-ja sairaanhoidon kuluja, jos iskee jotain vakavampaa kuin flunssa.
Noh kyllä ne somettajatkin aika paljon hommia tekee. Se onkin toinen asia tekeekö ne mitään yhteiskunnallisesti hyödyllistä.
20 000 on kyllä reilusti alakanttiin. Huonoinkin tes maksaa 11,02/h.