Miksi te syötte koko ajan??
Siis aina kaikkia aamu-, ilta- ja välipaloja. Kahvia joka välissä ja tietenkin kahvin kanssa pitää jotain olla. Aina jotain napsitte ku heikottaa ja hohhoh, ettei mene elimistö säästöliekille.
Mun mies on just tollanen ja rasittavaa kun pitää parin tunnin välein aikuisen ukon napostella. Armoton valitus ja nälkäkuoleman vaikerrus alkaa kun jotain pitäis tehdä vähän kauemmin, kaikessa kestää niin kauan kun pidetään niitä tuhannen napostelutaukoja. Jos lähtee muutamaksi tunniksi johonkin, syö lähtiessä ja silti pitää ottaa evästä.
Minä syön 2-3 kertaa päivässä, koskaan ei ole ollut ongelmaa painon kanssa. Käytän voita, kermaa, tankkimaitoa, syön isoja annoksia lautasmallin mukaan ja herkuttelen joka viikko monestikin.
Lapset ymmärrän ja sairaat, raskaanaolevat ja vanhukset.
Kommentit (73)
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 11:44"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 11:36"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 11:35"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 11:33"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 11:32"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 11:22"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 11:10"]
[quote author="ImenKyrpiä98" time="26.09.2015 klo 11:05"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 11:01"] Ja sua se häiritsee, koska?! Noin munkin mies tekee eikä häiritse yhtään... [/quote] Tottakai se AP:ta häiritsee koska AP on niitä ihmisiä joiden mielestä kaikki mitä tekee eritavalla kuin hän itse on väärin. [/quote] En ole. Mutta rasittaa se valitus ja vaikerrus esim siivouspäivänä tai jossain kaupoilla, koko ajan pitäisi olla syömässä. Eihän mitään saa edes tehtyä jos koko ajan pitää taukoja. Kyllä aikuisen ihmisen pitäisi pystyä olemaan ilman ruokaa useampi tunti. Ei tottumuksesta tarvitse syödä, eikä pieni nälkäkään haittaa. Ap
[/quote]
Miten tuo siivouspäivä syömiseen liittyy?? Tai kaupoilla käynti? Syökö ihmiset siis kaupassakin ja siivotessaan? En jaksa uskoa.
[/quote]
Kyllä meillä menee isontalon siivoamiseen monta tuntia kun siinä lapset hoidetaan samalla ym. Ja kauppoihin ei tuonne 100km päähän lähdetä ihan parin tunnin takia. Kyllä käydään aina hesessä tai jossain kun ollaan shoppailemassa mutta kun sinne pitäis mennä heti kun perille päästään. Ja parin kaupan jälkeen arnoldsille.
Ap
[/quote] edelleen en käsitä mikä sua siinä häiritsee??!!
[/quote]
On rasittavaa kun hommat keskeytyy koko ajan!
Ap
[/quote] no mee ite niihin kauppoihin! Ehkä miestäsi ei vaan kiinnosta?!
[/quote]
Kiinnostaa sitä. Esimerkkejä on vaikka kuinka. Ja ihan muissakin ihmisissä, kavereissa ym.
Ap
[/quote] no sitten varmaan kannattaa erota, jos se sua noin häiritsee että oma elämä menee pilalla....
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 11:46"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 11:44"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 11:36"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 11:35"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 11:33"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 11:32"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 11:22"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 11:10"]
[quote author="ImenKyrpiä98" time="26.09.2015 klo 11:05"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 11:01"] Ja sua se häiritsee, koska?! Noin munkin mies tekee eikä häiritse yhtään... [/quote] Tottakai se AP:ta häiritsee koska AP on niitä ihmisiä joiden mielestä kaikki mitä tekee eritavalla kuin hän itse on väärin. [/quote] En ole. Mutta rasittaa se valitus ja vaikerrus esim siivouspäivänä tai jossain kaupoilla, koko ajan pitäisi olla syömässä. Eihän mitään saa edes tehtyä jos koko ajan pitää taukoja. Kyllä aikuisen ihmisen pitäisi pystyä olemaan ilman ruokaa useampi tunti. Ei tottumuksesta tarvitse syödä, eikä pieni nälkäkään haittaa. Ap
[/quote]
Miten tuo siivouspäivä syömiseen liittyy?? Tai kaupoilla käynti? Syökö ihmiset siis kaupassakin ja siivotessaan? En jaksa uskoa.
[/quote]
Kyllä meillä menee isontalon siivoamiseen monta tuntia kun siinä lapset hoidetaan samalla ym. Ja kauppoihin ei tuonne 100km päähän lähdetä ihan parin tunnin takia. Kyllä käydään aina hesessä tai jossain kun ollaan shoppailemassa mutta kun sinne pitäis mennä heti kun perille päästään. Ja parin kaupan jälkeen arnoldsille.
Ap
[/quote] edelleen en käsitä mikä sua siinä häiritsee??!!
[/quote]
On rasittavaa kun hommat keskeytyy koko ajan!
Ap
[/quote] no mee ite niihin kauppoihin! Ehkä miestäsi ei vaan kiinnosta?!
[/quote]
Kiinnostaa sitä. Esimerkkejä on vaikka kuinka. Ja ihan muissakin ihmisissä, kavereissa ym.
Ap
[/quote] no sitten varmaan kannattaa erota, jos se sua noin häiritsee että oma elämä menee pilalla....
[/quote]
En viitsi erota kun saa niin hyvää seksiä :D
Ap
Olin viikolla kaksi päivää koulutuksessa. Osallistujista 99 prosenttia naisia. Pakettiin kuului aamupala, lounas ja iltapäiväkahvi. Lisäksi tarjolla oli koko ajan vettä ja kahvia ja just tätä pientä purtavaa tyyliin pähkinöitä ja myslipatukoita.
Kyllä mua pikkasen sieppasi, kun vieressä istuva laidunsi ihan koko ajan. Aamukahvit, mehut, sämpylät, sitten lounasta odotellessa närppi jotain hemmetin siemeniä ja jyviä, leuat jauhoi koko ajan. Lounas oli valtava buffa alku-, pää- ja jälkiruokineen, valinnanvaraa vaikka hevosille syöttää. Ei kellekään voinut jäädä nälkä.
No, sitten kun päästiin takaisin koulutustilaan niin eikun vesipullot ja pähkinät ja karkit taas pöydälle ja leuat jauhamaan. Näin jaksettiin kello kahden kahveihin. Jonka ohella tarjottiin kakkua ja pikkuleivoksia ja suklaata ja.......
Siis tän naisen hammaskalusto ei saanut koko päivän aikana yhtään palautumisaikaa. Jatkuvaa närppimistä ja natustelua. Että kyllä pikkasen rasitti kuunnella sitä mussutusta.
Ksi se koulutus oli sitten niin vaativa pala että aivot poltti ihan sikana energiaa, eh.
Mä oon näitä napostelijoita eli syön parin-kolmen tunnin välein. Mulla on oikeasti herkkä sokeritasapaino eli ihan kunnon ruoankin (esim. perunoiden ja lohen) jälkeen alkaa heikottaa. Ehkä tämä osittain on opittu tapakin ja mä myös satun pitämään syömisestä. Pituus mulla on 166 cm ja paino 54 kg. Outoa että sua häiritsee muiden napostelu.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 11:46"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 11:40"]
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 11:39"]Mitä useamman kerran päivässä puputtaa ruokaa sitä useampi happohyökkäys hampaille. Ei ihmisen tarvitse olla koko ajan puputtamassa jotakin, yksi ateria päivässä riittää vallan hyvin. [/quote] Lähde? Pro-ana ei kelpaa.
[/quote]
Mikä lähde? Ei ihmisen tarvitse koko ajan mättää sapuskaa kitusiinsa, ei siinä nälkään ehdi kuolla. Ei kivikautenakaan syöty koko ajan, ja ihmiset olivat paljon terveempiä.
[/quote]
Kivikauden ihmisten keski-ikä oli 20 korvilla, antiikin aikoina 35-40, että miten se terveys sitten mitataan. Toki nykyisen lääketieteen puuttuminen vaikutti asiaan, mutta en nyt ihan täysin vakuuttunut kivikauden ravinnon olevan se ideaalisin. Totuus lienee jossain siellä välimaastossa.
Kolmella aterialla mennään. Aamiainen noin klo 8, lounas töissä klo 13, kotiin noin 17-17.30, kuppi kahvia, päivällinen n.18.30, usein vähän myöhemmin.
Olen ap:n kanssa samoilla linjoilla. Mulla on muutama kaveri, jotka ovat tietoisesti totuttaneet kehonsa siihen, että 2-3 tunnin välein pitää saada jotain naposteltavaa. Voi veljet se on rasittavaa esimerkiksi lomamatkoilla, joilla hyvä kun on edellisestä ravintolasta päästy eteenpäin niin täytyy jo hakea etsiä ruokakauppa ja sieltä välipalabanaania ja mehua. Heidän kanssaan reissatessa päivät pitää suunnitella syömisen ympärille ja aina varmistaa, että laukusta löytyy eväspatukkaa ja pähkinöitä metromatkoille. Ihan kuin pienten lasten kanssa olis liikkeellä. Vaippojenvaihtotauot vaan puuttuu. Itse syön aamupalan ja kaksi isoa ateriaa päivässä. Napostelu tuhoaa hampaat.
Eri ihmisille sopii erilainen rytmi. Mä söin parin vuoden ajan noin et söin vaan 3 ateriaa päivässä (vhh). Aineenvaihdunta meni ihan jumiin ja lihoin. Nyt syön 5 kertaa päivässä pienen annoksen ja laihdun. Aineenvaihdunta toimii mulla paremmin, jos ei mene välillä "paastotilaan" vaan polttaa energiaa "koko ajan".
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 11:04"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 11:02"]Ruoka on liian hyvää :'D olen 171 senttiä pitkä ja painan 65 kiloa.
- narsissi
[/quote]
Minustakin ruoka on hyvää ja rakastan syömistä, en silti mitenkään ehdi/pysty/jaksa syödä niin usein. Eikä heikota.
Ap
[/quote]
Ihmiset on yksilöitä, kaikille ei sovi tuo 2-3 kertaa päivässä rutiini. Jotkut syövät usein, koska eivät pysty syömään kerralla isoa lastia. Ja miehet yleensä syövät enemmän kuin naiset.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 12:11"]Olen ap:n kanssa samoilla linjoilla. Mulla on muutama kaveri, jotka ovat tietoisesti totuttaneet kehonsa siihen, että 2-3 tunnin välein pitää saada jotain naposteltavaa. Voi veljet se on rasittavaa esimerkiksi lomamatkoilla, joilla hyvä kun on edellisestä ravintolasta päästy eteenpäin niin täytyy jo hakea etsiä ruokakauppa ja sieltä välipalabanaania ja mehua. Heidän kanssaan reissatessa päivät pitää suunnitella syömisen ympärille ja aina varmistaa, että laukusta löytyy eväspatukkaa ja pähkinöitä metromatkoille. Ihan kuin pienten lasten kanssa olis liikkeellä. Vaippojenvaihtotauot vaan puuttuu. Itse syön aamupalan ja kaksi isoa ateriaa päivässä. Napostelu tuhoaa hampaat.
[/quote]
Tätä juuri tarkoitan! Eihän siinä ehdi mitään kun koko ajan mennään ruokapaikasta toiseen.
Ap
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 11:10"][quote author="ImenKyrpiä98" time="26.09.2015 klo 11:05"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 11:01"]
Ja sua se häiritsee, koska?! Noin munkin mies tekee eikä häiritse yhtään...
[/quote]
Tottakai se AP:ta häiritsee koska AP on niitä ihmisiä joiden mielestä kaikki mitä tekee eritavalla kuin hän itse on väärin.
[/quote]
En ole. Mutta rasittaa se valitus ja vaikerrus esim siivouspäivänä tai jossain kaupoilla, koko ajan pitäisi olla syömässä. Eihän mitään saa edes tehtyä jos koko ajan pitää taukoja. Kyllä aikuisen ihmisen pitäisi pystyä olemaan ilman ruokaa useampi tunti. Ei tottumuksesta tarvitse syödä, eikä pieni nälkäkään haittaa.
Ap
[/quote]
Otsikko. Miksi te...
Miksi sinua häiritsee mitä me teemme. Ei se sinun siivoamista haittaa, jos minä syön
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 11:54"]
Mä oon näitä napostelijoita eli syön parin-kolmen tunnin välein. Mulla on oikeasti herkkä sokeritasapaino eli ihan kunnon ruoankin (esim. perunoiden ja lohen) jälkeen alkaa heikottaa. Ehkä tämä osittain on opittu tapakin ja mä myös satun pitämään syömisestä. Pituus mulla on 166 cm ja paino 54 kg. Outoa että sua häiritsee muiden napostelu.
[/quote]
Vaihda ne perunat kasviksiin, niin ei heikota vähän ajan päästä :)
Njaaa. Meillä mies syö isosto yhdesti tai kahdesti päivässä ja on lihava. Minä syön pienesti 5 kertaa päivässä ja olen normaalipainoinen.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 11:38"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 11:30"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 11:27"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 11:23"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 11:19"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 11:16"]
2-3 kertaa päivässä on liian vähän. Pitäisi syödä 5 kertaa päivässä joten olet väärässä.
[/quote]
Perustele
[/quote] Verensokeri laskee jos ei syö n. 3 tunnin välein. 5 kertaa ei todellakaan ole hirveästi kun syö _pieniä_ määriä kerrallansa. 2 kertaa päivässä ison annoksen vetäminen on epäterveellistä.
[/quote]
höpöhöpö. Terve keho osaa säädellä verensokereita ihan itse, ellei sen normaalia toimintaa ole sotkettu. Kyse on myös siitä mihin on tottunut.
[/quote] Juu toki kropan saa olemaan tuntematta nälkää ja jopa inhoa koko syömistä kohtaan kun tarpeeksi kauan paastoaa. Olen minäkin ollut "terve" syömishäiriöinen joka söi kerran kaks päivässä. Onnea vaan valitsemallasi tiellä.
[/quote]
En minä tuota tarkoittanut. Syön kyllä 2-3krt päivässä, mutten ole syömishäiriöinen vaan normaalipainoinen ja itseeni tyytyväinen. Kroppa ei ole sekaisin.
Ei kaikilla ole nälkä parin tunnin välein/aamulla/mitä näitä nyt onkaan. Mulla on ihan luontaisena rytminä ja normaalina kehon nälänsäätelynä tämä n. 3ruokaa/päivä. Tykkään ruoasta, nautin siitä paljon, enkä riudu nälässä, vaikka ennen seuraavaa syömiskertaa ehtiikin tulla _sopivasti_ nälkä. Ei aina tarvitse olla mahan täynnä ja syödä varmuuden vuoksi ettei tulisi yhtään nälkä.
Ja ei, ne verensokeritkaan ei heittele näin.
[/quote]
Sinähän jo mainitsit olevasi alipainoinen
Verensokeri vaihtelee ja siksi on hyvä syödä säännöllisesti
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 11:46"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 11:40"]
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 11:39"]Mitä useamman kerran päivässä puputtaa ruokaa sitä useampi happohyökkäys hampaille. Ei ihmisen tarvitse olla koko ajan puputtamassa jotakin, yksi ateria päivässä riittää vallan hyvin. [/quote] Lähde? Pro-ana ei kelpaa.
[/quote]
Mikä lähde? Ei ihmisen tarvitse koko ajan mättää sapuskaa kitusiinsa, ei siinä nälkään ehdi kuolla. Ei kivikautenakaan syöty koko ajan, ja ihmiset olivat paljon terveempiä.
[/quote]
Paljon terveempiä? Kuoltiin kolmekymppisinä
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 12:25"]
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 11:04"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 11:02"]Ruoka on liian hyvää :'D olen 171 senttiä pitkä ja painan 65 kiloa. - narsissi [/quote] Minustakin ruoka on hyvää ja rakastan syömistä, en silti mitenkään ehdi/pysty/jaksa syödä niin usein. Eikä heikota. Ap [/quote] Ihmiset on yksilöitä, kaikille ei sovi tuo 2-3 kertaa päivässä rutiini. Jotkut syövät usein, koska eivät pysty syömään kerralla isoa lastia. Ja miehet yleensä syövät enemmän kuin naiset.
[/quote]
Ei tarvitse syödä isoa lastia, vaikka söisi harvoin.
[/quote]
[/quote]
No tottakai ihmiset oli "terveempiä", koska ihmiset eli keskimäärin 40-viotiaaksi! Voi hyvää päivää taas!
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 12:29"]
Njaaa. Meillä mies syö isosto yhdesti tai kahdesti päivässä ja on lihava. Minä syön pienesti 5 kertaa päivässä ja olen normaalipainoinen.
[/quote]
Lihavuus riippuu ruuasta, ei siitä kuinka usein syö.
Ketä kiinnostaa? Eikä kiinnosta pätkääkään tässäkään ketjussa muiden painot ja bmi:t, koska täällä ei oo näköyhyeyttä keskustelijoihin niin se on samantekevää mitä kirjoitat siihen. T. Syön 4000 kcal päivässä ja painan 48,6 kg.
Joissain maissa kestetään nautinnon puutetta paljon paremmin. Katharsis eli sielun puhdistus vaatii sitä.