Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi te syötte koko ajan??

Vierailija
26.09.2015 |

Siis aina kaikkia aamu-, ilta- ja välipaloja. Kahvia joka välissä ja tietenkin kahvin kanssa pitää jotain olla. Aina jotain napsitte ku heikottaa ja hohhoh, ettei mene elimistö säästöliekille.

Mun mies on just tollanen ja rasittavaa kun pitää parin tunnin välein aikuisen ukon napostella. Armoton valitus ja nälkäkuoleman vaikerrus alkaa kun jotain pitäis tehdä vähän kauemmin, kaikessa kestää niin kauan kun pidetään niitä tuhannen napostelutaukoja. Jos lähtee muutamaksi tunniksi johonkin, syö lähtiessä ja silti pitää ottaa evästä.

Minä syön 2-3 kertaa päivässä, koskaan ei ole ollut ongelmaa painon kanssa. Käytän voita, kermaa, tankkimaitoa, syön isoja annoksia lautasmallin mukaan ja herkuttelen joka viikko monestikin.

Lapset ymmärrän ja sairaat, raskaanaolevat ja vanhukset.

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön aamulla yhden jugurtin, joskus töissä syön lounaan, usein en syö mitään, saatan juoda muutaman kulauksen cokista. Nälkä mulla tulee joka päivä, mutta en juurikaan ehdi siitä välittää, kovin näläntunne menee ohi 15 minuutissa. Jos syön vähän karkkia siinä jossain välissä, menee nälkä hetkeksi ohi, ja sitten on taas nälkä. Jos syön itseni lounaalla ähkyyn, ei ole nälkä kuin vasta illalla. Jos söisin kolme kertaa päivässä runsaan aterian olisin ähkyssä 24/7.

T:130kg

Vierailija
62/73 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 12:29"]

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 11:38"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 11:30"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 11:27"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 11:23"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 11:19"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 11:16"] 2-3 kertaa päivässä on liian vähän. Pitäisi syödä 5 kertaa päivässä joten olet väärässä. [/quote] Perustele [/quote] Verensokeri laskee jos ei syö n. 3 tunnin välein. 5 kertaa ei todellakaan ole hirveästi kun syö _pieniä_ määriä kerrallansa. 2 kertaa päivässä ison annoksen vetäminen on epäterveellistä. [/quote] höpöhöpö. Terve keho osaa säädellä verensokereita ihan itse, ellei sen normaalia toimintaa ole sotkettu. Kyse on myös siitä mihin on tottunut. [/quote] Juu toki kropan saa olemaan tuntematta nälkää ja jopa inhoa koko syömistä kohtaan kun tarpeeksi kauan paastoaa. Olen minäkin ollut "terve" syömishäiriöinen joka söi kerran kaks päivässä. Onnea vaan valitsemallasi tiellä. [/quote] En minä tuota tarkoittanut. Syön kyllä 2-3krt päivässä, mutten ole syömishäiriöinen vaan normaalipainoinen ja itseeni tyytyväinen. Kroppa ei ole sekaisin. Ei kaikilla ole nälkä parin tunnin välein/aamulla/mitä näitä nyt onkaan. Mulla on ihan luontaisena rytminä ja normaalina kehon nälänsäätelynä tämä n. 3ruokaa/päivä. Tykkään ruoasta, nautin siitä paljon, enkä riudu nälässä, vaikka ennen seuraavaa syömiskertaa ehtiikin tulla _sopivasti_ nälkä. Ei aina tarvitse olla mahan täynnä ja syödä varmuuden vuoksi ettei tulisi yhtään nälkä. Ja ei, ne verensokeritkaan ei heittele näin. [/quote] Sinähän jo mainitsit olevasi alipainoinen Verensokeri vaihtelee ja siksi on hyvä syödä säännöllisesti

[/quote]

Tietenkin on hyvä syödä säännöllisesti, mutta se ei tarkoita samaa kuin syödä usein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön vain kerran päivässä.t.ammattivalittaja

Vierailija
64/73 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle aamupala ja lounas on tärkeimmät. Seuraavat ruuat voi siirtyäkin. Mutta lounaan tarvitsen klo 11-13. Siitä ei koskaan voi tinkiä. Muuten tulee huono olo

Vierailija
65/73 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 12:37"]

Minä syön aamulla yhden jugurtin, joskus töissä syön lounaan, usein en syö mitään, saatan juoda muutaman kulauksen cokista. Nälkä mulla tulee joka päivä, mutta en juurikaan ehdi siitä välittää, kovin näläntunne menee ohi 15 minuutissa. Jos syön vähän karkkia siinä jossain välissä, menee nälkä hetkeksi ohi, ja sitten on taas nälkä. Jos syön itseni lounaalla ähkyyn, ei ole nälkä kuin vasta illalla. Jos söisin kolme kertaa päivässä runsaan aterian olisin ähkyssä 24/7.

T:130kg

[/quote]

Miksi pitäisi syödä ähkyyn?

Vierailija
66/73 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muakin ärsyttää kun kavereiden kanssa on jossain ja vähän väliä pitäis olla jotain märehtimässä, mitään ei ehdi varsinaisesti tekemään kun pitää miettiä ruokapaikka ja sitten mennä syömään.

Mun ruokailurytmi menee työpäivänä näin: Aamulla lasi vettä, lounas n. klo 11, välitankkaus n. klo 14.30 ja päivällinen sitten työpäivän jälkeen kun pääsee kotiin (voi olla koska vaan klo 18-21 väliltä), illalla mahdollisesti vielä teetä tms. lämmintä juomaa. Töissä on mukana pikkuevästä siltä varalta, että sattuu ylitöiksi menemään. Vapaapäivänä aloitan aamupäivällä aamiaisella, sitten päiväkahvi joskus klo 15 ja päivällinen klo 18, ja ehkä se iltatee.

Tämä rytmi tuli automaattisesti silloin kun aloitin karppauksen ja on pitänyt paikkansa viimeiset 9 vuotta. Hyvin jaksaa ja veren sokeri pysyy kurissa. Syön itseni kylläiseksi, mutta en kuitenkaan ähkyyn. Ennen seuraavaa ateriaa on nälkä, mutta ei sellainen järjetön heikottava ja tärisyttävä nälkä, mitä ennen oli kun ruokavalio perustui vähärasvaisuuteen ja hiilariin. Hiilariaikoina piti syödä 5-6 kertaa päivässä ja silloin verensokeri heitteli ylös ja alas, aterian jälkeen väsytti ja paleli aivan järjettömästi eikä mistään tekemisestä oikein tullut mitään.

Vierailija
67/73 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä sitä, että aikuiset syö aamu- ja iltapalan. Ilmankin pärjää. Mä syön lounaalla salaatin ja viiden aikaan lämpimän ruuan tai voileivän jos en jaksa kokata. Kahvia en juo eli en pidä myöskään kahvitaukoja ja ylipäätään nestettä menee päivän aikana ehkä 1,5 litraa. Bmi 18 ja hyvin harvoin edes on edes nälkä. Tunnistan nälän tunteen vasta kun nälkä on niin kova että heikottaa ja oksettaa.

Vierailija
68/73 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut vähän kaikenlaisia ruokilurytmejä, mutta minulle sopii parhaiten se, että syön 4-5 kertaa päivässä 3-4 tunnin välein. Ja minulle tulee oikeasti nälkä tuossa ajassa, en syö vain "varmuuden vuoksi". Pystyn kyllä olemaan syömättä pidempiäkin aikoja, jos tarve vaatii. Minulla tulee helposti maha kipeäksi, jos syön kerralla ison annoksen, joten syön mieluummin vähän pienempiä annoksia useammin.
Bmi 17,7

Vierailija
69/73 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paksuilla on aina selitys joka asiaan:) ja kusettavat myös itseään.

Vierailija
70/73 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin syön mieluummin pieniä annoksia monta kertaa päivässä kuin pari kertaa mahan täyteen. En tykkää siitä raskaasta olosta, joka tulee kun maha on täynnä. Mieluummin syön just sen verran, että nälkä lähtee. Tietysti se tulee nopeammin uudelleen, mutta olo pysyy mukavan kevyenä. Voin kyllä olla vaikka 7 tuntia putkeen ilman ruokaa ja usein olenkin esim. lomamatkoilla, koska ruoka ei ole päällimmäisenä mielessä. Siitä tosin yleensä seuraa pääkipu ja kärttyisyys. Mutta kyllä minuakin ottaa joskus päähän esim. isäni kanssa matkustaessa, kun tunnin välein pitäisi saada jotain mässyttää. Itse kannan mukana esim. jotain myslipatukkaa, jos pelkään, että nälkä yllättää. Ei kiinnosta etsiä kauppaa/kahvilaa koko ajan.

Vierailija
71/73 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön 5 kertaa päivässä ja painan 57kg. Lähinnä vältteken liikaa sokerua ja viljoja.

Vierailija
72/73 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 13:02"]

Syön 5 kertaa päivässä ja painan 57kg. Lähinnä vältteken liikaa sokerua ja viljoja.

[/quote]

Mitä sun painos asiaan liittyy?

Vierailija
73/73 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivässä pitäis syödä 6 kertaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi