Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maatiaiskissojen hinnat

Vierailija
05.04.2022 |

Hinnat on noussut pilviin. Ostin itselleni rekisteröimättömän rotukissan 500 eurolla koska en halunnut maksaa 500e maatiaisesta.
Ennen kuin joku sanoo että rekisteröimätön rotukissa ei ole oikea rotukissa. Niin mun kissa näyttää kyseiseltä rodulta täysin ja luonne myös samanlainen kun kyseisellä rodulla

Mitä mieltä olette kissojen hinnoista ?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älytöntä, että maatiainen maksaisi enemmän kuin 50 euroa.

500 on ihan liikaa.

Vierailija
2/44 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maatiaskissoja ei pidä antaa ilmaiseksi. Hintaa pitää olla niin paljon että kesäkissat ja harkitsemattomat heräteostokset jäävät toteutumatta. Jos ei ole varaa maksaa lemmikistä, ei mahdollisesti ole varaa maksaa eläinlääkärikulujakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maatiaisia on ennen annettu ilmaiseksi ja myyty pilkkahinnalla. Onko ihme, että niistä moni on joutunut sellaisille ihmisille joilla ei pitäisi olla mitään eläimiä. Päästetään kissa valtoimenaan maailmalle, ei leikkuuteta kun ollaan niin pihejä, sitten kissa tekee pennut jonnekin navetan vintille ja kohta on koko kylä täynnä epämääräisiä villikissoja. Toivon että kissoista pyydetään aina kunnon hinta ja katsotaan että ne menevät asiallisille ostajille.

Vierailija
4/44 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taisin maksaa omastani 20e,vähän niinku sponssina pentuajan ruuista.

Vierailija
5/44 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin etsiskellyt maatiaiskissanpentua toiselle jo vanhemmalle kaveriksi. Netissä kissanpentujen hinnat ihan tähtitieteellisiä, lähemmäs tuhatta euroa jopa pyydetään pennusta. Kysyntä on ilmeisesti niin kovaa, että voi pyytää mitä vain. Muutama satanen olisi vielä kohtuullinen hinta. Olen jäänyt miettimään useita yksittäisiä pentumyynti-ilmoituksia, siis että kaupataan vain yhtä pentua kovalla hinnalla. Mistä näissä kyse? Onko pentu ensin jostain halvemmalla ostettu ja sitten kaupataan kalliimmalla?

Vierailija
6/44 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse taisin maksaa omastani 20e,vähän niinku sponssina pentuajan ruuista.

Lisätääs tähän vielä, et mun rakas poika täyttää tänä vuonna jo 10! Ja on maailman rakkain!

Vierailija
7/44 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maatiaskissoja ei pidä antaa ilmaiseksi. Hintaa pitää olla niin paljon että kesäkissat ja harkitsemattomat heräteostokset jäävät toteutumatta. Jos ei ole varaa maksaa lemmikistä, ei mahdollisesti ole varaa maksaa eläinlääkärikulujakaan.

Ei tietenkään ilmaiseksi. Mun mielestä kohtuu hinta on max 300 euroa. Mutta yli sen on maatiaisesta ihan liikaa

Ap

Vierailija
8/44 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-2 kahvipakettia on ollut meidän ottamien kissojen hinta. 20€ olisi ihan maksimihinta meikäläiselle.

Vierailija
9/44 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maatiaisia on ennen annettu ilmaiseksi ja myyty pilkkahinnalla. Onko ihme, että niistä moni on joutunut sellaisille ihmisille joilla ei pitäisi olla mitään eläimiä. Päästetään kissa valtoimenaan maailmalle, ei leikkuuteta kun ollaan niin pihejä, sitten kissa tekee pennut jonnekin navetan vintille ja kohta on koko kylä täynnä epämääräisiä villikissoja. Toivon että kissoista pyydetään aina kunnon hinta ja katsotaan että ne menevät asiallisille ostajille.

Tämä on taas mahdoton kärjistys jostakin 1960-luvun Suomesta.  Nykyään perinteinen maatiaiskissa muuttaa ihan täsmälleen samanlaisiin oloihin kuin se kallis rotukissakin.  

Vierailija
10/44 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan se pentu on kolmen kuukauden ikään mennessä jo syönytkin melko ison rahan edestä, madotukset, rokotukset. Sitten pitäisi myydä se kahvipaketilla? :O

Vierailija
11/44 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En sanonu että pitäisi ilmaiseksi antaa. Joku 300 e on musta max hinta maatiaskissalle. Yli sen on silkkaa rahastusta

Vierailija
12/44 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin etsiskellyt maatiaiskissanpentua toiselle jo vanhemmalle kaveriksi. Netissä kissanpentujen hinnat ihan tähtitieteellisiä, lähemmäs tuhatta euroa jopa pyydetään pennusta. Kysyntä on ilmeisesti niin kovaa, että voi pyytää mitä vain. Muutama satanen olisi vielä kohtuullinen hinta. Olen jäänyt miettimään useita yksittäisiä pentumyynti-ilmoituksia, siis että kaupataan vain yhtä pentua kovalla hinnalla. Mistä näissä kyse? Onko pentu ensin jostain halvemmalla ostettu ja sitten kaupataan kalliimmalla?

On voitu tuoda esim. Virosta, näitä on ollut viime aikoina Tori.fi:ssä, olen kiinnittänyt huomiota samaan. Usein ilmoitukset ovat samaan aikaan ei-kantiksen kirjoittamaa huonoa suomea.

Vierailija
13/44 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maatiaiskissoista maksoin (toistakymmentä vuotta sitten) kahvipaketin ja suklaalevyn per pentu.

En ikimaailmassa maksaisi satoja euroja maatiaisesta - nyt mulla on paperillinen cornish rex (650e) ja paperillinen sfinx (1300e).

Vierailija
14/44 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sekarotuisista koiristakaan pyydetä samaa kuin rotukoirista, eikä niitäkään laiteta kulkukoiriksi.  Ihme fa sisteja nämä nykyiset kissa-aktivistit.

Vierailija
15/44 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

periaatteesta en haluaisi maksaa mitään lemmikistä, koska vastustan pentutehtailua, joksi luen myös ammattimaisen kenneltoiminnan. Ja kun niistä lemmikseistä ei saa terveytakuita, niin tuntuisi tyhmältä maksaa tuhansia vaikka koiranpennusta, tai satasia kissanpennusta, joka sitten myöhemmin todetaankin sairaaksi. Meillä on useampia lemmikkejä - kaikki vahinkopentueista ja kaikki ilmaiseksi saatu. Olen maksanut pentujen ruoat ja osuuden eläinlääkärikuluista, joten vahinkopentueen ihmisemäntä/isäntä on saanut korvauksen omista kuluistaan, mutta voittoa tuottavaa toimintaa en ole halunnut tukea enkä tue. Onneksi asutaan maalla, joten täältä saa noita karvaisia vahinkopentuja

Ei rahanvaihtaminen muutenkaan ole mikään tae siitä, että pennun omistajat jotenkin sitoutuisivat eläimeen paremmin ja pitäisivät siitä parempaa huolta. Toki kesälemmikkien ottamista se rajoittaa, mutta tämän ongelman voisi hoitaa helposti lemmikkien pakollisella rekisteröinnillä ja mikrosiruttamisella.

Vierailija
16/44 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissarasistit!

Olen ottanut aikuisia löytökissoja 120-200 e hintaan. Ovat käyneet eläinlääkärissä useasti, joten asiat ovat taatusti mallillaan tai tiedossa.

Jos on aluksi arka, muuttuu kärsivällisyydellä. Ihania ystäviä olen saanut ❤️

Vierailija
17/44 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johan se pentu on kolmen kuukauden ikään mennessä jo syönytkin melko ison rahan edestä, madotukset, rokotukset. Sitten pitäisi myydä se kahvipaketilla? :O

Seuraava omistaja hoitakoot rokotukset. Meiltä lähtenyt kaikki pennut ilmaseksi ja siltikin, niitä saa vielä puoli vuotta pidellä.

Vierailija
18/44 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

omistajan olisi pitänyt huolehtia lemmikkinsä steriloinnista ajoissa. vahinkopentue on aina vahinkopentue. meillä on maailma täynnä kodottomia kissoja ja koiria, niitä ei tarvitse erikseen lisäännyttää

Vierailija
19/44 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän löytökissamme maksoi 100 e ja minusta se oli hyvä hinta. Itse en tekisi heräteostosta tuohon hintaan. Toisaalta olen aika hoomoilasena seurannut viime vuosina monienkin ihmisten rahankäyttöä esim. lasten kavereiden perheissä. Kyllä niitä satasia heitellään aika huolettomasti sinne ja tänne, kun lapsi on vain hukannut takin tai puhelimen tai tahallaan rikkonut polkupyörän tms. Ihan varmasti joku ostaa lapselle kesäkissan vaikka 500 eurolla :( Mutta kai se hinta aina riskiä pienentää.

Vierailija
20/44 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on taas mahdoton kärjistys jostakin 1960-luvun Suomesta.  Nykyään perinteinen maatiaiskissa muuttaa ihan täsmälleen samanlaisiin oloihin kuin se kallis rotukissakin.  

60-luvun? 😂 Kyllä ainakin vielä minun lapsuudessa 2000-luvun puolivälissä kissat eli navetassa/pihassa ja kissojen koko pentue monesti tapettiin halvoin menetelmin ("meni amerikkaan/venäjälle"). Olivat riesa. Entä pohjanmaan kissaongelmat?

Omat kissat aikusena on sisäkissoja ennen kuin joku tulee moosestamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi