Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos olen oman verkkopankin mukaan maksanut maksun ennen maksuvaatimuksen päiväystä

Vierailija
05.04.2022 |

Niin kuuluuko minun maksaa maksuvaatimuksen perintäkulut?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on maksuvaatimus?

Vierailija
2/10 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jos olet saanut muistutuslaskun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä siinä laskussa kyllä lukeekin, että mikäli olet jo maksanut, on tämä huomautus aiheeton.  Eli päiväys ratkaisee, jos maksu ja kirje ovat menneet ristiin.

Vierailija
4/10 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

pankin verkkapankin bugi on aina asiakkaan vastuulla.

Vierailija
5/10 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä siinä laskussa kyllä lukeekin, että mikäli olet jo maksanut, on tämä huomautus aiheeton.  Eli päiväys ratkaisee, jos maksu ja kirje ovat menneet ristiin.

Jos he ovat ennättäneet lähettää sen kirjeen, ennen kuin AP on maksanut laskun (eli maksanut sen alkuperäisen laskun huomattavasti myöhässä) niin joutuu maksamaan perintäkulut.

Kannattaa soittaa AP sun sinne laskutukseen ja kysyä. 

Vierailija
6/10 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä maksun saajaan ja kerro maksaneesi. Voi olla ettei tarvitse.

Vierailija
7/10 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän se niinku menee. Yksi versio, minkä olen kuullut on niin, että jos maksaa eräpäivänä, se on maksettu eräpäivänä, siitä huolimatta, että maksu näkyisi myöhemmin vastaanottajalla. Ja jos näkyisikin vasta seuraavana päivänä, mikä firma lähettää muistutuksen heti? En ole kuullutkaan käytännöstä, että lasku pitäisi varmuuden vuoksi maksaa etukäteen.

Vierailija
8/10 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se nyt muistutus heti lähde. Jos eräpäivänä maksaa niin suoritus näkyy viimeistään seuraavana päivänä.

Ei tarvitse etukäteen maksaa ennen eräpäivää sen takia.

Mielestäni ensin tulee muistutuslasku, ei siis heti eräpäivän jälkeen sekään, sitten maksukehoitus ellei ole maksanut muistuslaskua.

Vierailija
9/10 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän se niinku menee. Yksi versio, minkä olen kuullut on niin, että jos maksaa eräpäivänä, se on maksettu eräpäivänä, siitä huolimatta, että maksu näkyisi myöhemmin vastaanottajalla. Ja jos näkyisikin vasta seuraavana päivänä, mikä firma lähettää muistutuksen heti? En ole kuullutkaan käytännöstä, että lasku pitäisi varmuuden vuoksi maksaa etukäteen.

Näin se menee. Mikään firma ei lähetä muistutusta heti. Voi maksaa rauhassa eräpäivänä. Ei edes tarvitse tietää ellei ite taho koska suoritus näkyy.

Vierailija
10/10 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis Ap tässä ihan naama norsunvitulla. Olin siis maksanut oman verkkopankin mukaan maksun ennen kirjeen päiväystä jossa oli perintäkulu 14e. Noh maksoin tuon perintäkulun vielä sitten vahingossa kahteen kertaan.

Enkä saa edes rahaa takaisin koko summaa ja mietin oliko oikein että edes maksoin sen mutta kyllä näin väittivät

Ihan vaan sillä kyselin kun sitten aikaisemmin olen kans kuullut ja sanottu sitä ett tämä lasku on aiheeton JOS olet maksanut summan ennen tämän laskun päiväystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä