Ehdottakaa alaa mt-ongelmaiselle naiselle.
Olen siis parikymppinen mt-ongelmainen nainen ja mulla ei ole mitään ammattikoulutusta vielä. Mietteissä olisi, että kävisin aikuisille tarkoitetun ammattilukion. Olen miettinyt monia aloja, mutta en ole vielä keksinyt mikä olisi se mun juttu. Tykkään lapsista paljon, eli joku lapsiin liittyvä ala voisi kiinnostaa, mutta ei mielellään sellaista, että pitäisi lähihoitajaksi opiskella ensin. (en pystyisi siihen hommaan) eli tuo rajaa aika paljon niitä lapsiin suuntautuvia aloja. Olisin tosi kiitollinen, jos täältä löytyisi hyviä ehdotuksia ja jos sattuu olemaan muita mt-ongelmaisia paikalla niin olisi kiva kuulla millä alalla ovat ja miten on jaksaneet ja tykänneet alasta.
Kommentit (62)
Ja tietenkin mielellään sellainen ala jolla on hyvät työllistymismahdollisuudet. Ap
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 19:50"]Päässeekö päiväkoteihin harjoittelijaksi ilman koulutusta?
[/quote]
Pääsee. Olen ollut itse päiväkodissa harjoittelussa. Ap
Sairaanhoitoalaa en ainakaan itse jaksanut. Joku joustavampiin aika- ja työnjärjestelyihin soveltuva ala voisi toimia?
T. Epävakaa ja keskivaikea masennus
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 19:52"]Sirkus Finlandia
[/quote]
Erittäin hauskaa. Ap
Olen lääkäri. Minulla on kaksisuuntainen mielialahäiriö.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 19:52"]Sairaanhoitoalaa en ainakaan itse jaksanut. Joku joustavampiin aika- ja työnjärjestelyihin soveltuva ala voisi toimia?
T. Epävakaa ja keskivaikea masennus
[/quote]
Mullakin on epävakaa persoonallisuushäiriö ja keskivaikeaa-vaikeaa masennusta ollut. Eli ei mielellään kovin henkisesti kuormittavaa työtä, fyysisesti saa olla aika raskastakin. Ap
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 19:53"]Strippari
[/quote]
Olisi kiva jos saisi asiallisia vastauksia, varmaan kuitenkin aikuisia ihmisiä täällä vastaamassa. Ap
Koulunkäyntiavustaja, lastenhoitaja, nuorisotyöntekijä...
http://www2.kirjastot.fi/kysy/arkistohaku/kysymys/?ID=a8ca7a54-5fc7-47e0-94dd-d2add2867d09
Kohtuuhyvä linkki
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 19:56"]Lvi-ala? Sähkötyöt?
[/quote]
Hmm... No ei ehkä mun juttu. "Miesten" alojakin voi tosiaan ehdottaa. Ap
Mä olen psyk sh :). No joo, en suosittele, ei ehkä keveintä hommaa.
.
Kiinnostaisko koulunkäyntiavustajan työ? Sellainenkin koulutus kuin iltapäivätoiminnan ohjaaja on joissain amiksissa. Monenmoista löytyy...
.
Pidä kiinni koulutushaaveista, ap :).
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 19:57"]Koulunkäyntiavustaja, lastenhoitaja, nuorisotyöntekijä...
[/quote]
Koulunkäyntiavustaja on yksi jota olen miettinyt. Nuorison kanssa en varmaan osaisi olla. Ap
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 20:01"]Mä olen psyk sh :). No joo, en suosittele, ei ehkä keveintä hommaa.
.
Kiinnostaisko koulunkäyntiavustajan työ? Sellainenkin koulutus kuin iltapäivätoiminnan ohjaaja on joissain amiksissa. Monenmoista löytyy...
.
Pidä kiinni koulutushaaveista, ap :).
[/quote]
Juu tuo koulunkäyntiavustaminen kiinnostaa ja olen sitä miettinyt. Täytyypä lukea enemmän tietoa siitä alasta. Ja todellakin pidän kiinni koulutushaaveista, koska en ikinä haluaisi jäädä lopullisesti toimettomaksi sossupummiksi tai eläkeläiseksi. Se olisi mulle henkinen itsemurha. Ap
Päässeekö päiväkoteihin harjoittelijaksi ilman koulutusta?