Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

50+ nainen, loukkaantuisitko jos sinua pikkulapsen äiti sanoisi mummoksi vai olenko ainoa?

Vierailija
05.04.2022 |

Ratikassa pienen lapsen äiti sanoi "anna mummolle tilaa"

Kommentit (136)

Vierailija
41/136 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin täti, kiitos. Tai rouva.

Mummottelu on varattu vain ja ainoastaan omille lapsenlapsille.

Olisin varmaan sanonut sille äipälle, että eipäs nimitellä.

Vierailija
42/136 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOS OLISIN: Jos olisin tuon ikäinen niin KYLLÄ!

Mutta kun olen Alle 50-v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/136 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän mummoksi kutsu kuin omat lapsenlapset. Jos joku muu sanoo mummoksi sillä tarkoitetaan sitä mille näyttää. Loukkaavaa.

Vierailija
44/136 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohteliasta olisi puhua rouvasta tai puhutella rouvana, mummottelu on moukkamaista

Ai hiivatti, kyllä kinnaisi ottalohkoa jos joku sanoisi lapselleen että "annappas tuolle rouvalle tilaa". Rouva, auts! Kyllä mumma ja muori on paljon parempi.

Vierailija
45/136 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tädiksi kutsuminen on sekin moukkamaista, rouvaksi kutsuminen on sopivaa ja kohteliasta

Vierailija
46/136 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän mummoksi kutsu kuin omat lapsenlapset. Jos joku muu sanoo mummoksi sillä tarkoitetaan sitä mille näyttää. Loukkaavaa.

Mitä loukkaavaa siinä on? Jos mä näytän muorilta ulkonäköni perusteella niin faktahan se silloin on, kenelle siitä pitää loukkaantua? Ittelleen?

Vierailija
47/136 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä loukkaavaa siinä on? Jos mä näytän muorilta ulkonäköni perusteella niin faktahan se silloin on, kenelle siitä pitää loukkaantua? Ittelleen?

Harmaa tukka ja ryppyinen mamma jo 50 vuotiaana, outoa.

Vierailija
48/136 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ap:n kanssa aivan samaa mieltä. Vieraita ihmisiä ei mummotella olkoon minkä ikäinen hyvänsä. Arkipäivän normaali kohteliaisuus on Suomessa täysin hukassa. Itse olisin ilman muuta nuorta äitiä ojentanut ystävällisesti, että en ole lapsesi mummo, joten jätä mummottelut ja opettele käyttäytymään. 

Eli olisit nolannut itsesi perinpohjaisesti.

Kyllä se äiti tässä itsensä nolasi kun muita tuntemattomia menee mummottelemaan.

Voisihan sen todeta takaisin pienelle että voi oletko isosiskon kanssa lähtenyt kylille.

No tuohan olisi hitsinmoinen kohteliaisuus! Muistan kun mua luultiin aikoinaan oman 8 vuotiaan lapseni isosiskoksi ja voi notta kun tuntui huisalta  :D

Vierailija
49/136 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen yli 50 v ja mua tytöteltiin yksi päivä hississä...anna tytön painaa.... hih ja mähän painoin hissin nappia ;)

Vierailija
50/136 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minusta ole kohteliasta sanoa ketään vierasta vanhempaa naista mummoksi. Loukkaavaa se on.

Edes vanhankodeissa ei mummotella vaan rouvia ovat kaikki.

Vierailija
51/136 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmaa tukka ja ryppyinen mamma jo 50 vuotiaana, outoa.

Hä? Nyt on mennyt multa jotain ohi, mä tunnen valtaisan määrän mummoja joilla ei ole harmaa tukka eikä ryppyinen naama. Vain onko mummolle tämmönen ulkonäkö-määritelmä?

Vierailija
52/136 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis se äitihän tässä mummoksi kutsui ei se pieni lapsi, lukemisen ymmärtäminen.

Saattaisin todeta että ei kultaseni en ole teidän mummo.

No aika mummo fiilikset tulee naisesta, joka kutsuu toisia "kultaseni" sanalla. Todella noloa ja alentavaa mennä noin sanomaan. 

Minä vastaisin, että hei mummo, me emme ole sinun kultasia, joten lakkaa kutsumasta meitä sellaiseksi. Enemmän sinä olet mummomainen (jos yli 50v.) kuin joku tuntematon sinun "kultaseni"?

Vierailija
53/136 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen "vasta" 46-vuotias ja mummu yhdelle. Täytyy sanoa että hatuttais jos joku vieras mummottelisi. Vaikka olisin 70, sen tittelin käyttö kuuluu mielestäni vaan lähisuvulle.

Vierailija
54/136 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole ohikulkevalle pikkulapselle mummo, korkeitaan täti. Ihan samoin parikymppisen tytöttely vastaavassa tilanteessa olisi typerää.

Meidän suvussa mummot on eläkeikäisiä, omakin lapsi (15v) ei toivottavasti vielä 12-15 vuoteen edes harkitse lisääntymistä.

Vierailija
55/136 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

50v ryppynaamT lol

Vierailija
56/136 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole myöskään koskaan ollut rouva - enkä halua sellaiseksi kutsuttavan, enkä vielä ole mummokaan, joten kaikista parasta on sanoa vaikkapa "anna tuolle naiselle tilaa", paitsi jos joku taas loukkaantuu, kun luokittelee jompaan kumpaan sukupuoleen. Koskaan ei voi voittaa näissä asioissa.

Vierailija
57/136 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu hassulta, että joku sanoisi vierasta ihmistä mummoksi. Mun lapselle mummoja on vain omat mummot ja muut vieraat naiset ovat tätejä tai aikuisia.

Vierailija
58/136 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, asiatonta kutsua mummoksi tuntematonta ihmistä. Missä nykynuorison käytöstavat. Nämä samat toteaa itseään reilusti vanhemmalle vanhukselle moi hein sijasta.

Vierailija
59/136 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, asiatonta kutsua mummoksi tuntematonta ihmistä. Missä nykynuorison käytöstavat. Nämä samat toteaa itseään reilusti vanhemmalle vanhukselle moi hein sijasta.

Tai hyvää päivää sijasta.

Vierailija
60/136 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tik tok -sukupolvi näkee leikattuja tissejä ja huulia jatkuvasti somessa ja kaikki, jotka eivät ole sellaisia, ovat jalka jo haudassa olevia mummoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän