Voimat ja rahat vähissä, mitä tekisitte?
Vanha ja varaton, myöskin voimaton. Tätäkö se loppuelämä on? Onko muita samassa jamassa, k usessa? Tyytyäkö tähän vai yritänkö vielä ja jos kaikki keinot on ikään kuin sallittuja niin parhaat vinkit tänne, eikä mitään lyttäämistä kiitos.
Kommentit (38)
Ihmisen elämä on kuin kukkasen.
https://tuleuskoon.fi/?gclid=CjwKCAjwlJimBhAsEiwA1hrp5qpE7XSC0Sr7PXffSC…
Vierailija kirjoitti:
Kerro tarkemmin, ikä ja työtilanne, tulo/menot
Jos ja kun täällä kuitenkin on tuttuja, en halua heidän tunnistavan. Haluan vastauksia, en kysymyksiä. Niitä voi sitten soveltaa, jos sattuvat sopimaan.
Ensimmäinen neuvo - olet itse vastuussa omasta elämästäsi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä viiruslinkkejä? Ihan voin kuule sanoa, että en tule!
Rahaa saa töistä. Salilta saa voimaa.
Vierailija kirjoitti:
Tämäkö hyvä. Itse sitä saappaissaan kulkee, mutta kuulostaa vähän kokkareitten neuvolta. Seuraava neuvo?
Onko sinulla sukulaisia tai ystäviä, jotka voisivat auttaa?
Olen itsekin vanha ja varaton, mutta voimia vielä piisaa, joten käyn auttamassa niitä muita vanhoja ja varattomia, joilla ei voimat enää riitä. Käyn heillä siivoamassa, pesemässä pyykit, hoitamassa pankkiasiat ja laskut sekä katson että ruokaa ja puhtautta riittää. Nyt vaan alkaa olla se tilanne, että näitä hoidettavia on enemmän kun minulla aikaa riittää. Hieman pelottaa että kohta tulee sama vaihe kuin sinulle että en enää jaksa ja silloin 30 muuta jää oman onnensa nojaan.
Tähän asiaan olisi hyvä löytyä, joku yhteisasumisratkaisu eli vanhat ja varattomat saman katon alle ja toisiamme auttaen selviämme.
Vierailija kirjoitti:
Rahaa saa töistä. Salilta saa voimaa.
Jeee!!!!
Totta on, että kädestä suuhun eläminen leikkaa vanhalta ja varattomalta lähes kaikki mahdollisuudet tehdä muutoksia elämässä ja hankkia sisältöä siihen. Tunnistan tilanteen hyvin. Tuntee olevansa kuin loukussa.
Olen. Elän ulkomailla säästöillä ilman mitään tukia. Säästöt riittää ehkä ensi vuoteen. En vain keksi mitä töitä saisin tai mihin olisi voimia. Ei turvaverkkoja.
Vierailija kirjoitti:
Totta on, että kädestä suuhun eläminen leikkaa vanhalta ja varattomalta lähes kaikki mahdollisuudet tehdä muutoksia elämässä ja hankkia sisältöä siihen. Tunnistan tilanteen hyvin. Tuntee olevansa kuin loukussa.
Loukussa todellakin. Menoista pystyisin nipistämään vähän, mutta en jaksa. Töitä voisin etsiä lisää, mutta sepä, kun voimat vähissä nykyiselläänkin. Rahaa jos saisin tai rakkautta, mutta jälkimmäisessä on liikaa riskejä, jos joku veisi viimeisetkin roposeni tai että minäkö etsimään elättäjää. Kuinka moni elääkään hulppeasti, kun komeampi puolisko tienaa enemmän. Tekisin vee uu saa t na kaikki kotityöt, jos joku kustantaisi muutaman ulkomaanmatkan vuodessa ja jos jonnekin kauas tai onko sillä väliä. Juuri kun sain kirjoitettua, niin tuli tunne, että onko niiden kaukomatkojenkaan väliksi, mutta se kun olisi varaa valita miten elämänsä makaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen. Elän ulkomailla säästöillä ilman mitään tukia. Säästöt riittää ehkä ensi vuoteen. En vain keksi mitä töitä saisin tai mihin olisi voimia. Ei turvaverkkoja.
Toivon todella, että löydät jotain mielekästä jatkossakin.
Vierailija kirjoitti:
Muuta Suomeen, on tukia ja turvaverkkoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikilla ole turvaverkkoja. Upeaa, jos on saanut lähdettyä jonnekin.
Olen ollut k usessa minäkin. Tajusin pikku hiljaa sen, että jos hoen itselleni olevani k usessa se ei vie ajatuksiani yhtään mihinkään suuntaan. Päätin hyväksyä "kohtaloni", jolloin sain raivattua ajatuksilleni tilaa ideoida ja keksiä uusia ratkaisuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikilla ole turvaverkkoja. Upeaa, jos on saanut lähdettyä jonnekin.
Ei minulla ole Suomessakaan turvaverkkoja, ennemminkin joutuisin auttamaan muita oman elämäni kustannuksella.
Sama ongelma olisi vastassa Suomessakin, eli mitä työtä saisin ja vieläpä jaksaisin tehdä. Aikoinaan pakenin sitä tilannetta opiskelemaan ulkomaille.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittanet tässä omaa tulolähdettä?
Vanha, varaton ja heikko - MITEN siis?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomesta poismuuttaneilla EI ole kelatukia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä viiruslinkkejä? Ihan voin kuule sanoa, että en tule!
Ei ole mitään viruslinkkejä.
Jumala auttaa omiaan aina, mutta jos ei kelpaa, niin ei voi mitään.
Olet siis tässä nyt hyljännyt Jeesuksen avun ja iankaikkisen elämän taivaassa.
Kerro tarkemmin, ikä ja työtilanne, tulo/menot