Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kälyn koiranpentu pissi kalliin mattoni pilalle

Vierailija
25.09.2015 |

Miehen siskon perhe tuli kylään meille. Ostin alkukesästä kauniin ja minulle kalliin (300e) maton. En ole raaskinut sitä käyttää vielä, mutta nyt vieraiden takia laitoin sen paikoilleen ajatellen laittaa sen sen jälkeen pois odottamaan joulua.

Kälyllä on koiria ja nyt pentu, eikä se edes ole kovin pieni enää, kenties puolivuotias. Meillä on kissa ja olen kieltänyt tuomasta koiria meille, koska kissa on aggressiivinen koiria kohtaa ja pelkään, että se repii koirilta silmät päästä. Eikä koiria ole meille tuotukaan tai ne ovat odottaneet autossa.

Nyt kuitenkin varoittamatta käly tuli koira kainalossa. Kissa oli onneksi ulkona retkillään. Käly pissitti koiran pihalla ja sanoi, että se on sisäsiisti. Kuitenkin lähes heti se veti pissat tuohon uudelle matolle.

Ja mitä teki käly! Nauroi. Ja sanoi, että ei noin pienen koiran pissa haise. Ai ei vai! Minusta löyhkä oli karmea! Yritn pyyhkiä läikkää märällä kälyn nauraessa vieressä ja itse olin itkun partaalla.

Minua suututtaa aivan vietävästi. Kälylle ei voi sanoa mitään, koska sen jälkeen anoppi ja miehen suku ovat kimpussani ja haukkuvat minua pikkusieluksi loppuelämän ja sosiaalinen elämä kärsii muutenkin. Kaikki on vaan nieltävä. Asia voi tuntua jonkun mielestä pieneltä, mutta minulle se ei sitä ole. Se on kuin minun kodillani ei olisi mitään arvoa, kuseksitaan vaan pitkin seiniä!

Ja meilläkin on ollut koiria aina, nyt ollaan oltu vuosi ilman. Eli en ole koiranvihaaja, päinvastoin. Vika on koiran omistajassa. Aina.

Aaarghh. Kiitos, että sain avautua. Älkääkä viekö niitä rakkejanne pois kotoa.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen näitä kommentteja, ettei mattoa tarvitsisi pestä. Meillä on ainakin pieniä lapsia, jotka mönkivät pitkin asuntoa ja saattavat vaikka nukahtaa kesken leikin olohuoneen pehmeälle matolle. Itsekin siinä usein makoilen kun olen leikeissä mukana. En ole mikään hygieniaintoilija, mutta tuossa taitaisi olla se minun rajani. Olisiko teistä ok jos koira kusisi esim vuodevaatteille ja ne vain kuivatettaisiin? Kun eihän se niin haise?

Vierailija
2/37 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 14:30"]

Ihmettelen näitä kommentteja, ettei mattoa tarvitsisi pestä. Meillä on ainakin pieniä lapsia, jotka mönkivät pitkin asuntoa ja saattavat vaikka nukahtaa kesken leikin olohuoneen pehmeälle matolle. Itsekin siinä usein makoilen kun olen leikeissä mukana. En ole mikään hygieniaintoilija, mutta tuossa taitaisi olla se minun rajani. Olisiko teistä ok jos koira kusisi esim vuodevaatteille ja ne vain kuivatettaisiin? Kun eihän se niin haise?

[/quote]

Samaa mietin! Jo pelkkä tieto siitä että meillä olisi lattialla matto jossa on koiran pisut ällöttäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ap kylään kälyllesi, juo litran limu ensin ja pissaa sitten sohvalle. Sano hups, pääsi lirahtamaan kun pidätyskyky ei ole enää entisensä.

Vierailija
4/37 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai kaada kahvi tai punaviini matolle/sohvalle. Hups.

Vierailija
5/37 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on kissa jo koiranpennun pissa haisee mielestäsi kauhealle. Ei mulla muuta sanottavaa tälle provolle.

Vierailija
6/37 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 14:50"]

Teillä on kissa jo koiranpennun pissa haisee mielestäsi kauhealle. Ei mulla muuta sanottavaa tälle provolle.

[/quote]

Kissat ei haise. Koiraperheen asunnot haisee poikkeuksetta.

Vierailija
7/37 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 14:54"][quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 14:50"]

[/quote]

[/quote]

No kyllä haisee kissaperheet niin että silmiä kirvelee jo rappukäytävässä.

Vierailija
8/37 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 11:28"]

Miksi päästit koiran teille? Vieraan pitää uskoa että lemmikkejä ei tuoda mukaan kylään jos on kielletty. Voit ihan käännyttää koiran ovelta jos et sitä teille halua.

Etkai anna kissasi kulkea ulkona vapaana?

[/quote]

Luepa ap:n kommentti tuolta aiemmin.

Et kai sinä pidä kissaasi teljettynä sisälle ja ulkoiluta sitä jossain valjaissa?

Vierailija
9/37 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 11:35"]

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 11:23"]

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 10:37"]"Nyt kuitenkin varoittamatta käly tuli koira kainalossa. Kissa oli onneksi ulkona retkillään. Käly pissitti koiran pihalla ja sanoi, että se on sisäsiisti. Kuitenkin lähes heti se veti pissat tuohon uudelle matolle. Ja mitä teki käly! Nauroi. Ja sanoi, että ei noin pienen koiran pissa haise. Ai ei vai! Minusta löyhkä oli karmea! Yritn pyyhkiä läikkää märällä kälyn nauraessa vieressä ja itse olin itkun partaalla. Minua suututtaa aivan vietävästi. "

Pata kattilaa soimaa, musta kylki kummallakin. Tiedätkö ap. minuakin suututtaa aivan valtavasti, kun naapurin kolli on omilla retkillään ja kuseksii kaikki paikat 

Koiran kusi on todella pientä, jos sitä vertaa kissan kuseen, joka ei lähde millään pois.

Vaikka kuinka ap. uskottelee, harvat kissat viihtyvät omassa pihapiirissä tai reviirillään, vaan kyllä ne kuseskelevat joka paikan, ainakin maalla. Lasten hiekkalaatikon hiekat on vaihdettava monta kertaa kesässä, kun kissat paskovat ja kusevat, naarmuttavat todella kalliit autot (vertaa maton hintaan) kun menevät lämmittelemään näin syksyllä konepellille ja auton katolle, puhumattakaan jos erehtyy tuulettamaan petivaatteet ulkona jne. lista on loputtoman pitkä, eikä kissan omistajat eivät millään näytä välittävät kissansa tekosista.

Hajuaistini on ihan normaali ja niin koiran kuin kissan kusen hajusta on kyllä monen vuoden kokemus, vaikka en itse omista kumpaakaan, mutta vastuuttomat naapurit antavat kyllä siitä osansa, vaikka asun maalla ja oma pihapiirini on iso, johon heillä ei ole mitään asiaa.

[/quote]

Kuule, en ole ap, mutta kissanomistaja.  Jos kissa tulee pihallesi, jahtaa se kunnolla pois, heitä vaikka pikkukiviä perään. Ei tule toiste. Mutta kuitenkin ruokit sitä omilla jäteruuillasi, tottakai kissa tulee uudelleen ja uudelleen.

Vierailija
10/37 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 14:54"]

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 14:50"]

[/quote]

[/quote]

Samaa mieltä. Kissa pitää puhtaudestaan tosi hyvän huolen. Koiran turkki löyhkää koiraperheessä ulos asti.

Vierailija
11/37 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä koiranpennunkin kusi haisee. Silloin, kun meidän koirat olivat pentuja, pestiin läikkiä lattioilta ja matoilta hyvin usein. Senkin takia, ettei haju pinty, ja paikasta tule vakiopissipaikkaa.

Vierailija
12/37 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meijän suvussa taas ilman muuta olis tarjottu maton pesua tmv. tottakai... Ihmettelen tommosia ihmisiä, jotka on noin välinpitämättömiä. Oikeesti.

Vierailija
13/37 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan matolle pudota vaikka punaviini. Ei kannata pitää kodissaan lattialla sellaisia mattoja, jotka eivät elämää kestä. 

Ja kälysi on oikeassa, pennun pissa ei juurikaan haise ja peset nyt mattosi, niin ei varmasti haise sitäkään vähää. 

Vierailija
14/37 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 10:17"]

Meijän suvussa taas ilman muuta olis tarjottu maton pesua tmv. tottakai... Ihmettelen tommosia ihmisiä, jotka on noin välinpitämättömiä. Oikeesti.

[/quote]

Hah, yhdestä pikkupennun lirautuksesta koko mattoa ei tarvitse pestä. Meillä on itsellä koira ja koirat aina tervetulleita, joskus pennulta on päässyt pikku vahinko ja se ei mitään haittaa. 

Vierailija
15/37 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on kyllä minusta nyt se puoli, kenen näkökulmasta asiaa on oikeudenmukaista tarkastella. Ei ole kohteliasta tuoda mitään eläintä mukanaan kylään varmistamatta, onko se ok. Ei ole siis väliä, haiseeko pissa tai tekeekö pentu ison vai pienen lätäkön. Näin ollen ap:llä on oikeus mielipahaan. Se ei ole hah - yksi pikkuliru - teitpä ison metelin, vaan minusta yksinkertaisesti moukkamaisuutta vieraan puolelta.

No, meilläkin on koiranpentu, joka on pissannut olkkarin matolle. Se ei haittaa minua, maton saa pestyä. Nyt ei vain ollut kyse siitä. Jos se ap:stä haisee sekä matto on ollut vielä uusi, niin se on hänen kokemus. Jos punaviinin kaataa itse, niin saa syyttää itseään. Toisissa huusholleissa syömisten ja juomisten kanssa pysytään pöydän ääressä. Ei seilata pitkin kotia kaatelemassa sotkua ympäriinsä. Ärsyttävää viisastelua taas siitä, mitä kukakin saa kotonaan tehdä.

Vierailija
16/37 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 10:17"]

[/quote]

Mä taas ihmettelen tollasia nipoja, jotka pesee koko maton, kun puoli desiä lähes väritöntä nestettä joutuu matolle. Ja tekee kauheen haloon tollasesta pikkujutusta, ei taida oikeita ongelmia olla? Ihan hyvin riittää, kun sen ekaks imeyttää talouspaperiin ja sitten pesee sen kohdan. 

Onneksi meillä on suku, joka ei ole noin materialistinen. 

Vierailija
17/37 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nyt kuitenkin varoittamatta käly tuli koira kainalossa. Kissa oli onneksi ulkona retkillään. Käly pissitti koiran pihalla ja sanoi, että se on sisäsiisti. Kuitenkin lähes heti se veti pissat tuohon uudelle matolle.

Ja mitä teki käly! Nauroi. Ja sanoi, että ei noin pienen koiran pissa haise. Ai ei vai! Minusta löyhkä oli karmea! Yritn pyyhkiä läikkää märällä kälyn nauraessa vieressä ja itse olin itkun partaalla.

Minua suututtaa aivan vietävästi. "

Pata kattilaa soimaa, musta kylki kummallakin. Tiedätkö ap. minuakin suututtaa aivan valtavasti, kun naapurin kolli on omilla retkillään ja kuseksii kaikki paikat, niin ulkona kuivumassa olevat pyykit, terassit, lasten hiekkalaatikot, autot jne. Ja kissan kusen hajua ei saa millään pois. On kokeiltu kaikki keinot sitruunasta hajuvesiin. Seuraavakssi on laitettava kait jonkun näköinen loukku.

Miehen sukusi on aivan oikeassa ja vielä ilkeät arvostella kälyäsi, vaikka koiran pissa ei juuri haise, kun itse syyllistyt paljon pahempaan, kun annat kissasi kulkea omilla retkillään, tekemässä tuhoja naapurille ja tuhoamassa lintuja.

Ja  300 euron "kallis" mattosi on todella pientä, verrattuna siihen mitä vahinkoa ja rahan menoa on vapaana oleva kissasi on aiheuttanut naapureillesi, mutta naapurin sovun vuoksi, he ovat valmiina maksamaan kissasi aiheuttamat vahingot omasta pussistaan, eikä valita jossakin mammapalstalla.

Vierailija
18/37 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulis kyllä pieneen mieleenkään viedä pentukoiraa(tai aikuistakaan) jonnekin vierailulle, ilman että varmistan onko se ok. Joka tapauksessa tressi siitä, että pentu rikkoo jotain tai pissaa johonkin, saisi minut enemmin jättämään pennun kotiin. On sitä yksinoloakin joskus harjoiteltava.

Mutta tuo että nauraa koiransa sotkiessa toisten maton, törkeää. Ja kyllä, pissa kyllä haisee. Mulla on ollut useita pentuja hoidossa ja kaikkien pissa on kyllä haissut pahalle.

AP pistä miehes siivoomaan se sotku, omatpahan on sukulaisensa, laittakoon se ne kuriin.

Vierailija
19/37 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en olisi päästänyt niitä sisälle ennen kuin olisiin saanut kalliin maton rullattua turvaan, ja ehkä muutenkin varmistettua ettei ole mitään esineitä jotka voi mennä rikki pennun ryntäillessä, tai joihin pentu voi satuttaa itsensä. 

Vierailija
20/37 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanaton. Kai sanoit että matto oli uusi ja kallis? Ei sitä välttämättä pesulaan mutta kunhan olisi edes tarjoutunut! Mun mielestä jokainen saa pitää kotona ihan mitä huvittaa ilman että pitää ajatella jotain vieraita. Mä saan pitää kaapissani 50e maksavia astioita eikä mun oo mikää velvollisuus hankkii halvempia vain vieraita varten. Sä saat laittaa rahas ihan mihin lystäät sisustaessas kotiasi ilman että sun täytyy miettiä mitä jos joku vieras kusee tän maton. 

Lapsettomilta kannattaa AINA kysyä ovatko lapset tai lemmikit tervetulleita. Nyt tietty joku vetää koko hernarin nokkaan nii kyllä niiltä lapsellisiltaki  voi kysyä onko se katti ok tuoda mukanaan... Käytöstapoja aikuiset ihmiset ! 

Ja nyt asia joka aiheuttaa alapeukkujen vyöryn: Mun kotiini eivät riehuvat kakarat ole tervetulleita. Poikkeustilanteessa saa tietenkin tulla jos ei oikeasti ole muuta mahdollisuutta. Oma koti on oma koti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän