Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytättekö vielä maskeja ?

Vierailija
04.04.2022 |

Mä en käytä ollenkaan!

Kommentit (105)

Vierailija
41/105 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän hengityssuojainta vain töissä. Töissä se on pakollinen osa suojavarusteita, mutta ei liity mitenkään viruksiin. 

Vierailija
42/105 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näitä maskihulluja tänne sikiää? 99% ihmisitä kulkee ihan normaalisti ilman maskia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/105 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä vielä maskipakko. Muualla en ole käyttänyt enää aikoihin.

Vierailija
44/105 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän aina jos joudun olemaan tiloissa joissa on sairaita tai vanhoja ihmisiä. Ihan vain suojellakseni heitä mahdolliselta infektiolta.

Vierailija
45/105 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän aina jos joudun olemaan tiloissa joissa on sairaita tai vanhoja ihmisiä. Ihan vain suojellakseni heitä mahdolliselta infektiolta.

Hengityssuojain suojaa käyttäjäänsä ja jokainen on itse vastuussa itsestään. Siksi minä en käytä maskia, koska en koe tarvitsevani suojautumista. Jos joku muu tarvitsee, hän käyttäköön itse hengityssuojainta. Suurin osa vanhuksista ei käytä. 

Vierailija
46/105 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metroasemilla tulee vieläkin kuulutus ”edellytämme maskin käyttöä joukkoliikenteessä”. Eli käytän. Ja niin käyttävät täällä Länsimetrossa melkein kaikki . Itämetrosta en tiedä.

No ei kyllä käytä :D 

t. Länsimetrolla päivittäin matkustava

Vierailija
47/105 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän maskia, kun ajan autolla tiellä jossa on automaattinen nopeusvalvonta.

Vierailija
48/105 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hengityssuojain suojaa käyttäjäänsä ja jokainen on itse vastuussa itsestään. Siksi minä en käytä maskia, koska en koe tarvitsevani suojautumista. Jos joku muu tarvitsee, hän käyttäköön itse hengityssuojainta. Suurin osa vanhuksista ei käytä. 

Jos olet sitä mieltä että se suojaa vain yhteen suuntaan niin saat olla sitä mieltä. Turhahan sinulle on muutakaan minun väittää jos sitä kukaan muukaan ei ole sinulle selittänyt.

Vierailija
49/105 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä on vieläkin maskipakko? 

Vierailija
50/105 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet sitä mieltä että se suojaa vain yhteen suuntaan niin saat olla sitä mieltä. Turhahan sinulle on muutakaan minun väittää jos sitä kukaan muukaan ei ole sinulle selittänyt.

Tämä ei ole mielipidekysymys. Hyvä esimerkki suojaamisesta on se, että ruumiinavauksissa käytetään FFP2 tai FFP3-suojaimia. Mieti huviksesi suojataanko siinä itseä vai "asiakasta" :D

Vierailija
51/105 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en. Rouva, jonka luona käyn jutteluseurana sanoi jo ajat sitten, että heitä jo se maski pois. Hänestä on inhottavaa, kun ei näe toisen ilmeitä kunnolla. 

Vierailija
52/105 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole mielipidekysymys. Hyvä esimerkki suojaamisesta on se, että ruumiinavauksissa käytetään FFP2 tai FFP3-suojaimia. Mieti huviksesi suojataanko siinä itseä vai "asiakasta" :D

Riippuu maskista ja tarkoituksesta kuten sanoit. https://fi.wikipedia.org/wiki/Hengityssuojain

Vierailija
53/105 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys. Normaalisti käytän aina. Tänään kävin Hyvinkäällä, ja siellä oli paljon ihmisiä, jotka ei käyttäneet. Ihan myyjiäkin. Tuli yllättävän nopeasti sellainen olo, että kehtaanko minäkään käyttää. 

OIen ollut tilanteissa, joissa olen ollut ainoa käyttäjä, enkä häpeä yhtään. Suojaan itseäni ja läheisiäni. Tehkööt muut, mitä haluavat. Sitä paitsi aika moni maskia käyttämätön tuttu on kertonut sairastuneensa ja perheenjäsentensäkin sairastuneen koronaan ja taudin olleet joskus hyvin ikävä ja jättäneen pitkälliset jälkivaivat. Miksi alistuisin turhille riskeille? Maskin käyttö ei paljoa vaadi. Sitä paitsi tilastot osoittavat koronakuolleisuuden kääntyneen taas nousuun: https://www.koronatilastot.fi/fi/ Tietysti kuolleisuus nousee, koska yhä useampi kuvittelee, että pandemiaa ei enää ole. Oikeuskanslerikin on sitä mieltä, vaikka tilastot kertovat muuta.

Vierailija
54/105 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu maskista ja tarkoituksesta kuten sanoit. https://fi.wikipedia.org/wiki/Hengityssuojain

Oppitunti sinulle: wikipedia ei ole millään tasolla uskottava lähde. Siihen on hyvät syyt, miksi sitä ei saa käyttää esim. korkeakoulutehtävissä lähteenä. 

Vierailija
55/105 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kuljeskelet sairaiden ja vanhusten keskuudessa sairaana? Infentiotaudithan eivät tartu muulloin kuin aktiivisessa vaiheessa. 

Vierailija
56/105 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan laita naamalleni mitään paskarättejä!

Toivottavasti psykologit tutkisivat, miksi niin moni suhtautuu vihamielisesti maskien käyttämiseen. Olisi hauska tietää syy.

Vierailija
57/105 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän paikallisen suosituksen mukaan edelleen maskia vieraillessani vanhusten palvelutalossa. Käytän maskia myös kuntosalryhmässäni, jossa on mukana kaksi huonokuntoista leikkaustoipilasta.

Vierailija
58/105 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä on vieläkin maskipakko? 

Hoitoalalla

Vierailija
59/105 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oppitunti sinulle: wikipedia ei ole millään tasolla uskottava lähde. Siihen on hyvät syyt, miksi sitä ei saa käyttää esim. korkeakoulutehtävissä lähteenä. 

Siinäkin olet oikeassa. Mutta sama aineisto löytyy THL:n sivuilta jos kelpuutat sen luotettavaksi sivustoksi?

Vierailija
60/105 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut mieleenkään, täälläpäin jotkut mummot edelleen käyttää ei muut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi