Käytättekö vielä maskeja ?
Kommentit (105)
Aina ffp naamalla kun liikun ihmisten ilmoilla. Käytän myös rappukäytävässä, vaikka ei näy muita. Olen selvinnyt ilman tartuntaa, vaikka lähes kaikki tuttuni ovat sairastaneet vähintään kerran. Olen nuori riskiryhmäläinen.
Käytän julkisissa sisätiloissa. Tietenkin. Ei tämä vielä ole ohi.
Käytän töissä, mutten enää juuri muualla. Jos joutuisin käymään terveydenhuollossa, sitten varmaan käyttäisin. Julkisilla en liiku. Harvassa ovat ne, joilla maski on oikealla tavalla kasvoilla. Suu- tai kaulamaskeja näkee todella paljon, tai ryppyisiä ja ohuiksi hiutuneita, taskun pohjalta kaivettuja. Jos ne jollekulle tuovat turvallisuuden tunnetta tuolla tavoin käytettyinäkin, niin sen kun pitää, mutta vastuullisuus on siitä kaukana.
Ei tarvitse lentokoneessakaan enää käyttää joten en käytä. Se olikin ainoa paikka mihin tuli maski laitettua koko tämän pandemian aikana.
Tottunu käyttämään. Naiset on sanonu seksikkääksi. Ne on kai nämä silmät.
Maskit on niiin naurettavia. Kuten myös maskia käyttävät.
Naamavaippaa en ole ikuna käyttänyt ja en tule käyttämään. Se on niin dorkaa!
Terveisin
0 naamavaippaa
0 kokeellista piikkiä
0 naurettavaa testiä
100% terve
Metroasemilla tulee vieläkin kuulutus ”edellytämme maskin käyttöä joukkoliikenteessä”. Eli käytän. Ja niin käyttävät täällä Länsimetrossa melkein kaikki . Itämetrosta en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
En. Paitsi jos asioin lääkärissä tai apteekissa. Sairastin helmikuussa koronan vaikka käytin maskia tunnollisesti ja huolehdin käsihygieniasta jne. En vain nää mitään järkeä sitä enää käyttää, koska ei se loppujen lopuksi estä tautien leviämistä.
Tutkimusten mukaan estää, mutta mikä siinä jos sinä luot omat tosiasiasi itse.
Olen lopen kyllästynyt niihin, mutta käytän. Koronan takia sairaalassa on ihan hirveesti heikkoja ihmisiä. Jos maskilla vois estää tietämättään levittämisen, niin se on tärkeää kokonaisuuden kannalta. Monet ei vaan ajattele omaa nenää pidemmmälle.
Vierailija kirjoitti:
En. Paitsi jos asioin lääkärissä tai apteekissa. Sairastin helmikuussa koronan vaikka käytin maskia tunnollisesti ja huolehdin käsihygieniasta jne. En vain nää mitään järkeä sitä enää käyttää, koska ei se loppujen lopuksi estä tautien leviämistä.
Tavallinen maski suojaa osittain myös itseä. Eise mikään ffp2-tasoinen suoja ole, mutta vähentää niiden hengitysteihin pääsevien virusten määrä. Eli voit säästyä sairastumiselta, kun sait levittäjältä riittävän vähän niitä.
Toki käytän. Paljon oli kauppakeskuksessa maskittomia nuorehkoja asiakkaita. Maskittomia Av-mammoja?
toki käytän... paikkakunnalla on tartuntojen määrä suurinta sitten koronan alkamisesta....ja kyseessä on vain testatut tapaukset FFP3V hendityssuojaa käytetään, kunnes tapaukset laskee kaupunkikohtaisesti alle 10 kpl.
Käytän, vaikka ei kaupassakaan enää kovin moni näytä käyttävän.
Vierailija kirjoitti:
Käytän julkisissa sisätiloissa. Tietenkin. Ei tämä vielä ole ohi.
Tuskin käytät enää:D Kukaan muu ei käytä:D
Vierailija kirjoitti:
Toki käytän. Paljon oli kauppakeskuksessa maskittomia nuorehkoja asiakkaita. Maskittomia Av-mammoja?
Nykypäivänä enää aniharvat käyttää maskeja. THL on itse myöntänyt ettei niistä ole todellista hyötyä ja suositus on poistunut kokonaan sekä koronaan voi suhtautua kuten muihin hengitystieinfektioihin kautta aikain. Julkisiin tiloihin esimerkiksi kouluihin tilatatut maskilaatikot happanevat nyt varastoissa koska kukaan ei niitä käytä. Niihin mennyt valtavan määrä euroja..
Vierailija kirjoitti:
Ei se pandemia mihinkään ole hävinnyt vaikka rajoituksia avattaisiinkin. Itse ainakin käytän, en itseni, vaan muiden vuoksi :)
Minäkin käytän maskia työssäni pelkästään asiakkaiden vuoksi.
t. ruumiinavaaja
Vierailija kirjoitti:
Aina ffp naamalla kun liikun ihmisten ilmoilla. Käytän myös rappukäytävässä, vaikka ei näy muita. Olen selvinnyt ilman tartuntaa, vaikka lähes kaikki tuttuni ovat sairastaneet vähintään kerran. Olen nuori riskiryhmäläinen.
0 maskia, 0 rokotetta, 0 koronaa. Näin minulla.
En todellakaan laita naamalleni mitään paskarättejä!