Käytättekö vielä maskeja ?
Kommentit (105)
Hetken käytin ja sit kyllästyin eli en käytä.
Julkisien paikkojen sisätiloissa käytän yhä entiseen tapaan.
Käytän ja ainoastaan itseni vuoksi, en kenenkään muun.
En. Paitsi jos asioin lääkärissä tai apteekissa. Sairastin helmikuussa koronan vaikka käytin maskia tunnollisesti ja huolehdin käsihygieniasta jne. En vain nää mitään järkeä sitä enää käyttää, koska ei se loppujen lopuksi estä tautien leviämistä.
Hyvä kysymys. Normaalisti käytän aina. Tänään kävin Hyvinkäällä, ja siellä oli paljon ihmisiä, jotka ei käyttäneet. Ihan myyjiäkin. Tuli yllättävän nopeasti sellainen olo, että kehtaanko minäkään käyttää.
Kyllä käytän. Tänäänkin ollut rajusti tartuntoja suomessa
Töissä on pakko käyttää jos meinaa palkkaa saada.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kysymys. Normaalisti käytän aina. Tänään kävin Hyvinkäällä, ja siellä oli paljon ihmisiä, jotka ei käyttäneet. Ihan myyjiäkin. Tuli yllättävän nopeasti sellainen olo, että kehtaanko minäkään käyttää.
Hyvinkäällähän kaikki käyttävät. Missä mahdoit liikkua?
En käytä enää, mutta kylläpä sain tänäänkin pahoja katseita kaupassa käydessäni. Mitään ruuhkaahan siellä ei ollut, joten turvavälit oli helppo pitää, mutta ilmeisesti minut rinnastettiin rokotevastaisiin. Haluaisin sellaisen rintamerkin, jossa lukisi ”kolmesti rokotettu”.
En ole missään vaiheessa käyttänytkään, sillä en ole mikään juntti lammas.
Käytän. Kummallista, että Suomessa ja länsimaissa jotkut tekevät maskin käytöstä ongelman. Aasiassa maski on epidemioiden aikaan itsestäänselvyys, mutta siellä kriisitietoisuutta onkin enemmän:
https://weibo.com/tv/show/1034:4753106911821844?from=old_pc_videoshow
Vierailija kirjoitti:
En. Paitsi jos asioin lääkärissä tai apteekissa. Sairastin helmikuussa koronan vaikka käytin maskia tunnollisesti ja huolehdin käsihygieniasta jne. En vain nää mitään järkeä sitä enää käyttää, koska ei se loppujen lopuksi estä tautien leviämistä.
Mitä siinä maskipaketissa sanottiinkaan? "Ei ehkäise viruksia"
Minä en ole saanut koronaa tai ainakaan oireita, vaikka vaimolla oli korona. Toisiin näyttää tarttuvan, vaikka ovat kotikaranteenissaan maski naamalla.
Maskipakkoa takana jo 2 vuotta ja 3 kuukautta. Loppuu ehkä tämän vuoden lopussa jos hyvin menee. Eli kyllä, käytän maskia niin kuin kaikki muutkin. Maskittomia ihmisiä olen nähnyt viimeksi vuoden 2020 alussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvinkäällähän kaikki käyttävät. Missä mahdoit liikkua?
Minä olen luullut, että Hyvinkää on Suomen ainoa kaupunki, jonka rajojen sisäpuolella on kaupunginvaltuuston määräämä maskipakko.
Maskeista turvaa kirjoitti:
Auttaako maskit, jos Venäjä hyökkää?
STM:n virkamiehet sanoivat, että maskit luovat turvallisuudentunnetta.
Pakko käyttää töissä. Onneks kohta alkaa lakko!
Ei se pandemia mihinkään ole hävinnyt vaikka rajoituksia avattaisiinkin. Itse ainakin käytän, en itseni, vaan muiden vuoksi :)