Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eroaisitko sinä tässä tilanteessa

Vierailija
23.07.2026 |

En tiedä mitä pitäisi tehdä tilanteessani. Asun isossa kaupungissa, jossa on valmiit hoitokontaktit sairauksiini. Olen kumppanin kanssa etäsuhteessa, siinäkin on omat rasituksensa. Kumppanin mielestä tilanteeni paranisi, jos muuttaisin toiselle puolelle suomea hänen vanhempien omakotitaloon maalle, hän asuu myös siellä peräkammarissa, ja olisin muuttanut samaan huoneeseen käytännössä,  jotta saisin raha-asiat kuntoon. 

Olen todella huonossa kunnossa läheiseni kuoltua, kerroin tästä kumppanilleni kun sain suru-uutisen, ja hän sanoi että voisimme puhua illalla. Tämä ei toteutunut, sillä hän halusi pelata sukulaisen kanssa videopelejä. Hän piti sen jälkeen yli päivän hiljaisuuden, ja sain hakea apua tilanteeseeni yksin.  Pääsin kriisijaksolle, mutta nyt pohdin kumppanini viimeisimpiä sanoja. Hänen mielestään minun pyyntöni että olisimme päivittäin yhteydessä saisi hänet stressaantumaan ja hänen jaksaminen kärsisi. Sanoin myös, että hänen vähäinen yhteydenpito on rasittanut minua. 

Olemme molemmat työttömiä ja sairaseläkkeellä, ja tiedän että hänelläkin on vaikeaa, mutta mielestäni en pyydä liikaa, varsinkaan tässä tilanteessa kun oloni on toivoton.

Olen seurustellut kumppanini kanssa noin 6 vuotta. Hän on minua noin 5v vanhempi, molemmat olemme 30v tai enemmän. Ja nyt hän on sitä mieltä, että päivittäinen yhteydenpito on liikaa, ja että jos muuttaisin maaseudulle kaikki ongelmani ratkeaisivat sillä.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältäkö sinä raukka kysyt pitäisikö erota.?   Jokainen tietää itse missä raja kulkee.  Teeppä mitä lystäät. 

Vierailija
2/18 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos päivittäinen yhteydenpito on miehelle liikaa ja sinä toivot sitä, niin te toivotte eri asioita. Jos mies vähät välittää surustasi, niin hän on mulkku. Ehdotan eroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusi vuotta tuollainen parisuhde? Mitä järkeä? Minä en muuttaisi huonompaan oloihin.

Vierailija
4/18 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne teitä siksipä en ota kantaa.

Vierailija
5/18 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuusi vuotta tuollainen parisuhde? Mitä järkeä? Minä en muuttaisi huonompaan oloihin.

Nyt sait vastauksen itseltäsi.   😆😆😆😆😆😆

Vierailija
6/18 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kutsut jotain hyväksikäyttävää mieslasta "kumppaniksi" ja "puolisoksi"?

Nämä ovat termejä mitä voi käyttää aviomiehestä joka hoitaa sinua kohtaan aviovelvollisuudet ja elättää, ei jostain tumputtavasta 5-vuotiaan tasolla olevasta aikuislapsesta, joka asuu vielä äitinsä kohdussa.

Nyt järki käteen ihminen. 

Vierailija
7/18 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle päivittäinen yhteydenpito on liikaa, ja siksi hän ehdottaa että muuttaisit hänen vanhempiensa luo hänen huoneeseensa? 
Ei ehkä ihan ideaaliratkaisu.

Mitä eroamiseen tulee, taidatte kumpikin elää aika hankalaa vaihetta. Kannattaa miettiä, jaksatko paremmin yhdessä vai yksin.

Vierailija
8/18 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ehdottomasti et muuta minkään 5-vuotiaan aikuismiesvauvan äidin helmaan katsomaan heidän insestuaalista elämäänsä. Mene eteenpäin. Kuulostaa muutenkin siltä että mies aiheuttaa sinulle enemmän harmia ja päänvaivaa kuin iloa.

Vierailija
9/18 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jeesus, elä omaa elämääsi ja jätä typerä riippakivilapsimies elämään omaansa. 

Vierailija
10/18 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroaisin ihan kaikissa tilanteissa. En jaksaisi miestä missään olosuhteissa. Ihailen sinua, että olet jaksanut tuossa tilanteessa.

Vierailija
11/18 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysähdy. Mietihän tarkasti nyt. Nuoruus ja nuoren aikuisen elämä menee nopeasti ohitse. 

Sinun ainutkertaiset vuodet, mitkä eivät palaa.

Vierailija
12/18 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täältäkö sinä raukka kysyt pitäisikö erota.?   Jokainen tietää itse missä raja kulkee.  Teeppä mitä lystäät. 

Hei-  Ei noin vastata. Ties mitä sulle vielä elämässä tapahtuu- karma - kun olet noin veemäinen koppava.

Mieti parikin kertaa miten henkilöt ovat eri tilanteissa mm sairauksineen-  jolloin suurempi hätä myötätunnosta sekä asiallisuudesta.

Tuossa ap:n tapauksessa ei tarpeet kohtaa. Säilyttäisin  itsenäisyyden ja oman huushollin.   Etenkään kenenkään vieraiden ns peräkammareihin ei muuteta.  Ja kyllä- Ottaisin seurustelusta eron.

Hän tämä  mies elää näemmä pääosin itselleen ja omia tarpeita kuullen. TOKI-  jokainen tarvitsee myös omaa aikaa, tilaa oleillakin vaikka vain yksin- tai tavata muita yksin- ilman seuralaistaan. Se, että Ap jo nyt alkaa pohtia tätä asiaa   kertoo siitä--että itsekin oivaltaa-- ei näin.   Toivoisin Ap:n saavan monia asiallisia pohdintoja- Jotta hän voi lopulta  muodostaa sen oman  vahvan mielipiteen ratkaisunsa tueksi- Hänellä ne  hälytyskellot jo kilkattaa.

Toivon  sulle aappi hyvää elämää ja  itsekunnioitusta.

Vierailija
13/18 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sitä pitää täällä kysellä, taidat jo tietää vastauksen. 

Vierailija
14/18 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kutsut jotain hyväksikäyttävää mieslasta "kumppaniksi" ja "puolisoksi"?

Nämä ovat termejä mitä voi käyttää aviomiehestä joka hoitaa sinua kohtaan aviovelvollisuudet ja elättää, ei jostain tumputtavasta 5-vuotiaan tasolla olevasta aikuislapsesta, joka asuu vielä äitinsä kohdussa.

Nyt järki käteen ihminen. 

Eihän teillä ole edes lähisuhdetta. Ei sitä ole. Milloin te tapaatte? 

Ei kuulosta siltä, että olisitte puolisoita toisillenne.

Aika, hyvät vuodet, kuluvat hukkaan.

Vierailija
15/18 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, otan osaa suruusi ja toivon sinulle paljon jaksamista. Kuulostaa siltä että suhteenne ei ole ihan terveellä pohjalla, ja että sinulle olisi ensisijaisen tärkeää huolehtia itse itsestäsi eikä odottaa häneltä paljoakaan. 

Vierailija
16/18 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi katsonut edes kuukautta tuollaista mieskakaraa.

Vierailija
17/18 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt sait vastauksen itseltäsi.   😆😆😆😆😆😆

Täh? En ole ap.  😁

Vierailija
18/18 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan, mitä mies on valmis antamaan sinulle? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi