Laaja tutkimus: Raha on naisten ylivoimaisesti tärkein parinvalintakriteeri
Nyt se on tutkittu:
http://www.iltasanomat.fi/seksi-parisuhde/art-1442976633708.html
Miehille ulkonäkö. Joten ei yllätyksiä siinäkään.
Kommentit (230)
Kädet kyynärpäitä myöden toisen taskussa.
Ei naiset mitään miljonääriä etsi -ihan perustuloinen riittää. Se, mikä on olennaista naiselle, on se, että mies on antelias, avokätinen persoona. Kitsaushan (kyky järkiperäiseen rahankäyttöön) on yksi pahimmista turn-offeista miehelle ainakin tämän palstan perusteella. Naiset haluavat miehen, joka on valmis 'sijoittamaan' rahansa naiseen, niin että naisen elintaso kohoaa suhteen ansiosta -pääsee reissaamaan ulkomaille useammin, saa isomman asunnon, saa kalliita lahjoja mieheltä.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 16:08"]
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 16:05"]
Naisten tärkein parinvalinnan kriteeri, tasaiset tulot on sentään hankittavissa,
[/quote]
Kaikki nyt eivät halua ahnetta, rahan perässä juoksevaa akkaa, joten ei tuo auta ongelmaan mitenkään.
[/quote]
Ei naista, ei ongelmaa. No woman no cry, lauloi Bob Marley. Sulle nyt vaan ei kelpaa mikään.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 17:03"]
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 16:52"]
Vain muutama prosentti miehistä, ja yleensä ihmisistä on rikkaita, ja vain muutama prosentti naisista oikeasti kauniita. Meinaatko että vain he pariutuvat ja muut viis miljoonaa suomalaista kituuttaa sinkkuna? Ettei rakkaudella ja luonteella ole yhtään mitään tekemistä parinvalinnassa?
[/quote]
Naiset vaativat lähes poikkeuksetta, että mies käy töossä - ja se on todellakin kriteerinä tärkeämpi kuin jotkut luonteet ja kemiat. Siinä ei paljon tuollaiset asiat paina kun nainen laskemaan miehen rahallista arvoa.
[/quote]
Jos miehellä on varaa olla käymättä töissä, kyllä sekin varmaan useimmille on ihan ok.
83: *turn offeista miehellä, ei miehelle*
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 17:09"] Sulle nyt vaan ei kelpaa mikään.
[/quote]
Miten niin ei kelpaa? Aika moni olisi mulle kelvannut, mutta itse en ole kelvannut kun naiset ovat olleet järjestäänsä liian ahneita.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 17:10"]
Jos miehellä on varaa olla käymättä töissä, kyllä sekin varmaan useimmille on ihan ok.
[/quote]
Varmasti kelpaakin. Rahastahan tässä on kyse.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 17:12"]
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 17:09"] Sulle nyt vaan ei kelpaa mikään.
[/quote]
Miten niin ei kelpaa? Aika moni olisi mulle kelvannut, mutta itse en ole kelvannut kun naiset ovat olleet järjestäänsä liian ahneita.
[/quote]
no voi voi kun hottistypyköille ei kelpaakaan sohvalla lojuva kitisijä.
Noniin, oon taas ollut llatujournalismia Iltasanomilta. Tutkimuksessa kysymys oli “What traits do you find desirable or undesirable in a marriage partner/long-term relationship partner?” ja vastausvaihtoehdot olivat: Good looking / Slender body / Steady income / Makes or will make lots of money.
Mikään noista vaihtoehdoista ei kuvaa henkisiä puolia, hellyyttä, fiksuutta, koulutusta jne. Tutkijat halunneetkin saada raflaavia tuloksia, koska sillä saa julkisuutta ja rahoitusta. Huomattavaa myös on , että kyse oli amerikkalaisesta tutkimuksesta. Yhdysvalloissa on naisen asema työmarkkinoilla hankalampi kuin Suomessa ja kotiäitiyhteiskunnassa on luonnollisesti tärkeämpää puolison varallisuus kuin silloin jos molemmat työskentelevät.
Ko. tutkimus löytyy täältä: http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0191886915005462
Ja sitten vertailuksi onnellisesta parisuhteesta Suomessa tehty tutkimus, naisten vastauksissa korostuivat hellyys, koskettelu, empatia! http://www.hs.fi/elama/a1442974280464?jako=dcefc9d71d180bf3b86af9b92e92d33c
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 15:24"]
Olen epänormaali kun minulle kelpasi levyseppä-hitsaaja joka nettoaa vain 2000e/kk. Vuosituloissa minä johdan n. 6000 eurolla.
[/quote]Ehdottomasti olet epänormaali, niin kuin suuri osa suomalaisista naisista. Aika monella on työtön tai muuten huonosti tienaava mies.Nainen tienaa monesti enemmän, mutta sehän ei sovi näihin tutkimuksiin. Naisen on aina oltava rahanperässä,että tällä AP:llä on mistä valittaa. Aika jännä muuten, kun ajatellaan Suomen ykkösparia. Mies varmaan on valinnut tutkimuksen mukaan(ulkonäön perusteella), mutta entä nainen? Jennihän tienaa huomattavasti miestään enemmän.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 17:04"]
Huomasit varmaan miten ap ei katso tarpeelliseksi yhtään irrottautua tutkimuksessa kerrotuista miesten vaatimuksista.
[/quote]
En ole ap, mutta mullehan tämä oli joka tapauksessa suunnattu. Valitettavasti en vaan edelleenkään voi muiden miesten kriteereille mitään. Mulla ei ole juuri minkäänlaisia ulkonäkövaatimuksia, vaan luonne ja persoona oikeasti ratkaisee enemmän. Sopivan luonnonmukainen ja renttumainen look on naiselle paras, jos valita pitää, mutta ei sillä oikeasti ole niin väliä. Ei mikään pyntätty meikkihirviö.
Kyllä naisissakin varmasti on niitä joita ei miehessä kiinnosta raha ja työ, siinä en väitä vastaan. Tuollaisia naisia on kuitenkin ehkä 1% ja ne ovat luonnollisesti haluttuja, joten siitä voi laskea kuinka todennäköistä tuollaisen löytäminen on.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 17:00"]
Eihän tuossa ollut edes mahdollista sanoa, että minulle tärkeintä parinvalinnassa on ihmisen luonne tai ominaistuoksu tai uskonnollisuus. Ne eivät olleet vaihtoehtoina. Kysyttiin tyyliin, onko tärkeää, että puoliso on miellyttävän näköinen ja että hänellä on säännölliset tulot. Tuskin kukaan siihen vastaa, ettei ole. Jos olisi kysytty, onko luonne tärkeä, olisi vastattu, että on - tietysti. Tutkimus lähtee tästä lähtöoletuksesta, että varakkuus ja ulkonäkö ratkaisevat.
[/quote]
Näin juurikin! Kannattaa nykyaikana kun internet on käytössä, googlata se alkuperäinen tutkimus, lukea kysymyksenasettelu ja metodit tarkkaan ja päätellä sitten onko tutkimus ollut ihan niin selkeä ja mustavalkoien kuin esim Iltasanomat väitää sen olevan. Iltasanoman toimittajakin luultavasti tässä lukenut vain amerikkalaisten lehtien tekstit, ei itse tutkimusta. Laiskaa journalismia!
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 17:00"]
Eihän tuossa ollut edes mahdollista sanoa, että minulle tärkeintä parinvalinnassa on ihmisen luonne tai ominaistuoksu tai uskonnollisuus. Ne eivät olleet vaihtoehtoina. Kysyttiin tyyliin, onko tärkeää, että puoliso on miellyttävän näköinen ja että hänellä on säännölliset tulot. Tuskin kukaan siihen vastaa, ettei ole. Jos olisi kysytty, onko luonne tärkeä, olisi vastattu, että on - tietysti. Tutkimus lähtee tästä lähtöoletuksesta, että varakkuus ja ulkonäkö ratkaisevat.
[/quote]
Juuri näin! Ja lisäksi lehti vielä uutisoi tarkoitushakuisesti vääristellen, ja ap korottaa panoksia. Inhottavaa, miten paljon lietsotaan sukupuolten sotaa, varsinkin nämä markkina-arvomiehet harrastavat tätä.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 17:15"]
Ja sitten vertailuksi onnellisesta parisuhteesta Suomessa tehty tutkimus, naisten vastauksissa korostuivat hellyys, koskettelu, empatia! http://www.hs.fi/elama/a1442974280464?jako=dcefc9d71d180bf3b86af9b92e92d33c
[/quote]
Tuo tutkimus ei kerro mitään naisten mieltymyksistä -se kertoo vain, mikä tekee suhteesta onnellisen naiselle. Naiset puhuvat tuossa kokemuksesta, eivät he ole parisuhteeseen lähtiessään mitenkään painottaneet noita asioita. Puolison rikkaus taas on naiselle perusedellytys jotta edes lähtevät suhteseen -sitten, jotta suhteesta tulisi vieläpä onnellinen, täytyy mukana olla tuota hellyyttä ja empatiaa.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 17:03"]
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 16:52"]
Vain muutama prosentti miehistä, ja yleensä ihmisistä on rikkaita, ja vain muutama prosentti naisista oikeasti kauniita. Meinaatko että vain he pariutuvat ja muut viis miljoonaa suomalaista kituuttaa sinkkuna? Ettei rakkaudella ja luonteella ole yhtään mitään tekemistä parinvalinnassa?
[/quote]
Naiset vaativat lähes poikkeuksetta, että mies käy töossä - ja se on todellakin kriteerinä tärkeämpi kuin jotkut luonteet ja kemiat. Siinä ei paljon tuollaiset asiat paina kun nainen laskemaan miehen rahallista arvoa.
[/quote]Naiset vaativat,että mies käy töissä?????? Missä sen miehen sitten pitäisi käydä???? Ryyppäämässä? Vieraissa? Tottakai miehen pitää käydä töissä, niinhän naisetkin käy. Tai voi mies myöskin opiskella tai olla eläkkeellä, Ja niin voi naisetkin. Ihmiset yleensä käy töissä(sinä et käy? ja pidät pahana ,että ihmiset olettaa ,että pitäisi käydä töissä?) Ja kyllä se mies voi olla koti-isäkin. Harvemmin ne vain haluaa jäädä kiljuvien lasten kanssa kotiin. Ja usko jo työllä ei kukaan rikastu. Suomalainen mies tienaa niin huonosti,että ei niitä kukaan nainen voi rahasta ottaa, kun ei niillä ole rahaa. Ja miksi sinä olet niiiin huolissasi miesten rahoista? Ei ne sinulle kuulu.Mitä se on sinulta pois jos joku valitsee kumppanikseen TÖISSÄKÄYVÄN miehen?
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 15:11"]
Mahtavaa. Pelkäsin jo etten saa koskaan naista, mutta rahan hankkiminen on mulle suht helppoa. Täytyy vaan tehdä sitä
[/quote]
En ikinä rikkaana ottaisi vaimoa vaan käyttäisin maksullisia. Menisi mielenterveys vaimon kanssa, kun jatkuvasti miettisi rakastaako vai haluaako rahat.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 17:24"]
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 17:15"]
[/quote]
Tuo tutkimus ei kerro mitään naisten mieltymyksistä -se kertoo vain, mikä tekee suhteesta onnellisen naiselle. Naiset puhuvat tuossa kokemuksesta, eivät he ole parisuhteeseen lähtiessään mitenkään painottaneet noita asioita. Puolison rikkaus taas on naiselle perusedellytys jotta edes lähtevät suhteseen -sitten, jotta suhteesta tulisi vieläpä onnellinen, täytyy mukana olla tuota hellyyttä ja empatiaa.
[/quote]
Huutonaurua :D Kyllä minä parisuhteeseen lähtiessä nimeonmaan olen painottanut sitä, että onko mies empaattinen ja mukava.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 17:22"]
Juuri näin! Ja lisäksi lehti vielä uutisoi tarkoitushakuisesti vääristellen, ja ap korottaa panoksia. Inhottavaa, miten paljon lietsotaan sukupuolten sotaa, varsinkin nämä markkina-arvomiehet harrastavat tätä.
[/quote]
Ja sä puolestasi yrität uskotella, että kaikki viestit ovat tämän "mystisen ap:n" lähettämiä ja yrität sen lisäksi myös uskotella, että mä olen tämä ap. Eli mitäpä jos lopetat ensin itse sen lietsomisen ja vasta sitten vaadit sitä muilta.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 14:53"]Mä menin naimisiin lähes varattoman miehen kanssa (oltiin nuoria ja vasta niin alussa). Jos nuorena menee naimisiin, esim. opiskelijana, niin harvoin sillä miehellä nyt niin rahaa vielä on. Tulevaisuuden työllistymisestäkään ei tiedä mitään. Me syötiin kaurapuuroa ja venytettiin penniä, eikä nykyisestä vauraudesta ollut silloin tietoakaan, ei yhtään! Ja luulen, että aika monilla pareilla se alku on ollut kaikkea muuta kuin varakas, vaikka myöhemmin vaurastuttaisiinkin.
[/quote]
Näin se minullakin meni. Mies on pärjännyt paremmin työssä, mikä näkyy tuloissakin, kuin olisi nuorena uskonut. Mies on itsekin ollut välillä ihmeissään siitä.
Ei siis todellakaan ollut näkyvissä kuin se että töitä tekee niin kuin minäkin.
Etsin kyllä sellaista saman tasoista silloin, olin realisti ja hyvin ollaan juttuun tultu.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 16:59"]
Meinasit sillä kelan päivärahalla elättää kakarat??? Vai ajattelit että muija kuitenkin käy töissä, niin elättäköön sen koko köörin?
[/quote]
Mua ei kyllä missään vaiheessa kiinnostanut paskan vertaa kummankaan varallisuus ja tulotaso. Aivan yhdentekevää mulle. Kummassakin suhteenalussa muijalle oli kuitenkin ensiarvoinen tärkeää, että menen töihin ja tienaan. Sitten tulikin ero kun en kummallakaan kerralla suostunut käskystä täyttämään muijan ahneita vaatimuksia.