Mikä laulu avaa sinun itkuhanasi?
Mulla Dannyn Monza, teinistä asti jo.
Kommentit (273)
Michael Jacksonin Earth song.
En tajua, mikä siinä jälkimmäisessä on, mutta itken aina kyynelet valtoimenaan valuen.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 22:53"]
Michael Jacksonin Earth song.
En tajua, mikä siinä jälkimmäisessä on, mutta itken aina kyynelet valtoimenaan valuen.
[/quote]
Niin siis ennen sitä oli varpunen jouluaamuna mutta se tipahti viestistä pois.
Cats In The Cradle-Harry Chapin
Vaikee suomentaa sanoja kun on niin liikuttavat sanat ettei meinaa saada sanottua.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 12:56"]
Nukkumatti-laulu. En pysty laulamaan sitä lapselle ku hanat aukee joka kerta. :D Samoin se "maan korvessa kulkevi lapsonen pien.." Tuo mieleen jotenkin lasten hautajaiset, vaikka en ole ikinä sellaisissa joutunut onneksi olemaankaan. Pienestä asti oon alkanu siitä itkemään, heti ku kappale alkaa.
[/quote]
Anteeksi, pakko tarttua ja korjata;
Maan korvessa kulkevi lapsosen tie.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 22:01"]Paljon täällä itkettäviä jo mainittukin, vielä Maa on niin kaunis sekä K. Tapion versio kappaleesta Olen kuullut on kaupunki tuolla.
[/quote]
Olen kuullut on kaupunki tuolla -laulua en pysty edes ajattelemaan, oli mun edesmenneen mumman lempilaulu. <3 Pelkkä nimen näkeminen saa itkemään.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 20:31"]
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 20:11"]Mozartin Requiem sisältää muutaman uskomattoman kauniin hetken. [/quote] Lacrimosan alkutahdit... *kananlihalla*
[/quote]
Beethovenin Moonlight Sonatan alku on myös todella kaunis.
Katri Helenan Almaz onnen lapsi. Tyttäreni opo lauloi tämän heidän lakitustilaisuudessa ja tilaisuus oli kovin koskettava. Nykyäänkin aina alkaa kyynel valua.
Timo Rautiaisen(?) Lintu. Alkuperäinen versio ja sanat Marja Mattlarin.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 20:56"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 20:52"]Finlandia-hymnistä pitäisi tehdä Suomen kansallislaulu. Se osuu sieluun ja kuvastaa suomalaista mentaliteettia ihan eri tavalla kuin Maamme-laulu. Ja kyllä, avaa kyynelkanavat joka kerta.
[/quote]
Mietin just samaa! Ennen kuin luin tämän postauksen. Ajattelin, että tuskin kukaan vastustaisi vaihtoa..
[/quote]
Eijeijeijeijeiiii. Pakko sanoa, että täällä yksi, joka vastustaisi. Ja ei, kyse ei ole siitä, ettenkö pitäisi Finlandia-hymnistä, päin vastoin, se juuri nimenomaan on yksi maailman hienoimmista sävellyksistä, ja etenkin hyvän mieskuoron esittämänä musiikkia taivaasta. Ja sellaisena se saisi minun puolestani myös pysyä. Jos siitä tulis kansallislaulu, niin sitä hoilattais kännissä täyteen ääneen kaikenmaailman jääkiekkokisoissa ja missä vaan, äkkiä katois se taianomasuus ja herkkyys siitä.
[quote author="pulutossu" time="25.09.2015 klo 01:13"]Annie Lennoxin Into the West
Kari Rydmanin Niin kaunis on maa
Ota hänet vastaan (en muista esittäjää)
Hobitti-elokuvan kappale, TSH-trilogiassa Pippin-hahmoa muistaakseni näytelleen laulajan "The Last Goodbye" jos oikein nyt nimenkään edes muistan.
[/quote] Tuossa vielä viimeksi mainittu linkissä, biisin nimi näköjään ainakin meni oikein.
Suvi Teräsniska, Taivas sylissäni <3