Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua kaivattaisiin, isä täyttää 50-vuotta...

Vierailija
22.09.2015 |

Eikä ole varaa järjestää oikein minkäänlaisia juhlia. :( Ollaan kaikki lapset vasta päätetty opiskelut ja nuorin opiskelee vielä. Voileipäkakut ja muut pystyisin kyllä kustantamaan, mutta ei todellakaan rahaa tilojen vuokraamiseen saatikka pitopalveluihin ym. juomien ostoon. Mitä ihmettä keksin? :( Haluaisin kuitenkin järjestää isälleni edes jotain mukavaa pyöreiden vuosien kunniaksi. Äiti ei ole kuvioissa, jos joku kysyy sitä. Olisin kiitollinen vinkeistä. <3

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 14:41"]

Risteily ei oikein sovi, koska kenelläkään ei ole passia.

Isäni ei edes odota mitään juhlia, mutta olisi mukava jotain järjestää silti, koska hän on ollut iso osa meidän lasten elämässä, kun äiti lähti. Olisi tavallaan ihana kiittää juhlilla kaikesta, kun kaikki lapset ollaan jo aikuisuuden kynnyksellä.

[/quote]Ehdottaisin että jokainen teistä kirjoittaa lapsuusmuistoja isästä, kokoatte ne itsetehdyksi kirjaksi tai albumiksi, mukaan kuvia ym. Jokaisella on omat ja erilaiset muistot isästä ja luulen että hänestä olisi mukava lukea teidän kokemuksianne ja muistojanne. Siitä jää kiva ja ikuinen muisto hänelle. Lisäksi kokoonnutte yhteen ihan vain syömään, teette hyvää ruokaa ja jälkkäriksi kakkua. 

Vierailija
22/33 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on noin hankalaa, että kaikki on kaukana ja rahat on loppu ja isä on sairas, niin ihan oikeasti: miksi järjestää mitään juhlia? Eikö muka riitä, että lapset tuo kukkia, täytekakun ja kahvit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan teistä asu sellaisessa talossa mistä saisi vaikka kerhohuoneen käyttöön veloituksetta. Hieman koristelua ja tuotte kimpassa tarjoilut. Kutsutte isäsi ystäviä ja keksitte jotakin hauskaa ohjelmaa....

Ihahan kunnollinen ruokailu, vaikka isäsi lempiruokaa ja kakkukahvit päälle saattaa tulla halvemmaksi kuin voileipäkakut sun muut härpäkkeet.

toivotan onnea ja iloa juhlavalmisteluihin

Vierailija
24/33 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 14:53"]

Kenelläkään ei ole passia :D

[/quote]

Ei ole, koska ollaan oikeasti oltu köyhiä koko lapsuus, eikä kukaan meistä ole edes koskaan käynyt laivalla.

-ap

Vierailija
25/33 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 14:50"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 14:48"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 14:43"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 14:38"]

Kun täytin 50v, järjestin itse juhlat enkä olettanut, että lapset ne maksaa.

[/quote]

Isäni on vähävarainen, koska ei ole työelämässä enää sairauden vuoksi.

-ap

[/quote]

Ok, tämä muuttaa tietysti tilanteen. Olette todella kultaisia halutessanne ilahduttaa isäänne. Mistä hän tykkää? Sanotaan vaikka että hänen haaveensa on aina ollut päästä lentokoneeseen, niin ostaisitte sellaisen Helsingin yllä kiertelyn (taitaa olla ihan hirveissä hinnoissa, mutta tämä oli siis vai yksi idea) tai vastaavan. Joku elämyslahja siis, omissa mahdollisuuksissanne.

[/quote]

Tätä olen miettinyt myös. Jos keräisi halukkailta pienen kolehdin ja ostaisi jonkun elämyslahjan ja sen jälkeen vaikka kahvittelut kotona ja loppu ilta ystävien kesken. :)

-ap

[/quote]

Nää on niin noloja nää rahankeräyskutsut! Anna rahaa, saat kahvit.

Vierailija
26/33 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuuko kimppakyydissä matka Lappiin, jos kaikki mahdolliset juhliintulijat ovat siellä? Itse täytän 50 v. talvella enkä halua mitään juhlia mutta ehkä haluaisin tehdä jotain itselleni mielekästä, kun keksisin, että mitä. Toinen vaihtoehto on antaa päivän mennä ohi niinkuin muutkin päivät. 

Vierailija
27/33 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkää rento ja pienimuotoinen kahvittelutilaisuus kotona perheen kesken.

Vierailija
28/33 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 14:50"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 14:48"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 14:43"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 14:38"]

Kun täytin 50v, järjestin itse juhlat enkä olettanut, että lapset ne maksaa.

[/quote]

Isäni on vähävarainen, koska ei ole työelämässä enää sairauden vuoksi.

-ap

[/quote]

Ok, tämä muuttaa tietysti tilanteen. Olette todella kultaisia halutessanne ilahduttaa isäänne. Mistä hän tykkää? Sanotaan vaikka että hänen haaveensa on aina ollut päästä lentokoneeseen, niin ostaisitte sellaisen Helsingin yllä kiertelyn (taitaa olla ihan hirveissä hinnoissa, mutta tämä oli siis vai yksi idea) tai vastaavan. Joku elämyslahja siis, omissa mahdollisuuksissanne.

[/quote]

Tätä olen miettinyt myös. Jos keräisi halukkailta pienen kolehdin ja ostaisi jonkun elämyslahjan ja sen jälkeen vaikka kahvittelut kotona ja loppu ilta ystävien kesken. :)

-ap

[/quote]

Ei muuten ole kallista: Googlaa DC-ry. Jäsenmaksu noin 25 euroa + lento 60 euroa.

Risteilylle ei tarvita passia (Tukholma, Uumaja, Ahvenanmaa tai Tallinna). Halvimpia taitaa olla sellaiset Turusta myytävät lounasretket Ahvenanmaalle ja takaisin saman päivän aikana, Maarianhaminassa vaan vaihdetaan laivaa. Riippuu tietenkin missä asutte. 

Vierailija
29/33 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustupa aiheeseen SCHENGEN. Ei tarvita passia. Vai miten luulet, että ne pakolaiset pääsee maasta toiseen Euroopassa?

Vierailija
30/33 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ikinä ollut laivalla mukana passia, lapset ei edes omista. Riittää että on joku henkkari, ja tuskin sitäkään kysytään.

Vierailija
31/33 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 14:41"]

Risteily ei oikein sovi, koska kenelläkään ei ole passia.

[/quote]Ruotsinristeilylle ei tarvitse passia, ajokortti tai henkilökortti riittää.

Vierailija
32/33 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 15:20"]

Mulla ei ole ikinä ollut laivalla mukana passia, lapset ei edes omista. Riittää että on joku henkkari, ja tuskin sitäkään kysytään.

[/quote]Tallinnan risteilyllä tarvitsee passin tai kuvallisen henkilökortin, ajokortti ei riitä. Voipi sattua niin, että jää laivasta, jos näitä ei ole. Vauvaltakin vaaditaan. 

Vierailija
33/33 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin viime viikolla lentäen Milanossa, eikä ketään kiinnostanut nähdä minkään valtakunnan henkkaria tai passia kummassakaan päässä, Helsinki-Vantaalla tai Milanossa. H-V:lla vielä oikein erikseen kuulutettiin boardingissa (=koneeseen mennessä), että henkkaria ei tarvitse näyttää, vain se boarding pass (=lippu). Eli kuka vaan olis voinut mun lipulla matkustaa kun tekee check-inin (=sisäänkirjautuminen = lennolle "ilmoittautuminen") netissä tai automaatilla. Turvatarkastuksessa katsottiin molemmissa päissä myös pelkkä lippu. Minusta aika huolestuttava asia koko schengen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan