Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita naisia, jotka eivät halua isoja tai "prinsessa"-häitä?

Vierailija
22.09.2015 |

Olenkohan ihan outo, kun haluan mennä naimisiin mahdollisimman "hiljaisesti"? Tulen varakkaasta perheestä, kuten myös avomieheni. Molemmat olemme hyvässä ammatissa ja se näkyy myös elintasossa. Nyt häitä "suunnitellessa" molemmat ovat sanoneet lähes yhdestä suusta, että kutsutaan vain lähimmät ystävät ja sukulaiset. Mietimme jopa yhdessä vaiheessa maistraattihäitä, mutta päädyimme lähinnä isovanhempiemme takia sitten perinteisiin, vaikkakin pienimuotoisiin häihin. Häitä olisi tarkoitus viettää ensi kesänä, budjettina n. 5000 euroa. 

Onko palstalla hengenheimolaisia? Onko muita naisia, jotka inhoavat näitä "päivä prinsessana" -häitä, joissa pahimmassa tapauksessa otetaan häitä varten kulutusluottoa, kun pitää kaiken olla niiiiiiiin premiumia ja ulkokuoren blingiä? 

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle päivä prinsessana olis ollut kauhistus. Onneksi sain hyvin pienet häät vain lähimpien perheenjäsenten kanssa (ne, jotka oli pakko kutsua eli mieheni lapset ja minun vanhempani). Maistraatissa vihittiin ja sen jälkeen syötiin kartanohotellissa hyvä illallinen.

Vierailija
22/44 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä haluanko ylipäätään koskaan naimisiin, mutta isoja prinsessahäitä en ainakaan missään nimessä halua. Tietysti siinä tapauksessa jos puoliso olisi aina haaveillut isoista häistä olisin valmis jonkinlaiseen kompromissiin, mutta en yhtään tykkää olla huomion keskipisteenä. En myöskään välitä häistä niin paljon että haluaisin laittaa niihin hirveästi rahaa saati sitten maksattaa vierailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prinsessaunelmat eivät ole enää tätä päivää ja patriarkaatti on siinä taustalla.

Tasa-arvo on jo niin pitkällä, että paras olisi jos mies ja nainen kävelisivät arkipukeissa lakitoimistoon ja tehtäisiin paperityöt. Hääthän symboloivat entisaikaan miehen neitsytnaisen saantia sukuun ja liitto oli pyhä, koska Jumala oli sen takana. Skene on muuttunut paljon.

Suomalaiset on muutenkin arkisia ja käytännöllisiä ihmisiä.

Vierailija
24/44 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 14:50"]

Hep! Meillä venyi naimisiinmenokin siitä syystä, että piti "kerätä rohkeutta" pitää pienet häät... Oltaisiin oltu valmiita menemään naimisiin jo vuosia aiemmin, mutta kihlausaika venyi sitten melkein 8 vuodeksi (10 vuotta seurustelua. Pidettiin sitten loppujen lopuksi pienet häät, tosin vieraita oli vähän yli 40 kun miehellä on 5 sisarusta joilla osalla jo silloin lapsia.

[/quote]

Ja siis ei haluttu mennä myöskään ihan kahdestaan kahden todistajan läsnäollessa naimisiin, haluttiin juhlat. Ne pienimuotoiset. Piti kerätä rohkeutta kutsua vain ne kaikkein lähimmät ja miettiä myös, millä perustein rajaus tehdään.

Vierailija
25/44 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nimessä haluaisi isoja prinsessahäitä, enkä varmaan ikinä ole halunnutkaan. Avopuoliso ei myöskään pidä häistä juhlana ollenkaan, vaan haluaa sitten jonain päivänä pienet juhlat joissa on mahdollisimman vähän sukua/tuttuja. Onneks on samaa mieltä :)

Vierailija
26/44 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käväisimme aikanaan vihillä maistraatista työpaikan lounastunnilla. Kellekään ei edes kerrottu häistä, saivat sitten omia aikojaan sormuksista huomata asian. Sopi meille erinomaisesti. Rahasta ei ollut kyse, eikä siitä ettemme pitäisi sukulaisista, vaan olemme vaan hiljaisia introverttiluonteita molemmat, inhoamme huomion keskipisteenä olemista ja juhlia yleensäkin.

Vierailija
27/44 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan mennä naimisiin vain muutaman (2-6) todistajan läsnä ollessa. En kuitenkaan maistraatissa, vaan lapsuuteni kotipaikkakunnan ihanassa keskiaikaisessa kirkossa. Hassu yhdistelmä ehkä, mutta se kirkko on kovin kaunis ja lämminhenkinen, eikä kovin suuri tai kaikuva.

Avomies taas haluaisi isot juhlat. Pelkkä ajatus aiheuttaa ihottumaa kaltaiselleni introvertille, joka ei pysty olemaan huomion kohteena kuin hyvin rajallisen ajan. Että en tiedä, miten tässä tilanteessa voi tehdä niin, että molemmat ovat tyytyväisiä...

Vierailija
28/44 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Me menimme naimisiin maistraatissa, läsnä vanhemmatja sisarukset, sen jälkeen ravintolaan syömään. Häämekkoni oli ehdottomasti kallein mitä häihin hankittiin, mutta en käyttänyt kampaajaa, meikkaajaa tms. eikä myöskään ostettu sormuksia.

Taustoista sen verran että tuossa vaiheessa oltiin oltu yhdessä reilu 3 v, nyt takana yhteistä taivalta 16 v, edelleen onnellisina yhdessä :)

Vierailija
29/44 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa yksi. Haluan kyllä kutsua sukulaisia juhlimaan, mutta mennään maistraatissa naimisiin kun ollaan uskonnottomia ja epäperinteisiä.

Vierailija
30/44 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menin naimisiin maistraatissa. Todistajina maistraatin työntekijät. Ei sormusten vaihtoa. Oltiin ihan normiryysyissä, mulla feikkicrocsit ja miehellä lenkkarit.
En ole kertonut kenellekään. Mies joutui esimiehelleen sanomaan kun pyysi töistä
vapaata. Eli jos esimies on pitänyt suunsa kiinni niin kukaan ei tiedä. En muista asiaa aina itsekkään ;)

Mä olen ihan lapsesta saakka kammonnut ajatusta häistä ja siitä, että joutuisin esiintymään hääpuvussa. Jotenkin se on vaan nolottanut.
Oikeesti mä olisin halunnut Vegasissa elvishäät, mutta ei sit tullu tilaisuutta lähteä.

Vierailija
31/44 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli noin 70 hengen häät ja se oli ehdoton maksimi.

Nyt jos mentäis naimisiin niin se tapahtuisi jossain ulkomailla. Merenranta, auringon lasku ja vain me kaksi...

Vierailija
32/44 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilahduttavan paljon täysjärkisiä naisia palstalla. :)

Vierailija
33/44 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 15:13"]

Juu. Me menimme naimisiin maistraatissa, läsnä vanhemmatja sisarukset, sen jälkeen ravintolaan syömään. Häämekkoni oli ehdottomasti kallein mitä häihin hankittiin, mutta en käyttänyt kampaajaa, meikkaajaa tms. eikä myöskään ostettu sormuksia.

Taustoista sen verran että tuossa vaiheessa oltiin oltu yhdessä reilu 3 v, nyt takana yhteistä taivalta 16 v, edelleen onnellisina yhdessä :)

[/quote]

Jos ihmiset käyttäisivät sen energian avioliittoon, mitä häiden suunnitteluun, moni muukin liitto kestäisi 16 vuotta

Vierailija
34/44 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt kuvitellaan että olisin parisuhteessa ja menossa naimisiin, niin olisin halunnut siinä mielessä isot häät että olisin kutsunut paljon ystäviä. Mutta kun kukaan ei muutenkaan tule minun juhliini tai tule kylään vaikka lukuisia kertoja kutsuisinkin, niin ajatus siitä että pitäisi ikinä hääjuhlaa järjestää, tuntuisi todella ahdistavalta ja surulliselta, kun se vain näyttäisi kuinka yksinäinen olen. Joten, maistraattivihkiminen olisi minun vaihtoehto jos pakko olisi. Ei sillä, prinsessajutut eivät ole minun juttuni, mutta muuten olisin tykännyt isoista juhlista. No, eipä tuo tule koskaan eteen kun olen sinkku.

Vierailija
35/44 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko 5000€ häät pienet?

Me menemme tulevaisuudessa naimisiin maistraatissa,kahvitetaan sitten ihan lähisukulaiset.
Ei todellakaan laiteta montaa tonnia vain yhtiin hääjuhliin..

Vierailija
36/44 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt olisin menossa avioliittoon, niin vihkiminen tapahtuisi kahden todistajan läsnäollessa jossakin kappelissa. Myöhemmin sitten kutsuisimme vanhemmat ja muutaman muun läheisen joko kotiin tai ravintolaan syömään. Mutta ei nyt ole ajankohtainen.

Vierailija
37/44 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mentiin pienimuotoisesti naimisiin kun esikoinen oli 1,5 vuotias kotimaani maistraatissa. Rakennus keskiaikainen gobeliineineen, muutama sukulainen ja paikallinen tuttu paikalla. Isäni luona kahvitarjoilu, oltiin itse tehty kaikki. Hääpukuna kirpparilta löytynyt 60-luvun häämekko ja valkoiset tossut, hääkampaus oma koristeltuna puutarhasta löytyneillä kukilla. Illalla pienellä porukalla ulos ja yöksi mentiin mieheni kanssa hotelliin, jonne esikoinenkin sitten tuli kun oli jotenkin niin hätääntynyt. Kivaa oli. Nyt 17v naimisissa ja kolme lasta...

Vierailija
38/44 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 14:58"]

Me käväisimme aikanaan vihillä maistraatista työpaikan lounastunnilla. Kellekään ei edes kerrottu häistä, saivat sitten omia aikojaan sormuksista huomata asian. Sopi meille erinomaisesti. Rahasta ei ollut kyse, eikä siitä ettemme pitäisi sukulaisista, vaan olemme vaan hiljaisia introverttiluonteita molemmat, inhoamme huomion keskipisteenä olemista ja juhlia yleensäkin.

[/quote]

Nämä viestit lohduttaa mua, suunnitteilla olisi samantyyliset "hääjuhlat" sitten kun aika koittaa. En tosin haluaisi sormuksia. Haluaisin olla miehen kanssa kahdestaan sen päivän, senverran romantiikkaa on okei, mutta ajatus siitä että pitäisi oikeasti kutsua ihmisiä ja järkätä niille ruokaa, ahdistaa :D Pelottaa että mikä olisi sukulaisten reaktio tuollaiseen naimisiinmenoon kun "eivät saa juhlistaa", mutta jos tuo on jo tavallisempikin tapa Suomessa niin ehkä voi vedota siihen että tää on meidän tyyli ja nykyään normaalia.

Vierailija
39/44 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 16:43"]

Onko 5000€ häät pienet? Me menemme tulevaisuudessa naimisiin maistraatissa,kahvitetaan sitten ihan lähisukulaiset. Ei todellakaan laiteta montaa tonnia vain yhtiin hääjuhliin..

[/quote]

No voihan ne olla, jos sinne kutsutaan esim 20 vierasta ja vieraille tarjotaan hyvät vuosikertaviinit, samppanjat ja safkat vaikka Michelin-ravintolassa.

Vierailija
40/44 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et ole mitenkään outo tai poikkeava