Oululaiset tai oulussa asuneet!
Missä päin kaupunkia olette asuneet?? Mitkä ovat hyviä ja huonoja mestoja?
Kiitos, kajaanilainen odottaa vastauksianne
Kommentit (90)
Mielestäni Tuira on ihan kiva paikka, ei ole ollut mitään ongelmaa ja lapsenkin kanssa varmasti ohan hyvä paikka asua.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 19:49"]
Olemme vuokralle muuttamassa, ja mielellään ei siis mitään hirveän hintavaa. Omistusasunto sitten tietysti asia erikseen, kaikki aikanaan. Eli mitä kannattaa välttää? Toppila?
[/quote]
Ai, vuokralle. No sitten oikeastaan ainoat järkevät vaihtoehdot ovat Keskusta, Raksila ja Heinäpää. Sit jos et halua vilinään niin just joku uusi asuinalue kuten Ritaharju vois olla hyvä. Ehdottomasti vältä Rajakylää, (Meri-)Toppilaa ja Kaijonharjua. Ehkä myös Puokkaria ja Koskelaa. Ihan oikeasti se Pohjois-Oulu on aika karu paikka.
Jos ei ole pakko päästä Ouluun niin harkitsisin myös Kempelettä. Siellä on lapsella hyvä olla :)
Hirvee Pohjois-Oulun dissaus:D mutta jos ensin vaikka muutat noihin turvalliseksi todettuihin alueisiin niin sitten oululaisena on helpompi saada kuvaa tästä kaupungista yms jos tulee tarvetta muuttaa :)
Katsoin vuokraovesta edulliset kolmiot Oulussa. Muuttaisin johonkin näistä:
- Hiukkavaara 550€, tosin tänne pitäisi olla auto ehdottomasti. Ilman ei tule toimeen. Tosin tähän tulee kai se vastaanottokeskus viereen, mutta muuten on kyllä hyvin eristyksissä. Ei edes kauppaa.
- Toppilansaari 670€, lähellä Toppilaa mutta täällä kuitenkin paljon rauhallisempaa, Nallikari vieressä, uudehko talo. Asuntomessualuetta, paljon kavereita lapselle.
- Kaakkuri 647€, tämä nyt on vähän siinä rajoilla onko hyvä vai ei. Uusi asunto, mutta hieman on ollut levottomuuksia. Paljon nuoria ja koulut aika täynnä, toisaalta ISO marketti vieressä ja bussitkin kulkee. Keskustaan aika pitkä matka.
Nämä oli musta parhaat alle 700€ kolmiot mitä oli tarjolla jos sijainnin lisäksi katsotaan millainen asunto on sisältä. Näistä kolmesta itse muuttaisin Toppilansaareen.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 20:13"]
Hirvee Pohjois-Oulun dissaus:D mutta jos ensin vaikka muutat noihin turvalliseksi todettuihin alueisiin niin sitten oululaisena on helpompi saada kuvaa tästä kaupungista yms jos tulee tarvetta muuttaa :)
[/quote]
No jos on lapsuutensa kasvanut Ranta-Kastellissa niin aivan varmasti on järkytys jos joutuu johonkin Rajakylään muuttamaan. Ihan oikeasti, onhan ne ihan eri maailmasta.
Kiitos paljon vastauksistanne. En oikein tiedä, autoa en saa käyttöön kuin silloin tällöin, että esim hiukkavaarasta voisi olla hankala kulkea
Tääkin vois olla ihan näppärä pikkukolmio, on rauhallinen alue.
Jos autoa ei ole käytössä niin sitten kannattaa vain vähän ensin tutkia bussireittejä. Oulussa on myös suht hyvä pyöräillä jopa läpi talven (no nyt on vähän leikattu mutta..). Esim 5 km pyörällä voi olla todella helppo polkea Oulussa. Riippuu tietty missä sinulla on työpaikka.
Puolivälinkangas on hyvä, vaikka sitä on täällä dissattukin. Halvat vuokrat ja hyvät bussiyhteydet. Koulu ja useampi päiväkoti lähellä. Samoin kauppa ja kirjasto. Toki täällä on paljon mamuja ja juoppoja, mutta ei niistä häiriötä ole juuri ollut.
Välivaino on myös hyvällä paikkaa. Niittyarolla on myös edullisia vuokra-asuntoja ja alue vaikuttaa ihan mukavalta. Simpsintiellä on ainakin paljon noita asuntoja. Syynimaa myös rauhallista ja hyvien kulkuyhteyksien päässä. Alppila on myös ihan jees. Aika paljon opiskelijoita.
Itse välttäisin juurikin rajakylää. Siellä ne edulliset asunnot on just niitä, mihin ei todellakaan kannata muuttaa.
Syynimaasta sen verran että siinä on paljon omakotitaloja, sitten on opiskelijakämppiä (ja kyllä ne on oikeasti ihan suht fiksua porukkaa ja siksi hyviä naapureita), mutta siellä olen joskus nähnyt sitten näitä itä-euroopan asukkaita ymmärrät varmaan. Meno ollut aika hurjannäköistä välillä että pitää vaan toivoa ettei tule sellaista naapuriksi:D Ehkä jos ei ota sitä halvinta kämppää niin tältä välttyy.
Kaukovainio ja varsinkin Hiironen eteläpuolella mukavan väljästi rakennettuja. Yksityiseltä kun vuokraa niin välttyy vuokratalojen ongelma-asukkailta.Bussiyhteydet hyvät,samoin pyörätiet.
Naurettavia nää junttien pelot. Miksi siella pitää olla aina niin vitun rauhallista häh? viimeistään kun junttien lapset menee kouluun , täytyy muuttaa pellonreunaan rivitalon päätyyn. Voi voi. olen asunut itse Lontoossa kahdessa vilkkaassa paikassa. Ihan ihmisiä sielläkin kasvoi. Toinen paikka oli city alueella.
EIKÖ LIIAN RAUHALLISESSA PAIKASSA TYLSISTY JA VIELÄ LASTEN KANSSA. HUH HUH. NEHÄN HYPPII SEINILLE PELKÄSTÄ TYLSYYDESTÄ.
Heinäpäässä on lapsen kanssa ihan hyvä asua. Isot puistoalueet ja harrastuspaikat lähellä, samoin keskustaan lyhyt matka. Lähiöissä on aina se kulkemispuoli huono, Oulussa julkiset liikkuu todella huonosti. Pyörällä parempi kulkea jos ei ole autoa. Lapsen kanssa voi olla haastavaa pyöräillä jostain hieman syrjempää. Mutta tietysti riippuu missä työpaikka on.
Olen asunut: Keskusta, heinäpää ja etu-lyötty
Heinäpää ja etu-lyötty tuntuu itselle tällä hetkellä sopivimmilta alueilta. Helppo lähteä lenkille joka suuntaan ja tottakai palvelut ihan vieressä. Rauhallistakin on.
Tykkään myös karjasillasta, toivoniemestä (tuirassa) ja välivainiosta.
Uusi alppila on ihana, ihan keskustan ja kaikkien palveluiden lähellä mutta kuitenkin vähän syrjemmässä. Ite asun täällä ja viihdyn kyllä, minun asunnossa on mäntymetsämaisema eli ei tunnu ollenkaan siltä että olisi kaupungissa. Hyvät ulkoilumahdollisuudet. Ensimmäisen omistusasuntoni tulen tulevaisuudessa ostamaan täältä :)
Ritaharju ja Kuivasranta on mahtavia alueita! Oulun pohjoispuolella ja todella rauhallisia lapsiperhe-alueita.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 19:30"]
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 19:23"]Kyllä, minulla on yks lapsi, eli ei siis toppilaa. Missä te vastanneet olette itse asuneet, onko ollut hyviä kokemuksia? [/quote] Asun kerrostalossa kahden lapsen kanssa Heinäpäässä. Rauhallinen pihapiiri, lapsilla kavereita alueella paljon ja koulu lähellä. Tykkään.
[/quote]
Asuin Heinäpäässä ja tosi mukavat muistot jäi.
Mikä ihme Kaijonharjussa on muka vikana? Olen täällä asunut vuosia eikä ikinä mitään häiriöitä.
T: Kaijonharjulainen
Täältä tulee oululaisen kommenttia:
Älä muuta:
Itä-Tuira
Toppila
Kaijonharju
Kaukovainio
Rajakylä
Koskela (on melko murjun näköistä kerrostalopuoli)
Pohjoispuolelle on rakennettu hyviäkin asuinalueita kuten Ritaharju. Siellä on ihan uutta asuinkantaa Ideaparkin tienoilla ja koko ajan jatkavat lisää pohjoiseen. Lähiötä, suht kaukana keskustasta mutta tosiaan se Ideapark vieressä. Turvallista aluetta minun mielestäni.Omistusasuntoja pääasiassa mutta yksityiset vuokraa jonkunverran.
Siitä Peltolasta sen verran että siinä on nyt toisella puolella tien toisella puolella vanhassa lukiossa hätämajoitusta. Samoin motarin puolelle toisessa päässä aluetta toinen vanhan kasarmin tiloissa. Veikkaan että saattavat jäädä pysyviksi.
Muuten on ihan ok suosituksia tullut. Ehkä lapsen kanssa en keskustaan muuttaisi jos ei ihan välttämättä ole todella akuuttia tarvetta siihen. Etu-Lyötty on minusta aika keskustaa, hienoja kämppiä sisältä mutta jos tykkää lapsi leikkiä muuallakin kuin betoniviidakossa niin ei sinne.