Oululaiset tai oulussa asuneet!
Missä päin kaupunkia olette asuneet?? Mitkä ovat hyviä ja huonoja mestoja?
Kiitos, kajaanilainen odottaa vastauksianne
Kommentit (90)
Ihan niinku muutki on sanonu eli ei kannata muuttaa toppilaan, tuiraan tai kaukovainiolle (kaketsu). Aika levottomia alueita. Ite oon asunu etu-lyötyssä ja nyt heinäpäässä ja molemmista oon tykänny/tykkään.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 20:54"]
Mikä ihme Kaijonharjussa on muka vikana? Olen täällä asunut vuosia eikä ikinä mitään häiriöitä. T: Kaijonharjulainen
[/quote]
Mun kummilapsi on asunut ikänsä kaijonharjussa. Nykyään polttelee pilveä ja on jossai 57-jengissä. (90570). Ei kiinnosta koulut eikä paljoa muukaan. Ikää 16v. Ihan tavallisesta perheestä on lähtöisin, kaikki muut kaverit jotain teiniäitien ja päihdeongelmaisten lapsia. Siellä missä halpoja asuntoja, siellä sosiaalisia ongelmia.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 20:52"]
Ritaharju ja Kuivasranta on mahtavia alueita! Oulun pohjoispuolella ja todella rauhallisia lapsiperhe-alueita.
[/quote]
90540 (Kuivasjärvi) on perinteisesti ollut Pohjois-Suomen suurituloisin postinumeroalue. En tiedä onko tilanne muuttunut, kun Ritaharjuun on rakennettu kerrostaloja eikä Nokian optioita ole tippunut muutamaan vuoteen.
Suosittelen Raksilaa ja Karjasiltaa. Ihan keskustan vieressä, mutta kuitenkin rauhallisia paikkoja, palvelut lähellä ja bussit kulkee hyvin.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 21:11"]
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 20:54"]
Mikä ihme Kaijonharjussa on muka vikana? Olen täällä asunut vuosia eikä ikinä mitään häiriöitä. T: Kaijonharjulainen
[/quote]
Mun kummilapsi on asunut ikänsä kaijonharjussa. Nykyään polttelee pilveä ja on jossai 57-jengissä. (90570). Ei kiinnosta koulut eikä paljoa muukaan. Ikää 16v. Ihan tavallisesta perheestä on lähtöisin, kaikki muut kaverit jotain teiniäitien ja päihdeongelmaisten lapsia. Siellä missä halpoja asuntoja, siellä sosiaalisia ongelmia.
[/quote]
Meidän poika on samassa jengissä varmaan. Tai en tiedä onko jengi vai ihan vain kaveriporukka, osa porukasta asuu vissiin rajakylässä. On yritetty puuttua, mutta täysi-iän lähestyessä loppuu keinot. Mekin on jo muutettu pois Kaijonharjusta mutta sinne alueelle kulkee edelleen.
Tuirasta Länsi-Tuira on ok, mutta Itä-Tuira on levotonta, paljon alkoholisteja, sekakäyttäjiä yms.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 20:08"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 19:49"]
Olemme vuokralle muuttamassa, ja mielellään ei siis mitään hirveän hintavaa. Omistusasunto sitten tietysti asia erikseen, kaikki aikanaan. Eli mitä kannattaa välttää? Toppila?
[/quote]
Ai, vuokralle. No sitten oikeastaan ainoat järkevät vaihtoehdot ovat Keskusta, Raksila ja Heinäpää. Sit jos et halua vilinään niin just joku uusi asuinalue kuten Ritaharju vois olla hyvä. Ehdottomasti vältä Rajakylää, (Meri-)Toppilaa ja Kaijonharjua. Ehkä myös Puokkaria ja Koskelaa. Ihan oikeasti se Pohjois-Oulu on aika karu paikka.
Jos ei ole pakko päästä Ouluun niin harkitsisin myös Kempelettä. Siellä on lapsella hyvä olla :)
[/quote]
Höpö höpö, ei se pojoinen niin karu ole. Toppila ja rajakylä toki ovat kamalia paikkoja, mutta heti rajakylän jälkeen tulevassa pateniemessä on jo rauhallista ja pateniemen jälkeen tuleva herukka on maailman rauhallisin paikka! Tiedän, koska asuin herukassa 12 vuotta. :) Ne toppila ja rajakylä vaan on huonoja alueita, niin ja kaijonharju.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 22:01"]
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 20:08"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 19:49"] Olemme vuokralle muuttamassa, ja mielellään ei siis mitään hirveän hintavaa. Omistusasunto sitten tietysti asia erikseen, kaikki aikanaan. Eli mitä kannattaa välttää? Toppila? [/quote] Ai, vuokralle. No sitten oikeastaan ainoat järkevät vaihtoehdot ovat Keskusta, Raksila ja Heinäpää. Sit jos et halua vilinään niin just joku uusi asuinalue kuten Ritaharju vois olla hyvä. Ehdottomasti vältä Rajakylää, (Meri-)Toppilaa ja Kaijonharjua. Ehkä myös Puokkaria ja Koskelaa. Ihan oikeasti se Pohjois-Oulu on aika karu paikka. Jos ei ole pakko päästä Ouluun niin harkitsisin myös Kempelettä. Siellä on lapsella hyvä olla :) [/quote] Höpö höpö, ei se pojoinen niin karu ole. Toppila ja rajakylä toki ovat kamalia paikkoja, mutta heti rajakylän jälkeen tulevassa pateniemessä on jo rauhallista ja pateniemen jälkeen tuleva herukka on maailman rauhallisin paikka! Tiedän, koska asuin herukassa 12 vuotta. :) Ne toppila ja rajakylä vaan on huonoja alueita, niin ja kaijonharju.
[/quote]
Herukka on kyllä aika karu esim. Kastelliin verrattuna. Ja kaukanakin vielä, kyllä sielläkin pitää olla auto.
Huh! Mulle tulee ihan kylmät väreet kun luen tätä. Asuin taannoin pari vuotta Oulussa...Muuta ap tänne etelä-Suomeen. Täällä omenapuut kukkivat, kun Oulussa vielä tarvitaan polvia myöten lumessa.
Kyllä se ouluun on mentävä :) otin vähä selkoa mitä kaikkia paikkoja löytyy niin osaatteko kuvailla näitä edellä mainittuja paikkoja millaisia ovat? ; välivainio, myllytulli, myllyoja, värttö, hollihaka, mäntylä, karjasilta, höyhtyä tai puolivälinkangas??
välivainio - ihan ok, tosin siinä kauppojen lähellä jonkin verran epämääräistä porukkaa. Overall kuitenkin ok paikka, suht lähellä keskustaa
myllytulli - hyvä
myllyoja - en menis lasten kanssa, mut ihan ok kai se on. alkoholisteja jonkin verran
värttö - ok
hollihaka - ok
mäntylä - ok
karjasilta - tosi hyvä, ehdottomasti paras näistä mitä ehdotit
höyhtyä - ok
puolivälinkangas - sama kuin myllyoja, lisäksi mylen kanssa kumpikin kaukana kaikesta
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 21:32"]Lisäää :-)
[/quote]
Oululaisittain lissää :)
Olen asunut nyt Länsi-Tuirassa 2 vuotta ja paras paikka mielestäni asua! Rauhallista (yksityiseltä vuokrattu asunto), enimmäkseen vanhempaa väkeä asuu meidänkin talossa.
-
Aikaisemmin olen asunut ihan ydinkeskustassa (levotonta, ihmiset kuseskeli baariin mennessä/lähtiessä sisäpihalle), Myllytullissa (puliukot ruinas kolikoita/tupakkaa Siwan edessä) sekä Raksilassa (sielläkin näki välillä melkoista hiihtäjää, kerran yks puliukko tuli pummaamaan tupakkaan ku oli päässyt putkasta ja olin itse tupakalla sisäpihalla). Täällä länsi-puolella tuiraa oon kyllä saanu olla rauhassa eikä oo ollu mitään häiriöitä :) ainut miinus, että pyörä kannattaa viedä aina pyörävarastoon vaikka ois kuinka täynnä...no, Oulussa varastetaan muutenkin pyöriä ihan kaikkialta.
Top 5 paska paikkaa
1 meri-toppila
2 rajakylä
3 kaijonharju
4 tuira
5 puokkari
Me asuttiin ennen Rajakylän okt-alueella. Nykyään Värtössä. Ovat ihan oikeasti aivan eri maailmoista, ei voi edes verrata. En suosittele Rajakylää kenellekkään.
Meidän pojan luokalla (5lk) oli kaksi poikaa jotka ryyppäsivät, polttivat tupakkaa ja yrittivät pakottaa muut lapset mukaan. Kaikki tämä tapahtui VANHEMPIEN LUVALLA. Siis se oli jotain niin uskomatonta. Ja luulisi että nämä pojat olivat siitä ostareiden läheltä, vaan ei, eivät olleet. Kaikkeen tottuu, vaan me ei haluttu tottua.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 18:43"]Pysyttele ainakin kaukana Tuirasta, liian paljon mamuja nykyisin.
[/quote]
Kerro missä Oulussa ei ole mamuja...?
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 13:02"]
Millaista aluetta, laanila, hintta, kynsilehto, rusko, taskila tai linnanmaa ovat? Stalkkasin karttaa siis
[/quote]
Laanila ja Hintta oikein mukavia ja mukavalla etäisyydellä keskustasta. Kynsilehto suht kaukana, samoin Rusko, en muuten niistä osaa sanoa. Taskila olis ihan kivaa aluetta, mutta lähikoulu on Toppilassa. Sijoittuu siis Toppilan ja Rajakylän väliin. Linnanmaa on opiskelijoiden valtaama, ei varsinasta levottomuutta mutta hilpeyttä ilmassa, ainakin vappuna ;)
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 13:03"]
Jos löydät Mäntylästä taloyhtiöstä asunnon niin se olisi löytö. Siellä on harvoin mitään myynnissä ja alueella on kaupan vieressä olevia kerrostaloja lukuunottamatta aivan täysin omistusasumista. Meillä on siellä rivitalokolmio vuokrattuna ja se menee aina hetkessä kun pitää löytää uudet vuokralaisen. Esim. Nykyiset vuokralaiset muuttivat Toppilasta, koska Toppila oli päässyt yllättämään vieraspaikkakuntalaiset. Ritaharju on aivan kammottava, talot on rakennettu vieri viereen ja asukkaat ovat melkoista white trashiä, osa saattaa käydä töissä mutta muuten siellä asuu kaikennäköisiä kouhoja. Ja sieltä on sitten jäätävä matka keskustaan, omalla autolla saattaa kestää 20-25 minuuttia.
[/quote]
Moi, miten hitaasti sä ajat? Mulla menee Ritiksestä autolla keskustaan 15 min. AAMURUUHKASSA.
Kannattaa miettiä tota kastellia vielä. Googlaa Oulun kastelli, jos edes harkitset sitä