Oululaiset tai oulussa asuneet!
Missä päin kaupunkia olette asuneet?? Mitkä ovat hyviä ja huonoja mestoja?
Kiitos, kajaanilainen odottaa vastauksianne
Kommentit (90)
Olen asunut Jäälissä. Tosi rauhallista aluetta, ei oo pakolaisia ja lapsiperheille kiva paikka asua, koulut on oikeastaan joka paikasta kävely/pyöräilyetöisyydellä ja nyt on tehty uusia pyöräteitä ja korotettuja suojateitä. Omakotitalo ja rivitalo aluetta. Kerrostaloja ei löydy. Miinuksena vaikea kulku muualle Ouluun jos ei ole omaa autoa. Talvella on tympeä pyöräillä niin pitkä matka ja kesällä bussi kulkee kerran tunnissa.
Millaista aluetta, laanila, hintta, kynsilehto, rusko, taskila tai linnanmaa ovat?
Stalkkasin karttaa siis
Jos löydät Mäntylästä taloyhtiöstä asunnon niin se olisi löytö. Siellä on harvoin mitään myynnissä ja alueella on kaupan vieressä olevia kerrostaloja lukuunottamatta aivan täysin omistusasumista. Meillä on siellä rivitalokolmio vuokrattuna ja se menee aina hetkessä kun pitää löytää uudet vuokralaisen. Esim. Nykyiset vuokralaiset muuttivat Toppilasta, koska Toppila oli päässyt yllättämään vieraspaikkakuntalaiset.
Ritaharju on aivan kammottava, talot on rakennettu vieri viereen ja asukkaat ovat melkoista white trashiä, osa saattaa käydä töissä mutta muuten siellä asuu kaikennäköisiä kouhoja. Ja sieltä on sitten jäätävä matka keskustaan, omalla autolla saattaa kestää 20-25 minuuttia.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 13:02"]Millaista aluetta, laanila, hintta, kynsilehto, rusko, taskila tai linnanmaa ovat?
Stalkkasin karttaa siis
[/quote]
Linnanmaa on ihan kivaa aluetta. En oo itse havainnut kovin paljoa häiriöitä tämän täällä asutun vuoden aikana. Paljon opiskelijoita täällä asuu yliopiston läheisyydestä johtuen.
Toppila (Itä-)Tuira ja Rajakylä kannattaa hylätä jo alkuunsa. Levottomia alueita.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 21:04"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 13:03"]
Jos löydät Mäntylästä taloyhtiöstä asunnon niin se olisi löytö. Siellä on harvoin mitään myynnissä ja alueella on kaupan vieressä olevia kerrostaloja lukuunottamatta aivan täysin omistusasumista. Meillä on siellä rivitalokolmio vuokrattuna ja se menee aina hetkessä kun pitää löytää uudet vuokralaisen. Esim. Nykyiset vuokralaiset muuttivat Toppilasta, koska Toppila oli päässyt yllättämään vieraspaikkakuntalaiset. Ritaharju on aivan kammottava, talot on rakennettu vieri viereen ja asukkaat ovat melkoista white trashiä, osa saattaa käydä töissä mutta muuten siellä asuu kaikennäköisiä kouhoja. Ja sieltä on sitten jäätävä matka keskustaan, omalla autolla saattaa kestää 20-25 minuuttia.
[/quote]
Moi, miten hitaasti sä ajat? Mulla menee Ritiksestä autolla keskustaan 15 min. AAMURUUHKASSA.
[/quote]
No siinä vaiheessa kun mulla on auto parkissa ihan keskustassa niin Ritaharjusta on mennyt sen 20 minuuttia. Parhaimmillaan samasta ruudusta motarille on mennyt melkein 15 minuuttia kun on joutunut seisomaan valoissa.
Olen aikaisemmin asunut Kaakkurissa (vanhan Kaakkurin puolella) ja Karjasillalla, tällä hetkellä asumme Heinäpäässä. Kaikista näistä alueista olen tykännyt, erityisesti suosittelen Heinäpäätä ja Karjasiltaa, jotka ovat lähellä keskustaa, mutta kuitenkin rauhallisia paikkoja. Heinäpäästä löytyy paljon puistoalueita, liikuntapaikkoja, palvelut ovat lähellä jne.
nro 88 jatkaa vielä. En muuttaisi myöskään Meritulliin, asuimme vuokra-asunnossa vuoden kun taloamme rakennettiin ja alue oli todella, todella rauhaton. Tuiraan voisin muuttaa Koskitielle tiettyihin taloihin tai sitten Toivoniemeen (harvoin vuokra-asuntoja tarjolla), Koskela on todella ankea paikka, en sinne!
Pysyttele ainakin kaukana Tuirasta, liian paljon mamuja nykyisin.
Asun Haukiputaalla ja aika köyhä paikka nykyään :D
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 18:44"]Haukipudas kuuluu ouluun?
[/quote]
Joo nykyään kuuluu
4
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 18:46"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 18:44"]Haukipudas kuuluu ouluun?
[/quote]
Joo nykyään kuuluu
4
[/quote]ok
No heippa, palijasjalakane täällä!
Minä olen asunut Keskustassa, Karjasillalla, Ranta-Kastellissa ja Rajakylässä.
Ainoa mihin en palaisi on Rajakylä. Vaikka tulet varmasti kuulemaan vastalauseita niin se on sellainen paikka joka on täynnä sosiaalisia ongelmia. Itseasiassa niitä ongelmia on oikeastaan koko Pohjois-Oulu täynnä. Pysyisin siis eteläpuolella.
Seuraavaksi olisi kiva tietää minkälainen elämäntilanne sinulla on & tykkäätkö asua lähiössä vai kaupungissa? Näin pääsääntönä kuitenkin pitäisin sitä että mitä lähempänä keskustaa, sen parempi paikka asua. Tuirassa on nykyään mamuja, joo, mutta muihin lähiöihin verrattuna se on kiva paikka asua.
Täällä on joskus listattu oulun kaupunginosista sellainen lista, voin kokeilla etsiä sen sulle.
Vältä Toppilaa, Rajakylää ja ehkä Tuiraakin. Kainuulaisen vinkki vielä että oululaiset on tosi sisäänpäin kääntyneitä, älä hämmästy kun ei saa uusia tuttavuuksia niin helposti.
Kiitos paljon teille vastanneet! Todella paljon olen saanut täältä apua :-)