Instagramissa kuohuu ja influensserit hädässä: algoritmi on muuttunut
Tässä ihan viime viikon aikana on käynyt seuraavaa: eräs tuttu vaikuttaja lopetti koko tilinsä vaikka on tuhansittain seuraajia, hän kirjoitti että algoritmin takia, kun se ei enää näytä edes omille seuraajille postauksia. Yrittää herätellä nukkuvaa algoritmiä kokonaan uudella tilillä.
Toinen merkittävä influensseri samalla asialla, hänkin kirjoittaa että algoritmi sössinyt postausten näkyvyyden kokonaan, jopa esitti teoriansa siitä, miksi algoritmi oikkuilee.
Me kaikki tiedämme sen: algoritmi on muuttunut. Vaikka olisi kymmeniä tuhansia seuraajia, algoritmi ei välttämättä toimi kunnolla. Miksi?
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Tarinat on parempia.
Minusta kuvat.
Mua kyllä naurattaisi kun akkojen pyllykuvat katoaisi taivaan tuuliin.
Voi voi ja nyyh..pitänee niidenkin turhien lässyttäjien nyt varmaan hankkia ihan oikea työ. Miksi joku lukee jonkun pölvästin tarinoitakaan ja nämä lässytykset saavat tuhansia seuraajia?? Pimahtanutta porukkaa koko ig ja sen käyttäjät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä nyt sitä venäjän harjoittamaa häirintää?
Kummasti mun venäläiset seuraajat näkee mun kuvia.Miksi Venäjä sabotoisi tilejä, jotka ei liity sotaan millään tavalla, siis jotain lifestyle juttuja?
Koska ne voi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarinat on parempia.
Minusta kuvat.
Minustakin ennen, mutta nykytilanteessa tarinat. Tavoittaa paremmin seuraajat.
Koska META-alusta on nyt propagandan väline. Seuraajia et saa, jos viestisi on vääränlainen.
Vierailija kirjoitti:
Koska META-alusta on nyt propagandan väline. Seuraajia et saa, jos viestisi on vääränlainen.
sama youtubessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä nyt sitä venäjän harjoittamaa häirintää?
Kummasti mun venäläiset seuraajat näkee mun kuvia.Miksi Venäjä sabotoisi tilejä, jotka ei liity sotaan millään tavalla, siis jotain lifestyle juttuja?
Koska ne voi?
Venäjä ei sabotoi, vaan USA. Koko Fb, IG CIAn kontrollissa. Ja whatsappia käyttävät vakoiluun ja profilointiin...
Vierailija kirjoitti:
Mikä on vääränlainen viesti?
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan kanssa, että tämä liittyy jotenkin Meta siirtymään, ei välttämättä mihinkään tiettyyn agendaan suoraan. Samoin jotkut väittää, että Google haut toimii nykyään huonommin, jopa Bing antaa kurantimpia hakutuloksia tällä hetkellä.
Näin siinä käy, kun valta ojennetaan Metalle ja Googlelle. He hallitsevat sitä, mitä me näemme ja tiedämme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No esim. rokotevastaisuus, tai jos symppaat venäläisiä. Suosiooon pääsee lännen geopoliittista agendaa tukemalla. Moni on noussut tyhjästä vaikuttajaksi, jotku propagandaverkko nostaa niitä....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No esim. rokotevastaisuus, tai jos symppaat venäläisiä. Suosiooon pääsee lännen geopoliittista agendaa tukemalla. Moni on noussut tyhjästä vaikuttajaksi, jotku propagandaverkko nostaa niitä....
Osa näistä feikeistä on helposti tunnistettavia. Esim Youtubessa vaikka satoja ammattimaisesti tehtyjä videoita niillä, vaikka katselukertoja ei nimeksikään. Näytetltyä sisältöä, keksittyjä henkilöitä.
Kävin huvikseni katsomassa ja mun instassa on koko päivä pyörinyt vain niiden samojen ihmisten kuvat, joista olen tykännyt jo moneen kertaan. Ei näy uusia millään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarinat on parempia.
Minusta kuvat.
Minustakin ennen, mutta nykytilanteessa tarinat. Tavoittaa paremmin seuraajat.
Ja ketään muuta ne eivät sitten tavoitakaan. Ei sovi siihen, jos sulla on vaikka yritys ja postaat tuotekuvia, niin ei niitä voi pelkästään stooreihin laittaa.
Kuka tuollaista sontaa jaksaa seurata?
Ukko39 kirjoitti:
Influensserit käyttää ilmatteeksi jonkun muun tuottamaa palvelua, tienatakseen itse maksimaalisesti.
Sitten alkaa naukuminen, kun ilmainen porttaali ei toimikaan halutulla tavalla.
Seems legit.
Kyllähän joku influensseri voisi perustaa oman someportaalin, mutta tulisiko seuraajat sinne? Instagram on nyt vaan se vakiintunut alusta.
No minä taas olen ihmetellyt ihan päinvastaista! Minulla nousee kokoajan näyttökerrat, kävijätietojen mukaan jokainen kuvani tavoittaa nykyään vähintään kaksi kertaa seuraajamääräni verran ihmisiä, osa jopa 3-4 kertaa! Ilmeisesti kuulun sitten hyötyjiin tässä, vaikka tili on jo pari vuotta vanha ja seuraajia noin 10K.