Mies sydänvikaisena juo alkoholia päivittäin. En osaa auttaa häntä.
Valitettavasti mies on aivan liian itsepäinen ja alkoholisoitunut. Hän syö sydänvaivaan ja diabetekseen kourallisen lääkkeitä päivittäin.
On todella väsynyt ja taas alkanut vatsa turpoamaan huolestuttavasti. Kuulemma niin turvonnut ja kipeä, ettei ruoka aina maistu.
On selvästi sairaan oloinen ja yskii paljon.
En kestä katsella tätä vierestä. Juo viinaa, käy töissä, syö epäterveellisesti (limsaa, mehuja, runsaasti hiilihydraatteja sisältäviä kaloripommeja) ja nukkuu huonosti.
Uniapneakin todettu.
En tiedä yhtään miten voisin miestä auttaa enempää tai jaksanko enää välittää. Ei välitä itsestään tarpeeksi. Ei halua mennä lääkäriin, eikä joutua sairaalaan. Uhoaa myös ettei mene kontrollikäynnille.
Huoh...
Joskus myös toivoo, että tulisi kunnon laaki, eikä tarvitsisi sitten enää miettiä mitään.
Mies on vielä suht nuori ja harmittaa, ettei halua pitää itsestään huolta. Ei vain jaksa ja taitaa olla masentunut.
Onko mitään keinoa? Sain hänet onneksi aikaisemmin lääkäriin, olisi varmasti saanut sydänkohtauksen ja oli sairaalassa viikon kun sydänvaiva todettiin. Lääkkeitä myös onneksi syö kuten pitää. Siihen se omahoito jääkin.
Nyt en osaa tehdä mitään.
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
Vastaavalle tapaukselle tuli noutaja 51 vuoden kypsässä iässä. Joo ei auttanut mitkään ohjeet.
Ei saatana 6 vuotta vieläkö pitää kestää
No turhaan olen yrittänyt auttaa.
Mies kertoi sitten humalapäissään etten merkitse hänelle mitään. Kutsui pelkäksi kodinhoitajaksi ja siipeilijäksi. Ei kiinnosta vaikka lähtisin mutta apu kelpaisi aina välillä kuitenkin kuulemma.
Aamulla kerroin hänelle loukkaavasta käytöksestä ja tokaisi, että lähde vain.
Melko kiittämätöntä. Olen ollut tukena, auttanut niin henkisellä puolella kuin muuten miten kykenen. Myös taloudellisesti olen yrittänyt parhaani mukaan olla osana arkea.
No, tämä menee nyt näin. Pakkaan tavarat ja lähden. Toivottavasti mies löytää sitten itselleen voimaa ja jotain parempaa mitä minussa ei ole.
Minä pärjään kyllä.
AP
Ei siinä oikein muuta voi tehdä kuin antaa olla ja keskittyä omaan elämään ja hyvinvointiin. Kannettu vesi ei kaivossa pysy - tämä on koettu itse kantapään kautta. Ketään ei voi auttaa väkisin, ihmisen itse pitää haluta muutosta.
Olen pahoillani puolestasi, muuta et voi kuin pelastaa itsesi.
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä oikein muuta voi tehdä kuin antaa olla ja keskittyä omaan elämään ja hyvinvointiin. Kannettu vesi ei kaivossa pysy - tämä on koettu itse kantapään kautta. Ketään ei voi auttaa väkisin, ihmisen itse pitää haluta muutosta.
Olen pahoillani puolestasi, muuta et voi kuin pelastaa itsesi.
Näinpä.
Minä tarvitsen parisuhteelta rakkautta enkä näin yksipuolista kannattelua. Valitettavasti en osannut enempää tehdä mutta ainakin tiedän että parhaani yritin.
Kaikesta huolimatta toivon jokaiselle osapuolelle hyvää tässäkin skenaariossa. Elämä jatkuu.
AP
Vierailija kirjoitti:
No turhaan olen yrittänyt auttaa.
Mies kertoi sitten humalapäissään etten merkitse hänelle mitään. Kutsui pelkäksi kodinhoitajaksi ja siipeilijäksi. Ei kiinnosta vaikka lähtisin mutta apu kelpaisi aina välillä kuitenkin kuulemma.
Aamulla kerroin hänelle loukkaavasta käytöksestä ja tokaisi, että lähde vain.
Melko kiittämätöntä. Olen ollut tukena, auttanut niin henkisellä puolella kuin muuten miten kykenen. Myös taloudellisesti olen yrittänyt parhaani mukaan olla osana arkea.
No, tämä menee nyt näin. Pakkaan tavarat ja lähden. Toivottavasti mies löytää sitten itselleen voimaa ja jotain parempaa mitä minussa ei ole.
Minä pärjään kyllä.
AP
Ei ihmistä voi auttaa, jos hän ei koe tarvitsevansa apua. Kaikki muu hyysäys on mahdollistamista. Viisas teko, jos lähdet. Voit pelastaa itsesi ja etsiä rinnallesi ihmisen, jolle olet ykkönen. Voimia!
Tämähän se.
Omalla miehellä koko persoonallisuus muuttuu, kun viinanhimo saa vallan (vaikkei siis vielä olisi juonut annostakaan). Hänestä tulee ilkeä ja epäluotettava. Sitten taas selvittyään hän on kuin eri ihminen, hämmästelee ja katuu käytöstään. Aivan mahdoton elämänkumppani, mutta lääkäriinkään ei suostu.