Miksi tämä palsta on niin vihamielinen sähköautoja kohtaan?
Kommentit (94)
Ei sähköautoja vastaan kai kukaan loppujen lopuksi ole.
Sähköautoissa on ominaisuuksia, että ovat polttomoottorikäyttöiseen verrattuna ylivoimaisia. esim vääntöalue jne.
Lähinnä kait se, että tämä poliitikkojen toimesta sähköautihin siirtymistä ajetaan väkisin kuin käärmettä pyssyyn. ja siinä sivussa mahdollisesti aiheutuvien ongelmien maton alle lakaisun.
Sähköautotekniikka on suhteellisen tuoretta. Sen tulisi antaa kehittyä tuossa "rinnalla", jolloin mahdollisiin ongelmakohtiin voitaisiin paremmin varautua.
Nyt sähköautoilu on halpaa, mutta kun polttomoottorikäyttöiset katoavat ja niistä saatavat verotulot, niin kyllähän se paineita jollekin "uudelle" maksulle luo.
Sähköä ei voi värjätä, niinkuin lämmitysöljy/diesel-tilanteessa.
Tämä nyt oli vain minun näkemykseni.
Sähköauto toimii ainoastaan kaupungissa lyhyillä ajomatkoilla ja sielläkin tulee pian ongelmia kun ei ole latauspaikkoja, muualla Suomessa sähköauto sula mahdottomuus ellet ole rikas ja varaa kakkosautoon ja miten pienituloinen ostaa 50 tonnin sähköauton, käytetty sähköauto on sama kun heittäisi rahaa nuotioon.
Olisi järkevämpää laittaa paukkuja Biopolttoaineiden kehittämiseen, kuin yrittää väkipakolla saada kaikki ajamaan sähköllä. Akkujen valmistus kuluttaa suunnattomasti luonnonvaroja, ja tosiasiassa sähköstä suuri osa tuotetaan fossiilisilla polttoaineilla. Lisäksi sähköautoilun yleistyminen vaatii valtavia inframuutoksia, jotta se olisi toimivaa.
Vierailija kirjoitti:
Sähköauto toimii ainoastaan kaupungissa lyhyillä ajomatkoilla ja sielläkin tulee pian ongelmia kun ei ole latauspaikkoja, muualla Suomessa sähköauto sula mahdottomuus ellet ole rikas ja varaa kakkosautoon ja miten pienituloinen ostaa 50 tonnin sähköauton, käytetty sähköauto on sama kun heittäisi rahaa nuotioon.
Hyvä kirjoitus! Tosiasioita on vaikea hyväksyä! Tää ilmastovouhotus vie järjen käytön rajusti pakkaselle näissä auto jutuissa!
Muistan saman suuntaista vihamielisyyttä, kun matkapuhelimet tulivat markkinoille, niin suurin osa ihmisistä oli sitä mieltä, että mitä tuommoisilla tekee.
Lanka puhelin oli silloin ihmisten suosikki ja ihmeteltiin, mitä olisi niin tärkeää tai kiireellistä, että pitäis pystyä olemaan yhteydessä olessa jossain muualla, kuin kotona/töissä.
Nyt känny on kasvanut ihmisten käteen kiinni.
Itse ostin eriksonin taskupuhelimen noin -90 luvun alussaja se oli kallis, 3-4 kuukauden keskipalkan verran.
Sähköauton ostin 2020, kun diesel auto tuli vaihto ikään. En enää ostaisi polttomoottorista autoa
Muutos vastarinta ja murros kirjoitti:
Muistan saman suuntaista vihamielisyyttä, kun matkapuhelimet tulivat markkinoille, niin suurin osa ihmisistä oli sitä mieltä, että mitä tuommoisilla tekee.
Lanka puhelin oli silloin ihmisten suosikki ja ihmeteltiin, mitä olisi niin tärkeää tai kiireellistä, että pitäis pystyä olemaan yhteydessä olessa jossain muualla, kuin kotona/töissä.
Nyt känny on kasvanut ihmisten käteen kiinni.
Itse ostin eriksonin taskupuhelimen noin -90 luvun alussaja se oli kallis, 3-4 kuukauden keskipalkan verran.
Sähköauton ostin 2020, kun diesel auto tuli vaihto ikään. En enää ostaisi polttomoottorista autoa
Nyt känny on kasvanut ihmisten käteen kiinni. Ja tämäkö on sun mielestäsi hyvä asia?
Vierailija kirjoitti:
Ei sähköautoja vastaan kai kukaan loppujen lopuksi ole.
Sähköautoissa on ominaisuuksia, että ovat polttomoottorikäyttöiseen verrattuna ylivoimaisia. esim vääntöalue jne.
Lähinnä kait se, että tämä poliitikkojen toimesta sähköautihin siirtymistä ajetaan väkisin kuin käärmettä pyssyyn. ja siinä sivussa mahdollisesti aiheutuvien ongelmien maton alle lakaisun.
Sähköautotekniikka on suhteellisen tuoretta. Sen tulisi antaa kehittyä tuossa "rinnalla", jolloin mahdollisiin ongelmakohtiin voitaisiin paremmin varautua.
Nyt sähköautoilu on halpaa, mutta kun polttomoottorikäyttöiset katoavat ja niistä saatavat verotulot, niin kyllähän se paineita jollekin "uudelle" maksulle luo.
Sähköä ei voi värjätä, niinkuin lämmitysöljy/diesel-tilanteessa.
Tämä nyt oli vain minun näkemykseni.
KEPU on ajanut jo pitkään km maksua autoiluun, Bernerin ja Sipilän kavereilla on yritys joka valmistaisi laitteen, joka tulee pakolliseksi kaikkin autoihin. Laiteet on ollut jo parivuotta testeissä joidenkin autoilijoiden autoissa TRAFI:n toimesta.
Mielen kiintoistsa, kuin kaalliiksi km tulee veikkaan 0,15€ /km eli 3000€ keskivero 20 000km vuodessa ajavalle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sähköautoja vastaan kai kukaan loppujen lopuksi ole.
Sähköautoissa on ominaisuuksia, että ovat polttomoottorikäyttöiseen verrattuna ylivoimaisia. esim vääntöalue jne.
Lähinnä kait se, että tämä poliitikkojen toimesta sähköautihin siirtymistä ajetaan väkisin kuin käärmettä pyssyyn. ja siinä sivussa mahdollisesti aiheutuvien ongelmien maton alle lakaisun.
Sähköautotekniikka on suhteellisen tuoretta. Sen tulisi antaa kehittyä tuossa "rinnalla", jolloin mahdollisiin ongelmakohtiin voitaisiin paremmin varautua.
Nyt sähköautoilu on halpaa, mutta kun polttomoottorikäyttöiset katoavat ja niistä saatavat verotulot, niin kyllähän se paineita jollekin "uudelle" maksulle luo.
Sähköä ei voi värjätä, niinkuin lämmitysöljy/diesel-tilanteessa.
Tämä nyt oli vain minun näkemykseni.
KEPU on ajanut jo pitkään km maksua autoiluun, Bernerin ja Sipilän kavereilla on yritys joka valmistaisi laitteen, joka tulee pakolliseksi kaikkin autoihin. Laiteet on ollut jo parivuotta testeissä joidenkin autoilijoiden autoissa TRAFI:n toimesta.
Mielen kiintoistsa, kuin kaalliiksi km tulee veikkaan 0,15€ /km eli 3000€ keskivero 20 000km vuodessa ajavalle
Lisäksi autoilija maksaa laitteen ja sen asennuksen ja huollon muutaman tonnin 😁🤩 ihanaa
Sähköautojen akkujäte tulee olemaan valtava ekokatastrofi maapallolle, maaperän saastumisessa verrannollinen ydinkatastrofiin.
https://tekniikanmaailma.fi/kiinassa-tikittaa-ymparistopommi-ensimmaise…
Automiehet ja -naiset vihaavat aina kaikkea uutta kunnes heilläkin on varaa ostaa sitä tjeu farmarikorit, maasturit, neliveto, automaattivaihteisto, ilmastointi, elektroniset ajoavustimet...
Vierailija kirjoitti:
Muutos vastarinta ja murros kirjoitti:
Muistan saman suuntaista vihamielisyyttä, kun matkapuhelimet tulivat markkinoille, niin suurin osa ihmisistä oli sitä mieltä, että mitä tuommoisilla tekee.
Lanka puhelin oli silloin ihmisten suosikki ja ihmeteltiin, mitä olisi niin tärkeää tai kiireellistä, että pitäis pystyä olemaan yhteydessä olessa jossain muualla, kuin kotona/töissä.
Nyt känny on kasvanut ihmisten käteen kiinni.
Itse ostin eriksonin taskupuhelimen noin -90 luvun alussaja se oli kallis, 3-4 kuukauden keskipalkan verran.
Sähköauton ostin 2020, kun diesel auto tuli vaihto ikään. En enää ostaisi polttomoottorista autoa
Nyt känny on kasvanut ihmisten käteen kiinni. Ja tämäkö on sun mielestäsi hyvä asia?
Riippuu mistä suunnalta katsoo, Amatzon, meta, twitter, you tube yms. Noiden kannalta hyvä.
Vauvat ja pienet lapset ovat suurimmat kärsijät, kun kasvu ja kehitys häiriintyy vanhempien orjallisestsa kännyn käytöstä.
Sitten lapset saavat omat laitteet, niin koko perhe sitten ovat kännyn orjia.
Eli ei hyvä juttu.
Hyvä katsoa dokumentti LIKAINEN VIHREÄ ENERGIA, tästä näkee selkeästi miten näiden autojen osat tulevat mm Kiinasta ym vastaavista maista joissa ihmisen oikeudet ovat erittäin heikot, samoin luonnon raaka aineiden käyttö. Kuka haluaa näitä autoja kun lähtökohta kammottava. Todellista tekopyhyyttä.
Minusta sähköauto sopii tosi hyvin just maaseudulle. Yöksi laitetaan lataukseen ja aamulla töihin.
Kateus, koska sähköautot maksaa enemmän kuin köyhien romuautot. Status meinaa nyt tulee arjessa esille, hiljainen elegantti, ärhäkkä vs mölyisä, haiseva, laiska. Peilaa vain kuskia ja se on totta!
Vierailija kirjoitti:
Sähköautojen akkujäte tulee olemaan valtava ekokatastrofi maapallolle, maaperän saastumisessa verrannollinen ydinkatastrofiin.
https://tekniikanmaailma.fi/kiinassa-tikittaa-ymparistopommi-ensimmaise…
Höpö höpö,
Kierrätys bisnes hallitsee vanhojen akkujen, forttum on hommassa jo kiinni ja varmasti mailmalla muitakin.
https://yle.fi/uutiset/3-11727914
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköautojen akkujäte tulee olemaan valtava ekokatastrofi maapallolle, maaperän saastumisessa verrannollinen ydinkatastrofiin.
https://tekniikanmaailma.fi/kiinassa-tikittaa-ymparistopommi-ensimmaise…
Höpö höpö,
Kierrätys bisnes hallitsee vanhojen akkujen, forttum on hommassa jo kiinni ja varmasti mailmalla muitakin.
https://yle.fi/uutiset/3-11727914
Niin, suomen ja eu:n kierrätysdirektiivit pelastavatkin koko maapallon, maailmassahan ei kukaan muu tuota akkujätettä. Se on hyvä että euroopassa osataan kierrättää, muut maat ovatkin niin pieniä ja harvaan asuttuja että heidän akkujätteensä ei varmaan aiheuta tuhoa maapallolle.
Öljy yhtiõitten "asiantuntijat" taas vauhdissa.
Hyvin perusteltu!