Ehdoton nounou vihki/kihlasormuksissa?
Millaista sormusta et ikinä haluaisi sormeesi? Tämä on leikkimielinen kärjistys joten ns. nounou sormuksien omistajat älkäätten loukkaantuko :)
Itselläni:
-Hopea, teräs, titaani, valkokulta
-Timantti-istutuksella olevat pikkutimantit
-Zirkonit
-Överisormukset joissa hillitön timantti mutta ohut runko
-Paksurunkoiset sormukset
Kommentit (79)
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 16:03"]
En haluaisi keltakultaista sormusta, ei sovi ihonväriini yhtään. Meillä on miehen kanssa hopeiset flakat kihloina.
[/quote]Ihmiset on viisaita kun ne tajuaa katsoa käykö sormus ihonväriin. En ikinä oo tuotakaan tajunnut katsoa. Varmaan olen ihan tyylitajuton ihminen:(
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 15:56"]
Keltakulta on vain yksinkertaisesti rumaa ja mautonta, tekee sitten tuloaan tai ei.
[/quote]Mutta jos se tulee uudestaan muotiin se ei ole so last season. Ja se että se on rumaa ja mautonta on sinun oikeutettu mielipiteesi, ei mikään fakta. Jonkun muun mielestä teräs/platina/valkokulta/yms on rumaa ja mautonta.
Minusta -kuten täällä on jo todettu- riippuu kantajasta itsestään onko sormus kaunis ja sopiva vai ei, se mikä sopii yhdelle ja näyttää hyvältä ei sovi jollekulle toiselle. Tärkeintä kuitenkin että jokainen itse aidosti pitää omasta sormuksestaan.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 10:31"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 11:21"]
Toi metallin värivalinta tulee useimmilla juuri siitä, kumpi väri heille paremmin sopii.
[/quote]
Anteeksi, minä vahvasti epäilen, että kyse on siitä, mistä sattuu tykkäämään, eikä siitä, kumpi väri sopii paremmin. Olen aivan varma, että väritykseltään hyvinkin erilaiset ihmiset pitävät itselleen sopivimpana samanlaisia värejä. Makukysymykset on vain niin helppo naamioida keksittyyn "sopimiseen juuri minun väritykseeni".
[/quote]
Jos tietyistä väreistä tykkää ja ne sen vuoksi tuntuvat hyvältä päällä niin silloinhan kyse on itselle sopimisesta. Joku värikartta-ajattelu on aika vanhanaikaista. Keltakulta näyttää minulla jotenkin samealta, se saa ihoni vaikuttamaan kellertävältä, en tiedä miksi. Voi olla etten vain tykkää ja kuvittelen, mutta en silti haluaisi pitää keltakultaisia koruja.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:53"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:51"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:27"]
Mun mielestä valkokulta on materiaalina kaamea, se rodiointi maksaa 50€/vuosi ja on helposti sotkettavissa hopeaan.
Ne juntti zirkonit on kyllä kans pahat. Jos ei ole varaa oikeaan timanttiin niin miksi ostaa feikkiä?
[/quote]
Mitä vikaa hopeassa on? Kauniimman väristä kuin valkokulta.
[/quote]Ehkä se että se on edullisempaa. Tummuu myös helposti.
[/quote]
Tummuminen riippuu ihotyypistä, lisäksi sormus on yleensä jatkuvasti käytössä jolloin se ei juuri tummu. Itse en näe edullisuutta missään nimessä miinuksena, eikä se sitoutumisen taso ole sormuksen hinnasta kiinni.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:05"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 16:02"]
Keltakulta, ja pikkutimantteja tylsästi rivissä.
[/quote]Minulla on juuri tuollainen:) Toki se on jo parikymmentävuotta vanha.Hyvin on asiansa ajanut. Mutta minulle ei korut oikein merkkaa mitään,enkä niitä arvosta.
[/quote]Parikymmentä vuotta sitten ei tainnut oikein olla muuta vaihtoehtoa kuin (kelta)kulta. Hopeaa tuskin kukaan kihla- tai vihkisormuksksi halusi.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 10:08"]
Millaista sormusta et ikinä haluaisi sormeesi? Tämä on leikkimielinen kärjistys joten ns. nounou sormuksien omistajat älkäätten loukkaantuko :)
Itselläni:
-Hopea, teräs, titaani, valkokulta
-Timantti-istutuksella olevat pikkutimantit
-Zirkonit
-Överisormukset joissa hillitön timantti mutta ohut runko
-Paksurunkoiset sormukset
[/quote]
Itselleni ehdoton nounou olisi vain turhat krumeluurit.Mieluiten sileä rengas,tai sitten kiviä sillä tavalla kuin yhdessä perintösormuksessani:pieniä litteitä timantteja,ei mitään nyrkin kokoista kiveä törröttämässä sormuksessa.Materiaalilla ei ole väliä.
Veritimantit eivät kiinnosta, joten päädyin vintageen. Pidän sitä pari kertaa vuodessa juhlissa
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 11:31"]Mikä on timantti-istutus?
[/quote] Osa, mihin timantti on kiinnitetty ja "istutettu" eli punsseloitu kiinni, on nimeltään timantti -istutus
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 15:52"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 14:46"]
Keltakulta junttia ja so last season.
[/quote]Itseasiassa keltakulta tekee uutta tulemistaan, valkokulta, platina jne ovat mainitsemiasi asioita :)
[/quote] Keltakulta nimenomaan ei tee tulemistaan, pikemminkin pronssi ja kupari. T: Kultaseppä
Joku sanoi, että keltakulta on "juntti" ja "mauton". Omasta mielestä se on ajaton klassinen valinta kihla- ja vihkisormukseen. Sellainen joka ei mene koskaan pois muodista niin kuin vaikka valkokulta tai platina. Ja keltakulta sopii tosiaan myös ihonväriini joka on tavallisesta kylmästä ja kalpeasta suomalaisesta poiketen lämmin kesät talvet. Itselle ottaisin mieluiten ohuen kultaisen sormuksen kirkkaalla kohtuullisen kokoisella kivellä, jossa on pyöreä timanttihionta. Joku ihana vintage sormuskin olisi kaunis kihlasormuksena.
Halusin ainoastaan kultaisen. 18 karaatin kultaisen.
Timatit laitettuna niin, etteivät takerru mihinkään.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 12:18"]Halusin ainoastaan kultaisen. 18 karaatin kultaisen.
Timatit laitettuna niin, etteivät takerru mihinkään.
[/quote]
Hyvin istutettu timantti ei takerru mihinkään. Syvässä istuu luulo että korkeassa istutuksessa timantit tarttuvat kiinni.
Valkokullan rodinointia vastustaneelle tiedoksi, että sitä saa myös hyvin kauniin värisenä ilman rodinointia.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 12:53"]
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 12:18"]Halusin ainoastaan kultaisen. 18 karaatin kultaisen. Timatit laitettuna niin, etteivät takerru mihinkään. [/quote] Hyvin istutettu timantti ei takerru mihinkään. Syvässä istuu luulo että korkeassa istutuksessa timantit tarttuvat kiinni. Valkokullan rodinointia vastustaneelle tiedoksi, että sitä saa myös hyvin kauniin värisenä ilman rodinointia.
[/quote]
Jos pitää hieman kellertävästä harmaasta niin rodinoimaton valkokulta on varmasti hyvä valinta.
Ihan sama millaine sormus on, 15 vuotta naimisissa enkä ole pitänyt sormusta kymmeneen vuoteen. Eikä mieskään, hänellä se ei sovi ja minulla aiheuttaa allergiaa.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 13:04"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 12:53"]
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 12:18"]Halusin ainoastaan kultaisen. 18 karaatin kultaisen. Timatit laitettuna niin, etteivät takerru mihinkään. [/quote] Hyvin istutettu timantti ei takerru mihinkään. Syvässä istuu luulo että korkeassa istutuksessa timantit tarttuvat kiinni. Valkokullan rodinointia vastustaneelle tiedoksi, että sitä saa myös hyvin kauniin värisenä ilman rodinointia.
[/quote]
Jos pitää hieman kellertävästä harmaasta niin rodinoimaton valkokulta on varmasti hyvä valinta.
[/quote]
Minulla on rodinoimaton valkokultasormus. Se ei ole sävyltään yhtään kellertävän harmaa. Rodinoinnilla usein juuri peitetään huonompilaatuista kellertävää valkokultaa.
En itse oikein tykkää keltakullan ja timanttien yhdistelmästä, se on mielestäni vähän räikeä. Ja varsinkin, jos sormus on kovin koukeroinen ja koristeellinen. Jos on timantteja, niin valkokulta tai palladium on mielestäni kauniimpi vaihtoehto. Muutenkaan en yhtään tykkää niistä sormuksista, joissa on jotain miniminitimantteja. Ne ovat mielestäni ihan turhia ja sormus on kauniimpi ilman.
Yksinkertainen sileä keltakultasormus on kuitenkin klassikko eikä mene koskaan pois muodista! Hullua muutenkin valita materiaali trendien mukaan, kun kyse on esineestä jota ainakin toivoo käyttävänsä elämänsä loppuun asti.
Itse pidän skandinaavisen selkeistä, yksinkertaisista muodoista. Meillä on miehen kanssa samanlaiset, keltakultaiset 3mm flakkasormukset. Valkokultaakin mietittiin, mutta tässä designissä keltakulta sopi meistä paremmin ja oli klassisempi. Ehkä sitten joskus 10v-hääpäivänä tms voisin haluta timanttisormuksen, mutta jonkun hyvin modernin ja eleettömän.
Kultajousi on totaalisen nounou :D :D
Kulta ja kivet.
Teräs sopisi mulle.
En tykkää liian pienistä enkä liian isoista timanteista. Käytännöllisyys kunniaan :) Keltakulta on ok.
Myös nämä Sandberin tusinasormukset ovat tylsiä, edellyttäenkin ne jotka ovat millilleen tehty sopimaan toisiinsa. Ei kaikkien sormusten tarvitse sopia yhteen, särmikkäämpiä ovat erilaiset ja itse luodut yhdistelmät :)
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 16:02"]
Keltakulta, ja pikkutimantteja tylsästi rivissä.
[/quote]Minulla on juuri tuollainen:) Toki se on jo parikymmentävuotta vanha.Hyvin on asiansa ajanut. Mutta minulle ei korut oikein merkkaa mitään,enkä niitä arvosta.