Ehdoton nounou vihki/kihlasormuksissa?
Millaista sormusta et ikinä haluaisi sormeesi? Tämä on leikkimielinen kärjistys joten ns. nounou sormuksien omistajat älkäätten loukkaantuko :)
Itselläni:
-Hopea, teräs, titaani, valkokulta
-Timantti-istutuksella olevat pikkutimantit
-Zirkonit
-Överisormukset joissa hillitön timantti mutta ohut runko
-Paksurunkoiset sormukset
Kommentit (79)
Keltakulta junttia ja so last season.
Tämä aloitus kiinnosti itseäni asteikolla 1-10 noin kolmosen verran.
Timantti-istutuksella olevat pikkutimantit... Voi luoja xD
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 11:21"]
Toi metallin värivalinta tulee useimmilla juuri siitä, kumpi väri heille paremmin sopii.
[/quote]
Anteeksi, minä vahvasti epäilen, että kyse on siitä, mistä sattuu tykkäämään, eikä siitä, kumpi väri sopii paremmin. Olen aivan varma, että väritykseltään hyvinkin erilaiset ihmiset pitävät itselleen sopivimpana samanlaisia värejä. Makukysymykset on vain niin helppo naamioida keksittyyn "sopimiseen juuri minun väritykseeni".
Mulle ehdoton no no olis puolisoiden keskenään sopimattomat sormukset. Tyyliin rouvalla keltakultaa ja herralla terästä. Mun mielestä niiden pitää sopia yhteen.
Ja minulle no no olis myös epäjalosta materiaalista tehdyt sormukset kihla- ja vihkikäytössä. Hopeassa, pronssissa jne on puolensa, mutta näiden sormusten pitää kestää aikaa.
Sellainen mitäänsanomattomuus, sileä kiveton ja koristeeton.
Ei keltakultaa, eikä mitään näyttävää. Mieluusti ei tarvita mitään kiviä ollenkaan. Titaani voisi olla mieleeni. Se kuvastaisi hyvin sitä kestävyyttä, jota liittooni haluan (ja onkin jo) :) Tällä hetkellä sormessani on 6-terälehtinen hopeasormus, kun edellinen tippui sormesta ja katosi saavuttamattomiini. Ostetaan miehen kanssa sitten joskus uudet sormukset kun rahatilanne sallii.
Hopeinen sormus menee vielä kihlassa mutta ei vihkissä.
Mulla on titaaninen muutamalla zirkonilla. Ei allergisoi, ei naarmuunu, uskomattoman kevyt ja mukava pitää.
Itse tykkään yksinkertaisesta ja en voisi kuvitellakaan mitään joulupuun koristeen näköistä krumeluurihimpulapimpulaa missään koruissa.
Kuinka usein aiotte mennä naimisiin, kun vihkisormus pitää valita trendien perusteella? Pitääkö esim. erota viiden vuoden välein, että saa uuden, muodikkaan sormuksen?
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 16:05"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 16:04"]
Ehdoton nou nou on se sormus. Minä osaan kihlautua ja mennä naimisiin ilman symboleja ulkopuolisille.
[/quote]
Sinähän olet varsinainen special snowflake.
[/quote]
Jos tuo tekee minusta uniikin niin pienestä on kiinni. :D
Ei ollut varaa sormukseen. Jouluna 10. hääpäivä ja sormus edelleen kaupassa..
Mua ainakin nolottais pitää hopeasormusta zirkonilla, sitä nyt vähintään tupataan luulemaan valkokultaiseksi timanteilla! Halvalla ei saa hyvää....
Mulle ehdoton nounou henkilökohtaisesti olisi keltakulta tai pronssi, ja kaikenlaiset koukerot, siis sellaiset Kalevala-henkiset sormukset. Mutta kukin tyylillään. Itse haluaisin jonkun yksinkertaisen ja ohuen sormuksen, esim. mustaa volframia joko yhdellä timantilla tai kokonaan ilman timanttia. En vain tiedä miten noita volframisormuksia on Suomessa saatavilla.
Minulle: -valkokulta, kaipaa rodinointia ja rodinoimaton on yleensä vähän ruman väristä
-amerikkalainen blingblingtyyli, siis kihlasormuksessa isoa timanttia. Ylipäätään valtavat timantit kun kysymys on kuitenkin korusta jota käytetään enimmäkseen arkena ties minkä pieruverkkarien seurassa. Perinteinen suomalainen tyyli on paljon järkevämpi.
-pronssista tulee jatkuvassa käytössä sormeen vihreä raita
-selvästi yhteensopimattomat sormukset puolisoilla
-huono laatu, tyyppiesimerkkinä ohut runko jossa miniminitimantteja joita sitten esitellään TIMANTTIsormuksena. Jos budjetti ei riitä kohtuulaadukkaaseen timanttisormukseen, minä valitsisin niin laadukkaan sormuksen kuin mihin varaa olisi. Mieluummin tukeva sileä sormus kuin hutera pikkutimanttitekele.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 09:56"]Kuinka usein aiotte mennä naimisiin, kun vihkisormus pitää valita trendien perusteella? Pitääkö esim. erota viiden vuoden välein, että saa uuden, muodikkaan sormuksen?
[/quote]
Kuka sanoi valitsevansa sormuksen trendien mukaan? Kyse oli mieltymyksistä, ei muodista.