Ehdoton nounou vihki/kihlasormuksissa?
Millaista sormusta et ikinä haluaisi sormeesi? Tämä on leikkimielinen kärjistys joten ns. nounou sormuksien omistajat älkäätten loukkaantuko :)
Itselläni:
-Hopea, teräs, titaani, valkokulta
-Timantti-istutuksella olevat pikkutimantit
-Zirkonit
-Överisormukset joissa hillitön timantti mutta ohut runko
-Paksurunkoiset sormukset
Kommentit (79)
Ehdottomasti aidot timantit. Mieluummin vaikka muovia tai lasia, mutta kaikista mieluiten sormus ilman mitään ylimääräistä. Keltakulta on aika paha, mutta sekin käy kunhan ei ole timantteja.
Keltakulta on ehdoton ei. Ei passaa ollenkaan tyyliin eikä ihonväriin.
Kaikista onnellisin olisin ku mies ottais ja kosis, ihan sama millä sormuksella mutta jos saa hifistellä nii kallista en halua, mieluiten esim. Kirurginterästä jollain pienellä, valkoisella kivellä. En oikeastaan halua timanttiakaan, vaan joku halpa korukivi ois jees. Kunhan on siro :)
Sarjassamme huvittavia aloituksia. Kaikkia tallaajia niitä kans maa päällään kantaa...
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 10:13"]
Sarjassamme huvittavia aloituksia. Kaikkia tallaajia niitä kans maa päällään kantaa...
[/quote]
Hassulta tuntuu ainakin tällaisesta ihmisestä, jolla ei ole koruja. Mutta tietenkin, jos korut kiinnostavat, tulee varmasti pohdittua näitäkin juttuja.
En pidä sellaisista sormuksista, joissa kivi nousee korkealle. Eli siis istutus on niin korkea, että kivi tämän takia tarttuu joka paikkaan esim. lapasiin.
Matala sormus on paljon käytännöllisempi vaihtoehto tällaiselle tohelolle.
Ylipäänsä pröystäily on mautonta. Meillä on mieheni kanssa peruskultaiset, kivettömät sormukset.
ps. Olis joo voinut puustakin veistää
Itse en pidä keltakullasta itselläni. Kaikki koruni ovat hopeaa tai pronssia joten sormuksenkin pitäisi sopia niihin. Siskolleni keltakulta on ehdottomasti paras valinta, hoopea sopii hänelle huonosti, pronssi sopii mutta ei niin hyvin kuin kulta.
Oikeastaan olen nähnyt elämäni aikana vain yhden sormuksen, oikeastaan siis kihla- ja vihkisormukset jotka ovat tehty sopimaan saumattomasti toisiinsa, joka olisi minun näköinen. Siinä on vain se ongelma että se kuuluu noihin överisormuksiin joten se olisi aina jossain takertuneena tai tiellä, täysin epäkäytännöllinen minulle siis. No, eipä tässä ole ketään jonka kanssa naimisiin olisin menossa. Valkokultainen jossa hiilitön iso timantti ja paljon pikkutimantteja, kihlasormuksessa oli vain pikkutimantteja. Tosin sen kanssa ei sitten sopisi hyvä osa vaatteistani eikä ne pronssikorut.
Paljonko sillä sormuksella enää on väliä, kun ottaa huomioon, mitä tahtia nykyään erotaan ja karataan? "Zirkoni"?! Noh, kelpaahan se noihin tusinaliittoihin.
Mun mielestä valkokulta on materiaalina kaamea, se rodiointi maksaa 50€/vuosi ja on helposti sotkettavissa hopeaan.
Ne juntti zirkonit on kyllä kans pahat. Jos ei ole varaa oikeaan timanttiin niin miksi ostaa feikkiä?
Toi metallin värivalinta tulee useimmilla juuri siitä, kumpi väri heille paremmin sopii. Itse haluaisin kultaa, mutta valkokulta, platina ja hopea sopivat mulle paremmin.
En itse halua kallista sormusta, enkä helposti naarmuuntuvaa. Sen pitäisi olla myös mukava sormessa. Titaani ja wolframi on hyviä materiaaleja. Kulta ja hopea vaan naarmuuntuu ja kiilto menee äkkiä. Hinta ei saa ylittää sataa euroa, ja sekin hirvittäisi. Haluan, että rinkula on helposti korvattavissa, jos hukkaan sen.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 09:17"]
Hopeinen sormus menee vielä kihlassa mutta ei vihkissä.
[/quote]
Miksei menisi? Eräs kauneimman värisiä metalleja.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:27"]
Mun mielestä valkokulta on materiaalina kaamea, se rodiointi maksaa 50€/vuosi ja on helposti sotkettavissa hopeaan.
Ne juntti zirkonit on kyllä kans pahat. Jos ei ole varaa oikeaan timanttiin niin miksi ostaa feikkiä?
[/quote]
Mitä vikaa hopeassa on? Kauniimman väristä kuin valkokulta.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:51"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:27"]
[/quote]
Mitä vikaa hopeassa on? Kauniimman väristä kuin valkokulta.
[/quote]Ehkä se että se on edullisempaa. Tummuu myös helposti.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 16:04"]
Ehdoton nou nou on se sormus. Minä osaan kihlautua ja mennä naimisiin ilman symboleja ulkopuolisille.
[/quote]Monille ne omat sormukset ovat jotain muuta kuin symboleja ulkopuolisille..
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 15:56"]
Keltakulta on vain yksinkertaisesti rumaa ja mautonta, tekee sitten tuloaan tai ei.
[/quote]Äitini kuoli ja isäni antoi minulle, kuopukselle, äidin vihkisormuksen. Keltakultaisen yksinkertaisen sormuksen. Se on minulle arvokkaampi kuin mikään muu. Olkoonkin sitten ruma ja mauton.
Mulle keltakulta on varmaan ainoa nou nou.