Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Terveen ihmisen ruokakorista löytyy nämä

Vierailija
19.09.2015 |

Kasviksia, rasvaista lihaa, kalaa, normaalirasvaisia maitotuotteita, pähkinöitä, manteleita, kaakaota, prossasuklaata.

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
42/65 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 11:17"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 11:09"]

Mitä terveellistä lihassa on? Itse käytän protskunlähteenä papuja. Ja pakko kyllä sanoa, että kevytmaito ei vaan uppoa. Olen niin tottunut rasvattomaan, että kevyttä juostessa maistan sen rasvan hyi. Onko se nyt niin väärin juoda rasvatonta?

[/quote]

Eihän kevytmaito ole rasvatonta kummenpaa. Oletko edes maistanut rasvaista maitoa?

Ihminen käyttää eläinproteiinia, sitä ei pavuista saa.
[/quote]

Kevytmaitoat mies juo, en tykkää yhtään. Ero on iso. Kunnon rasvanen on parempaa, reissatessa ulkomailla juon sitä välillä.

Ja ei ihminen mitään eläinproteiinia tarvitse, mitä höpäät?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 11:32"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 11:28"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 11:17"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 11:09"] Mitä terveellistä lihassa on? Itse käytän protskunlähteenä papuja. Ja pakko kyllä sanoa, että kevytmaito ei vaan uppoa. Olen niin tottunut rasvattomaan, että kevyttä juostessa maistan sen rasvan hyi. Onko se nyt niin väärin juoda rasvatonta? [/quote] Eihän kevytmaito ole rasvatonta kummenpaa. Oletko edes maistanut rasvaista maitoa? Ihminen käyttää eläinproteiinia, sitä ei pavuista saa. [/quote] Mutta sitä saa maidosta, munista, juustosta...Liha on täysin tarpeetonta.

[/quote]

Liha ei ole ihmiselle suinkaan tarpeetonta.
[/quote]

Mitenniin? Protskua saa muualta. Rautaa saa muualta. Eläinrasva on epäterveellistä.

Vierailija
44/65 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on noita! Painan 123 kg!

Vierailija
45/65 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 11:39"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 11:32"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 11:28"] [quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 11:17"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 11:09"] Mitä terveellistä lihassa on? Itse käytän protskunlähteenä papuja. Ja pakko kyllä sanoa, että kevytmaito ei vaan uppoa. Olen niin tottunut rasvattomaan, että kevyttä juostessa maistan sen rasvan hyi. Onko se nyt niin väärin juoda rasvatonta? [/quote] Eihän kevytmaito ole rasvatonta kummenpaa. Oletko edes maistanut rasvaista maitoa? Ihminen käyttää eläinproteiinia, sitä ei pavuista saa. [/quote] Mutta sitä saa maidosta, munista, juustosta...Liha on täysin tarpeetonta. [/quote] Liha ei ole ihmiselle suinkaan tarpeetonta. [/quote] Mitenniin? Protskua saa muualta. Rautaa saa muualta. Eläinrasva on epäterveellistä.

[/quote]

Eläinproteiinia tai eläinrasvaa ei saa kasviksista. Perustele, miksi eläinrasva olisi epäterveellistä.

Vierailija
46/65 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaisen lihan runsas syönti on riski terveydelle. Älkää ihmiset hurahtako näihin muodissa oleviin eläinrasvavouhotuksiin. Tähän viestiin pamahtaa kohta sata miinuspeukkua niille, joiden mielestä viime vuosikymmenten tutkimustulokset ovat kaikki olleet vaan "yhtä suurta salaliittoa ihmisten sairastuttamiseksi". Niinpä niin... Huolestuttava ilmiö.

Vierailija
47/65 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tätä pähkinöiden ja manteleiden tuputtamista nykyään. En syö niitä ikinä. Ja terve ja hoikkakin olen. Miksi niitä pitäisi syödä?

Vierailija
48/65 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hirveä pähkinähimo ja ostan niitä usein. Erityisesti parapähkinöitä jotka sisältävät paljon seleeniä, joka ilmeisesti puhdistaa maksaa ja pitää aineenvaihduntaa käynnissä. Muuten syön ihan kaikkea, myös herkkuja, mutta pähkinöitä on saatava ainakin pari kertaa viikossa.

Vierailija
49/65 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 11:49"]

En ymmärrä tätä pähkinöiden ja manteleiden tuputtamista nykyään. En syö niitä ikinä. Ja terve ja hoikkakin olen. Miksi niitä pitäisi syödä?

[/quote]

Saadakseen hyvää rasvaa, kun ihminen kuitenkin tarvitsee rasvaa.

Vierailija
50/65 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 11:47"]

Rasvaisen lihan runsas syönti on riski terveydelle. Älkää ihmiset hurahtako näihin muodissa oleviin eläinrasvavouhotuksiin. Tähän viestiin pamahtaa kohta sata miinuspeukkua niille, joiden mielestä viime vuosikymmenten tutkimustulokset ovat kaikki olleet vaan "yhtä suurta salaliittoa ihmisten sairastuttamiseksi". Niinpä niin... Huolestuttava ilmiö.

[/quote]

Voisitko mitenkään perustella väitteesi? Jos et siihen kykene, niin ole sitten hiljaa.

Vierailija
51/65 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 11:50"]Mulla on hirveä pähkinähimo ja ostan niitä usein. Erityisesti parapähkinöitä jotka sisältävät paljon seleeniä, joka ilmeisesti puhdistaa maksaa ja pitää aineenvaihduntaa käynnissä. Muuten syön ihan kaikkea, myös herkkuja, mutta pähkinöitä on saatava ainakin pari kertaa viikossa.
[/quote] Niin ja bmi 19,5 vaikka siis rasvaisia pähkinöitä ahminkin.

Vierailija
52/65 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 11:52"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 11:50"]Mulla on hirveä pähkinähimo ja ostan niitä usein. Erityisesti parapähkinöitä jotka sisältävät paljon seleeniä, joka ilmeisesti puhdistaa maksaa ja pitää aineenvaihduntaa käynnissä. Muuten syön ihan kaikkea, myös herkkuja, mutta pähkinöitä on saatava ainakin pari kertaa viikossa. [/quote] Niin ja bmi 19,5 vaikka siis rasvaisia pähkinöitä ahminkin.

[/quote]

Eihän rasva lihota, vaan sokeri.

Vierailija
53/65 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs kun löytyy noi ap:n mainitsemat, mutta lisäksi karkkia ja eineksiä vaikkapa?

Vierailija
54/65 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 18:44"]

Entäs kun löytyy noi ap:n mainitsemat, mutta lisäksi karkkia ja eineksiä vaikkapa?

[/quote]

Se ei ole terveen ihmisen ruokakori.

Vierailija
55/65 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 10:40"]

Mitään ei kuitenkaan osteta jos se sisältää mysteerikoodeja, sanoja joita ei osaa lausua tai tiedä mitä joku sakettauttamisaine oikein on oikeesti T. 135kg

[/quote]

Taidat olla niitä ihmisiä jotka allekirjoittavat addressin että divetymonoksidi on kiellettävä. https://fi.wikipedia.org/wiki/Divetymonoksidihuijaus

Koita ymmärtää että ne "vaikeat sanat" ovat pelkkiä nimityksiä erilaisille aineille, joita löytyy luonnosta(kin). Esimerkiksi asetyylisalisyylihappo on täsmälleen samaa ainetta kuin pajunkuori, ja sitä käytetään päänsärkylääkkeisiin. Samaan tyyliin kuin "water" ei ole mikään outo aine vain sen takia että se kuulostaa eriltä kuin suomalainen sana.

Vierailija
56/65 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 11:55"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 11:52"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 11:50"]Mulla on hirveä pähkinähimo ja ostan niitä usein. Erityisesti parapähkinöitä jotka sisältävät paljon seleeniä, joka ilmeisesti puhdistaa maksaa ja pitää aineenvaihduntaa käynnissä. Muuten syön ihan kaikkea, myös herkkuja, mutta pähkinöitä on saatava ainakin pari kertaa viikossa. [/quote] Niin ja bmi 19,5 vaikka siis rasvaisia pähkinöitä ahminkin.

[/quote]

Eihän rasva lihota, vaan sokeri.
[/quote] Ei niin. Sen olen huomannut. Tosin syön kyllä hieman karkkejakin, mutta mistään en ylipäänsä kieltäydy. Pyrin syömään niin, että aineenvaihdunta pysyy käynnissä. Ja toki liikun suht paljon myös. Syön ihan kunnon lihaa, perunaa, leipää, vihanneksia ja toisinaan rahkaa, ananasta. Ihan mitä vain ja paljon.

Vierailija
57/65 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mjaa. Pitääpä joskus kyylätä oma ruokakori, mitä sieltä sattuu löytymään. Ja kun ei tule ostettua viikon tarpeita kerralla, joten vaikea arvioida, mitä oikeasti viikon aikana ostaa. 
Kaurahiutaleita ja kevytmaitoa, kun puurovärkit loppui. Banaania. Appelsiinia. Kalaa, kun näytti olevan tarjouksessa. Olen tainnut eineskalakeittoakin ostaa, kun ei kalakeitto ole toistaiseksi luonnistunut. Eineskasvispyöryköitä pakkasesta. Salaattitarpeita. Tomaattimurskaa. Pähkinöitä ostin leipomiseen, mutta en muista, leivoinko. Suklaata, mutta säästin sen. Kallista teetä, kun teki mieli. 

No, olen esimerkki siitä, että ostan mitä huvittaa. En syö kalan lisäksi muuta lihaa, eikä vointini ole ollut lainkaan hullumpi tälläkään ruokavaliolla. Kaurapuuro on nannaa! Joskus tulee mentyä siitä, mistä aita on matalin, mutta toisaalta elämässäni on paljon muutakin, kuin seurata ruokakorin oikeaoppisuutta. Jos olo on jees eikä nälkään kuole tai turpoa niin, ettei ovesta mahdu liikkumaan, niin hyvä juttu. :)

Vierailija
58/65 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 11:04"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 09:44"]Kasviksia, rasvaista lihaa, kalaa, normaalirasvaisia maitotuotteita, pähkinöitä, manteleita, kaakaota, prossasuklaata. [/quote]Joo, ei kyllä löydy. Allerginen pähkinöille, manteleille, suklaalle, kalalle ja suurimmalle osalle kasviksista. Voisitko lopettaa ruokakorini kyttäämisen, se ei kuulu sinulle. Kiitos.

[/quote]

Mutta nythän puhuttiin terveen ihmisen ostoskorista, ei sairaan, kuten allergisen...

Vierailija
59/65 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 11:51"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 11:47"]

[/quote]

Voisitko mitenkään perustella väitteesi? Jos et siihen kykene, niin ole sitten hiljaa.

[/quote]

http://www.ravitsemusneuvottelukunta.fi/portal/fi/ravitsemussuositukset/suomalaiset+ravitsemussuositukset/
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=uut15554&p_teos=uut&p_osio=105&p_selaus=
http://www.cancer.fi/enemman-synttareita/ravinto/

En ole itse mikään maaninen lihansyönnin vastustaja, mutta onhan tämänhetkinen länsimaalainen lihankulutus aika jättimäisellä tasolla. Ohis

Vierailija
60/65 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs kun olen kasvissyöjä?