Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Torstaina Turussa surullinen näky

Vierailija
19.09.2015 |

Kaupungissa isot opiskelijajuhlat ja keskusta täynnä opiskelijoita. Keskustassa oli myös SPRn teltta ja paljon kerääjiä. En nähnyt yhdenkään opiskelijan antavan lanttiakaan keräykseen. Jotenkin ironista kun samalla kuluttaa kaikki rahat ryyppäämiseen :(

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

SPR käyttää keräystuotoistaan vain murto-osan hyväntekeväisyyteen. Loput menee järjestön salaisille tileille veroparatiiseihin. Vain vastuuton ihminen tukee tällaista kusetusta.

Vierailija
2/42 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi lähettää tahallaan ongelmansa Suomen maksettavaksi, vaikka se on EU:n ns Dublinin sopimuksen vastaista, koska Ruotsi on turvallinen maa.

"turva" paikanhakijat tulevat Suomeen siksi, ettei Suomella ole ns palautussopimuksia, joilla palauttaa , kuten esim Ruotsilla itsellään on.

Ruotsin linja on muutenkin realistisempi sen suhteen, että vain aidot pakolaiset otetaan ja elintasoloiset lähetetään takaisin mikä onkin oikeaa politiikkaa.

Suomi on jo nyt ajautumassa kaaokseen afrikasta tulevien ja lähi-idästä änkevien takia.

Väitetään, että mm Irakista tulevat ovat "sivistynyt ja koulutettua väkeä", mikä on mielestäni valetta ja sula mahdottomuus.

Irakin sodanhan aloittin yhdysvallat vuonna 2003. Nyt 30v mies oli silloin 18v, eli oli vasta aloittamassa opintojaan ja sitä nuoremmilla ei ole välttämättä edes peruskoulut käyty koska siis sota.

Afrikasta tulleethan eivät usein edes osaa lukea, nämä nyt ovat kuitenkin ne faktat.

Maahanmuuttoa on siis aivan turha perustella "työvoimapulalla" mihin nämä muka tulisivat tänne "töihin".

-Tiedämme, ettei se ole totta ja nyt maassa olevista esim afrikkalaisista on alle 12% töissä, niistäkin suurin osa toistensa tulkkeina ja erillaisten uskonnollisten yhdistystensä palkkalistoilla.

Yhdistysten, joihin meillä vääräuskoisilla ei ole asiaa.

Suomessa tällainen ei ole hyväksyttävää, eikä ole oikein että leikkaamme omilta avun tarvitsijoiltamme elintasoahneiden hyväksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppilaitoksissakin oli keräys, ne oli ehkä jo antaneet aiemmin.

Vierailija
4/42 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä kukaan opiskelija laittaisi tuollaiseen keräykseen mitään?

Vierailija
5/42 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen opiskelija, ja bileissä olin, tosin eri kaupungissa. Vastustan punasen ristin keräyksiä niin kauan, kunnes veripalvelu lopettaa homojen syrjimisen.

Vierailija
6/42 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseisessä opiskelijatapahtumassa oli kaiketi lähinnä yliopistossa opiskelevia, joilla on ymmärrystä sen verran, että tajuavat tuon keräyksen hämäräperäiset taustat ja jättävät lahjoittamatta. Tuskin noihin keräyksiin antaa rahaa muut kuin mummot enää nykyään.

Vierailija
7/42 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai onko Suomessa nykyään jokin sääntö, että pitäisi antaa SPR:lle rahaa? Vai miksi näky oli surullinen? Vaikka mulla olisi miljardeja, en rahottaisi pakolaisia sentilläkään. Niillehän ne SPR:n rahat menee, sen ovat ihan suoraan sanoneet. Nälkäpäiväkeräys my ass.. ei ole kauheasti nälkää näkeviä siinä joukossa näkynyt.

Vierailija
8/42 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 09:50"]

Mä olen opiskelija, ja bileissä olin, tosin eri kaupungissa. Vastustan punasen ristin keräyksiä niin kauan, kunnes veripalvelu lopettaa homojen syrjimisen.

[/quote]

Ihan hyvä peruste, mutta en kyllä rankaisisi nälkäänäkeviä tai verentarvitwsijoita tuolla perusteella. Yritän itse vaikuttaa toisella tavalla asiaan.

Vierailija
9/42 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 10:04"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 09:50"]

[/quote]

Ihan hyvä peruste, mutta en kyllä rankaisisi nälkäänäkeviä tai verentarvitwsijoita tuolla perusteella. Yritän itse vaikuttaa toisella tavalla asiaan.

[/quote]

Jos tänä vuonna osallistut nälkäpäiväkeräykseen, et auta sillä rahalla ainuttakaan nälkäänäkevää tai verentarvitsijaa.

Vierailija
10/42 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 09:44"]

Kaupungissa isot opiskelijajuhlat ja keskusta täynnä opiskelijoita. Keskustassa oli myös SPRn teltta ja paljon kerääjiä. En nähnyt yhdenkään opiskelijan antavan lanttiakaan keräykseen. Jotenkin ironista kun samalla kuluttaa kaikki rahat ryyppäämiseen :(

[/quote]

Opiskelijat ovat paljon useammin kuukausilahjoittajia kuin keski-ikäiset, varakkaammat ihmiset. Mistäs sinä tiedät minkä verran he ovat jo lahjoittaneet? ":("

Vierailija
11/42 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan hyvin ansaitseva aikuinen enkä todellakaan anna SPR:lle enää mitään. Torstaina painelin kaikkien näkemieni lipastyyppien ohi katsomatta päinkään eikä omatunto kolkuttanut. Verta luovuttaisin, jos se olisi mahdollista tehdä sairaalassa suoraan potilaiden tarpeisiin eikä SPR:n kauppatavaraksi.

Ahnetta bisnestä koko SPR:n touhu, ei mitään muuta.

Vierailija
12/42 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 09:49"]Miksi ihmeessä kukaan opiskelija laittaisi tuollaiseen keräykseen mitään?
[/quote]

Miksi ihmeessä KUKAAN laittaisi tuollaiseen keräykseen mitään?

Vierailija
13/42 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 10:04"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 09:50"]

[/quote]

[/quote]
Mulle ainakin helppo päätös näin miehenä: Jos mun veri ei kelpaa, ei kelpaa mun rahanikaan.

Vierailija
14/42 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijan. Pitää elää puolella siitä mitä mamut saa

Vierailija
15/42 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopiston aulassa oli kerääjiä, annoin siellä ja niin moni muukin.

opiskelija

Vierailija
16/42 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 10:42"]

Yliopiston aulassa oli kerääjiä, annoin siellä ja niin moni muukin.

opiskelija

[/quote]

Miksi annoit?

Vierailija
17/42 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se voi olla syrjimistä, jos tiedostetaan HIV:n tarttuvan hanakammin miesten välillä. Kuka haluaa verensiirron saastuneesta verestä?

Vierailija
18/42 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän amkista ainakin värvättiin kerääjiä tälle päivälle.. :D

Itsellä mennyt maku SPR:ään kun avustusten todellisista kohteista on ollut häikkää, homojen syrjiminen veripalvelussa ja kuten 8 sanoi, nälkäpäiväkeräyksen rahat tuskin menevät nälkää näkeville.

Itse olen tehnyt vapaaehtoistyötä monia vuosia ja nytkin toimin ystävänä yksinäiselle vanhukselle opiskeluideni ohessa, itselläni on enemmän halua auttaa kotimaisia ensin.

Vaikka hyvä antaa vähästään, itselläni ei ainakaan ole sitä vähää jonka voisin lahjoittaa kun asumiskulujen jälkeen käteen jää tuista 39€ ruokaan, liikkumiseen, vaatteisiin ja siihen ryyppäämiseen :) 

Vierailija
19/42 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska boikotoin koko lafkaa ja sen toimintaa.

Vierailija
20/42 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 10:45"]

Ei se voi olla syrjimistä, jos tiedostetaan HIV:n tarttuvan hanakammin miesten välillä. Kuka haluaa verensiirron saastuneesta verestä?

[/quote]

Naiset ovat useammin huoria, joten heillä on HIV riski isompi kuin miehillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän