Silmien väristä hieman
Oon tsekkaillu netistä tietoa silmien väristä ja ymmärtänyt että vihreäsilmäisiä ei todellakaan ole paljoa missään. Kuten kohta linkkaamassani linkissä sanotaan, vihreät silmät sekoitetaan usein ruskeisiin. Mulla itselläni on todella vaaleanvihreät silmät, joiden ulkokehä rajautuu tummaan viivaan koko silmän ympäri, sen jälkeen on vasta tämä vaaleanvihreä osa ja sitten lähtee haalea tumma viiva iiriksen siemmältä puolelta silmän ympäri, vastaa vähän tummaa nurmikkoa, ellei jopa keskivertosammalta. Sitä on vaikeaa kuvailla.
Mutta onko teidän lähipiirissä ihmisiä, joilla on vihreät silmät ja millaisia reaktioita ne usein saavat aikaan?
Voiko ensitapaamisessa silmien väri saada aikaan mietintää toisen luonteesta?
Mitä te mietitte kun tapaatte vihreäsilmäisiä/ harvinaisen värisiä silmiä omaavia naisia/miehiä?
Kuinka kauniina te pidätte vihreäsilmäisiä/ muun värisiä, harvinaisia silmiä?
Kuinka vaaleanvihreitä silmiä olette nähneet vai onko kaikki ollut tuota sammalenvihreää lajia?
Ja se linkki jota tutkin aiemmin on tässä alla.
ps. tiedän, tässä oli nyt paljon pohdintaa ja kysyttävää, mutta toivotaan että ymmärsitte pointtini ja että uteliaisuutta tässä vain vähän kyselen :) Kiitos vastauksistanne!! - N19 :)
Kommentit (57)
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 10:03"]
okei. N19
[/quote]
Hienot! En oo tommosii nähnyt. No yhel tutul on vähän ton tyyliset. Sopii sun tukan värin kanssa.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 10:06"]
Isoäidilläni ole kuulemani mukaan hyvin kirkkaat, vihreät silmät kuten kissoilla. Äitini vihreät silmät ovat ajan mittaan hieman vaalentuneet ja ovat nyt jännän vaaleavihreät, sävyä, jota en ole nähnyt muilla. Minun silmäni ovat niin vihreät, että ihmiset usein kommentoivat niiden väriä, mutta niin tummat, että hämärässä ne käyvät ruskeista tai oikeastaan siitä "pimeän sävystä", jolta kaikki tummahkot silmät näyttävät hämärässä.
Minä, äiti ja mummi olemme vihreä saareke harmaa- ja sinisilmäisten suvussa.
[/quote]
Voi kuulostaa todella upealta :) Kannattaa olla upeista / hyvin kauniista silmistä ylpeä! - ap
Mulla on ihan kirkkaanvihreät, onhan niitä joskus ihmetelty kuvaamataidontunnilla kun piti piirtää omat silmänsä ja opettajakin ihmetteli että noita näkee harvoin, samaten jossain värianalyysissä ihasteltu :) En keksi suht. lähisuvustani yhtään ruskeasilmäistä, en kummaltakaan puolen. Veljelläni on vihreänharmaat silmät, isälläni siniset, äidillä vihreät, isänäidillä ja isänisällä on molemmilla siniset, äidinäidillä siniset ja äidinisiällä vihreät, tädeilläni sininen ja vihreä ja niin edelleen. Kunnon arjalaisia koko porukka :D
okei. N19
[/quote]
Olen nähnyt tuollaiset työkaverillani sekä entisellä koulukaverillani. Miehelläni on myös vihreät silmät, tosin aika tasaisesti vihreät.
En pidä vihreäsilmäisyyttä mitenkään erikoisena. Ihan nätit, mutta niin ovat siniset silmätkin nätit.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 10:07"]
okei. N19
[/quote]
Hienot! En oo tommosii nähnyt. No yhel tutul on vähän ton tyyliset. Sopii sun tukan värin kanssa.
[/quote]
Kiitoksia :) Itsekin tykkään. Valaistuksen eri kulmissa sävy voi vaihdella, mutta kirkkaassa ovat juurikin tuollaiset kuten kuvassa. :) Äidilläni kanssa vihreät, mutta en tiedä kuinka vihreät silmät hänellä itsellään.. melko vaaleat, kuten minullakin. Monet sanoneet että on äidin silmät minulla. -ap
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 10:11"]
okei. N19
[/quote]
Olen nähnyt tuollaiset työkaverillani sekä entisellä koulukaverillani. Miehelläni on myös vihreät silmät, tosin aika tasaisesti vihreät.
En pidä vihreäsilmäisyyttä mitenkään erikoisena. Ihan nätit, mutta niin ovat siniset silmätkin nätit.
[/quote]
Itselläni on vihreät, ruskeat silmät hyvin lumoavat, sillä niissä on sitä jotakin. Kaverillani on älyttömän kirkkaan siniset silmät, ihan todella vaaleat. En ole ikinä nhnyt muilla. Mutta muuten minusta siniset jotenkin liian tavalliset kun niitä näkee lähes kaikilla? -ap.
Mulla on tuollaiset pähkinänruskeat, ns. "hazel"-silmät. Nuorempana ne olivat selkeämmän vihreät, nyt ne ovat alkaneet ruskettua.
Tässä vanha kuva, jonka löysin tietokoneen kätköistä (silmämeikistä ei sitten kommentteja, en osannut 15-vuotiaana meikata siististi, koitin rajata kuvaa paremmaksi): http://aijaa.com/2wQBgu
Mulla on vihreät silmät ja tykkään usein miehistä joilla tummansiniset silmät ja itseäni tummempi tukka.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 10:19"]
Mulla on tuollaiset pähkinänruskeat, ns. "hazel"-silmät. Nuorempana ne olivat selkeämmän vihreät, nyt ne ovat alkaneet ruskettua. Tässä vanha kuva, jonka löysin tietokoneen kätköistä (silmämeikistä ei sitten kommentteja, en osannut 15-vuotiaana meikata siististi, koitin rajata kuvaa paremmaksi): http://aijaa.com/2wQBgu
[/quote]Haha, hauskat tosiaan noi paakkuripset :) Mut silmien väriä en osaa kommentoida nyt yhtään...
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 10:19"]
Mulla on tuollaiset pähkinänruskeat, ns. "hazel"-silmät. Nuorempana ne olivat selkeämmän vihreät, nyt ne ovat alkaneet ruskettua. Tässä vanha kuva, jonka löysin tietokoneen kätköistä (silmämeikistä ei sitten kommentteja, en osannut 15-vuotiaana meikata siististi, koitin rajata kuvaa paremmaksi): http://aijaa.com/2wQBgu
[/quote]
Voi miten kauniit. Ja heh, meikki on hauskalla tavalla tehty, mutta upeat silmät, eipä voi muuta sanoa, -ap
Aika tunnistettava kuva ap ja etunimesikin tulit paljastaneeksi :)
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 10:22"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 10:19"]
[/quote]Haha, hauskat tosiaan noi paakkuripset :) Mut silmien väriä en osaa kommentoida nyt yhtään...
[/quote]
Ne nyt ovat tosiaan omaa luokkaansa nuo ripset, nykyään osaan kyllä meikata. Mutta siis etkö osaa sanoa että mikä silmänväri kyseessä? Vai häh :D -29
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 10:24"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 10:19"]
[/quote]
Voi miten kauniit. Ja heh, meikki on hauskalla tavalla tehty, mutta upeat silmät, eipä voi muuta sanoa, -ap
[/quote]
Kiitos :) Yleensä mua on haukuttu juuri silmien vuoksi, näytän kuulemma kiinalaiselta pienten ja vinojen silmien vuoksi. -29
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 10:26"]
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 10:22"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 10:19"] Mulla on tuollaiset pähkinänruskeat, ns. "hazel"-silmät. Nuorempana ne olivat selkeämmän vihreät, nyt ne ovat alkaneet ruskettua. Tässä vanha kuva, jonka löysin tietokoneen kätköistä (silmämeikistä ei sitten kommentteja, en osannut 15-vuotiaana meikata siististi, koitin rajata kuvaa paremmaksi): http://aijaa.com/2wQBgu [/quote]Haha, hauskat tosiaan noi paakkuripset :) Mut silmien väriä en osaa kommentoida nyt yhtään... [/quote] Ne nyt ovat tosiaan omaa luokkaansa nuo ripset, nykyään osaan kyllä meikata. Mutta siis etkö osaa sanoa että mikä silmänväri kyseessä? Vai häh :D -29
[/quote]Juu vihreiltä ne mun silmiin näyttää. Mun omalla pojalla on just noi hazel-silmät enkä niissä kyl vihreää erota.
Isälläni on erikoiset "jäiset" silmät, jotka ovat niin vaalean siniharmaat, että nopeasti vilkaistuna saattaa näyttää ettei iiristä ole ollenkaan. Minulla on iiriksen keskiosa samaa väriä mutta reuna musta, joten vaikutelma ei ole ihan yhtä dramaattinen. Hyvällä ystävälläni on vaaleanvihreät silmät, jotka ovat todella viehättävät :)
Mulla on vihreät silmät, joissa on keltaista myös. Ei koskaan erikseen kehuttu väriä, silmiä kokonaisuudessaan kauniiksi (kun muita kehuja ei keksitä...).
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 10:27"]
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 10:24"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 10:19"] Mulla on tuollaiset pähkinänruskeat, ns. "hazel"-silmät. Nuorempana ne olivat selkeämmän vihreät, nyt ne ovat alkaneet ruskettua. Tässä vanha kuva, jonka löysin tietokoneen kätköistä (silmämeikistä ei sitten kommentteja, en osannut 15-vuotiaana meikata siististi, koitin rajata kuvaa paremmaksi): http://aijaa.com/2wQBgu [/quote] Voi miten kauniit. Ja heh, meikki on hauskalla tavalla tehty, mutta upeat silmät, eipä voi muuta sanoa, -ap [/quote] Kiitos :) Yleensä mua on haukuttu juuri silmien vuoksi, näytän kuulemma kiinalaiselta pienten ja vinojen silmien vuoksi. -29
[/quote]
Ei pidä tuollainen paikkansa! Sinulla ei todellakaan ole pienet silmät, tai ei vaikuttanut siltä tuosta kuvasta :) - ap
Mulla ittelläni on vaalean vihreät silmät jotka jossain valossa näyttää sinisiltä. Haluaisin kovasti vähän selkeämmän vihreet simmut ): näyttää kovin elottomilta tälläiset haaleat mun mielestä. Mutta olen kovasti saanut kehuja kuulemma kauniista silmistäni (:
Isoäidilläni ole kuulemani mukaan hyvin kirkkaat, vihreät silmät kuten kissoilla. Äitini vihreät silmät ovat ajan mittaan hieman vaalentuneet ja ovat nyt jännän vaaleavihreät, sävyä, jota en ole nähnyt muilla. Minun silmäni ovat niin vihreät, että ihmiset usein kommentoivat niiden väriä, mutta niin tummat, että hämärässä ne käyvät ruskeista tai oikeastaan siitä "pimeän sävystä", jolta kaikki tummahkot silmät näyttävät hämärässä.
Minä, äiti ja mummi olemme vihreä saareke harmaa- ja sinisilmäisten suvussa.