Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Silmien väristä hieman

Vierailija
19.09.2015 |

Oon tsekkaillu netistä tietoa silmien väristä ja ymmärtänyt että vihreäsilmäisiä ei todellakaan ole paljoa missään. Kuten kohta linkkaamassani linkissä sanotaan, vihreät silmät sekoitetaan usein ruskeisiin. Mulla itselläni on todella vaaleanvihreät silmät, joiden ulkokehä rajautuu tummaan viivaan koko silmän ympäri, sen jälkeen on vasta tämä vaaleanvihreä osa ja sitten lähtee haalea tumma viiva iiriksen siemmältä puolelta silmän ympäri, vastaa vähän tummaa nurmikkoa, ellei jopa keskivertosammalta. Sitä on vaikeaa kuvailla.
Mutta onko teidän lähipiirissä ihmisiä, joilla on vihreät silmät ja millaisia reaktioita ne usein saavat aikaan?

Voiko ensitapaamisessa silmien väri saada aikaan mietintää toisen luonteesta?

Mitä te mietitte kun tapaatte vihreäsilmäisiä/ harvinaisen värisiä silmiä omaavia naisia/miehiä?

Kuinka kauniina te pidätte vihreäsilmäisiä/ muun värisiä, harvinaisia silmiä?

Kuinka vaaleanvihreitä silmiä olette nähneet vai onko kaikki ollut tuota sammalenvihreää lajia?
Ja se linkki jota tutkin aiemmin on tässä alla.
ps. tiedän, tässä oli nyt paljon pohdintaa ja kysyttävää, mutta toivotaan että ymmärsitte pointtini ja että uteliaisuutta tässä vain vähän kyselen :) Kiitos vastauksistanne!! - N19 :)

http://piilari.info/harvinaiset-silmien-varit/

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreät silmät täälläkin, ja tykkään kyllä väristä. Mutta tuo vihreiden silmien harvinaisuus on kyllä suhteellista... Vaikka vain parilla prosentilla (joku lähde sanoi 5%) on vihreät silmät, tarkoittaa se silti miljoonia ihmisiä. Ja lisäksi iso osa niistä miljoonista asuu tässä maailmankolkassa. Joten harvinaiset ehkä maailman mittakaavassa, mutta ei ehkä käytännössä.

Vierailija
42/57 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 10:31"]

Vihreät silmät täälläkin, ja tykkään kyllä väristä. Mutta tuo vihreiden silmien harvinaisuus on kyllä suhteellista... Vaikka vain parilla prosentilla (joku lähde sanoi 5%) on vihreät silmät, tarkoittaa se silti miljoonia ihmisiä. Ja lisäksi iso osa niistä miljoonista asuu tässä maailmankolkassa. Joten harvinaiset ehkä maailman mittakaavassa, mutta ei ehkä käytännössä.

[/quote]

Asiat tuntuvat olevan välillä hyvinkin monimutkaisia jos ajatellaan laajemminkin. Esimerkiksi juuri tämä että harvinaiset ovat vihreät, mutta oikeasti eivät sitten olekaan? Monimutkaista, mutta kiinnostavaa. - ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihreät silmät on kauniit mutta sellaset "hazelinruskeat" on kauniimmat.

Vierailija
44/57 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 10:35"]

vihreät silmät on kauniit mutta sellaset "hazelinruskeat" on kauniimmat.

[/quote]

Tunnen erään, jolla on juuri Hazelinruskeat. Mutta se taas ilmenee sillä että on iiriksen sisäpinta ruskeahko ja ulkopinta taasen vihertävä. Kauniit ovat kyllä. -ap

Vierailija
45/57 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vaaleanvihreät silmät, joissa on oransseja/kullanruskeita täpliä. Kissamaisiksi usein sanottu. Miehellä on jännät harmaansiniset silmät, vähän vihertävätkin, väri vaihtelee valaistuksesta riippuen. Nyt jännätään millaiseksi meidän pikkuneidin silmien väri vakiintuu, vielä ne on ihan taivaansiniset. :)

Vierailija
46/57 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isällä, sedälla, serkulla ja mummolla on vihreet, mulla siniset, vähän vihreeseen taittuvat ja muutama ruskea pilkku niissä, onkohan ne pisamia vai mitä?

Vierailija
47/57 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vähän tummemmat ruskeanvihreät silmät kai. Työkaveri kysyi 10 vuoden jälkeen 'eikö sulla olekkaan ruskeat silmät'. Niissä on vähän kellanruskeita säteitä.

Vierailija
48/57 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 10:34"]

[/quote]

Asiat tuntuvat olevan välillä hyvinkin monimutkaisia jos ajatellaan laajemminkin. Esimerkiksi juuri tämä että harvinaiset ovat vihreät, mutta oikeasti eivät sitten olekaan? Monimutkaista, mutta kiinnostavaa. - ap

[/quote]

Ei tuo monimutkaista ole: Pohjoismaissa on paljon vihreäsilmäisiä, joten täällä ei kukaan hätkähdä sellaisen nähdessään, mutta muualla maailmassa on vihreäsilmäisiä vähemmän kuin se pari prosenttia, joten siellä kuulee kommenttejakin. Asuessani Lähi-Idässä sain totisesti kokea olevani pikkuruinen vähemmistö: joskus jopa aikuiset saattoivat tulla lähelle ihmettelemään valkoista ihoani (en rusketu enkä halua ruskettua) ja tarpeeksi lähelle päästyään häivät tuijottamaan silmiäni. Yleensä tuota tekivät lapset, mutta he eivät yrittäneetkään peitellä uteliaisuuttaan.

Nro 22

Vierailija
49/57 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin kiinnitän huomiotani toisten silmien väriin. Minulla on tosi outo väri, en osaa oikein sanoa mikä se on, muuta kuin että ei ole ruskeat. Vaaleanharmaa on varmaan osuvin kuvaus, mutta tietyssä valossa näyttävät vihreiltä.

Vierailija
50/57 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 10:50"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 10:34"]

[/quote]

[/quote]

Ei tuo monimutkaista ole: Pohjoismaissa on paljon vihreäsilmäisiä, joten täällä ei kukaan hätkähdä sellaisen nähdessään, mutta muualla maailmassa on vihreäsilmäisiä vähemmän kuin se pari prosenttia, joten siellä kuulee kommenttejakin. Asuessani Lähi-Idässä sain totisesti kokea olevani pikkuruinen vähemmistö: joskus jopa aikuiset saattoivat tulla lähelle ihmettelemään valkoista ihoani (en rusketu enkä halua ruskettua) ja tarpeeksi lähelle päästyään häivät tuijottamaan silmiäni. Yleensä tuota tekivät lapset, mutta he eivät yrittäneetkään peitellä uteliaisuuttaan.

Nro 22

[/quote]

Nyt selkis, kiitos. Minä en ole tainnut kovinkaan usein nähdä vihreäsilmäisiä ihmisiä, jotenn en tätä tainnut tietääkkään. Kiitos selvennyksestä :'D -ap

Vierailija
51/57 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun silmät on kolmiväriset. Lapsena ne olivat enemmän vaaleat ja sinertävät, vanhemmiten niiden sävyt ovat tummuneet. Niissä on vaaleanruskeaa, vihreää ja tumman sinistä. Pidän niitä "vihreinä".

Erikoisin näkemäni silmienväri on keltainen. Ei nyt puhtaan keltainen, mutta sellainen ei-vihreä, eikä ruskea vaan keltainen kuin kuiva savanni, tai leijona. Ne oli hienot.

Vierailija
52/57 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 10:59"]

Mun silmät on kolmiväriset. Lapsena ne olivat enemmän vaaleat ja sinertävät, vanhemmiten niiden sävyt ovat tummuneet. Niissä on vaaleanruskeaa, vihreää ja tumman sinistä. Pidän niitä "vihreinä".

Erikoisin näkemäni silmienväri on keltainen. Ei nyt puhtaan keltainen, mutta sellainen ei-vihreä, eikä ruskea vaan keltainen kuin kuiva savanni, tai leijona. Ne oli hienot.

[/quote]

Vau, kuulostaa kyllä hienolta! Ja sinunkin silmät kuulostaa joltain todella upealta. -ap

Vierailija
53/57 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilla on vihreät ja äidillä, äidin äidillä oli kans. Eipä niihin kukaan kiinnitä huomiota erityisemmin, paitsi kaveri jolla ne on :D

Tuo hazel-kuva oli mun mielestä vihreä, äidillä on tuon tyyliset. Mun miehellä on ruskeanvihreät, monet luulee ruskeiksi.

Mulla on sini-vihreät ja isällä oli hyvin siniset silmät.

Minusta kirkkaanvihreät olisi kauniit, mutta en ole koskaan nähnyt.

Vierailija
54/57 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 11:26"]

Kaverilla on vihreät ja äidillä, äidin äidillä oli kans. Eipä niihin kukaan kiinnitä huomiota erityisemmin, paitsi kaveri jolla ne on :D

Tuo hazel-kuva oli mun mielestä vihreä, äidillä on tuon tyyliset. Mun miehellä on ruskeanvihreät, monet luulee ruskeiksi.

Mulla on sini-vihreät ja isällä oli hyvin siniset silmät.

Minusta kirkkaanvihreät olisi kauniit, mutta en ole koskaan nähnyt.

[/quote]

Voih, voin uskoa. Kuulostaa niin upealta. Maailmassa on kyl kauniita silmiä. - N19

Vierailija
55/57 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ystävä jonka toinen silmä on sininen ja toinen ruskea - todella kivan näköistä.

Unkarissa on erittäin paljon vihreäsilmäisiä, muuten. Etenkin miehillä, ovat muutenkin hyvännäköisiä.

Vierailija
56/57 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun silmät ovat tuollaiset hasselpähkinät. Itse kylläkin pidän niitä nimenomaan vihreinä joissa on pupillin ympärillä vaaleankellertävänruskeaa enkä pähkinänruskeina. Pidän kyllä tästä väristä, korostuu hienosti violetin sävyisellä silmämeikillä ja on niitä joskus joku silloin meikattuna kehunutkin.

Vierailija
57/57 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 11:52"]

Minulla on ystävä jonka toinen silmä on sininen ja toinen ruskea - todella kivan näköistä.

Unkarissa on erittäin paljon vihreäsilmäisiä, muuten. Etenkin miehillä, ovat muutenkin hyvännäköisiä.

[/quote]

Voin kuvitella. Miehillä vihreät silmät on upeat ja ruskeet vie jalat alta :D Omalla poikaystävällä tummanruskeat silmät ja voi että kun ne on hienot - N19

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi