Lihavat, mitä te OIKEASTI syötte?
Minä olen varmaan jo pari vuotta mutustanut ja lipittänyt makeaa suorastaan törkeän paljon ja viimeisen vuoden aikana olen jopa laihtunut muutaman kilon ja olen tällä hetkellä pari kolme kiloa lievän ylipainon puolella.
Juon käytännössä joka päivä 1,5 litraa kokista ja syön 200 grammaa suklaata ja askillisen salmiakkia, VÄHINTÄÄN. Toisaalta viimeaikoina olen liikkunut (pyöräillyt) melko paljon ja noiden mainitsemieni lisäksi syön ainoastaan tuhdin aamiaisen, yhden lämpimän ruuan, sekä iltapalan.
Nyt kiinnostaisikin kuulla, että mitä ihmettä te naamariinne vedätte, joilla bmi huitelee neljänkymmenen pahemmalla puolella? Siis rehellisesti.
Kommentit (200)
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 15:15"]Ihmisen kehoon ei voi varastoitua energiaa ellei sitä suuhunsa ole laittanut.
[/quote]
Näinhän se menee. Nämä 130 kiloiset, jotka väittävät, että syövät vähän, joko syövät tiedostamattaan unissaan, tai sitten joku pumppaa heihin rasvaa pistoksina, tai sitten he ovat alieneita. On myöskin pienenpieni mahdollisuus olemassa, että he puhuvat muunneltua totuutta.
Ihan mitä vaan. Just vetäisin pari kotimaista omppua ja pari desiä puolukoita. Kohta syön verilettuja.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 22:53"]No just tulin takapihalta nyrhimästä sikavartaasta viimeiset rippeet. Alkupaloiksi oli grillimakkaraa, kuutta erilaista juustoo, tapaksia ja voista tehtyä pottumuussia. Pääruokana sianpääsylttyä, palvattu sianruho vartaassa, kermaista kastiketta ja spagettia. Jälkkäriksi laitoin kuohukermakuorrutteisen nougatkakun ja suklaaputouksen mansikoilla. Ruokajuomana kevyesti vesi ja rasvaton maito.
[/quote]
Miten sä jaksat syödä noita kaikkia? Eikö ala tökkimään?
Syön enemmän kuin kulutan. Ei sillä, mitä syön ole juurikaan merkitystä. Lihon, kun syön yli 1600kcal päivässä. Joskus se kilahtaa yli leivän takia, joksus siiderin, joskus karkkien. Voisin laihtua, tiedän periaatteet ja keinot mutta en löydä yhtäkään syytä, miksi laihtuisin. Olen ruma laihanakin, eikä mulla ole perhettä, joka olisi huolissaan terveydestäni. Parempi kuolla pois.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 08:16"]Syön enemmän kuin kulutan. Ei sillä, mitä syön ole juurikaan merkitystä. Lihon, kun syön yli 1600kcal päivässä. Joskus se kilahtaa yli leivän takia, joksus siiderin, joskus karkkien. Voisin laihtua, tiedän periaatteet ja keinot mutta en löydä yhtäkään syytä, miksi laihtuisin. Olen ruma laihanakin, eikä mulla ole perhettä, joka olisi huolissaan terveydestäni. Parempi kuolla pois.
[/quote]
Sulla on syy laihtua: oma terveytesi ja hyvinvointisi. Kukaan ei ole ruma laihana.
Mä syön normaalia ruokaa ja ihan kohtuu määriä, mutta mulla on taipumusta retkahtaa pariksi päiväksi mättämään naamaani esim keksejä. Sitten saan itseäni niskasta kiinni, ja syön oikein/terveellisesti taas parista päivästä pariin viikkoon.
Pizzaa, hamppareita yms syön oikeasti erittäin harvoin, hyvä jos kerran kuukaudessa.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 08:19"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 08:16"]Syön enemmän kuin kulutan. Ei sillä, mitä syön ole juurikaan merkitystä. Lihon, kun syön yli 1600kcal päivässä. Joskus se kilahtaa yli leivän takia, joksus siiderin, joskus karkkien. Voisin laihtua, tiedän periaatteet ja keinot mutta en löydä yhtäkään syytä, miksi laihtuisin. Olen ruma laihanakin, eikä mulla ole perhettä, joka olisi huolissaan terveydestäni. Parempi kuolla pois.
[/quote]
Sulla on syy laihtua: oma terveytesi ja hyvinvointisi. Kukaan ei ole ruma laihana.
[/quote]
Mulla on rumat kasvot. Ne eivät muutu laihtuessa. Oma terveyteni... no. Mulla ei ole mitään tauteja tai sairauksia nyt, enkä koe että hyvinvointini paranisi merkittävästi vaikka laihtuisin. Ei ulkoinen tuo onnea, jos ei löydä sisältäkään mitään aihetta siihen.
Itse olen lihottanut itseni halvoilla eineksillä. Saa nykyään terveellisikin eineksiä, mutta minulla ei ole mihin varaa. Sipsit ja mehut ovat mun kavereita myös.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 22:40"]Minä olen varmaan jo pari vuotta mutustanut ja lipittänyt makeaa suorastaan törkeän paljon ja viimeisen vuoden aikana olen jopa laihtunut muutaman kilon ja olen tällä hetkellä pari kolme kiloa lievän ylipainon puolella.
Juon käytännössä joka päivä 1,5 litraa kokista ja syön 200 grammaa suklaata ja askillisen salmiakkia, VÄHINTÄÄN. Toisaalta viimeaikoina olen liikkunut (pyöräillyt) melko paljon ja noiden mainitsemieni lisäksi syön ainoastaan tuhdin aamiaisen, yhden lämpimän ruuan, sekä iltapalan.
Nyt kiinnostaisikin kuulla, että mitä ihmettä te naamariinne vedätte, joilla bmi huitelee neljänkymmenen pahemmalla puolella? Siis rehellisesti.
[/quote]
Miten voit vetää joka päivä kokista ja suklaata nuo määrät?
eikö tule paha olo??? Yöks...
Ostan kaiken Lidlistä. Tykkään bratwurstista, cheddar juustoista, Lidlin sipsit ja karkit hyviä, juon paljon Lidlin energia juomia. Syön myös tuoreita herkkusieniä, suippo paprikoita, kesäkurpitsaa,sipulia ja esim vihreitä papuja. Kaikki Lidlistä. Joskus ostan ananaksia ja mangoja. Tykkään paistovalmiista maalais croissanteista. Ne ovat ihania aamulla cafe latten kanssa. Italia viikolla ostan ihania chili oliiveja ja munakoiso- kasvis pizzaa. Pistaasi pähkinöitä syön joka päivä. Kaapissani on nyt laivalta ostettu oreo milka suklaa. Aivan ihanaa.
Rehellisesti eilinen. Aamulla bulgarian jogurtti ja kahvia. Lounaalla lautasellinen muusia karjalanpaistia ja salaattia, ei santsia, juomana vettä. Iltäpävällä kahvi ja voisilmäpulla. Päivällisaikaan slice perhepizzasta ja ruisleipä lohisalaatilla, juomana maitoa. Telkkua katsoessa 8palaa suklaalevystä ja pintti lonkeroa. Bmi 47.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 08:22"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 08:19"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 08:16"]Syön enemmän kuin kulutan. Ei sillä, mitä syön ole juurikaan merkitystä. Lihon, kun syön yli 1600kcal päivässä. Joskus se kilahtaa yli leivän takia, joksus siiderin, joskus karkkien. Voisin laihtua, tiedän periaatteet ja keinot mutta en löydä yhtäkään syytä, miksi laihtuisin. Olen ruma laihanakin, eikä mulla ole perhettä, joka olisi huolissaan terveydestäni. Parempi kuolla pois.
[/quote]
[/quote]
Mulla on rumat kasvot. Ne eivät muutu laihtuessa. Oma terveyteni... no. Mulla ei ole mitään tauteja tai sairauksia nyt, enkä koe että hyvinvointini paranisi merkittävästi vaikka laihtuisin. Ei ulkoinen tuo onnea, jos ei löydä sisältäkään mitään aihetta siihen.
[/quote]
Vaikutat masentuneelta. Oikea ruokavalio ja liikunta auttaisi siihen. Kokeile edes! Voi olla, että sen jälkeen et näkisi itseäsi niin negatiivisessa valossa. Mitä 'rumiin kasvoihin' tulee, niin meikillä saa aikaan ihmeitä. Opettele varjostamaan nenäsi pienemmäksi, rajaamaan silmät suuremmiksi, korostamaan luustoasi korostusvärillä jne. Olen nähnyt elämässäni vain yhden kasvoistaan ruman ihmisen ja hänen rumuutensa oli täysin itseaiheutettua (lävistykset, suuri ylipaino, nuorella iällä aloitettu dokaaminen...) joten en jaksa uskoa, että olet kasvoistasi ruma.
Juon. Juon helvetisti alkoholia. Silloin, kun mopo karkaa ihan kokonaan, ja sairaslomailen ja juon aamusta iltaan, laihdun. Koska en silloin syö, ja maha on koko ajan sekaisin. Mutta kun käyn töissä ja syön, juominen lihottaa.
Tämä on harvoin ääneen sanottu asia. Suuri osa pulleroista on piilojuoppoja.
Lasketaanko lihavaksi nyt vain + 40 bmi, vai oliko se vain maalaileva heitto?
Olin sairaalassa itsemurhayrityksen jälkeen ja söin siellä sen normaalin sairaalaruoan lisäksi vain suklaata sen kerran kun joku kaveri sitä toi. Lihoin 2 viikossa 8 g. Se oli aika hurjaa tulla kotiin niin että kaikki vaatteet kiristivät.
Ei ollut pelkkää nestettäkään sillä paino ei laskenut kun lääkkeet lopetettiin. Nyt olen kuntoilemalla vähintään 5 kertaa viikossa ja noudatamalla erittäin tiukkaa ruokavaliota saanut painoa kesän aikana alas, mutta olen yhä todella ruma ja hyllyvä.
Käy katsomassa Viipaleita ja Villa nanna blogeista miten lihavat ja köyhät syövät.
Eilen meni alas caesar-salaatti, uunivihannesvuokaa, banaanijogurttia ja kaksi siideriä. Ja monta kuppia kahvia. BMI 41, en laiduta, joten ihan normipäivä mulle. Edellispäivänä lihakeittoa, maustamatonta kreikkalaista jogurttia, kaksi meetvurstileipää, kaalisalaattia, 4 palaa suklaata ja taas paljon kahvia. Sitä edellisenä banaani, rahkaa, proteiinipalautusjuomajauhetta, spagettia ja jauhelihakastiketta lounaalla, illalla 200g lohta ja jäävuorisalaattia. Aika normipäiviä mulle. Tiedä sitten mistä nämä kilot ovat kertyneet..? Liikun n. 3 krt/vko: esm. ke kävin salilla, kunnon painotreeni 45 min ja to juoksin 1,5h lenkin. Saa toki antaa neuvoja.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 08:37"]Lasketaanko lihavaksi nyt vain + 40 bmi, vai oliko se vain maalaileva heitto?
Olin sairaalassa itsemurhayrityksen jälkeen ja söin siellä sen normaalin sairaalaruoan lisäksi vain suklaata sen kerran kun joku kaveri sitä toi. Lihoin 2 viikossa 8 g. Se oli aika hurjaa tulla kotiin niin että kaikki vaatteet kiristivät.
Ei ollut pelkkää nestettäkään sillä paino ei laskenut kun lääkkeet lopetettiin. Nyt olen kuntoilemalla vähintään 5 kertaa viikossa ja noudatamalla erittäin tiukkaa ruokavaliota saanut painoa kesän aikana alas, mutta olen yhä todella ruma ja hyllyvä.
[/quote]
Psykoosilääkkeet lihottavat kahdella tavalla: lisäämällä ruokavaliota JA hidastamalla aineenvaihduntaa. Ei mikään ihme, ette i painosi laskenut lääkkeet lopetettuasi. Ne kilot pitää todella laihduttaa pois.
Ja, nykyään kun koukuttavia bentsoja vältellään, myös masennus- ja vastaavat mielialahäiriöiset potilaat laitetaan syömään neuroleptejä. Eli tämä ei koske pelkästään psyykkisiä sairauksia potevia.
Siis tää onkin vähän mystistä, että miten en laihdu kun vajetta niin kaameesti, mutta viime aikoina olen syönyt pensasmustikoita, hedelmäsmoothieita ja Lidlin protskupatukoit. Lisäksi välillä maistelen tikrukakkua, suklaata, keksejä ym. pientä.
Terv. Pirjo Porvoost 160cm/155 kg
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 08:45"]
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 08:37"]Lasketaanko lihavaksi nyt vain + 40 bmi, vai oliko se vain maalaileva heitto? Olin sairaalassa itsemurhayrityksen jälkeen ja söin siellä sen normaalin sairaalaruoan lisäksi vain suklaata sen kerran kun joku kaveri sitä toi. Lihoin 2 viikossa 8 g. Se oli aika hurjaa tulla kotiin niin että kaikki vaatteet kiristivät. Ei ollut pelkkää nestettäkään sillä paino ei laskenut kun lääkkeet lopetettiin. Nyt olen kuntoilemalla vähintään 5 kertaa viikossa ja noudatamalla erittäin tiukkaa ruokavaliota saanut painoa kesän aikana alas, mutta olen yhä todella ruma ja hyllyvä. [/quote] Psykoosilääkkeet lihottavat kahdella tavalla: lisäämällä ruokavaliota JA hidastamalla aineenvaihduntaa. Ei mikään ihme, ette i painosi laskenut lääkkeet lopetettuasi. Ne kilot pitää todella laihduttaa pois. Ja, nykyään kun koukuttavia bentsoja vältellään, myös masennus- ja vastaavat mielialahäiriöiset potilaat laitetaan syömään neuroleptejä. Eli tämä ei koske pelkästään psyykkisiä sairauksia potevia.
[/quote]
Niin, totta kai rasva pitää laihduttaa pois. Mainitsin tuon siksi että useimmat tutut joille tätä taivastelin sanoivat että on vain nesteturvotusta ja lähtee kyllä pois. 8 kg kahdessa viikossa on kuitenkin aika paljon.
Olen 160cm ja 63kg. Eli en ylipainoinen mutta aika tuhdissa kunnossa silti... Painoni syy löytyy todennäköisesti kolmesta asiasta: 1) Alkoholi 2) Sipsit ja roskaruoka 3) Liian suuret annoskoot arkiruoassa. Minulla on aina ollut ongelmana erilaiset syömishäiriöt ihan anoreksiasta ortoreksiaan ja ahmimishäiriöön asti. En löydä tasapainoa syömisiini ollenkaan, ei siis minkäänlaista kultaista keskitietä. Joka ilta syön sipsiä