Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lihavat, mitä te OIKEASTI syötte?

Vierailija
18.09.2015 |

Minä olen varmaan jo pari vuotta mutustanut ja lipittänyt makeaa suorastaan törkeän paljon ja viimeisen vuoden aikana olen jopa laihtunut muutaman kilon ja olen tällä hetkellä pari kolme kiloa lievän ylipainon puolella.
Juon käytännössä joka päivä 1,5 litraa kokista ja syön 200 grammaa suklaata ja askillisen salmiakkia, VÄHINTÄÄN. Toisaalta viimeaikoina olen liikkunut (pyöräillyt) melko paljon ja noiden mainitsemieni lisäksi syön ainoastaan tuhdin aamiaisen, yhden lämpimän ruuan, sekä iltapalan.
Nyt kiinnostaisikin kuulla, että mitä ihmettä te naamariinne vedätte, joilla bmi huitelee neljänkymmenen pahemmalla puolella? Siis rehellisesti.

Kommentit (200)

Vierailija
41/200 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 22:40"]

Minä olen varmaan jo pari vuotta mutustanut ja lipittänyt makeaa suorastaan törkeän paljon ja viimeisen vuoden aikana olen jopa laihtunut muutaman kilon ja olen tällä hetkellä pari kolme kiloa lievän ylipainon puolella. Juon käytännössä joka päivä 1,5 litraa kokista ja syön 200 grammaa suklaata ja askillisen salmiakkia, VÄHINTÄÄN. Toisaalta viimeaikoina olen liikkunut (pyöräillyt) melko paljon ja noiden mainitsemieni lisäksi syön ainoastaan tuhdin aamiaisen, yhden lämpimän ruuan, sekä iltapalan. Nyt kiinnostaisikin kuulla, että mitä ihmettä te naamariinne vedätte, joilla bmi huitelee neljänkymmenen pahemmalla puolella? Siis rehellisesti.

[/quote]

Sinä olet se laihaläski, josta on ollut puhetta. Juuri tuli TV1 Prisma ohjelma, jossa 49 kg naisen todettiin rasvoittuneen ja lihaksia ei ollut nimeksikään.  

Vierailija
42/200 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on paino normaalipainon ylärajalla. Syön joka päivä juustoa, joko keksiä tai suklaata, juon pari kertaa viikossa jonkun siiderin tai oluen, en välttele hiilihydraatteja ja laitan reilusti margariinia leivälle. Istun järkyttävän pitkät ajat ja liikun aivan liian vähän. 

Mutta osaan kai säädellä niin, että vaistomaisesti kalorimäärä on aina vakio, koska minulla on aina sama paino. Jos ei ole aivan terveysfriikki, niin ihmiset varmaan syövät aika samalla tavalla, mutta erot ovat määrissä. Esim. jos syön aamulla enemmän, en ota lounaalla leipää. Tämä ei ole sitä, että laihdutan, vaan ei vain ole niin nälkä, kun olen kerta syönyt aamulla niin hyvin. Eli elimistöni toimii siinä mielessä oikein, että se kertoo, kuinka nälkä minulla on ja tulee ajoissa sellainen olo, että nyt riittää. Mutta jopa reilusti ylipainoinen, mutta paremmassa kunnossa olevan eläisi taatusti terveellisemmin kuin minä. Ei se painonhallinta riitä, jos ei saa itsekuria ja liiku ja pidä kehosta huolta. 

Ehkä tulevaisuudessa keksitään joku hormonaalinen keino saada ihmiselle nälän- ja syömisen tunne tasapainoon, jos se ei tule luonnostaan. Mutta millä saada sellainen ihminen kuin minä liikkumaan tarpeeksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/200 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaa.

Vierailija
44/200 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 08:48"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 08:45"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 08:37"]Lasketaanko lihavaksi nyt vain + 40 bmi, vai oliko se vain maalaileva heitto?   Olin sairaalassa itsemurhayrityksen jälkeen ja söin siellä sen normaalin sairaalaruoan lisäksi vain suklaata sen kerran kun joku kaveri sitä toi. Lihoin 2 viikossa 8 g. Se oli aika hurjaa tulla kotiin niin että kaikki vaatteet kiristivät.   Ei ollut pelkkää nestettäkään sillä paino ei laskenut kun lääkkeet lopetettiin. Nyt olen kuntoilemalla vähintään 5 kertaa viikossa ja noudatamalla erittäin tiukkaa ruokavaliota saanut painoa kesän aikana alas, mutta olen yhä todella ruma ja hyllyvä. [/quote] Psykoosilääkkeet lihottavat kahdella tavalla: lisäämällä ruokavaliota JA hidastamalla aineenvaihduntaa. Ei mikään ihme, ette i painosi laskenut lääkkeet lopetettuasi. Ne kilot pitää todella laihduttaa pois. Ja, nykyään kun koukuttavia bentsoja vältellään, myös masennus- ja vastaavat mielialahäiriöiset potilaat laitetaan syömään neuroleptejä. Eli tämä ei koske pelkästään psyykkisiä sairauksia potevia.

[/quote]

Niin, totta kai rasva pitää laihduttaa pois. Mainitsin tuon siksi että useimmat tutut joille tätä taivastelin sanoivat että on vain nesteturvotusta ja lähtee kyllä pois. 8 kg kahdessa viikossa on kuitenkin aika paljon. 
[/quote]
Joo, minä pamahdin psykoosiin, jouduin pakkohoitoon, ja lihoin 44 kilosta 90 kiloon ALLE puolessa vuodessa! Muistan kyllä, että söin sairaalassa paljon, ja mies ja äiti kantoivat sinne karkkia ym., kun niitä pyysin.

Ja myöhemmin, kun olin osan kiloista jo laihduttanut pois, kohtasin mt-alan "ammattilaisen", joka ihmetteli kilojani, eikä millään uskonut, että lääkkeillä todella on osuutta asiaan.

En yrittänyt dissata sinua, vaan tuoda esille, että psyykenlääkkeet _todella_ lihottavat joitakin meistä massiivisesti. Ei ole kyse mistään turvottelusta.

Vierailija
45/200 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 08:52"]Minulla on paino normaalipainon ylärajalla. Syön joka päivä juustoa, joko keksiä tai suklaata, juon pari kertaa viikossa jonkun siiderin tai oluen, en välttele hiilihydraatteja ja laitan reilusti margariinia leivälle. Istun järkyttävän pitkät ajat ja liikun aivan liian vähän. 

Mutta osaan kai säädellä niin, että vaistomaisesti kalorimäärä on aina vakio, koska minulla on aina sama paino. Jos ei ole aivan terveysfriikki, niin ihmiset varmaan syövät aika samalla tavalla, mutta erot ovat määrissä. Esim. jos syön aamulla enemmän, en ota lounaalla leipää. Tämä ei ole sitä, että laihdutan, vaan ei vain ole niin nälkä, kun olen kerta syönyt aamulla niin hyvin. Eli elimistöni toimii siinä mielessä oikein, että se kertoo, kuinka nälkä minulla on ja tulee ajoissa sellainen olo, että nyt riittää. Mutta jopa reilusti ylipainoinen, mutta paremmassa kunnossa olevan eläisi taatusti terveellisemmin kuin minä. Ei se painonhallinta riitä, jos ei saa itsekuria ja liiku ja pidä kehosta huolta. 

Ehkä tulevaisuudessa keksitään joku hormonaalinen keino saada ihmiselle nälän- ja syömisen tunne tasapainoon, jos se ei tule luonnostaan. Mutta millä saada sellainen ihminen kuin minä liikkumaan tarpeeksi?
[/quote]
Aikoinaan minulla oli syömishäiriö, ja kävin sh-polilla terapiassa. Siellä puhuttiin siitä, että jokaisella on fysiologinen normaalipaino, johon keho pyrkii hakeutumaan. Kuulostaa siltä, että sinä olet omassa normaalipainossasi.

Vierailija
46/200 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 08:41"]

Eilen meni alas caesar-salaatti, uunivihannesvuokaa, banaanijogurttia ja kaksi siideriä. Ja monta kuppia kahvia. BMI 41, en laiduta, joten ihan normipäivä mulle. Edellispäivänä lihakeittoa, maustamatonta kreikkalaista jogurttia, kaksi meetvurstileipää, kaalisalaattia, 4 palaa suklaata ja taas paljon kahvia. Sitä edellisenä banaani, rahkaa, proteiinipalautusjuomajauhetta, spagettia ja jauhelihakastiketta lounaalla, illalla 200g lohta ja jäävuorisalaattia. Aika normipäiviä mulle. Tiedä sitten mistä nämä kilot ovat kertyneet..? Liikun n. 3 krt/vko: esm. ke kävin salilla, kunnon painotreeni 45 min ja to juoksin 1,5h lenkin. Saa toki antaa neuvoja.

[/quote]

Mistä alapeukut? Sanoin, että saa antaa neuvoja, joten kommentoikaa ihmeessä.

Vierailija
47/200 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori ap mutta esim. minun mielestä sinäkin olet aika lihava..

Vierailija
48/200 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 08:52"]Minulla on paino normaalipainon ylärajalla. Syön joka päivä juustoa, joko keksiä tai suklaata, juon pari kertaa viikossa jonkun siiderin tai oluen, en välttele hiilihydraatteja ja laitan reilusti margariinia leivälle. Istun järkyttävän pitkät ajat ja liikun aivan liian vähän. 

[/quote]

Yleensä ihmisen paino pysyy samassa ja keho itse tasaa satunnaiset parin kilon nousut ja laskut. Laihtuakseen pitää muuttaa ruokavaliota tai sairastua ja sama ylöspäin. Eihän lihava liho jatkuvasti vaan on joskus lihonut ja paino taas vakiintuu uuteen tasoon.

Vierailija
49/200 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön juuri pullaa aamupalaksi.

Vierailija
50/200 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 09:05"]Sori ap mutta esim. minun mielestä sinäkin olet aika lihava..
[/quote]

Tai niin nuori, että elimistö jaksaa vuoden tai kaksi ennen kuin ongelma räjähtää esille.

Vierailija
51/200 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 22:40"]

Minä olen varmaan jo pari vuotta mutustanut ja lipittänyt makeaa suorastaan törkeän paljon ja viimeisen vuoden aikana olen jopa laihtunut muutaman kilon ja olen tällä hetkellä pari kolme kiloa lievän ylipainon puolella. Juon käytännössä joka päivä 1,5 litraa kokista ja syön 200 grammaa suklaata ja askillisen salmiakkia, VÄHINTÄÄN. Toisaalta viimeaikoina olen liikkunut (pyöräillyt) melko paljon ja noiden mainitsemieni lisäksi syön ainoastaan tuhdin aamiaisen, yhden lämpimän ruuan, sekä iltapalan. Nyt kiinnostaisikin kuulla, että mitä ihmettä te naamariinne vedätte, joilla bmi huitelee neljänkymmenen pahemmalla puolella? Siis rehellisesti.

[/quote]

Onneksi olkoon, olette tainneet voittaa geenilotossa täysosuman. Voit vetää naamariin mitä vaan eikä se näy missään. Meille muille jokainen suupala on taistelua elämästä ja kuolemasta. Taistelua josta sinun onnekkaan ei ei koskaan tarvitse tuntea syyllisyyttä.

Vierailija
52/200 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 09:16"][quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 22:40"]

[/quote]

Onneksi olkoon, olette tainneet voittaa geenilotossa täysosuman. Voit vetää naamariin mitä vaan eikä se näy missään. Meille muille jokainen suupala on taistelua elämästä ja kuolemasta. Taistelua josta sinun onnekkaan ei ei koskaan tarvitse tuntea syyllisyyttä.
[/quote]

Ap kerää itselleen ongelmia. Ei tuo onnistu loputtomiin.

Vierailija
53/200 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri on lihava. Hän haluaa aina tavata buffet lounaalla. Ottaa viisi isoa lautasellista pääruokaa. Salaattia kaksi annosta. On hyvin rehellinen syömisistään. Omien sanojensa mukaan voi tilata kotio kaksi pitsaa ja sen päälle vielä aurajuusto perunat. Ostaa juustoja ja Ainojäätelöä, karkkia, suklaata. Syö monen ihmisen edestä. Painoa noin 120-140 kg.

Vierailija
54/200 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmiten, eli yli 40v tuntuu aineenvaihdunta heikkenevän ja kilot kertyy helpommin. Ehkä aloittajankin kannattaisi jo valmiiksi siistiä ruokavaliotaan ennen kuin yhtäkkiä vaaka näyttää 30 kiloa enemmän.

Voit tietty koittaa kompensoida lisäämällä liikuntaa mutta ei sitäkään loputtomiin voi lisätä. Lisäksi kokisdieetti vie hampaasi ennenpitkää ja siinä on energian lisäksi niin heikosti muita ravintoaineita että joudut popsimaan vitamiinejä.

Vierailija
55/200 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi joks kerran kerrytti mirtazapinin myöyä 30kg kolmessa kuukaudessa, ketipinorin myötä 20kg sellaisessa vajaassa puolessa vuodessa. Eniveis, en ole enää bmi 34+, jotain 28 tai vastaavaa. Se mikä nyt häiritsee on se että vaikka tuntuu että syön kohtuullisesti turpoaminen jatkuu. Ennen tätä oli jakso kun ahmimalla itse aiheutin painonnousuni, ei oikeaa ruokaa kuim nimeksi ja karkkia, jädeä ja herkkua joka päivä. Mutta, nyt syön smoothien 1-2 kertaa päivässä. Lämmintä ruokaa kerran tai kaksi. Kahvia maidolla, paljon mutta vain kerran päivässä. Herkkuja ehkä 1-2 kertaa viikossa eikä edes samoja määriä kerralla.

Vierailija
56/200 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 09:22"]Täällä yksi joks kerran kerrytti mirtazapinin myöyä 30kg kolmessa kuukaudessa, ketipinorin myötä 20kg sellaisessa vajaassa puolessa vuodessa. Eniveis, en ole enää bmi 34+, jotain 28 tai vastaavaa. Se mikä nyt häiritsee on se että vaikka tuntuu että syön kohtuullisesti turpoaminen jatkuu. Ennen tätä oli jakso kun ahmimalla itse aiheutin painonnousuni, ei oikeaa ruokaa kuim nimeksi ja karkkia, jädeä ja herkkua joka päivä. Mutta, nyt syön smoothien 1-2 kertaa päivässä. Lämmintä ruokaa kerran tai kaksi. Kahvia maidolla, paljon mutta vain kerran päivässä. Herkkuja ehkä 1-2 kertaa viikossa eikä edes samoja määriä kerralla.
[/quote]

Mulla Ketipinor hillitsee syömistä.

Vierailija
57/200 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän kaikki tajua että on tosi yksilöllistä, että kuinka helposti lihoaa. Samalla syömisellä kaksi eri henkilöä voi lihota siten, että toiselle tulee 10 kiloa ja toiselle 3 kiloa tai ei välttämättä sitäkään. Sama kuin raskaana ollessaankin, toiset lihovat tosi helposti ja kiloja tulee tosta vaan 30 raskauden loppuun mennessä.

Mulla kolme raskautta ja joka kerta painoa kertyi n. 8kg vaikka söin ihan normaalisti. Olisin joutunut mässäilemään ihan tolkuttomat määrät ruokaa, sipsejä ja herkkuja, että olisin saanut painon nousemaan esim 20 kg mikä taas joillekkin tulee ihan normaalista syömisestä.

Vierailija
58/200 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika LOUKKAAVA aloitus. On SAIRAUKSIA ja niihin LÄÄKITYS joka kerää kerää nestettä ja TURVOTTAA. Vaikka kuinka terveellisesti syö ei auta.

Vierailija
59/200 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön tavallista ruokaa mutta liikaa. Tykkään ruuasta.

Vierailija
60/200 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 09:24"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 09:22"]Täällä yksi joks kerran kerrytti mirtazapinin myöyä 30kg kolmessa kuukaudessa, ketipinorin myötä 20kg sellaisessa vajaassa puolessa vuodessa. Eniveis, en ole enää bmi 34+, jotain 28 tai vastaavaa. Se mikä nyt häiritsee on se että vaikka tuntuu että syön kohtuullisesti turpoaminen jatkuu. Ennen tätä oli jakso kun ahmimalla itse aiheutin painonnousuni, ei oikeaa ruokaa kuim nimeksi ja karkkia, jädeä ja herkkua joka päivä. Mutta, nyt syön smoothien 1-2 kertaa päivässä. Lämmintä ruokaa kerran tai kaksi. Kahvia maidolla, paljon mutta vain kerran päivässä. Herkkuja ehkä 1-2 kertaa viikossa eikä edes samoja määriä kerralla.
[/quote]

Mulla Ketipinor hillitsee syömistä.
[/quote]

Sopiiko se sulle muutenkin hyvin? En itse asiassa lopettanut sitä sen painonnousun takia vaan siksi että olin koomassa koko ajan. Kun lopetin sen oksensin viikon putkeen. Ihan tosihyvä jos se sulle sopii kaikin tavoin, sopiva lääke on niin tärkeä ja vaikea löytää.