Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Verojen jälkeen minulle jää kuussa käteen noin 2200 euroa. Se riittää niukin naukin elämiseen."

Vierailija
01.04.2022 |

Näin kommentoi eräs hoitaja IL:n jutussa hoitajien liian matalia palkkoja. Hoitajalla on kaksi pientä lasta ja "hän haluaisi mahdollistaa lapsilleen harrastuksia, matkustelua ja mahdollisimman hyvän tulevaisuuden".

"Siitä ei ole kysymys, ettenkö myös pitäisi työstäni. Mutta kyllä minä siellä loppupeleissä puhtaasti rahan takia käyn."

Siis oikeasti 2200 e kuussa ei riitä ja kehtaa vielä valittaa palkan pienuudesta? Ei tuo mikään pieni palkka ole, moni tienaa paljon vähemmän. Ja jos on lapsia, niin saa lapsilisää ja jos on yksinhuoltaja, niin yksinhuoltajan korotukset ja muut. Minulla on takana 5 v yliopisto-opintoja, maisterintutkinto ja en saa noinkaan paljon käteen verojen jälkeen. Silti riittää elämiseen raha ja jää säästöönkin, en valita. Ei tietenkään elämäntyyli ole sellainen, että voisin ostella kaikkea, matkustella usein jne, mutta ei tällä tulotasolla kuulukaan.

Että ärsyttää tuollaisesta palkasta valittajat, jotka vielä sanovat käyvänsä rahan takia töissä. Olisiko kannattanut lukea insinööriksi, jos haluaa paksumman tilipussin...

Kommentit (2121)

Vierailija
1421/2121 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on putkimies ja hänen peruspalkkamsa on joku 12e (toki saa lisät). Ilman hänen ammattikuntaansa kaikki hukkuisivat paskaan. Pitäisiköhän meidän kaikkien vaan jäädä viikkojen lakkoon ja antaa ihmisten hukkua paskaan, olla ostamatta ruokaa, pääsemättä mihinkään julkisilla jne, sulkea koulut, sulkea päiväkodit, jättää kaikki siivoamatta jne. ? Kun vain ne hoitsut on tärkeitä niin eihän noilla muilla ammateilla niin väliä?

Vierailija
1422/2121 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2200e ja lisää pitäisi saada. Olette uskomattoman ahneita ja itsekkäitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1423/2121 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman hoitajia pärjää kyllä. Olkaa lakossa vaikka loppu elämä, korotuksia teille ei kuulu.

Vierailija
1424/2121 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rahan perässä ovat, niin vaihtaisivat alaa. 

Olen arvostanut aina hoitajia, mutta nyt arvostus loppui. Muillakin aloilla tehdään töitä veren maku suussa ja joillakin aloilla melkein 1000 euroa huonomalla netolla. 

Niukin naukin elää 2200:lla :D 

Vierailija
1425/2121 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni hoitaja saa alle tuon 2200 ja ihan reilusti alle.. Älkää nyt olko valmiita tuomitsemaan kaikkia hoitajia. Itse olisin onnellinen jos tuo summa tilille tulisi joka kuukausi. T. Hoitaja

Vierailija
1426/2121 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt 2% korotus ja lakko seis. Miten kehtaatte?

Vierailija
1427/2121 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin saan vähemmän, mutta työni olekaan lähellekään sairaanhoitajan työhön verrattavaa. Tai ehkä jossain pikkukunnassa on leppoisaa, mutta isoissa sairaaloissa... huh, en ikinä ottaisi tuollaista vastuuta ja kiirettä, plus vuorotyötä!

Vierailija
1428/2121 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateelliset täällä haukkuu. 

Meillä nettotulot on reilu 6000€ /kk ja niukin naukin riittää. Eläminen maksaa varsinkin kun on lapsia joilla harrastuksia.

Vierailija
1429/2121 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointti on että hoitajan koulutuksella ei voi vaatia enempää.

Vierailija
1430/2121 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potkut vain kaikille lakkoilijoille. Vähintään palkanalennus niin oppivat vähän arvostamaan muitakin. Miksi olet hoitoalalla sinä lakkoilija? Miksi sinulle kuuluu ja muille ei?

Vierailija
1431/2121 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivoojat saa 2% korotuksen kesäkuussa ;)

Terveisin: Siivoja netto alle 1400. Sillä elää niukin naukin. 

Vierailija
1432/2121 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä maa ei tarvitse hoitajia joilla johtajien palkat.

Vierailija
1433/2121 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. T. Toinen siivooja

Vierailija
1434/2121 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti pienituloinen siivooja olisi ansainnut suuremman korotuksen. Mutta hyvä palkkaiset hoitajat kehtaavat vielä lakkoilla. Kaikille 2% tasapuolisesti. Tässä kansa hermostuu hoitajiin. Minä en halua maksaa veroilla heidän vaatimuksia.

Vierailija
1435/2121 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on oikeesti iso juttu! Saa olla tyytyväinen ja olenkin. T:siivooja. 

Vierailija
1436/2121 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on oikeesti iso juttu! Saa olla tyytyväinen ja olenkin. T:siivooja. 

En oo siivooja mutta sain myös 2%. Enemmän kuin ikinä. Ja olen tosi tyytyväinen. Nousi netto 1900 maisterillakin.

Vierailija
1437/2121 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä hoitajia? Oletko lakossa? Ja miten perustelette nämä teidän vaatimukset? En ymmärrä teitä.

Vierailija
1438/2121 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä todella pieneltä palkalta tuolla koulutuksella. Miettisin vahvasti vaihtoa.

Mulla merkonomin paperit + myynnin ammattitutkinto MAT.

Tietty edennyt myyntiuralla tasaisesti; nyt brutto 6000 e/ kk + bonukset vuodessa 12.000 - 15000e

Olen aidosti ihmetellyt tiettyjen alojen akateemisesti koulutettujen ihmisten alhaista tulitasoa. Ettekö osaa pyytää ja perustella palkankorotuksia?

Esim. tuo hoitajien vastima korotus mielestäni ihan oikea ja realistinen huomioiden työn kuormittavuus ja vuorotyö.

Vierailija
1439/2121 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt täytyy sanoa ,että vaihtakaa alaa.Jos palkka pieni niin täytyy etsiä muuta duunia.Tuo tonnin pyyntö on ihan typerä.Mitä jos kaikkki lähtis lakkoon.Esim bussikuskit ,logistiikka ym.Katsotaan kuinka pitkään ihmiset pärjää.Hoitajien palkkaa voi nostaa ,mutta ei järjettömän paljon.

Vierailija
1440/2121 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitajat nostavat itsensä muiden yläpuolelle mikä teistä tekee niin erikoisia, tärkeitä ja korvaamattomia? Miksi teille kuuluisi erikoiskorotukset palkkoihin ja muille ei kuulu? Voisiko joku hoitaja vastata kysymykseen. Hoitoala helppoa ja kuka tahansa osaa hoitaa. Moni ammatti huomattavan vaikea ja siellä ei kuka tahansa pärjää. Silti muut tyytyvät yleiseen linjaan. Hoitajilta todellisuuden taju kokonaan kadonnut.

Kuka tahansa voi hoitaa? Mutta pystyykö?Moni ei kestä edes verta nähdä tai kun sahataan luuta poikki lonkkaleikkauksessa. Tai kun kasvot on muussina kolarin jäljiltä tai kun pieni vauva kuolee syliin tai kun kun ihminen on palanut 70% kehosta. Tätä kaikkea olen mm. työssäni nähnyt ja hoitanut. Näiden potilaiden hoito helppoa?? Ihan oikeasti, pystyykö tähän kaikki?? Tervetuloa vaan hoitajaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän