Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Verojen jälkeen minulle jää kuussa käteen noin 2200 euroa. Se riittää niukin naukin elämiseen."

Vierailija
01.04.2022 |

Näin kommentoi eräs hoitaja IL:n jutussa hoitajien liian matalia palkkoja. Hoitajalla on kaksi pientä lasta ja "hän haluaisi mahdollistaa lapsilleen harrastuksia, matkustelua ja mahdollisimman hyvän tulevaisuuden".

"Siitä ei ole kysymys, ettenkö myös pitäisi työstäni. Mutta kyllä minä siellä loppupeleissä puhtaasti rahan takia käyn."

Siis oikeasti 2200 e kuussa ei riitä ja kehtaa vielä valittaa palkan pienuudesta? Ei tuo mikään pieni palkka ole, moni tienaa paljon vähemmän. Ja jos on lapsia, niin saa lapsilisää ja jos on yksinhuoltaja, niin yksinhuoltajan korotukset ja muut. Minulla on takana 5 v yliopisto-opintoja, maisterintutkinto ja en saa noinkaan paljon käteen verojen jälkeen. Silti riittää elämiseen raha ja jää säästöönkin, en valita. Ei tietenkään elämäntyyli ole sellainen, että voisin ostella kaikkea, matkustella usein jne, mutta ei tällä tulotasolla kuulukaan.

Että ärsyttää tuollaisesta palkasta valittajat, jotka vielä sanovat käyvänsä rahan takia töissä. Olisiko kannattanut lukea insinööriksi, jos haluaa paksumman tilipussin...

Kommentit (2121)

Vierailija
1441/2121 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oxygen kirjoitti:

Kuulostaa kyllä todella pieneltä palkalta tuolla koulutuksella. Miettisin vahvasti vaihtoa.

Mulla merkonomin paperit + myynnin ammattitutkinto MAT.

Tietty edennyt myyntiuralla tasaisesti; nyt brutto 6000 e/ kk + bonukset vuodessa 12.000 - 15000e

Olen aidosti ihmetellyt tiettyjen alojen akateemisesti koulutettujen ihmisten alhaista tulitasoa. Ettekö osaa pyytää ja perustella palkankorotuksia?

Esim. tuo hoitajien vastima korotus mielestäni ihan oikea ja realistinen huomioiden työn kuormittavuus ja vuorotyö.

Työ on kuormittavaa ja vuorotyötä myös muilla aloilla. 

Vierailija
1442/2121 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitajat nostavat itsensä muiden yläpuolelle mikä teistä tekee niin erikoisia, tärkeitä ja korvaamattomia? Miksi teille kuuluisi erikoiskorotukset palkkoihin ja muille ei kuulu? Voisiko joku hoitaja vastata kysymykseen. Hoitoala helppoa ja kuka tahansa osaa hoitaa. Moni ammatti huomattavan vaikea ja siellä ei kuka tahansa pärjää. Silti muut tyytyvät yleiseen linjaan. Hoitajilta todellisuuden taju kokonaan kadonnut.

Kuka tahansa voi hoitaa? Mutta pystyykö?Moni ei kestä edes verta nähdä tai kun sahataan luuta poikki lonkkaleikkauksessa. Tai kun kasvot on muussina kolarin jäljiltä tai kun pieni vauva kuolee syliin tai kun kun ihminen on palanut 70% kehosta. Tätä kaikkea olen mm. työssäni nähnyt ja hoitanut. Näiden potilaiden hoito helppoa?? Ihan oikeasti, pystyykö tähän kaikki?? Tervetuloa vaan hoitajaksi.

Miksei pystyisi, mikä sinusta tekee niin ainut laatuisen, että vain sinä pystyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1443/2121 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs nuo prosessonhoitajat Bolidenillä/ Outokummulla? Tuttava aina jaksaa kehua kuinka poikansa t( ihan tavan duunarina)tenaa siellä ilmeisesti noin 80 000 vuodessa lyhyellä prosessinhoitajan koultuksella...ihan väsyksiin asti kuunnellut sitä leuhottamista. Samalla kuitenkin tuntuu, että joka asiassa pitää säästää ylenpalttisesti.

Ei näihin palkkajuttuihin ole aina uskominen.

Toiset liioittelevat ja toiset vähättelevät.

Vierailija
1444/2121 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin oliko sulla kaksi pientä lasta?

Monella on, vaikka bruttotulot ovat 2200 € luokkaa tai pienemmän.

Vierailija
1445/2121 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitajat nostavat itsensä muiden yläpuolelle mikä teistä tekee niin erikoisia, tärkeitä ja korvaamattomia? Miksi teille kuuluisi erikoiskorotukset palkkoihin ja muille ei kuulu? Voisiko joku hoitaja vastata kysymykseen. Hoitoala helppoa ja kuka tahansa osaa hoitaa. Moni ammatti huomattavan vaikea ja siellä ei kuka tahansa pärjää. Silti muut tyytyvät yleiseen linjaan. Hoitajilta todellisuuden taju kokonaan kadonnut.

Kuka tahansa voi hoitaa? Mutta pystyykö?Moni ei kestä edes verta nähdä tai kun sahataan luuta poikki lonkkaleikkauksessa. Tai kun kasvot on muussina kolarin jäljiltä tai kun pieni vauva kuolee syliin tai kun kun ihminen on palanut 70% kehosta. Tätä kaikkea olen mm. työssäni nähnyt ja hoitanut. Näiden potilaiden hoito helppoa?? Ihan oikeasti, pystyykö tähän kaikki?? Tervetuloa vaan hoitajaksi.

Varmasti pystyy yhtälailla kuin sinäkin. Et ole muita parempi vaikka oletkin hoitaja. Miksi vain sinä pystyt ja muka muut ei?

Vierailija
1446/2121 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quotie=Oxygen]Kuulostaa kyllä todella pieneltä palkalta tuolla koulutuksella. Miettisin vahvasti vaihtoa.

Tietty edennyt myyntiuralla tasaisesti; nyt brutto 6000 e/ kk + bonukset vuodessa 12.000 - 15000e

Olen aidosti ihmetellyt tiettyjen alojen akateemisesti koulutettujen ihmisten alhaista tulitasoa. Ettekö osaa pyytää ja perustella palkankorotuksia?

Esim. tuo hoitajien vastima korotus mielestäni ihan oikea ja realistinen huomioiden työn kuormittavuus ja vuorotyö.[/quote]

Monestihan myyntipuolella on hyvät palkat, mutta eikö se yleisesti tule ihan tuloksen mukaan. Vai onko tuo 6000kk kiinteä vai onko osaltaan provikkaa? Ymmärrän ihan täysin kyllä mistä myyntityön palkka perustuu, jos teet firmalle rahaa saat rahaa. Ja voin myöntää olevani kateellinen näiden palkoille, mutta samalla tiedän ettei minusta moiseen olisi, koska en ole sellainen myyjäluonne, jos näin voi sanoa. Moni työ ei kuitenkaan ole niin sanottua tuottavaa työtä, vaikka sitäkin arvokkaampaa. Ja näiden töiden palkoille pitää olla perusteet ja jostain sitä rahaa millä maksaa. Vaikka olisi kuinka akateeminen ja kouluja käynyt tietyissä töissä vaan voi olla aika vaikea saada korkeampaa palkkaa.

Vierailija
1447/2121 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei pystyisi, mikä sinusta tekee niin ainut laatuisen, että vain sinä pystyt?

No sanoppa se. Pystyn tätä työtä tekemään, mutta esim. puolisoni, perheeni ja suurin osa tuttavistani ovat sanoneet etteivät pystyisi. Moni potilas ja potilaiden omaiset sanovat, etteivät ikimaailmassa voisi tätä työtä tehdä. Mieheni ei siedä edes katsoa televisiosta avoleikkauksia tai kolaripotilaita jotka itselle normipäivää.

Vierailija
1448/2121 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas yksi hoitaja joka nostaa itsensä muiden yläpuolelle. Et ole erilainen ja kyllä kuka tahansa pystyy samaan kuin sinä. Miksi vain sinä pystyisit hoitamaan? Mikä tässä työssä Iin vaikeaa ettei muut pystyisi sitä tekemään?

Vierailija
1449/2121 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajat, ette ole sen tärkeämpiä ihmisiä kuin kukaan muukaan. Nyt riitti se leijuminen omalla korvaamattomuudellanne. Ja kiristäminen ihmishengillä! Siinä oikein lempeitä sisar valkoisia...

Miksi kuvitellaan että hoitajien pitäisi olla jotain "lempeitä sisar valkoisia"? Työtä se on ihan siinä missä muutkin. Minä hakeuduin sairaanhoitajaksi siksi että hoitotyö kiinnostaa ja alalla hyvä työllistyminen. Teen työni kunnolla ja olen asiakkaille ystävällinen, se riittää. Ei tarvitse olla mikään sisar hento valkoinen joka henkilökohtaisella tasolla välittäisi potilaista sen enempää. Ihan riittää että tekee työtehtävät.

Vierailija
1450/2121 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoitaja en ole lakossa. Meitä on monia ja hävettää lakkoilijoiden puolesta. Ymmärrän miksei tukea saa muilta.

Vierailija
1451/2121 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oxygen kirjoitti:

Kuulostaa kyllä todella pieneltä palkalta tuolla koulutuksella. Miettisin vahvasti vaihtoa.

Esim. tuo hoitajien vastima korotus mielestäni ihan oikea ja realistinen huomioiden työn kuormittavuus ja vuorotyö.

No ei muuta kun sielläkin palkankorotusta vaatimaan. Vai hoitajienko pitäisi ajaa muidenkin alojen työntekijöiden etuja?

Ohis

Vierailija
1452/2121 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oxygen kirjoitti:

No ei muuta kun sielläkin palkankorotusta vaatimaan. Vai hoitajienko pitäisi ajaa muidenkin alojen työntekijöiden etuja?

Ohis

Tästä ei puhuta muut muutkin on menossa lakkoon. Toi on vaan se syy miksei hoitajia tueta.

Vierailija
1453/2121 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä ole mitään miettimistä. Hoitaja pelastaa henkiä. Insinööri, vakaope tai siivooja ei. Heidän työnsä ei ole niin kriittistä eli siitä on ihan turha vetää hernettä nenään.

Tämä kommentti kertoo selkeästi hoitajien asenteesta ja tietämyksestä muita ammatteja kohtaan. Henkiä voidaan pelastaa muuallakin kuin sairaalassa. Terveisin satamatyön turvallisuudesta vastaava insinööri.

ja jokuhan ne laitteet suunnittelee mitä hoitsut käyttävät....

Vierailija
1454/2121 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä hoitaja joka olet lakossa hävettääkö??

Vierailija
1455/2121 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua hävettää puolestasi.

Vierailija
1456/2121 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä kunnan terveyspalvelut tulisi ajaa alas ja lopettaa kokonaan

Vierailija
1457/2121 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt 0% korotus olisi paras opetus teille

Vierailija
1458/2121 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulikohan hoitajat, että 2200 netto on huono palkka. Eivät taida tietää muiden alojen palkoista ja raskaudesta yhtään mitään.Itse yllätyin hoitajien hyvästä palkasta. Työn kuormittavuudesta en tiedä mitään.  

Vierailija
1459/2121 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöpähoitoja siirretään. Hävettääkö?

Vierailija
1460/2121 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen palkka erittäin hyvä. Ja työn pystyy kuka tahansa hoitamaan. Miksi kuuluisi enemmän? Täällä kysytty monta kertaa ja vastausta ei ole saatu. Voiko joku hoitaja nyt perustella näitä vaatimuksiaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme