Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka tyhmä voi opettaja olla?

Vierailija
18.09.2015 |

Tyttäremme käy kuudetta luokkaa, olemme opettajan perhetuttuja, opettaja opettaa myös omaa lastaan joka on siis tyttäremme kaveri. Aina kun olen tuon ihmisen kanssa tekemisissä tulee olo, että miten on mahdollista, että tyo ihminen opettaa lapsia? Toki kyse on "vaan" ala-asteen opettajasta, mutta silti.

Yleissivistys huonompi kun jollain puoston puliukolla. Lisäksi aivan älyttömän tyhmä. Sanotaan näin, että en ole tavannut ikinä noin tyhmää ihmistä edes huomattavasti vähemmän vaativissa töissä.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 12:14"]

Kuka näitä hölmöjä aloituksia tehtailee. Kuulostaa ihan keksityltä.

[/quote]

Siis mitä hölmöä tässä on?

Ei taatusti ole keksittyä.

ap.

Vierailija
22/50 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ala-asteen ope tuli linjoille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 12:10"]

Asioita joutuu liian usein "oikomaan" kotona. Kyseiset asiat eivät varmaankaan liity opintoihin, mutta opettaja kuitenkin "opettaa" muutakin, sehän on selvää, että lapset kyselevät vaikka mitä.

ap

[/quote]

Kerro jotain keskustelunaiheita, joita teillä on tuon opettajan kanssa. Lisäksi kerro jotain asioita, joita olet korjannut, siis mitä opettaja on mielestäsi opettanut väärin.

Hieman käsitteiden pohdintaa. Tyhmyyttä (mitä se lieneekin) ei ole ainakaan se, että ei tiedä jotain tiettyä asiaa. Maailmassa on miljoonia asioita, joista voi olla kiinnostunut. Esimerkiksi minä en ole mikään ruoanlaittaja, koska en ole pahemmin koskaan ruokaa laittanut. Joku voisi leimata minut tyhmäksi sen takia. Jotenkin tulee ajatus, että leimaat opettajan tyhmäksi sen takia, ettei hän satu tietämään jotain pikkuseikkaa. Ja tulee mieleen sekin, että ehkä jopa kaivat vaikkapa netistä jotain nippelitietoa, jota sitten käytät opettajan tyhmyyden testaamiseen. Älä nyt pahastu, mutta mieleni silmillä voin melkein nähdä vahingoniloisen ilmeen kasvoillasi, kun esität jonkin "tyhmän" kysymyksen, johon on vaikea tietää vastausta ilman netin ulkoa opettelua. 

Vierailija
24/50 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 11:40"]

Mun lapsen opettaja laittoi lukevalle ja lauseita kirjoittavalle lapselle läksyksi monisteita joissa piti kirjoittaa monta kertaa sama sana tavuttaen: an-na, an-na, an-na, jne. Tämä tokan luokan syksyllä. Oliko koko luokka jotenkin jälkeenjäänyttä vai opettaja? Veikkaan jälkimmäistä muunkin kokemuksemme perusteella.

[/quote]

Taitaapa olla käsialaharjoituksia.

Vierailija
25/50 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 12:17"]

Arvioit opettajaa tyhmäksi sen mukaan millainen hän on seurassasi. No miten tyttösi koulumenestys, opiikko hän koulussa ylipäätään mitään tuolta tyhmältä ihmiseltä vai sivistättekö häntä sitten kotona paremmin? En lähtisi tuomitsemaan lapseni opettajaa henkilökemioiden perusteella. Mitä lapseni sieltä koulusta saa elämänsä eväikseen, on parempi lähtökohta opettajantaitojen arvioimiseen.

[/quote]

Lapseni menestyy koulussa erittäin hyvin, ei siinä ole ongelmaa. Minä pidän tuosta opettajasta, olemme usein toistemme seurassa.

ap

Vierailija
26/50 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Jos tämä on mielestäsi hölmö aloitus tällä palstalla, niin taitaa kertoa aika paljon omasta älystäsi?

Vierailija
27/50 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 12:26"][quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 12:17"]

Arvioit opettajaa tyhmäksi sen mukaan millainen hän on seurassasi. No miten tyttösi koulumenestys, opiikko hän koulussa ylipäätään mitään tuolta tyhmältä ihmiseltä vai sivistättekö häntä sitten kotona paremmin? En lähtisi tuomitsemaan lapseni opettajaa henkilökemioiden perusteella. Mitä lapseni sieltä koulusta saa elämänsä eväikseen, on parempi lähtökohta opettajantaitojen arvioimiseen.

[/quote]

Lapseni menestyy koulussa erittäin hyvin, ei siinä ole ongelmaa. Minä pidän tuosta opettajasta, olemme usein toistemme seurassa.

ap
[/quote]

Vastauksesi perusteella en usko opettajan olevan tyhmä, mutta mahdatko itsessäsi olla besserwisserin vikaa?

Vierailija
28/50 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 12:26"][quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 12:17"]

[/quote]

ap
[/quote]

Tekstistä suorastaan huokuu miten pidät opettajasta. Kiva, että kirjoitat pitämistäsi ihmisistä kivasti!

Vierailija
29/50 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 12:22"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 12:10"]

Asioita joutuu liian usein "oikomaan" kotona. Kyseiset asiat eivät varmaankaan liity opintoihin, mutta opettaja kuitenkin "opettaa" muutakin, sehän on selvää, että lapset kyselevät vaikka mitä.

ap

[/quote]

Kerro jotain keskustelunaiheita, joita teillä on tuon opettajan kanssa. Lisäksi kerro jotain asioita, joita olet korjannut, siis mitä opettaja on mielestäsi opettanut väärin.

Hieman käsitteiden pohdintaa. Tyhmyyttä (mitä se lieneekin) ei ole ainakaan se, että ei tiedä jotain tiettyä asiaa. Maailmassa on miljoonia asioita, joista voi olla kiinnostunut. Esimerkiksi minä en ole mikään ruoanlaittaja, koska en ole pahemmin koskaan ruokaa laittanut. Joku voisi leimata minut tyhmäksi sen takia. Jotenkin tulee ajatus, että leimaat opettajan tyhmäksi sen takia, ettei hän satu tietämään jotain pikkuseikkaa. Ja tulee mieleen sekin, että ehkä jopa kaivat vaikkapa netistä jotain nippelitietoa, jota sitten käytät opettajan tyhmyyden testaamiseen. Älä nyt pahastu, mutta mieleni silmillä voin melkein nähdä vahingoniloisen ilmeen kasvoillasi, kun esität jonkin "tyhmän" kysymyksen, johon on vaikea tietää vastausta ilman netin ulkoa opettelua. 

[/quote]

Joko sinäkin olet aika tyhmä, tai sitten pidät minua todella tyhmänä. Ei todellakaan ole kyse mistään "nippelitiedosta", tai muutenkaan mihinkään tiettyyn alaan liittyvästä.

ap.

Vierailija
30/50 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 12:30"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 12:26"][quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 12:17"] Arvioit opettajaa tyhmäksi sen mukaan millainen hän on seurassasi. No miten tyttösi koulumenestys, opiikko hän koulussa ylipäätään mitään tuolta tyhmältä ihmiseltä vai sivistättekö häntä sitten kotona paremmin? En lähtisi tuomitsemaan lapseni opettajaa henkilökemioiden perusteella. Mitä lapseni sieltä koulusta saa elämänsä eväikseen, on parempi lähtökohta opettajantaitojen arvioimiseen. [/quote] Lapseni menestyy koulussa erittäin hyvin, ei siinä ole ongelmaa. Minä pidän tuosta opettajasta, olemme usein toistemme seurassa. ap [/quote] Tekstistä suorastaan huokuu miten pidät opettajasta. Kiva, että kirjoitat pitämistäsi ihmisistä kivasti!

[/quote]

Ehkä tekstistä huokuu jotain muuta? Ehkä jotain joka liittyy kommenttisi tasoon?

Vierailija
31/50 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 12:26"]

[/quote]

ap

[/quote]

Uskomatonta; pidät opettajasta ja olet täällä häntä parjaamassa. Kunpa tuo opettaja tietäisi, mikä sinä olet ihmisiäsi. 

Vierailija
32/50 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajat, luokanopettajat, ei kyllä tästä tykkää, mutta sanon suoraan, että porukka on tasan niin simppeliä kuin pahimmat mielikuvat. Olen paljon miettinyt sitä, että miksi näin. Yksi tietysti on se, että joukkoon tulee näitä puoliyksinkertaisia hössöttäjiä, joilta ei voi paljoa odottaa. Mutta kun joukossa on myös paljon lähtökohtaisesti lahjakkaita tyyppejä ja sitten ne vajoaa yhtä tyhmäksi kuin muutkin. Olen löytänyt siihen kolme selitystä: Ensiksikin yliopisto-opinnot heillä on liian helpot ja aivot jää kehittymättä toisin kuin muilla aloilla. Tavallaan henkinen taso on edelleen lukiolaisen. Toinen on se, että työpaikkojen kulttuuri on hirveän lattea ja latteutta suosiva. Työntekijöinä suosittuja on ne, jotka on vähän pöhköjä ja sopivia rehtorin mielestä. Sellainen kanalauma lähinnä tulee mieleen. Kolmantena asiana on varmaan työn vaikutus persoonaan. Kun lasten kanssa puhuu konkreettisen yksinkertaisesti asioista ja asiat on pakko olla aika kaavamaisia, alka se muuttaa koko persoonaa samanlaiseksi.

Vierailija
33/50 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 12:34"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 12:26"]

[/quote]

ap

[/quote]

Uskomatonta; pidät opettajasta ja olet täällä häntä parjaamassa. Kunpa tuo opettaja tietäisi, mikä sinä olet ihmisiäsi. 

[/quote]

Lueppa tuo aloitus? Tässä ei satu keneenkään henkilökohtaisesti? On kylläkin tainnut sattua muutamiin vähälahjaisiin opettajiin? Aapeehan ihmetteli miten lapsia pääsee opettamaan niin tyhmät ja sivistymättömät ihmiset.

Vierailija
34/50 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 11:40"]

Mun lapsen opettaja laittoi lukevalle ja lauseita kirjoittavalle lapselle läksyksi monisteita joissa piti kirjoittaa monta kertaa sama sana tavuttaen: an-na, an-na, an-na, jne. Tämä tokan luokan syksyllä. Oliko koko luokka jotenkin jälkeenjäänyttä vai opettaja? Veikkaan jälkimmäistä muunkin kokemuksemme perusteella.

[/quote]

se on samalla käsialaharjoitus!

Vierailija
35/50 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 12:16"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 12:08"]

On helppo sanoa toista tyhmäksi, mutta mistä te esim. keskustelette että huomaat tämän tyhmyyden.

Et sinäkään varmaan kaikkea tiedä, jos tiedät jotakin asioita enemmän kuin tämä opettaja. Hän voi pitää sinua yhtäläisesti tyhmänä niissä asioissa jossa hänellä on sinua parempi tietämys.

[/quote]

En rupea tähän mitään yksittäisiä juttuja tarinoimaan, sanotaan, että kaikki nuo jutut on opetettu peruskoulussa ja osa ehkä pakollisilla lukiossa.

ap

[/quote]

Me olemme erilaisia oppioita ja hänellä on vain noilta ajoilta tallentunut sinne kovalevylle eriasioita kuin sinulla. Peruskoulussa ja vielä lukiossakin opetetaan niin paljon asioita, että en oikein jaksa usko että sinäkään ihan kaikkea muista mitä olet silloin oppinut.

Vierailija
36/50 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 12:12"]

Itse tein kirjaesitelmän neljännellä luokalla tästä kirjasta:

http://kuvat2.huuto.net/8/91/95641f00484683fcaf9ae56e6c84e-orig.jpg

Kirjoitin kirjan nimen taululle ja höpötin esitelmäni. Esitelmä oli hyvä ja ihmettelin miten sain numeroksi 7. Kysyin tunnin jälkeen ja peruste oli se, että se tulisi taivuttaa nukkien eikä nukkejen.

No, poru kurkussa kaivoin kirjan repusta (koska olin väsännyt esitelmää kauan ja huolella, odotin parempaa numeroa) näytin että kirjan nimi kirjoitetaan kannessa "nukkejen"

Eipä herunut sympatiaa ja numero pysyi seiskana. Minkä minä sille mahdoin että kannessa oli virhe? :D

[/quote]Molemmat taivutustavat ovat oikein. Esitelmiä ei kyllä arvioida yhden sanan perusteella.

Vierailija
37/50 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 12:38"]Opettajat, luokanopettajat, ei kyllä tästä tykkää, mutta sanon suoraan, että porukka on tasan niin simppeliä kuin pahimmat mielikuvat. Olen paljon miettinyt sitä, että miksi näin. Yksi tietysti on se, että joukkoon tulee näitä puoliyksinkertaisia hössöttäjiä, joilta ei voi paljoa odottaa. Mutta kun joukossa on myös paljon lähtökohtaisesti lahjakkaita tyyppejä ja sitten ne vajoaa yhtä tyhmäksi kuin muutkin. Olen löytänyt siihen kolme selitystä: Ensiksikin yliopisto-opinnot heillä on liian helpot ja aivot jää kehittymättä toisin kuin muilla aloilla. Tavallaan henkinen taso on edelleen lukiolaisen. Toinen on se, että työpaikkojen kulttuuri on hirveän lattea ja latteutta suosiva. Työntekijöinä suosittuja on ne, jotka on vähän pöhköjä ja sopivia rehtorin mielestä. Sellainen kanalauma lähinnä tulee mieleen. Kolmantena asiana on varmaan työn vaikutus persoonaan. Kun lasten kanssa puhuu konkreettisen yksinkertaisesti asioista ja asiat on pakko olla aika kaavamaisia, alka se muuttaa koko persoonaa samanlaiseksi.
[/quote]

Uskon tähän. Etenkin toi viimeinen. Moni alakoulun opettaja puhuu muillekin hitaasti ja yksinkertaisesti. Opettajamaisesti

Vierailija
38/50 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 12:38"]

Opettajat, luokanopettajat, ei kyllä tästä tykkää, mutta sanon suoraan, että porukka on tasan niin simppeliä kuin pahimmat mielikuvat. Olen paljon miettinyt sitä, että miksi näin. Yksi tietysti on se, että joukkoon tulee näitä puoliyksinkertaisia hössöttäjiä, joilta ei voi paljoa odottaa. Mutta kun joukossa on myös paljon lähtökohtaisesti lahjakkaita tyyppejä ja sitten ne vajoaa yhtä tyhmäksi kuin muutkin. Olen löytänyt siihen kolme selitystä: Ensiksikin yliopisto-opinnot heillä on liian helpot ja aivot jää kehittymättä toisin kuin muilla aloilla. Tavallaan henkinen taso on edelleen lukiolaisen. Toinen on se, että työpaikkojen kulttuuri on hirveän lattea ja latteutta suosiva. Työntekijöinä suosittuja on ne, jotka on vähän pöhköjä ja sopivia rehtorin mielestä. Sellainen kanalauma lähinnä tulee mieleen. Kolmantena asiana on varmaan työn vaikutus persoonaan. Kun lasten kanssa puhuu konkreettisen yksinkertaisesti asioista ja asiat on pakko olla aika kaavamaisia, alka se muuttaa koko persoonaa samanlaiseksi.

[/quote]Sinä olet siis sivistyksen äärimmäisellä etureunalla tuulta halkomassa tyhmemmille. Hyvä niin. Muistathan kuitenkin, että tuollaisiin stereotypioihin uskovia ei yleisesti pidetä kovinkaan älykkäinä.

T. Hyvän yleissivistyksen omaava luokanopettaja

Vierailija
39/50 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se akateemisuus takaa älykkyyttä. Lähinnä sitkeyttä ja määrätietoisuutta.

Vierailija
40/50 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan opettajankoulutuslaitoksella eräälle opiskelutoverilleni tuli uutena tietona, että delfiini on nisäkäs. Ihmettelin kyllä suuresti, miten on voinut tuollaisen tiedon ohittaa.