Kuinka tyhmä voi opettaja olla?
Tyttäremme käy kuudetta luokkaa, olemme opettajan perhetuttuja, opettaja opettaa myös omaa lastaan joka on siis tyttäremme kaveri. Aina kun olen tuon ihmisen kanssa tekemisissä tulee olo, että miten on mahdollista, että tyo ihminen opettaa lapsia? Toki kyse on "vaan" ala-asteen opettajasta, mutta silti.
Yleissivistys huonompi kun jollain puoston puliukolla. Lisäksi aivan älyttömän tyhmä. Sanotaan näin, että en ole tavannut ikinä noin tyhmää ihmistä edes huomattavasti vähemmän vaativissa töissä.
Kommentit (50)
Tosi tyhmä. Ne jotka eivät osaa, opettavat.
No itse sain eräältä opettajalta kokeeseen kuudennella luokalla miinuspisteen, kun kysyttiin mikä on ruuna. Vastasin "Kastroitu hevonen"
Tähän oli laitettu väärin-merkintä ja kirjoitettu viereen "vanha hevonen"
Ei nyt ihan kamalan vakavaa mutta huvitti kun näytin vielä opettajalle tietokirjasta tuon kohdan (ei ollut mitään nettiä) ja hän intti silti vielä vastaan :D
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 11:32"]
Mun ekaluokkalainen poika saa läksyksi monisteita, joihin pitää kirjoittaa kuvasta tarina. Joko opettaja on todella tyhmä, jos ei tajua, että koulua on käyty reilu kuukasi ja lasten pitäisi osata kirjoittaa. Tai sitten minä olen tyhmä, joka en tajunnut opettaa kirjoitustaitoa ennen koulun alkua.
[/quote]Jos se onkin testi siitä millä tasolla mennään, jotkut kun osaavat jo kirjoittaa tuossa iässä.
Mun lapsen opettaja laittoi lukevalle ja lauseita kirjoittavalle lapselle läksyksi monisteita joissa piti kirjoittaa monta kertaa sama sana tavuttaen: an-na, an-na, an-na, jne. Tämä tokan luokan syksyllä. Oliko koko luokka jotenkin jälkeenjäänyttä vai opettaja? Veikkaan jälkimmäistä muunkin kokemuksemme perusteella.
Mun lapselle on sattuneet olemaan todella erinomaiset opettajat ala-asteelta lukioon. Pääsi ensi yrittämällä hkiin lääketieteelliseen.
Kyllä ne opettajat vaan aika paljon tietää kaikkea. Edelleen elää se vanha käsitys siitä, miten opettaja on se "kylän viisain" ja tietää kaikesta kaiken. Ylläripyllärinä aina tulee se, että opetus ei tänä päivänä ole vain lintujen tunnistamista tai ulkoa opettelua. Kasvatukseen ja opetukseen (samalla opettajakoulutukseen) kuuluu nykyään niin paljon muuta ja siinä opettajat ovat niitä alansa asiantuntijoita. Tuleva ops entistä enemmän vähentää tätä tietomäärää ja painottaa tiedonhakua, tutkivaa oppimista ym.
Silti opettajakoulutuksessa edelleen suurinosa on fiksuja ja ahkeria nuoria, jotka ovat oman koulunsa hoitaneet moitteettomasti. Keskimääräistä parempaa porukkaa. Ajatelkaa niitä, jotka eivät edes yliopistoon yllä. Pohtikaa hetken sitä älykkyyden määrää. Esimerkiksi käänsin putkimiehelle englanninkielisen asennusohjeen suomeksi.
Btw. Milloin joku nostaa esille, kuinka yksinkertaista sakkia ovat kaupan kassatädit? Päiväkodin väki? Insinöörit? Sairaanhoitajat?
Ja en ole itse opettaja.
mitäääääääää miten voi olla noin tyhmä opettaja
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 11:39"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 11:32"]
Mun ekaluokkalainen poika saa läksyksi monisteita, joihin pitää kirjoittaa kuvasta tarina. Joko opettaja on todella tyhmä, jos ei tajua, että koulua on käyty reilu kuukasi ja lasten pitäisi osata kirjoittaa. Tai sitten minä olen tyhmä, joka en tajunnut opettaa kirjoitustaitoa ennen koulun alkua.
[/quote]Jos se onkin testi siitä millä tasolla mennään, jotkut kun osaavat jo kirjoittaa tuossa iässä.
[/quote]
No sitten ko. läksy annetaan vaan niille, jotka tosiaan osaavat kirjoittaa, tätä metodia sanotaan opetuksen eriyttämiseksi. Kirjoittamaan opettelevat saavat sit läksyksi vaikak kirjainten kopiointia vihkoon tms.
Nyt taitaa se tyhmyys olla siellä päässä. Monisteet ovat varmasti vain katsomista ja kuvittelemista varten, vaikkka niissä lukisikin että kirjoita kuvasta. Lapsi on saanut tehtäväksi miettiä kuvaa kotona. Koulussa sitten saa kertoa, mitä siinä lapsen mielestä voisi tapahtua.