Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka tyhmä voi opettaja olla?

Vierailija
18.09.2015 |

Tyttäremme käy kuudetta luokkaa, olemme opettajan perhetuttuja, opettaja opettaa myös omaa lastaan joka on siis tyttäremme kaveri. Aina kun olen tuon ihmisen kanssa tekemisissä tulee olo, että miten on mahdollista, että tyo ihminen opettaa lapsia? Toki kyse on "vaan" ala-asteen opettajasta, mutta silti.

Yleissivistys huonompi kun jollain puoston puliukolla. Lisäksi aivan älyttömän tyhmä. Sanotaan näin, että en ole tavannut ikinä noin tyhmää ihmistä edes huomattavasti vähemmän vaativissa töissä.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 11:39"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 11:32"]

Mun ekaluokkalainen poika saa läksyksi monisteita, joihin pitää kirjoittaa kuvasta tarina. Joko opettaja on todella tyhmä, jos ei tajua, että koulua on käyty reilu kuukasi ja lasten pitäisi osata kirjoittaa. Tai sitten minä olen tyhmä, joka en tajunnut opettaa kirjoitustaitoa ennen koulun alkua.

[/quote]Jos se onkin testi siitä millä tasolla mennään, jotkut kun osaavat jo kirjoittaa tuossa iässä.

[/quote]

No sitten ko. läksy annetaan vaan niille, jotka tosiaan osaavat kirjoittaa, tätä metodia sanotaan opetuksen eriyttämiseksi. Kirjoittamaan opettelevat saavat sit läksyksi vaikak kirjainten kopiointia vihkoon tms.

Vierailija
2/50 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 11:25"]

Tyttäremme käy kuudetta luokkaa, olemme opettajan perhetuttuja, opettaja opettaa myös omaa lastaan joka on siis tyttäremme kaveri. Aina kun olen tuon ihmisen kanssa tekemisissä tulee olo, että miten on mahdollista, että tyo ihminen opettaa lapsia? Toki kyse on "vaan" ala-asteen opettajasta, mutta silti.

Yleissivistys huonompi kun jollain puoston puliukolla. Lisäksi aivan älyttömän tyhmä. Sanotaan näin, että en ole tavannut ikinä noin tyhmää ihmistä edes huomattavasti vähemmän vaativissa töissä.

[/quote]

ehkä se näyttelee teidän kanssa, että pääsee samalle tasolle. Tai sitten teillä vaan on eri jutut. Opettajan tyhmyys voi olla opettajan nerokkuutta siellä koulussa. Sä olet eri asioista kiinnostunut kuin se sun tuttus. 

Ja kyllä sä noin tekstisi perusteella itse kuulostat melkosen tyhmältä.

miten ammatti liittyy tyhmyyteen? Mikä sun ammattikin? Olis kiva tietämissä ammatissa oleva  luulee olevansa tyhmää viisaampi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ekaluokkalainen poika saa läksyksi monisteita, joihin pitää kirjoittaa kuvasta tarina. Joko opettaja on todella tyhmä, jos ei tajua, että koulua on käyty reilu kuukasi ja lasten pitäisi osata kirjoittaa. Tai sitten minä olen tyhmä, joka en tajunnut opettaa kirjoitustaitoa ennen koulun alkua.

[/quote]Jos se onkin testi siitä millä tasolla mennään, jotkut kun osaavat jo kirjoittaa tuossa iässä.

[/quote]

Joo, puolet ekalle tulevista jo osaavat lukea ja tietysti sitä myöten jotain kirjoittaakin. Nyt on koulua käyty jo yli kuukausi eli monet ovat oppineet. Prosentti lähestyy varmaan seitsemääkymmentä. 

Eli jos ei osaa, niin sitten vain jättää tekemättä. 

Vierailija
4/50 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 11:34"]

Tosi tyhmä. Ne jotka eivät osaa, opettavat.

[/quote]

jee jee. Mee kokeileen.

Vierailija
5/50 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] on oppilaita jotka osaa lukea kouluun mennessä ja osaavat myös kirjoittaa. Se on vaan fakta. ASitten on näitä jotka oppivat lukemaan kevääseen mennessä ja kirjoittamaan tokalla luokalla.

Vierailija
6/50 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokanopettajan koulutuksessa iloinen mieli korvaa puuttuvan älyn. Tiedän useammankin hömpsön tytön, joka sinne on päässyt. Penaalin terävimmät kynät eivät ko. ammattiin hakeudu. Toki opettajalle sosiaaliset taidot ovat tärkeämmät kuin kirjaviisaus.

Vierailija
7/50 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se niin kauheaa, surullista, huolestuttavaa, järkyttävää, hirveän kauhean kamalaa ja suorastaan ällistyttävää, miten juuri teidän ja lastenne kohdalle on osunut niin tyhmä ja sivistymätön opettaja. Mitenkäs on teidän itsenne laita? Miten pärjäisitte noin kolmenkymmenen villin janipetterin ja brookeyessican kanssa, kun kaikki huutavat yhteen ääneen eri asiaa. Osaisitteko selittää heille jokaiselle vedenpitävästi oikein? Onhan se tietysti hienoa, että kaikki Suomen älykkäimmät ja tietoviisaimmat mammat ovat osuneet av-palstalle juuri samaan aikaan!

Vierailija
8/50 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Joo, kuulostaa nyt siltä, että opettaja on ehkä halunnut antaa haastavamman tehtävän niille, jotka jo osaavat kirjoittaa. Iso osa ekaluokkalaisista osaa lukea ja kirjoittaa ennen eka luokkaa. Pitäähän heillekin olla tekemistä heti koulun alettua. Vanhempikin voisi hieman käyttää aivojaan...

Vierailija
9/50 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 11:46"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 11:25"]

[/quote]

ehkä se näyttelee teidän kanssa, että pääsee samalle tasolle. Tai sitten teillä vaan on eri jutut. Opettajan tyhmyys voi olla opettajan nerokkuutta siellä koulussa. Sä olet eri asioista kiinnostunut kuin se sun tuttus. 

Ja kyllä sä noin tekstisi perusteella itse kuulostat melkosen tyhmältä.

miten ammatti liittyy tyhmyyteen? Mikä sun ammattikin? Olis kiva tietämissä ammatissa oleva  luulee olevansa tyhmää viisaampi.

[/quote]

Kyllä sen noin täytyy olla. Tulipahan tämäkin homma selväksi.

AP

Vierailija
10/50 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 11:36"]

No itse sain eräältä opettajalta kokeeseen kuudennella luokalla miinuspisteen, kun kysyttiin mikä on ruuna. Vastasin "Kastroitu hevonen"

Tähän oli laitettu väärin-merkintä ja kirjoitettu viereen "vanha hevonen"

Ei nyt ihan kamalan vakavaa mutta huvitti kun näytin vielä opettajalle tietokirjasta tuon kohdan (ei ollut mitään nettiä) ja hän intti silti vielä vastaan :D

[/quote]

Minkä ikäinen olet? Kauan sitten opettajan opinnot kestivät vain pari vuotta. Lisäksi sodan jälkeen opettajina oli myös entisiä armeijan miehiä. 

Vierailija
11/50 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 11:55"]

Luokanopettajan koulutuksessa iloinen mieli korvaa puuttuvan älyn. Tiedän useammankin hömpsön tytön, joka sinne on päässyt. Penaalin terävimmät kynät eivät ko. ammattiin hakeudu. Toki opettajalle sosiaaliset taidot ovat tärkeämmät kuin kirjaviisaus.

[/quote]

Haha... Ihan tulee epäilys, montako kertaa olet koettanut päästä opiskelemaan luokanopettajaksi. Nimittäin älykäs elämässään menestynyt ihminen ei parjaa tuolla tavalla mitään ammattia. 

Vierailija
12/50 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukekaa niitä gradun aiheita. Hymyilyttää...ei se opiskelu mitään rakettitiedettä ole. Ja aika vähällä pääsee maisteriksi.

Vierailija
13/50 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 11:42"]

Mun lapselle on sattuneet olemaan todella erinomaiset opettajat ala-asteelta lukioon. Pääsi ensi yrittämällä hkiin lääketieteelliseen.

[/quote]

no fiksu lapsi pärjää vaikka olis vähän huonommatkin opettajat. voihan teillä olla ollu hyvätkin mutta huonoillakin siis pärjää.

Vierailija
14/50 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

18, 35v ja opettaja oli silloin about saman ikäinen nainen.

T.5

Vierailija
15/50 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On helppo sanoa toista tyhmäksi, mutta mistä te esim. keskustelette että huomaat tämän tyhmyyden.

Et sinäkään varmaan kaikkea tiedä, jos tiedät jotakin asioita enemmän kuin tämä opettaja. Hän voi pitää sinua yhtäläisesti tyhmänä niissä asioissa jossa hänellä on sinua parempi tietämys.

Vierailija
16/50 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioita joutuu liian usein "oikomaan" kotona. Kyseiset asiat eivät varmaankaan liity opintoihin, mutta opettaja kuitenkin "opettaa" muutakin, sehän on selvää, että lapset kyselevät vaikka mitä.

ap

Vierailija
17/50 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein kirjaesitelmän neljännellä luokalla tästä kirjasta:

http://kuvat2.huuto.net/8/91/95641f00484683fcaf9ae56e6c84e-orig.jpg

Kirjoitin kirjan nimen taululle ja höpötin esitelmäni. Esitelmä oli hyvä ja ihmettelin miten sain numeroksi 7. Kysyin tunnin jälkeen ja peruste oli se, että se tulisi taivuttaa nukkien eikä nukkejen.

No, poru kurkussa kaivoin kirjan repusta (koska olin väsännyt esitelmää kauan ja huolella, odotin parempaa numeroa) näytin että kirjan nimi kirjoitetaan kannessa "nukkejen"

Eipä herunut sympatiaa ja numero pysyi seiskana. Minkä minä sille mahdoin että kannessa oli virhe? :D

Vierailija
18/50 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka näitä hölmöjä aloituksia tehtailee. Kuulostaa ihan keksityltä.

Vierailija
19/50 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 12:08"]

On helppo sanoa toista tyhmäksi, mutta mistä te esim. keskustelette että huomaat tämän tyhmyyden.

Et sinäkään varmaan kaikkea tiedä, jos tiedät jotakin asioita enemmän kuin tämä opettaja. Hän voi pitää sinua yhtäläisesti tyhmänä niissä asioissa jossa hänellä on sinua parempi tietämys.

[/quote]

En rupea tähän mitään yksittäisiä juttuja tarinoimaan, sanotaan, että kaikki nuo jutut on opetettu peruskoulussa ja osa ehkä pakollisilla lukiossa.

ap

Vierailija
20/50 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvioit opettajaa tyhmäksi sen mukaan millainen hän on seurassasi. No miten tyttösi koulumenestys, opiikko hän koulussa ylipäätään mitään tuolta tyhmältä ihmiseltä vai sivistättekö häntä sitten kotona paremmin? En lähtisi tuomitsemaan lapseni opettajaa henkilökemioiden perusteella. Mitä lapseni sieltä koulusta saa elämänsä eväikseen, on parempi lähtökohta opettajantaitojen arvioimiseen.