Oletko Prisma- vai Citymarket-ihminen?
Kommentit (1359)
Prisma, lähi citymarket on todella ankea ja sekava ja siellä on aina kaikki suosituimmat tarjoustuotteet lopussa. Tämä johtuu varmaan kaupan sijainnista keskustassa ja eläkeläis enemmistöisestä asiakaskunnasta, nämä hamstraa parhaat tarjoustuotteet heti aamulla.
Taitaa S-ketjun edustajat olla prmoilemassa.
Litteri tai nat*isiwa eli Lidl on paras.
Sori vaan suomalaiset kauppiaat ja korruptoitunut s-ryhmä.
Citymarket, parempi valikoima eikä ole niin ruuhkainen.
Vierailija kirjoitti:
En kumpaakaan. Olen Minimani-ihminen.
Minä Noumani-ihminen.
Citymarket-kauppiaiden miljoonan euron vuosipalkat kertoo jotain kaupan katteista. Ja tuottajille ei muka voida maksaa asiallista korvausta ilman, että kuluttajat maksavat yhä enemmän?
Polkupyöräilijänä poimin parhaat tarjoukset kultakin. Jos joku pitäisi valita, niin Lidl sitten kai.
Onneksi Lidl saapui tänne muuten oltaisiin kahden armoilla ja hinnat vielä korkeammalla.
Cittari ei välttämättä ole kalliimpi! Siellä on parempi hevi-osasto eikä prismaa kalliimpi. Toki kalliitakin tuotteita on silmien tasolla - mutta kun viitsii vähän katsoa ala- ja ylähyllyille, löytää edullisempaa! Mutta minullskin pääasiassa Lidl, jotkut tuotteet Prisma ja ”laatu” City-Market!
Tietenkin prisma. Miksi maksaisin samasta kassista puolet enemmän.
Citymarketin värimaailma ja tavaroitten asettelu on jotenkin kauniimpi. Siis citymarketihminen olen, mutta käyn kyllä prismassakin. Siellä ei tosin ole ollenkaan tarjouksia vaan ilmoittelevat normaalihintoja mainoksissaan.
Vierailija kirjoitti:
En kumpikaan tai kummatkin, miten vaan. Prismassa yleisesti halvempaa, mutta Cittarissa usein hyviä tarjouksia.
Muutama viikko sitten tarjouksessa leipää joka on Prismassa ihan normihinnalla halvempaa
En kummankaan. Mutta jos asiaa ajatellaan näin. Olen kauppaisvetoisen kaupan kannattaja eli tässä tapauksessa Citymarket henkinen. Miksi?
Koska kauppias palvelee paremmin. Jokainen citymarket on yksilö, jokaisen citymarketin takana on kauppias, jolla on omat rahat kiinni kaupassa.
Kauppias voi tehdä yksilöllisiä päätöksiä, asiakasta ajatellen, kun taas Prismassa johtaja (joka on jossain...) ei tee päätöksiä asiakasta varten, vaan euroja varten.
Kauppiasvetoisessa kaupassa on paljon, paljon enemmän esim. paikallisia pientuottajien tuotteita, jolloin myös hiilijalanjälki on huomattavasti pienempi, kuin esim. ulkomailta tuotetulla lihalla tai vehnäjauholla.
Valikoima kauppiasvetoisessa kaupassa asiakaslähtöinen, Prismoissa valikoima perustuu tilastoihin ja euroihin. Kauppias voi pitää tuotteen, jos sille on esim. 20 ostajaa, mutta Prismat tekee hyllystä tilaa tuotteillle, joille on väh.50 ostajaa.
Henk.koht. perusteluita on muitakin, mutta tässä tärkeimmät.
Molemmissa tulee käytyä, kun shoppailupäivä. Cittarissa on muuta tavaraa paremmat valikoimat...ostopäätöksen teen siinä missä hyvä oman keittiön ruoka ja heviosasto kunnossa.
Ehdottomasti Cittari. Laadukkaampi valikoima, huomattavasti parempi liha- ja kalatiski. Joskus on saanut jopa Kobe/Wagyu härkää yms. erikoisuuksia, mitä Prismassa on turha edes haaveilla.
Ei ole aatetta suuntaan tai toiseen. Matka vaikuttaa eniten, sitten valikoima. Eniten tulee käytyä pienessä lähikaupassa jalan. Luomu vaniljan vuoksi pitää mennä isompaan kauppaan. Tulee myös halvemmaksi, kun on vähemmän valikoimaa. Ei tule tehtyä heräte ostoksia.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti Prisma. Saan bonuksia ja ylijäämäpalautusta vuosittain 400- 500e vaikka olen yksineläjä.
Mitä ihmettä. Minä saan jotain 30€ max. :D Laitatko pari tondee joka kuu Prismaan?
Vierailija kirjoitti:
Litteri tai nat*isiwa eli Lidl on paras.
Sori vaan suomalaiset kauppiaat ja korruptoitunut s-ryhmä.
Lidlissä kasvikset ovat huomattavasti laadukkaammat kuin muualla, mutta siihen se sitten jääkin. Lihatuotteet ovat heikkolaatuisia ja jostain Puolasta kotoisin.
L I D L
Love Is Darling Loving