Miksi lakkoilet huomenna/miksi et, perusteluja?
Anteeksi jos näitä on jo täällä ollut, mutta siis hyvät syyt kokoon miksi olla huomenna lakossa/miksi ei.
Kommentit (116)
En lakkoile koska olen työtön, ja vaikka en olisi niin en siltikään lakkoilisi. Kyllä mulle kelpaisi työ kuin työ vähän pienemmälläkin palkalla..
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 20:06"]En lakkoile, koska rahalle on käyttöä ja en viitsi jättää työkavereitani Puolaan.
[/quote]
Pulaan* :D
En. Ammattiosastoni suositteli pysymään töissä. Kilpailijoilla töissä olevan kollegat kuuluvat eri sopimuksen piiriin, ja heillä on absoluuttinen mielenilmauskielto sopimuksessa. Meillä ei ole, mutta jos olisimme lakossa, se tulkittaisiin julkisuudessa poliittiseksi kannanotoksi, mikä olisi aika paha juttu, kun pitäisi kyetä puolueettomaan raportointiin.
toimittaja
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 19:50"]En lakkoile mutta joudun pitämään palkattoman vapaan koska lakko. Kiukuttaa koko AY-liike.
[/quote]
Koska lakko mitä?
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 19:44"]
Lakkoilen, vaikka kaikki leikkaukset ei kosketa minua juurikaan. Minusta on väärin, että leikkaukset eivät kohdistu tasapuolisesti kaikkiin. Kun aletaan leikkaamaan myös isotuloisilta esim yli 4000 euroa tienaavan palkkaa leikattaisiin 4%, niin olisi tasapuolista. En myöskään usko, että nämä leikkaukset tuovat lisää työpaikkoja tai lisäisi vientiä millään tavalla. Tällä pyritään heikentämään ammattiliittojen asemaa ja harva unohtaa, että työnantajat ovat järjestyneitä myös. Jos ei olisi ammattiliittoja, ei olisi työntekijöillä mitään mahdollisuuksia vaikuttaa omiin asioihin ja etuihin.
[/quote]
Neljätonnia kuussa ansaitsevat mitään isotuloisia ole. Vuorotyötä mekin teemme, epäsäännöllistä 24/7
t. 24
Mulla on omat näkemykseni Suomen kuntoon laittamiseksi. Ne eivät tosin ole sen paremmin EK:n kuin SAK:n kanssa yhteneväisiä. Mitäpä sitä suotta siis lakkoon.
Ei mulla tosin oo kyllä töitäkään, mutta jos olisi...
En lakkoile. Turhaa touhua ja just me naiset jäätäisiin ilman palkkaa kun läskit AY pomot neuvottelee kassakaappisopimmusta. SAK on neuvotteluissa ja leikkaa myös. Linjat huutavat ja mesoacat ensin. Meiltä kolme tyhmää kanaa mielenosoittaa loput ei
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 20:05"]
Työehtosopimus ei voi tuota kieltää. Kyse ei ole nyt lakosta kuitenkaan. Lakkoon osallistuvat kaikki joita se koskee. Mielenilmaisuun osallistuminen on vapaaehtoista.
[/quote]
Kyllä voi, jos on absoluuttinen velvoite. Kieltää myös mielenilmaukset.
En. Olen sairaanhoitaja, teen päivätyötä joten minulle ei ole iso menetys - palkka on tosin tästä syystä jo valmiiksi keskivertohoitajaa pienempi. Olisin omalta osalta valmis luopumaan vaikkapa lomakorvauksesta kokonaan, jos se auttaa tässä tilanteessa. Ei, mieheni ei ole isopalkkanen, on aloitteleva yrittäjä, jolla ei ole ollut tuloja vielä ollenkaan puoleen vuoteen. 2000€ netto lapsilisineen on meidän kuukausitulot, jolla on tultava toimeen neljän henkilön. Silti haluan tehdä oman osani tämän maan hyväksi.
Yrittäkää nyt ymmärtää, että huomenna on mielenilmaisu eikä lakko. Jos olisi lakko, siihen osallistuisivat kaikki liittoon kuuluvat. Lakkoon ei ole vapaaehtoinen. Mutta huomiseen MIELENILMAISUUN osallistuminen ei ole pakollinen.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 20:10"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 20:05"]
Työehtosopimus ei voi tuota kieltää. Kyse ei ole nyt lakosta kuitenkaan. Lakkoon osallistuvat kaikki joita se koskee. Mielenilmaisuun osallistuminen on vapaaehtoista.
[/quote]
Kyllä voi, jos on absoluuttinen velvoite. Kieltää myös mielenilmaukset.
[/quote]
Ei voi. Lakia huonompia velvoitteita ei voi olla työehtosopimuksessa.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 20:06"]
En lakkoile koska olen työtön, ja vaikka en olisi niin en siltikään lakkoilisi. Kyllä mulle kelpaisi työ kuin työ vähän pienemmälläkin palkalla..
[/quote]
Työkkärin työharjoitteluista saa tukina yhtä paljon mitä pienimmillä palkoilla tienaa. Näitä paikkoja kyllä riittää, joten menoksi sitten vain.
Kyllä osallistun mielenilmaukseen huomenna. Lto,Helsinki
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 20:14"]
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 20:10"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 20:05"] Työehtosopimus ei voi tuota kieltää. Kyse ei ole nyt lakosta kuitenkaan. Lakkoon osallistuvat kaikki joita se koskee. Mielenilmaisuun osallistuminen on vapaaehtoista. [/quote] Kyllä voi, jos on absoluuttinen velvoite. Kieltää myös mielenilmaukset. [/quote] Ei voi. Lakia huonompia velvoitteita ei voi olla työehtosopimuksessa.
[/quote]
kyllä voi. Meidän liiton pj lähetti vielä viestin ja muistutti tästä. Ymmärrän kyllä että tässä tilanteessa ollaan töissä.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 20:13"]
Yrittäkää nyt ymmärtää, että huomenna on mielenilmaisu eikä lakko. Jos olisi lakko, siihen osallistuisivat kaikki liittoon kuuluvat. Lakkoon ei ole vapaaehtoinen. Mutta huomiseen MIELENILMAISUUN osallistuminen ei ole pakollinen.
[/quote]
Kyllä av-mammat kaikessa fiksuudessaan tietää miten Suomi saadaan nousuun, mutta mielenilmauksen ja lakon ero on kauheen vaikee ymmärtää :D
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 20:19"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 20:14"]
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 20:10"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 20:05"] Työehtosopimus ei voi tuota kieltää. Kyse ei ole nyt lakosta kuitenkaan. Lakkoon osallistuvat kaikki joita se koskee. Mielenilmaisuun osallistuminen on vapaaehtoista. [/quote] Kyllä voi, jos on absoluuttinen velvoite. Kieltää myös mielenilmaukset. [/quote] Ei voi. Lakia huonompia velvoitteita ei voi olla työehtosopimuksessa.
[/quote]
kyllä voi. Meidän liiton pj lähetti vielä viestin ja muistutti tästä. Ymmärrän kyllä että tässä tilanteessa ollaan töissä.
[/quote]
Vaan kun ei voi.
Mielenilmaisuna teen kaikkeni päästäkseni töihin. Minua ketuttaa se, että SAK:n järjestöjyrät vievät oman liiton porukkaa, joka olisi ollut taipumassa kaikille reilumpaan yhteiskuntasopimukseen, 6-0. Aion myös erota ammattiliitosta, yksityinen työttömyyskassa ja kotivakuutus, johon kuuluu oikeusturvavakuutus riittävät.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 20:21"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 20:19"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 20:14"]
[/quote]
[/quote]
Vaan kun ei voi.
[/quote]
Laki sanelee ehdot . Työehtosopimus voi poiketa vain paremmin ehdoin. Muuten sopimus ei ole laillinen.
En lakkoile, koska rahalle on käyttöä ja en viitsi jättää työkavereitani Puolaan.