Miksi lakkoilet huomenna/miksi et, perusteluja?
Anteeksi jos näitä on jo täällä ollut, mutta siis hyvät syyt kokoon miksi olla huomenna lakossa/miksi ei.
Kommentit (116)
Luontokin ilmaisee mielipiteensä laittomasta lakkoilusta! Vettä tulee agitaattoreiden ja kansantalouden jarrujen niskaan :)))
Kuulun liittoon, mutta on töiden kannalta paha hetki olla päiväkin pois töistä. Joten pidän etäpäivän ja teen töitä.
Jos mä lakkoilen niin mun asiakkaat menettää 9 € kulukorvauksensa ja nää on tosiaan joka sentin tarpeessa. Siis ollaan töissä mutta hengessä mukana.
Olen ollut just kaks viikkoa palkattomalla lomalla, ei ole varaa olla poissa. Toisaalta ei tuo lakko ole mun työnantajani tai työkavereideni vika, joille kuitenkin ainoastaan aiheutuisi harmia jos jäisin pois.
Lakkoilisin, Suomi ei tule kuntoon pienipalkkasten ostovoiman tuhoamisella. Mutta en voi, koska olen kotiäiti.
Ei ole varaa lakkoilla. Huomisen lakkoilun takia en pääse töihin. Joudun käyttää lomapäivän huomenna.
Palkkani pienee leikkausten takia tuhansilla. Mielestäni ei ole reilua, että leikkaukset kohdistuvat vain tiettyihin ammatteihin, koska kaikki ammatit ovat yhtä tärkeitä. Työpäivää minulla ei ole, eikä liittoni (Tehy) kehotakaan olemaan töistä pois, koska hoitoalalla niin ei voi tehdä. Joten mielenosoituksessa nähdään :)
Ammattiliittoni, super, on tehnyt päätöksen että vain vapaapäivällä olevat osallistuvat mielenilmaisuun, toivon että heitä on monia.
Lakkoilen, kuulun liittoon ja seison tämän takana.
En kuulu liittoon ja olen äitiyslomalla, en siis lakkoile.
Lakkoilen, vaikka kaikki leikkaukset ei kosketa minua juurikaan. Minusta on väärin, että leikkaukset eivät kohdistu tasapuolisesti kaikkiin. Kun aletaan leikkaamaan myös isotuloisilta esim yli 4000 euroa tienaavan palkkaa leikattaisiin 4%, niin olisi tasapuolista. En myöskään usko, että nämä leikkaukset tuovat lisää työpaikkoja tai lisäisi vientiä millään tavalla. Tällä pyritään heikentämään ammattiliittojen asemaa ja harva unohtaa, että työnantajat ovat järjestyneitä myös. Jos ei olisi ammattiliittoja, ei olisi työntekijöillä mitään mahdollisuuksia vaikuttaa omiin asioihin ja etuihin.
En lakkoile mutta joudun pitämään palkattoman vapaan koska lakko. Kiukuttaa koko AY-liike.
Sairaalassa töissä, lakkoilu kielletty. Ainoa, että ottaa palkattoman vapaan mikä sekin vaikeaa. Sopimus katkolla, joten monoo tulee jos töistä pois huomenna jää...
En lakkoile, sillä olen vapaalla muutenkin.
En lakkoilisi vaikka olisinkin työvuorossa. Ammattiliittoni ei ota osaa tähän mielenilmaukseen.
Lisäksi, nämä tuet ja lisät on poistettu omalta ammattikunnaltani jo aikoja sitten. Eli en ole koko urani (yli 10v) aikana saanut edes pyhätyölisiä tms. Ja olen töissä oli sitten yö tai päivä, arki tai pyhä jos se työvuorolleni osuu.
Olen huomanna töissä, koska meidän alalla on absoluuttinen työrauhavelvoite, ja mielenilmaisut on kielletty työehtosopimuksessa. Olen hengessä mukana !
Työehtosopimus ei voi tuota kieltää. Kyse ei ole nyt lakosta kuitenkaan. Lakkoon osallistuvat kaikki joita se koskee. Mielenilmaisuun osallistuminen on vapaaehtoista.
Ei kukaan lakkoile huomenna, kukaan ei ole antanut lakkoilmoitusta. En osallistu työnseisaukseen, koska ihmiset on pidettävä elossa ja hoitaa tällaisista huolimatta. Olen kuitenkin erittäin kiitollinen jokaikiselle, joka työnseisaukseen ja/tai poliittiseen mielenilmaukseen huomenna osallistuu! Toivon, että se on juuri teidän läheisenne, jota voin huomenna työssäni auttaa.
Olen niin idiootti että en ymmärrä näitä suomen talousasioita joten mitäpä sitä lakkoilemaan.