Millainen on Tokmanni työpaikkana
Koska kyse on naisvaltaisesta alasta, haluaisin tietää puututaanko työpaikkakiusaamiseen mikäli sellaista ilmenee?
Onko töissä hyvä ilmapiiri? Ainakaan asiakkaan silmään ei näytä siltä, mutta voin olla väärässä.
Onko palkkaus OK?
Onko työntekijöitä riittävästi? Osa myymälöistä on sotkuisia.
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
On lähes sääntö että Tokmanni mainostaa alennuksella tuotteita joita ei ole yhdessäkään myymälässä Suomessa.
Muista sit kunnolla huutaa tästä sille kassatytölle! Oppiipahan olla mainostamatta semmosta mitä ei oo!!!
Eikös itsekin tule huolehtia siitä että pärjää? Työilmapiirin luovat työntekijät yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian vähän työntekijöitä, jatkuvasti vaihtuvat kampanjat työllistää ylettömästi, eivät ehdi hintoja tarkistaa. Kaupan ala on matalapalkka-ala. Viikkotunteja saat ehkä 20, elätkö sillä? Haluatko myydä jatkuvasti halpaa kakkoslaadun tavaraa josta jatkuvasti asiakkaat valittaa? Haluatko joka toisen asiakkaan kohdalla korjata kassavirheitä, hinnoitteluvirheitä. Haluatko myyntitavoitteet joka päivälle, sillä joka päivä pitäisi myydä vähän enemmän? Jaksatko joka päivä tarjota kanta-asiakkuutta asiakkaille, jotka eivät sitä halua?
Ennen ketjun laajenemista Kakkonen piti tärkeänä, että työntekijät olivat kokopäiväisiä. Hän antoi asiasta haastattelujakin paikallisiin sanomalehtiin. Eipä tarvinnut hänen ilmoitella työpaikoista missään, kun kaupan alan työntekijät lähes jonottivat sinne. Ilmeisesti nykyiset sijoittajaomistajat ovat asiasta eri mieltä, ikävä
Kakkonen soitteli myyjille kotiinkin ja haukkui, jos oli pienikin kassavirhe. Ja laittoi myyjän maksamaan omasta pussistaan. Aivan törkeä tyyppi.
Pääseekö sinne helposti töihin?
T: Toisen alan ylikoulutettu ehkä pian dorp out, introvertti, jolla on vielä ulkomaalaistaustaisen kuuloinen outo nimi, joka alkaa olla vanha, sekä aiemmat sairastelut näkyy cv:ssä rivien välistä.
Tuttu oli, eikä suostu enää jalallaan astumaan koko puljuun.
Ja hän ei suinkaan ole mikään hankala tyyppi eikä huono työntekijä.
Eikä ole ainoa, joilta vastaavaa olen kuullut.
Ihan hirveä työpaikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanni16kerava kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin tokmannilla töissä 10 vuotta sitten ja ihmettelin kun päiväystuotteet piti heittää pois ja repiä pakkaukset ja eikä niitä annettu edes työntekijöille syötäväksi taukotilaan vaikka olisi ollut syömäkelpoista. K-Supermarketissa olin harjoittelemassa ennen tokmannia niin siellä mm. Päiväystuotteet laitettiin taukotilaan henkilökunnalle syötäväksi.
Pelkkää vittuilua pienipalkkaisille työntekijöille kun tuo vähäinen etu vietiin. Sama on S-Ryhmässä. Mitään väärinkäytöksiä ei olw koskaan tapahtunut. Kyse ei ole mistään muusta kuin myyjien halveksunnasta työnantajan taholta.
Tämä potentiaaliseksi varkaaksi leimaaminen on osa tätä.
Pamin pitäisi olla terävämpi etujen valvonnassa. Yhtenä aseena voi olla vaik
Justiinsa. Että vaikkapa keksipaketti tai joku hiton pastapussi jossa on parasta ennen-päiväys on "pilaantuvaa jätettä". Semmonen hienohelma siellä.
Vierailija kirjoitti:
Siitä se suunnilleen lähtee, jos on vähän jo kokemusta. Nousee suht nopeasti, mutta ei mitenkään huimaavasti. Kovimmat palkat taviksella ovat hieman alle 14 euroa ja siitä ei nouse, ellei tule yleiskorotuksia.
Monet prosessit ovat hitaita ja kömpelöitä. Tokmannilla kehittyy moniosaajaksi ja asiat opitaan kantapään kautta heikohkon johtamisen ja huonojen järjestelmien takia. Ei siis sovi kaikille tämä työ.
Suht nopeasti?? Noh, kyllähän tämä aika tietysti suht nopeasti kuluu... Mutta kauppojen palkkaus on ihan sieltä tessin taulukosta. Kyllä siellä pitää sen 8v homehtua, että pääse ylimmälle palkkaportaalle, mikä tosiaan on tällä hetkellä alle 14 €. Toki sun ei tarvitse koko aikaa Tokmannilla olla, vaan voit olla muissakin kaupoissa töissä.
Vierailija kirjoitti:
Up, minua kiinnostaa "rivityöntekijän" palkka, onko tosiaan vain 11,78€ tunnilta?
No kato sieltä kaupan alan tessistä! Ja sehän riippuu ihan siitä, oletko aloittava, vai joko sulla on työvuosia kaupan alalta?
Tyypillinen suomalainen hikipaja, jonka palkka ei riitä kattamaan elämisestä aiheutuvia kuluja.
Meidän tokmannilla ainakin on epä tasa-arvo työntekijöissä. Lähes kaikki tulevat hyvin juttuun, mutta pomoa ei kiinnosta muu kuin purku. Hän laittaa aina tietyt samat henkilöt kassalle/tekemään nakki hommat. Ja kaupassa ei saa muuta tehdä kuin purkaa, purkaa ja purkaa. Ei saa järjestellä paikkoja. Mitään ei kerkeä, koska purku on ykkönen.
Asiakkaat on perseestä. Mummelit valittaa, kun kaikki maksaa ja itse lukenut tarjouslehteä väärin tai vanhaa lehteä. Ja kaikki tulee aina kassalle valittamaan, koska kyllä kassa tietää, joka ei oikeasti tiedä mistään mitään. Ja työ on hyvin fyysistä, jossa helposti rikkoo itsensä. Pomo laittaa yksin nostelemaan painavia laatikoita ja asiakkaat vaatii juuri sen ylähyllyllä olevan leikkurin mallin.
En suosittele kellekkään tokmannia, ainakaan meidän tokmannia. Vaihtaisin heti, jos mahdollista
Vierailija kirjoitti:
Itse tienaan laukunkantajana yli 60 000e/vuosi joten ei tulisi mieleenkään vaihtaa tokmannille töihin.
Mikä työ tää on? Kannat mihin?
Tokmannin aloittelijoille tarjoamalla tuntirahalla ei tule toimeen - se on alle 10 euroa. Kauhea psykologinen ympäristö, muutama tunti viikossa, jatkuva kiire ja hämmennys. En suosittele!
Aivan oikein! Tokmannin viikkotuntien enimmäismäärä ei tällä hetkellä ylitä sopimuksen mukaan 34 tuntia. Ja tämä siis, jos henkilö on työskennellyt monta vuotta Tokmannilla ja uudelle työntekijälle tarjotaan enintään 20 tuntia viikossa! Mutta vaikka sinulla olisi 34 tuntia ja vaihdoit jonkun työntekijän vapaapäivänäsi, niin lähitulevaisuudessa nämä ylimääräiset tunnit vähennetään sinulta, joten tässäkin on asetelma! Ihmettelen - millainen typerys menisi heille töihin, ja vaikka tulevan kasvun toivossa???
Siksi Tokmannilla on valtavat jonot kassalla ja aina huono palvelun laatu heillä ei ole mainoksissaan lupaamiaan tuotteita. Tiedän kaiken tämän, koska ystäväni työskenteli siellä useita vuosia. Ja heti kun tilaisuus lähteä sieltä ilmaantui, hän lopetti heti.
Minut pistettiin pois Tokmannilta. Olin pidetty työntekijä ja tulin kaikkien kanssa toimeen. Työsopparia ei jatkettu koska pomolle ilmeni minun pitkäaikaissairauteni ja se että tilanne oli hoidossa mutta en ollut täysin terve. Palkka oli huono, paljon hommaa, mutta olin erittäin hyvä. Vältän nykyään paikkaa. En suosittele hakemaan sinne töihin ellei ole valmis että pistetään pihalle sairauden takia. Olen myös korkeakoulutettu, joten siitä ei ole pulaa että olisin sörssinyt jotain.
Jos pystyt muuttamaan tai peittämään vihamieliset asenteesi naisia kohtaan, niin varmasti oikein hyvä työpaikka. Jos taas asenne on se, että naisvaltaiset työpaikat ovat paskoja koska naiset ovat paskoja, niin ei se ihme ole jos metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan.