Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sinulta on kadonnut oudosti eikä ole löytynyt?

Vierailija
17.09.2015 |

Meiltä mm. katosi lapsen toinen talvikenkä. Sisään hän ei ole voinut tulla yhdellä kengällä ja asunnossa sitä ei ollut, on sen jälkeen ollut muuttokin. Aikanaan teini-iässä multa katosi trendikäs toppaliivi, mietin sitä toisinaan vieläkin että miten olisin voinut sen kouluun unohtaa. Sitten tietysti sukkia ja muuta pientä katoaa yhtenään.

Kommentit (1602)

Vierailija
1141/1602 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä on hävinnyt kolme kirjaston CD:tä. Outoa tästä tekee se, että ne ovat hävinneet yksi kerrallaan. Yhtä jo etsittiin kissojen ja koirien kanssa, kun toista vielä kuunneltiin. Kaikki mahdolliset paikat on käännetty nurin. Huoneessa, jossa niitä kuunnellaan, ei ole mitään kolosia tai patterintauksia, joihin ne voisivat sujahtaa. Ja kyllä on katsottu kaikki kirjojen ja papereiden välit ja reppujen taskut ja ihan kaikki.

Kyse on lasten äänikirjoista, ja periaatteessa myös joku lapsi on myös voinut kuljetella niitä, mutta ei heillä ole tapana niin tehdä, ja kaikista muistakin huoneista on etsitty kaikista hyllyistä, kolosista, patjojen väleistä, vaatekaapeista jne jne. Etsimättä on lähinnä jotkut vähän käytetyt komeroitten ylähyllyt ja varastot, mutta en keksi, miksi ja miten ne olisivat niihin päätyneet. Piilotteluikäisiä leikki-ikäisiä ei ole.

Periaatteessa CD voisi vaikka tipahtaa roskiin, tai pudota johonkin ostoskassiin, reppuun tms. jonka kyydissä joutuu pois kotoa. Mutta kolme erikseen?

Varkaus on pois laskuista.

Sain jo ensimmäiselle CD:lle kirjastosta jatkoaikaa, mutta sekin on jo loppu, ja ei tässä varmaan enää muuta voi kuin korvata sen. Toisille on vielä vähän aikaa.

Vierailija
1142/1602 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoruus ja,muisti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1143/1602 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neitsyys katosi ihmeellisesti ! Sukkahousut . Miten ei voi laatikosta löytyä niitä oikeita , mitä haluaisi ?

Vierailija
1144/1602 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako kommentoida: katosi oudosti mutta löytyi? No, kommentoin kuitenkin. Minulta katosivat viikko sitten silmälasit (halpa cittarimalli, +3 , tarvitsen vain tuon plussakorjauksen). Mistään niitä ei löytynyt, vaikka käänsin koko kämpän ylösalaisin.  Ostin sitten uudet samanlaiset, ja nyt yhtäkkiä minulla on kahdet. "En voi, en saata ymmärtää". 

Vierailija
1145/1602 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso kultasormus ja korvikset. Olen ottanut ne jossain pois ja unohtanut. En vaan käsitä että missä ja milloin. Miksi en lähtiessäni ole tajunnut että ne puuttuvat . Mystistä.

Vierailija
1146/1602 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljattain ostamani Jussi -kalevalakoru.

Vierailija
1147/1602 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta katosi sukkahousut joita pidin vain hääpäivänäni.Olivat valkoiset joissa oli pieniä sydämen kuvia.Hääillan jälkeen en ole niitä nähnyt ja olen etsinyt kaikki mahdolliset paikat mutta mistään en ole niitä löytänyt.Olen myös kysellyt asiasta jokaiselta joka olisi voinut ne löytää mutta kukaan ei ainakaan ole myöntänyt löytäneensä.Tästä on jo aikaa 35 vuotta.Ihmettelen asiaa aina välillä mutta en usko niitä ikinä enää löytäväni.

Vierailija
1148/1602 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isoäidin vihkisormus. Todella kummallinen tapaus. Käytin sitä usein töissä. Muistelen sinäkin päivänä laittaneeni sen sormeen aamulla, mutta illalla kun menin suihkuun, sormus oli poissa. En ota sitä pois käsiä pestessä (vaikka tietysti pitäisi), joten lavuaarin reunalla se ei ole. Silloin oli kylmä ilma. Yksi vaihtoehto on, että sormus putosi nahkahansikkaan sisälle bussimatkalla ja kun olen riisunut hansikkaat, olisi voinut pudota sieltä. Toisaalta kyllä sormuksen kilahduksen lattialle kuulee. Kotonakin meillä on kivilaattaa eteisen lattiassa eli ei se nyt ihan huomaamatta olisi pudonnut. Sormusta on etsitty kaikkialta talosta eikä löydy. Löytötavaroista kysyin, ei ollut tuotu poliisilaitoksellekaan. Harmittaa tietysti, koska se oli ainoa perintö isoäidiltä ja aika arvokaskin.

Isoäiti oli jättänyt äidilleni lähes kaikki tavaransa ja mitä teki äiti. Hän möi ne. Parvekeremontti oli tulossa ja kaikki isoäidin arvokkaat esineet möi pilkkahintaan. Katsoin yhtä Sarpanevan maljakkoa, että sellainen oli myyty keräilijälle yli 800 eurolla. Äitini oli myynyt sellaisen Torissa satasella, kun nopeasti piti saada rahaa. Kustavilaisen pikkusohvan oli antanut pois viidelläkympillä, kun päällinen oli rispaantunut. Vähänkö huusin hänelle. Sen uudelleen päällystäminen olisi ollut muutaman satasen ja sohvan arvo moninkertainen, jopa kymmenkertainen. Mutta kun ei ymmärrä niin ei ymmärrä. Hän vaan jankutti, että millä rahalla hän olisi kunnostuttanut. Olisi sitten antanut lapsilleen, jos ei itsellään ole rahaa pitää huolta arvokkaasta omaisuudesta. Minä olisin voinut jopa maksaa siitä vähän enemmänkin kuin sen naurettavan viiskymppisen.

Voi pee. Ymmärrän harmisi. reagoisin itse samanlailla.

Vierailija
1149/1602 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseltä hävisi pieneen yksiöön ruuvimeisseli ja rahaa. Oon siivonnut useasti lattiasta kattoon ja ottanut hyllyt syrjään ei vain löydy mistää. Todella outoa. Oon epäilly sitäki et jollain oli avain tänne tai talonmies käyny ku en oo ollu kotona. En seurustele eikä vieraitakaan käy kylässä. Nyt on uusittu lukot taloyhtiöön ni ei pitäisi kenelläkään muulla oli avainta. Toivonmukaan.

Vierailija
1150/1602 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkirja, täyteen kirjoitettu, teiniajoilta. Kadonnut lapsuudenkodista jo vuosia sitten, kaikki paikat olen käynyt läpi, ei löydy mistään. Sukua on vuosien varrella vieraillut talossa aika paljon joten kyllä vähän mietityttää onko lähtenyt jonkun uteliaan matkaan. Olen nimittäin aika varma että muistan missä piilossa sitä säilytin, ja samassa huoneessa on siis yöpynyt muitakin. Pois sieltä ei ole heitetty mitään, eli todennäköisyys että olisi joutunut vahingossa roskiin tms on häviävän pieni. No, jos joku todella on vienyt, niin kantakoon asiaa omallatunnollaan. 

Vierailija
1151/1602 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juupitijuu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keikkakengät! Täysin mystinen juttu. Varmasti pakkasin ne kotona mukaan (selkeä muistikuva siitä), mutta keikkapaikalla ne ei sit enää ollutkaan laukussa, eikä myöskään kotona. Käytiin matkalla yhdessä isossa marketissa, jonne ne todennäköisesti on laukusta pudonnut esim lompakkoa kaivaessa (tosin luulis, että sen olis huomannut?!), mutta ei niitä kuulemma sielläkään ollut näkynyt, kun soitin ja kysyin.

Myyjä: Ei oo totta, noi hyvät keikkakengät tos maas! Mä taidan ottaa ne!! Ei, nyt joku soittaa. "Hei, onko mun keikkakenkiä näkyny?" E-ei oo, varmaa tippunu jonnekki matkalle sonmoroheihei!

MItkä on keikkakengät?

En olisi muuten kysynyt mutta kun tuossa toinen kommentoija sanoo että "hyvät keikkakengät to maas" ja " onko mun keikkakenkiä näkynyt"  niin millaiset ne sitten on jos muutkin tunnistaisivat ne keikkakengiksi?

Ensin luulin että ne on ulkonäoltään ihan mitkä tahansa kengät, joku vain käyttää niitä lähtiessään esiintymään /katsomaan jotain (musa?)keikkaa.

Vierailija
1152/1602 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neitsyys katosi ihmeellisesti ! Sukkahousut . Miten ei voi laatikosta löytyä niitä oikeita , mitä haluaisi ?

Sukkahousut ja neitsyys häviää monesti melkeinpä samalla hetkellä.

Vierailija
1153/1602 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies katosi kolmetoista vuotta sitten eikä ole löytynyt kiihkeistä etsinnöistä huolimatta. Olen etsinyt pyykkikorista, sängyn alta, autotallin öljytynnyristä ja naapurin muijan pakastimesta.

Ei ole valitettavasti sirutettu, niin että saattaa jäädä kadoksiin, ellei joku ole aikanaan ottanut lemmikikseen ja ajan oloon kyllästyy ja jättää moottoritien varteen.

Vierailija
1154/1602 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meiltä on hävinnyt kolme kirjaston CD:tä. Outoa tästä tekee se, että ne ovat hävinneet yksi kerrallaan. Yhtä jo etsittiin kissojen ja koirien kanssa, kun toista vielä kuunneltiin. Kaikki mahdolliset paikat on käännetty nurin. Huoneessa, jossa niitä kuunnellaan, ei ole mitään kolosia tai patterintauksia, joihin ne voisivat sujahtaa. Ja kyllä on katsottu kaikki kirjojen ja papereiden välit ja reppujen taskut ja ihan kaikki.

Kyse on lasten äänikirjoista, ja periaatteessa myös joku lapsi on myös voinut kuljetella niitä, mutta ei heillä ole tapana niin tehdä, ja kaikista muistakin huoneista on etsitty kaikista hyllyistä, kolosista, patjojen väleistä, vaatekaapeista jne jne. Etsimättä on lähinnä jotkut vähän käytetyt komeroitten ylähyllyt ja varastot, mutta en keksi, miksi ja miten ne olisivat niihin päätyneet. Piilotteluikäisiä leikki-ikäisiä ei ole.

Periaatteessa CD voisi vaikka tipahtaa roskiin, tai pudota johonkin ostoskassiin, reppuun tms. jonka kyydissä joutuu pois kotoa. Mutta kolme erikseen?

Sain jo ensimmäiselle CD:lle kirjastosta jatkoaikaa, mutta sekin on jo loppu, ja ei tässä varmaan enää muuta voi kuin korvata sen. Toisille on vielä vähän aikaa.

Onko jollain teistä omaa kannettavaa cd-soitinta? 

Vierailija
1155/1602 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni tomaatti putosi ruokapäydältä lattialle. Etsin ja etsin. Se oli vierinyt 3 metrin päähän ja hypännyt sen jälkeen korkeavartisen saappaan sisään. Näitä mystillisiä katoamisia tapahtuu vuosi vuodelta yhä enemmän.  

Vierailija
1156/1602 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako kommentoida: katosi oudosti mutta löytyi? No, kommentoin kuitenkin. Minulta katosivat viikko sitten silmälasit (halpa cittarimalli, +3 , tarvitsen vain tuon plussakorjauksen). Mistään niitä ei löytynyt, vaikka käänsin koko kämpän ylösalaisin.  Ostin sitten uudet samanlaiset, ja nyt yhtäkkiä minulla on kahdet. "En voi, en saata ymmärtää". 

😂  Sä olet varmaan etsinyt kotona hikihatussa niitä rillejä huomaamatta että ne olivat sillä hetkellä päässä!

Vierailija
1157/1602 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päiväkirja, täyteen kirjoitettu, teiniajoilta. Kadonnut lapsuudenkodista jo vuosia sitten, kaikki paikat olen käynyt läpi, ei löydy mistään. Sukua on vuosien varrella vieraillut talossa aika paljon joten kyllä vähän mietityttää onko lähtenyt jonkun uteliaan matkaan. Olen nimittäin aika varma että muistan missä piilossa sitä säilytin, ja samassa huoneessa on siis yöpynyt muitakin. Pois sieltä ei ole heitetty mitään, eli todennäköisyys että olisi joutunut vahingossa roskiin tms on häviävän pieni. No, jos joku todella on vienyt, niin kantakoon asiaa omallatunnollaan. 

Selvästi joku sinua hieman nuorempi sukulainen. Odottaa että sinusta aika jättää, sitten julkaisee sun päiväkirjan ja siitä tulee kirjallisuuden klassikko ja varkaasta miljonääri 😜

Tai vielä pahempaa, myy siitä osia Seiskapäivään, kun olet vielä elossa 🙀

Vierailija
1158/1602 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hävis ylioppilastodistus.

Vierailija
1159/1602 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, 1980-luvun alussa jos kävit Helsingissä ja sinulta hävisi ohut vuoreton luonnonvaalea villakankainen takki, minä otin sen. Sori.

Vierailija
1160/1602 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se on joutunut toisen (oman) cd:n koteloon? Itselle näin kävi kerran!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän