Mitä sinulta on kadonnut oudosti eikä ole löytynyt?
Meiltä mm. katosi lapsen toinen talvikenkä. Sisään hän ei ole voinut tulla yhdellä kengällä ja asunnossa sitä ei ollut, on sen jälkeen ollut muuttokin. Aikanaan teini-iässä multa katosi trendikäs toppaliivi, mietin sitä toisinaan vieläkin että miten olisin voinut sen kouluun unohtaa. Sitten tietysti sukkia ja muuta pientä katoaa yhtenään.
Kommentit (1610)
Lääkäri katosi vastaanotolta mystisesti. Olin juuri määräämässä sille sen omaa lääkettä.
Vierailija kirjoitti:
Pokemon-korttikansio joka oli täynnä kortteja oli kadoksissa 20 vuotta ennen kuin löysin tänä kesänä lipaston laatikosta jonka olin käynyt läpi kymmeniä kertoja vuosien aikana. En voi ymmärtää miten en ollut löytänyt kansiota aiemmin, se oli kuitenkin aika helppo nähdä laatikossa.
Tämä on jännä juttu, että kadonnut esine löytyykin paikasta, josta on katsottu jo moneen kertaan. Ei pelkästään laatikoista, joista voisi selittää, että tavara voi jäädä muiden tavaroiden väliin huomaamatta, mutta vaikka ihan avoimelta pöydältä.
Vierailija kirjoitti:
Perheen kanssa oltiin mökillä joskus kun olin ala-asteikäinen. En muista enää yksityiskohtia, mutta rannekelloni hävisi jossakin vaiheessa. Otin pois saunaan mennessä tms. Ei löytynyt mistään, ja mökki on aika pieni.
Outoa on se, että kaksi kesää myöhemmin oltiin samalla mökillä, ja rantaan mennessäni näin järven rantavedessä sen mun rannekellon! Ja tikitti vielä menemään. Kai se jossain laiturin alla olisi voinut olla mutta miten oli kestänyt veden ja talven yms. Saati että miten se sinne olisi joutunut, ei voinut ranteestakaan pudota...
Casio......
Minulta on kadonnut potenssi. Ei sitten minkäänlaista stondista enää.
Neulekoneen kelkka katosi mystisesti säilytyksessä, kun en jatkuvasti pidä neulekonetta esillä. Olen etsinyt sitä ns. joka paikasta. Joulun aikaan hävisi älykellon latausjohto, jota silytin puhelimen laturin kanssa pienessä pussissa. Ei löydy mistään. Uuden tilasin, mutta posti kulkee hitaasti ainakin näin juhlapyhien aikaan.
Korvakoru tippui kun olin laittamassa sitä takaisin rasiaansa. Etsittiin korua lasten kanssa lähemmäs kahta tuntia, kunnes luovutettiin. Parin viikon päästä ko koru tipahti jostain pöydälle kesken lautapelin pelaamisen. Olin hämmentynyt ja niin oli lapsetkin.
Professori-isämme oli noin 70-vuotias, kun häneltä katosivat kotona silmälasit. Kaikki paikat katsottiin, jopa käytiin penkomassa talon jätepaperiastia, olisiko rillit menneet sanomalehtien mukana sinne. Täysi mysteerio, kunnes isä sattui myöhemmin avaamaan työhuoneessaan erään kansion. Siellä välissä rillit olivat. Pöydällä oli ollut levällään kirjoja ja kansioita, ja hän oli heittänyt ajatuksissaan rillit siihen kasaan. Silmät tietysti hiukan sumenivat, ja huomaamatta enää rillejään hän oli läpsäissyt kaikki kansiot kiinni ja laittanut ne hyllyyn.
No niin, auttakaas selvittämään tuore katoamismysteeri! Muistin eilen vasta nukkumaan mennessäni, että minun piti vaihtaa sänkyyn lakanat. Puhtaat lakanat oli pinottu valmiiksi sängylle, joten heitin likaiset lattialle, vaihdoin puhtaat ja päätin että vien likaiset pyykkikoriin vasta aamulla. Aamulla otin lakanakasan viedäkseni sen pyykkikoriin, mutta aluslakana oli kadonnut sieltä. Mies ja teini eivät tiedä asiasta mitään (ja olisikin ilmaan haihtuvaa aluslakanaa suurempi ihme, jos jompi kumpi olisi jotain vienyt pyykkikoriin), lakana ei ole sängyn alla tai takana, peittojen alla eikä siis pyykkikorissakaan. Missä ihmeessä se siis on?
Aluslakana on edelleen sängyssä.
Kyllähän se aina järkyttää, miten joku kehtaa köyhältä viedä. Minulta katosi uudet trikoo leggarit, otin paketista ja ehdin yhden kerran käyttää, pyykkitelineessä viimeksi oli ja nyt missä lie.. Meikkejä ja hiuskoristeita myös katoilee mystisesti. Ei kannata kerrostaloasuntoihin kovin ostella, minimalismin tie on järkevintä, jollei varaa omakotitaloon.