SIPILÄN PUHE -online analyysi
Kommentit (328)
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 22:23"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:58"]
Ihmiset on niin saatanan typeriä. .. ja ei ymmärretä mistään mitään. Aina pitäis vaan olla saamassa. Minä minä minä ja mulle heti kaikki. plaaah
[/quote]
Luitko tuon jonkun linkkaaman MOT-ohjelman käsikirjoituksen? Kannattaisi,niin ehkä, sinäkin tajuaisit, että meitä, kansaa on kusetettu, vedätetty, meille valehdellaan ja meidän pitää maksaa kaikki.
Tai sitten olet vain todella hölmö.
Maksamme joka päivä yrityksille annettuja tukia välillisten verojen muodossa. Reilut 7 mrd/vuosi maksamme, jotta yritykset voivat jakaa osinkoja.
Maksamme, koska meille luvattiin näin saatavan työpaikkoja. Tämä lupaus meille tehtiin silloin, kun yritysten Kela-maksu poistetiin. Yhteisöveron alennettiin kolmeen kertaan ja aina vain uskoimme, että niitä työpaikkoja tulee.
Maksamme asumisestamme,ihan sama mikä asumismuoto, keskimäärin 27% tuloistamme (se on keskiarvo, monen palkka ei edes riitä asumisen maksamiseen ja joutuu turvautumaan asumistukeen), se on valtavasti enemmän kuin Euroopassa keskimäärin.
Maksamme jokaisen ostamamme tuotteen yhteydessä välillisiä veroja, joilla on katettu se vaje valtion verokerymästä, jolla on tuettu yrityksiä.
Meiltä huudetaan koko ajan lisää. Me olemme auliisti antaneet, yritämme jotenkin pärjätä palkkapäivästä toiseen.
Nyt meistä yritetään tehdä halpatyöntekijöitä. Saksan malliin.
Se ei käy. Me haluamme työtä, jolla voimme elättää itsemme ja perheemme. Emme suostu siihen, että tulevaisuudessa ei olisi minimipalkkarajoja ja TESsiä. Emme halua kilpailla siitä, kuka halvemmalla tulee tänään töihin, koska SILLÄ EI ELÄ. Tämä koskee nyt pientä ryhmää, mutta entäpä sen jälkeen? Mikä ammattiala on seuraavana liipaisimella? Se voi olla sinun tai minun alani.
Hallitus ei ole tehnyt mitään aloitteita veronkiertäjien kuriin saamiseksi. Päinvastoin, yritystukia on annettu yrityksille, jotka eivät maksa verojaan Suomeen.
Me haluamme tasapuolisuutta.
[/quote]
Aamen.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 22:21"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 22:01"] Huomasitteko, että Sipilä paljasti jo tulevatkin suunnitelmat kun puhui Irlannista ja Portugalista ja kertoi paljonko niissä on leikattu? Minä olen niin paljon kuulkaa elämässä saanut tapella, että takuulla tunnistan uhkauksen sellaisen nähdessäni. [/quote] Suomen rinnastaminen Portugaliin ja Irlantiin kertoo jotain. Ihmettelen vain kuinka tällaisia vertauksia tekevä voi edes ajatella, että Suomen pitää olla mukana Kreikan tukipaketeissa ja turvapaikanhakijoiden taakanjaossa, jos talous on jo muutenkin ajettu kunnolla karikkoon. Luulisi tällaisen näkemyksen omaavalla pääministerillä olevan jo velvollisuus todeta, että nyt ei enää pysty.
[/quote]
Näinpä, mutta lienee sama kyseessä kuin inhimillisessäkin elämässä, pitää päästä piireihin vaikka olisi velkaa suut ja silmät täynnä.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 22:26"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 22:14"]Ja aina haluatte että parempi tuloisia verotettais enemmän! Ootteko ikinä aatellu että niitä verotetaan jo aivan hemmetisti. Esim meillä, mies tienaa sen 10 000e/kk bruttona, jokainen voi laskea paljon siitä jää käteen. Tekee myös niin pitkiä työpäiviä, että mulla ei ole mitään mahdollisuutta mennä töihin, ellei halua että lapset kasvattaa päiväkoti (isovanhemmat ei oo elossa). Eikä sille niistä pitkistä työpäivistä mitään lisiä makseta, vaikka vielä kotonaki tekee duunia ja aatella sunnuntainaki! Ilman mitää ylityökorvauksia.
Niin sillä nettopalkalla sit elätetään meiän 5 henkinen perhe, ei iha hirveesti jää viivan alle. Ja vielä pitäis kiristää veroja lisää, vaikka niitä on kiristetty jo aika paljon tässä viime vuosikymmeninä.
[/quote]
10 000?! Ja kehtaat vielä valittaa! Teillä ei varmasti nälkää nähdä, kuten monissa pienituloisissa perheissä.
Ja mene töihin!
[/quote]
Niin jos menisin oman alan töihin, olisi myös mun työpäivät samankaltaisia kuin miehellänikin. Saako lapsen laittaa päiväkotiin 8.00-18.00 (joskus, harvemmin tosin, voin päästä neljältä, joskus menee iltakymmeneen, joskus ollaan parin päivän työmatkalla.)? Niin ja kun joku muu kommentoi että 10 000, vau, niin laskepa huvikses paljon jää käteen.
Enkä ole rikkaan muija, edelleen 10 000e tienaava ei ole rikas suomessa, kiitos verotuksen.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:13"]
Tuleeko tää radiostakin kun puhuu kuulijoista?
[/quote]
Tuli, mutta eihän keskiverto citytussukka tiedä muita verbejä kuin katsoa, kun on kyse jonkin ohjelman seuraamisesta, konsertissa käymisestä ja muusta senkaltaisesta toiminnasta.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:25"]Mun mielestä Sipilä on jotenkin symppis. Jännitti varmasti, mutta uskon että on ihan aidosti huolissaan Suomesta.
[/quote]
AIVOPESUN UHRI
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 22:26"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 22:14"]Ja aina haluatte että parempi tuloisia verotettais enemmän! Ootteko ikinä aatellu että niitä verotetaan jo aivan hemmetisti. Esim meillä, mies tienaa sen 10 000e/kk bruttona, jokainen voi laskea paljon siitä jää käteen. Tekee myös niin pitkiä työpäiviä, että mulla ei ole mitään mahdollisuutta mennä töihin, ellei halua että lapset kasvattaa päiväkoti (isovanhemmat ei oo elossa). Eikä sille niistä pitkistä työpäivistä mitään lisiä makseta, vaikka vielä kotonaki tekee duunia ja aatella sunnuntainaki! Ilman mitää ylityökorvauksia. Niin sillä nettopalkalla sit elätetään meiän 5 henkinen perhe, ei iha hirveesti jää viivan alle. Ja vielä pitäis kiristää veroja lisää, vaikka niitä on kiristetty jo aika paljon tässä viime vuosikymmeninä. [/quote] 10 000?! Ja kehtaat vielä valittaa! Teillä ei varmasti nälkää nähdä, kuten monissa pienituloisissa perheissä. Ja mene töihin!
[/quote]
paljonko pitäisi tuosta 10000e palkasta maksaa veroa ja siten tulonsiirtona tukia, jotta kelpaisi?
80%?
Jos ryhdyt tuntipalkkoja laskemaan niin kyllä peruspalkkainen pomo on loppumattomilla työtunneilla ja ISOLLA VASTUULLA palkkansa ansainnut.
toinen juttu on sitten nämä portugalinpakolaiset ja pääomien kautta kikkailijat. Palkkatuloilla ei suomessa pääse rikastumaan.
ja jos kadehdituttaa, niin lääkärifirman voi laittaa pystyyn tai toimariksi pyrkiä jokainen, suomi on siinä suhteessa vielä vapaa maa. ei vaan taida kaikista olla kaikkiin hommiin.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 22:07"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 22:05"]Kun SDP-vetoinen Paavo Lipposen II-hallitus lopetti toimintansa vuonna 2003, oli Suomen valtion budjetti YLIJÄÄMÄINEN, eikä velkaa tarvinnut ottaa lainkaan! Sen jälkeen porvarivetoiset hallitukset (vuodesta 2003 tähän päivään asti) alensivat rikkaiden ja yritysverotusta 7 MILJARDIA euroa vuodessa. Siitä lähtien Suomen on pitänyt ottaa velkaa tuo 7 miljardia euroa JOKA IKINEN VUOSI! Kiitos porvarivetoiset hallitukset Suomen talouden täydellisestä romuttamisesta! [/quote] Mikähän on porvarin satuiluvastaus tähän?
[/quote]
Eipä näkynyt vastausta :D
Koska sellaista ei ole. On vain se totuus, että porvarit on ottaneet jopa velkaa antaakseen elinkeinoelämälle kaiken maailman maksuhelpotuksia. Nyt samat tyypit on tuolla inisemässä, miten velkaa on niin hirveästi ja se pitää nyt duunarilta ottaa se raha.
Todella asiallinen puhe Sipilältä, hienoa!
Kiitos, että meitä informoidaan rehellisesti maamme tilasta ja velkaantumisesta.
Hienoa, että hallitus aikoo pysäyttää velkaantumisen ja tehdä asialle vielä jotakin, kun sille vielä voidaan tehdä. Hallitus käyttää niitä keinoja, mitä sillä on. Siksi leikkaukset ovat/kohdistuvat niinkuin ne nyt kohdistuvat. Olin katkera lomistani (8pv), mutta en ole tuon puheen jälkeen.
Toivotaan nyt, että Ay-liikkeet yhdistyisivät ja keksisivät meille "oikeudenmukaisemman" tavan leikata tuo 5% kustannuksista. Minusta tuota lomarahaleikkausta kannattaisi tutkia, jos se olisi mahdollista. Niin saataisiiin Suomi nousuun.
Inhottavaa se olisi, jos omilla lapsilla ei tulevaisuudessa olisi töitä ja lapsenlapset eivät pääsisi kouluun ja Suomesta tulisi kehitysmaa... Niin että nyt kannattaa panostaa (siis leikata) jo lastennkin takia.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 22:18"]Huvitti kun Sipilä sanoi että rahamme alkavat olla loppu.. Ne ovat olleet loppu jo monta vuotta, Suomi elää velkarahalla
[/quote]
SITTEN KAIKKI MAAT "ELÄÄ VELKARAHALLLA", KAIKILLA KUN ON VELKAA JA MONI MAA ON SUOMELLE VELKAA.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 22:32"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 22:26"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 22:14"]Ja aina haluatte että parempi tuloisia verotettais enemmän! Ootteko ikinä aatellu että niitä verotetaan jo aivan hemmetisti. Esim meillä, mies tienaa sen 10 000e/kk bruttona, jokainen voi laskea paljon siitä jää käteen. Tekee myös niin pitkiä työpäiviä, että mulla ei ole mitään mahdollisuutta mennä töihin, ellei halua että lapset kasvattaa päiväkoti (isovanhemmat ei oo elossa). Eikä sille niistä pitkistä työpäivistä mitään lisiä makseta, vaikka vielä kotonaki tekee duunia ja aatella sunnuntainaki! Ilman mitää ylityökorvauksia.
Niin sillä nettopalkalla sit elätetään meiän 5 henkinen perhe, ei iha hirveesti jää viivan alle. Ja vielä pitäis kiristää veroja lisää, vaikka niitä on kiristetty jo aika paljon tässä viime vuosikymmeninä.
[/quote]
10 000?! Ja kehtaat vielä valittaa! Teillä ei varmasti nälkää nähdä, kuten monissa pienituloisissa perheissä.
Ja mene töihin!
[/quote]
Niin jos menisin oman alan töihin, olisi myös mun työpäivät samankaltaisia kuin miehellänikin. Saako lapsen laittaa päiväkotiin 8.00-18.00 (joskus, harvemmin tosin, voin päästä neljältä, joskus menee iltakymmeneen, joskus ollaan parin päivän työmatkalla.)? Niin ja kun joku muu kommentoi että 10 000, vau, niin laskepa huvikses paljon jää käteen.
Enkä ole rikkaan muija, edelleen 10 000e tienaava ei ole rikas suomessa, kiitos verotuksen.
[/quote]
Haista sinä luumu jo paska! On paljon perheitä joissa tienataan se noin 2000 bruttona ja toinen on kotona hoitamassa lapsia.
Mutta kun pitää olla se citymaasturi ja omakotitalo. Sit on turha itkeä jos rahat ei riitä.
Kyllä tuolla summalla pitäis jo elää! Ja varsin leveästi. Suututtaa.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 22:21"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 22:01"]
Huomasitteko, että Sipilä paljasti jo tulevatkin suunnitelmat kun puhui Irlannista ja Portugalista ja kertoi paljonko niissä on leikattu? Minä olen niin paljon kuulkaa elämässä saanut tapella, että takuulla tunnistan uhkauksen sellaisen nähdessäni.
[/quote]
Suomen rinnastaminen Portugaliin ja Irlantiin kertoo jotain. Ihmettelen vain kuinka tällaisia vertauksia tekevä voi edes ajatella, että Suomen pitää olla mukana Kreikan tukipaketeissa ja turvapaikanhakijoiden taakanjaossa, jos talous on jo muutenkin ajettu kunnolla karikkoon. Luulisi tällaisen näkemyksen omaavalla pääministerillä olevan jo velvollisuus todeta, että nyt ei enää pysty.
[/quote]
Se kusettaa. Suomen taloudella menee hyvin verrattuna moneen muuhun EU-maahan.
Paljonko korkeat virkamiehet nja samppanjasosialistit (jotka nykyään rääkyy maahanmuuton perään) nettosi kun esimerkiksi valtion katsastuskonttori pistettiin lihoiksi talvisodan hengen nimissä yms. Tämä vain yksi esimerkki. Netti muistaa mutta myös kansalaisilla on hyvä muisti.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 22:37"]
Todella asiallinen puhe Sipilältä, hienoa!
Kiitos, että meitä informoidaan rehellisesti maamme tilasta ja velkaantumisesta.
Hienoa, että hallitus aikoo pysäyttää velkaantumisen ja tehdä asialle vielä jotakin, kun sille vielä voidaan tehdä. Hallitus käyttää niitä keinoja, mitä sillä on. Siksi leikkaukset ovat/kohdistuvat niinkuin ne nyt kohdistuvat. Olin katkera lomistani (8pv), mutta en ole tuon puheen jälkeen.
Toivotaan nyt, että Ay-liikkeet yhdistyisivät ja keksisivät meille "oikeudenmukaisemman" tavan leikata tuo 5% kustannuksista. Minusta tuota lomarahaleikkausta kannattaisi tutkia, jos se olisi mahdollista. Niin saataisiiin Suomi nousuun.
Inhottavaa se olisi, jos omilla lapsilla ei tulevaisuudessa olisi töitä ja lapsenlapset eivät pääsisi kouluun ja Suomesta tulisi kehitysmaa... Niin että nyt kannattaa panostaa (siis leikata) jo lastennkin takia.
[/quote]
Kokoomuksen trollit on kyllä jotenkin tasokkaampia kuin nää keskustan. Mutta kokkaripeikot onkin harjoitelleet täällä jo vuosia, eli älä sure. Treeniä vaan :)
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 22:37"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 22:32"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 22:26"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 22:14"]Ja aina haluatte että parempi tuloisia verotettais enemmän! Ootteko ikinä aatellu että niitä verotetaan jo aivan hemmetisti. Esim meillä, mies tienaa sen 10 000e/kk bruttona, jokainen voi laskea paljon siitä jää käteen. Tekee myös niin pitkiä työpäiviä, että mulla ei ole mitään mahdollisuutta mennä töihin, ellei halua että lapset kasvattaa päiväkoti (isovanhemmat ei oo elossa). Eikä sille niistä pitkistä työpäivistä mitään lisiä makseta, vaikka vielä kotonaki tekee duunia ja aatella sunnuntainaki! Ilman mitää ylityökorvauksia. Niin sillä nettopalkalla sit elätetään meiän 5 henkinen perhe, ei iha hirveesti jää viivan alle. Ja vielä pitäis kiristää veroja lisää, vaikka niitä on kiristetty jo aika paljon tässä viime vuosikymmeninä. [/quote] 10 000?! Ja kehtaat vielä valittaa! Teillä ei varmasti nälkää nähdä, kuten monissa pienituloisissa perheissä. Ja mene töihin! [/quote] Niin jos menisin oman alan töihin, olisi myös mun työpäivät samankaltaisia kuin miehellänikin. Saako lapsen laittaa päiväkotiin 8.00-18.00 (joskus, harvemmin tosin, voin päästä neljältä, joskus menee iltakymmeneen, joskus ollaan parin päivän työmatkalla.)? Niin ja kun joku muu kommentoi että 10 000, vau, niin laskepa huvikses paljon jää käteen. Enkä ole rikkaan muija, edelleen 10 000e tienaava ei ole rikas suomessa, kiitos verotuksen. [/quote] Haista sinä luumu jo paska! On paljon perheitä joissa tienataan se noin 2000 bruttona ja toinen on kotona hoitamassa lapsia. Mutta kun pitää olla se citymaasturi ja omakotitalo. Sit on turha itkeä jos rahat ei riitä. Kyllä tuolla summalla pitäis jo elää! Ja varsin leveästi. Suututtaa.
[/quote]
Kannattaisitko siis jotain tasapalkkaa työnkuvasta riippumatta? Laivanvarustamon johtajalle sama ansio kuin messipojalle? Just. Kovasta työstä ja vaivannäöstä ja innovatiivisesta ajattelusta pitää saada enemmän ansiota kuin valmiiden ohjeiden mukaan suoritetusta duunista valmiissa ympäristössä.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 22:32"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 22:26"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 22:14"]Ja aina haluatte että parempi tuloisia verotettais enemmän! Ootteko ikinä aatellu että niitä verotetaan jo aivan hemmetisti. Esim meillä, mies tienaa sen 10 000e/kk bruttona, jokainen voi laskea paljon siitä jää käteen. Tekee myös niin pitkiä työpäiviä, että mulla ei ole mitään mahdollisuutta mennä töihin, ellei halua että lapset kasvattaa päiväkoti (isovanhemmat ei oo elossa). Eikä sille niistä pitkistä työpäivistä mitään lisiä makseta, vaikka vielä kotonaki tekee duunia ja aatella sunnuntainaki! Ilman mitää ylityökorvauksia.
[/quote]
Ja mene töihin!
[/quote]
[/quote]
VOI NYYH. MUN MIES EI SAA KUIN 7000 KUUSSA. ME EI OLLA TARPEEKS RIKKAITA!!!! SÄÄLIKÄÄ.
Olen eläkeläinen ja aion osallistua perjantain mielenilmaukseen.
Suomea ollaan viemässä tuhon tielle, lapsenne tulevat olemaan vähemmän koulutettuja kuin te ja voivat vain unelmoida edes siitä tulotasosta, mikä teillä on. Ja tämä koskee myös teitä paremminansaitsevia.
Ja kaikki tämä vain siksi, että eliitti silloin Nokian ja hyvin vientiamrkkinoilla pärjäävän metsäteollisuuden aikana tuudittautui mukavuudenhaluisina ja sangen kylläisinä siihen uskoon, että kaikki jatkuu näin hamaan tulevaisuuteen saakka.
Muistan oikein hyvin, kuinka me palkansaajat esitimme huolestuneisuutemme siitä, että valtion olemassaolo perustuu oikeastaan vain yhteen yritykseen,Nokiaan.
On turha luulla, että kansamme olisi ajattelemaan kykenemätöntä. Päinvastoin, kyllä me osaamme hahmottaa kokonaisuuksia. Onhan kyse nimenomaan meidänkin elämästämme.
Toivon teidän, lastemme ja lapsenlastemme takia, että mahdollisimman moni osallistuu perjantain mielenilmaukseen. Ilman puoluerajoja. Viesti on tarkoitettu lähtevän kaikilta palkansaajilta niin hallitukselle kuin kovin hiljaa ja tyytyväisenä pysyttelevälle EK:lle.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 22:37"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 22:32"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 22:26"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 22:14"]Ja aina haluatte että parempi tuloisia verotettais enemmän! Ootteko ikinä aatellu että niitä verotetaan jo aivan hemmetisti. Esim meillä, mies tienaa sen 10 000e/kk bruttona, jokainen voi laskea paljon siitä jää käteen. Tekee myös niin pitkiä työpäiviä, että mulla ei ole mitään mahdollisuutta mennä töihin, ellei halua että lapset kasvattaa päiväkoti (isovanhemmat ei oo elossa). Eikä sille niistä pitkistä työpäivistä mitään lisiä makseta, vaikka vielä kotonaki tekee duunia ja aatella sunnuntainaki! Ilman mitää ylityökorvauksia.
[/quote]
Ja mene töihin!
[/quote]
[/quote]
Haista sinä luumu jo paska! On paljon perheitä joissa tienataan se noin 2000 bruttona ja toinen on kotona hoitamassa lapsia.
Mutta kun pitää olla se citymaasturi ja omakotitalo. Sit on turha itkeä jos rahat ei riitä.
Kyllä tuolla summalla pitäis jo elää! Ja varsin leveästi. Suututtaa.
[/quote]
puhumattakaan työttömistä, joita on HELVETISTI. Ja ihan fiksuja, koulutettuja ihmisiä.
Mietipäs miten he pärjää ja pidä suusi visusti kiinni.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 22:23"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:58"]
Ihmiset on niin saatanan typeriä. .. ja ei ymmärretä mistään mitään. Aina pitäis vaan olla saamassa. Minä minä minä ja mulle heti kaikki. plaaah
[/quote]
Luitko tuon jonkun linkkaaman MOT-ohjelman käsikirjoituksen? Kannattaisi,niin ehkä, sinäkin tajuaisit, että meitä, kansaa on kusetettu, vedätetty, meille valehdellaan ja meidän pitää maksaa kaikki.
Tai sitten olet vain todella hölmö.
Maksamme joka päivä yrityksille annettuja tukia välillisten verojen muodossa. Reilut 7 mrd/vuosi maksamme, jotta yritykset voivat jakaa osinkoja.
Maksamme, koska meille luvattiin näin saatavan työpaikkoja. Tämä lupaus meille tehtiin silloin, kun yritysten Kela-maksu poistetiin. Yhteisöveron alennettiin kolmeen kertaan ja aina vain uskoimme, että niitä työpaikkoja tulee.
Maksamme asumisestamme,ihan sama mikä asumismuoto, keskimäärin 27% tuloistamme (se on keskiarvo, monen palkka ei edes riitä asumisen maksamiseen ja joutuu turvautumaan asumistukeen), se on valtavasti enemmän kuin Euroopassa keskimäärin.
Maksamme jokaisen ostamamme tuotteen yhteydessä välillisiä veroja, joilla on katettu se vaje valtion verokerymästä, jolla on tuettu yrityksiä.
Meiltä huudetaan koko ajan lisää. Me olemme auliisti antaneet, yritämme jotenkin pärjätä palkkapäivästä toiseen.
Nyt meistä yritetään tehdä halpatyöntekijöitä. Saksan malliin.
Se ei käy. Me haluamme työtä, jolla voimme elättää itsemme ja perheemme. Emme suostu siihen, että tulevaisuudessa ei olisi minimipalkkarajoja ja TESsiä. Emme halua kilpailla siitä, kuka halvemmalla tulee tänään töihin, koska SILLÄ EI ELÄ. Tämä koskee nyt pientä ryhmää, mutta entäpä sen jälkeen? Mikä ammattiala on seuraavana liipaisimella? Se voi olla sinun tai minun alani.
Hallitus ei ole tehnyt mitään aloitteita veronkiertäjien kuriin saamiseksi. Päinvastoin, yritystukia on annettu yrityksille, jotka eivät maksa verojaan Suomeen.
Me haluamme tasapuolisuutta.
[/quote]
Höpö höpö
Ja kun ei mikään riitä ahneudelle niin pitää alkaa keksimään lakeja, jolla saisi tilipussia lihottaa. Law economy. Paskalaki hyvänä esimerkkinä ja osuu itse Sipilään. Lastensuojelulakeja löysennettiin että kepulaiset pystyi vaihtamaan mullit lapsikarjaan. Esimerkkejä riittää.Ja nyt vingutaan solidaarisuutta.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 22:17"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 22:01"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:51"]
Perhana rakas Suomen kansa! Nyt yhdessä järkevät päät yhteen ja ymmärrys ettei ylempi luokka osallistu MITENKÄÄN Suomen taloudellisiin ongelmiin! MIKSI NÄIN? Miksi leikataan vanhuksilta, sairailta, duunareilta, lapsiperheiltä, mutta herrainväki istuu korkealla nokka ylöspäin ja katse alas? Meitä pienituloisia, duunareita, eläkeläisiä, lapsiperheitä, sairastavia on Suomi pullollaan ja minusta koko mielenilmauksen todellinen vaade/kysymys olisi pitänyt olla se, että mitä isotuloiset porvarinperkeleet tekevät velanmasussa? Tällä hetkellä EI YHTÄÄN MITÄÄN.
Ihanko siinä hallitussuunnitelmassa luki, että suuritulisilta KYSYTÄÄN josko he haluaisivat ihan VAPAAEHTOISESTI antaa pikkiriikkisen pois? Moneltako vanhukselta kysyttiin?Lapsiperheiltä ?? Jo on taas hallituksen irvikuva. Uskokaa rakkaat, ajat tulevat olemaan karut ja homma menee nopeasti rumaksi. Pitäkäämme nyt yhtä ja huoli toinen toisistamme! Ihannemaailmassa rohkeus olisi ajaa koko hallitus alas.
[/quote]
isotuloiset tekee jo 60-65 -tuntista työviikkoa, eivät pidä lomia eivätkä saa ylityökorvauksia. lisäksi elättävät työttömät ja sossutukilaiset maksamillaan veroilla.
20 minuuttia töitä "lisää" sopii kyllä - ihan sama, tekeekö 12 tuntia vai 12,5 tuntia päivässä töitä. lomarahatkin joutaa kyllä pois, kun ei sitä lomaakaan ole.
mamuille en kyllä ole valmis jakamaan rahaa enempää. unkarimalli käyttöön.
t. "suurituloinen" (6000 e/kk)
[/quote]
Ai, kyllä meidän tulosalueella kaikki 6k ja yli pitävät vähintään 5 vkoa kesällä lomaa ja 4 viikkoa loppuvuodelle hajautettuna. Kovin vaatimattomia eivät ole, kuten meidän työläisten pitäisi olla kun omaa asiaamme ajamme.
[/quote]
Meillä ei. Pomojen tulee olla aina tavoitettavissa ja ns. vapaalla voi olla (känny ja kone koko ajan lähellä) max. 2 viikkoa putkeen. Aika erilainen yrityskulttuuri.