Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ero tuli, miten erorahat ?

Mielensäpahoittanut
30.03.2022 |

Lyhyesti 15 v parisuhdetta takana joista 12 vuotta naimisissa. 2 yhteistä lasta (7 ja 11 vuotiaat). Yhteen mentäessä varallisuusero oli suuri. Vaimoni siis varaton ja minulle jo omaisuutta kertynyt mittavia määriä. Tehtiin avioehto. Minä vastasin koko yhteisen ajan elinkustannuksista. Vaimo oli töissä milloin oli, sai olla myös kotona. Nyt ero tulossa ja hän on minulta vaikka mittavia maksuja (lasten elatusrahat on jo sovittu) omaa elämistään varten. Nyt olen lupautunut antamaan hänelle 40 keur uuden elämän perustamista varten (hänellä jo uusi mieskin kuvioissa). Tämä ei riitä ja saan kuulla lasten kuullen olevani kitupiikki, omaan napaan tuijottava paskiainen :( Tuhoan kuulemma hänen elämänsä tai siis olen jo tuhonnut sen. Itselläni aika paha mieli asiasta koska juridisesti minun ei kaiketi tarvitse antaa mitään. Moraalisesti toki ymmärrän että pitäisi antaa ja annankin. Kuinka nämä erot oikein menee ? Kuuluuko miehen vielä maksella tai antaa jotain erorahaa exälle mukaan ? Onko kaikilla edes antaa vai meneekö se niin että kenellä on niin sen kuuluu antaa ?

Kommentit (103)

Vierailija
101/103 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"lasten elatusrahat on jo sovittu"

Miten?

Lastenvalvojalla sovittu tietty kiinteä maksu per kk joka ei ole edes kovin suuri. Lisäksi on sovittu lapsille kaikkien hankintojen/harrastusten/kerhojen/vaatteiden jne jne suhteen että Isä eli minä maksan ne. Exällä ja uudella miehellä ei tule menemään lapsien pakollisiin menoihin (pl ruoka) senttiäkään.

AP

Vierailija
102/103 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen eroa olisi syytä haistaa se tosiasia ja sitten pikkuhiljaa niistää itelleen tilit tasan ja käteisenä vaikka saunan kivijalkaan niin sit ei ole sitä enää huolta jaossa  samoin kulkuvälineet muiden nimiin. pitää olla mahdollisimman vähän jakamista kun näyttää siltä että vaimollas oli jakamista enempi kylillä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/103 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

avioehto ei ole pätevä, jos se rajoittaa naisen loisimaa rahamäärää. sen voi riitauttaa ja sitten nainen saa puolet siitä miehen omaisuudesta, joka mahdollisesti jää jäljelle oikeudenkäyntikulujen jälkeen