Ulvilan hätäpuhelusta
Tuolta se löytyy. Kuunnelkaa.
Kommentit (419)
Osan mielestä Annelin olisi pitänyt omin käsin tappaa huppis ja pelastaa miehensä ja osan mielestä hänen olisi pitänyt tyynesti jättää miehensä tapettavaksi ja lähteä avun soittamisen sijaan herättämään pieniä lapsia, ja hyvässä lykyssä tulla itse tapetuksi kun oikealla surmaajalla ei olisi ollut mitään kiirettä lähteä talosta pois.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 10:59"]Onko teistä kukaab soittanut ikinä häkeen esim. pahoinpitely- tai vastaavassa tilanteessa? Itse olen, lukuisia kertoja. (Koska narkomaanivanhempani ja heidän "ystävänsä"). Ihan normaalilta tämä virkailija kuulostaa ja kuljettaa keskustelua kuten kuuluukin. En minäkään ensihoitajana heittäydy asiakkaan hätään tunteella. Näissä töissä tarvitaan rauhallista järkeä.
[/quote]
Mitä ensihoitajana olet mieltä, erottaisitko pari minuuttia sitten kuolleen miehen jopa tunteja sitten kuolleesta? Totesin tämän faktan, että totta kai ensihoitajat huomaisivat, aiemmissa ketjuissa, ja minua pilkattiin.
Minusta tämä jo todistaa, ettei mitään aiempaa nauhoitusta ole.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 13:25"]
Käsi pystyyn te kaikki äidit, jotka ette veisi HIRVITTÄVÄLLÄ VAUHDILLA lapsianne turvaan, jos taloonne tunkeutuisi tuntematon tappaja. Siis miettikää; Anneli on ihan tyynesti antanut tyttärensä oleilla tiloissa, joissa tappaja riehuu. Melkoinen luottamus ;)
[/quote]
Mies tulee sisään ja ilmoittaa selkeästi: "Olen tuntematon tappaja." - Just joo, ei sinne sellaista tullut, vaan joku naamioitu hahmo, jonka hyökkäyksen alussa vaimo vielä nukkui. Vaimo herää ja joku on hänen miehensä kimpussa. - En mä ajattelisi, että ahaa, tuo on tuntematon tappaja, vaan huolestuisin siitä, että mieheni kimppuun käydään - ja todennäköisesti menisin aika shokkiin, kun alkaisin tajuta, että se olikin tuntematon tappaja. P.S. Tunnetko julkkispedorinkiläisiä?
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 13:38"]
Keitä ne julkkispedoäijät ovat, joita Jukka Lahti tutki? Tuntevatko av-mammat heitä, kun hyökkäävät kummallisen kiivaasti Lahden vaimoa vastaan? - Vai palstaileeko tässä ketjussa naisia ollenkaan.
[/quote] Mä kuulen tästä nyt vasta ekaa kertaa, mutta jatka ihmeessä.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 13:28"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 13:10"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 12:33"] [quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 12:25"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 12:23"] Joku Annelisti täällä vauhdissa. :D Syyllinenhän Anneli on. Ehkä nyt vihdoin saadaan näyttö, joka todistaa syyllisyyden. Uusien äänitallenteesta saatujen tietojen mukaan Auerin hengitysääni kuuluu samaan aikaan sekä puhelimen läheltä että kauempaa... [/quote] Eli Anneli on äänittänyt etukäteen lavasteen johon on ympännyt omia hengitysääniään mutta ei ulkopuolisen surmaajan ääniä, vai? Vai olisko ne toiset hengitysäänet sittenkin Auerin lähistöllä hengaava tytär? [/quote] En ole äänitutkija, mutta luulisi että hengitysäänestäkin voi tunnistaa henkilön, esim. taajuus eri lapsella kuin aikuisella. [/quote] Näin juuri. [/quote] Ei todellakaan voi tunnistaa. Hengitysääni on ns. kohinaääntä, josta puuttuu jaksollisuus, taajuus ja sävel, joiden avulla ääni voidaan identifioida. Kaikkea te typerät ihmiset nielettekin. T. Fonetiikan opiskelija
[/quote]
Arvoisa fonetiikan opiskelija voisi opiskelun ohessa käyttää ihan vaikka omia korviaankin.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 13:17"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 13:05"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 11:55"] No etkö itse tuossa tilanteessa repisi lapsiasi mukaan ja juoksisi huutaen naapuriin? Se oletettu huppis ois voinu tappaa sen lapsenkin. Ymmärrän kyllä että tämä ei tullut Annelin mieleen koska hän on hyvin konemainen tunteiltaan. Ei vaan taida kokea samoja tunteita mitä suurin osa ihmisistä.
[/quote]
Mä olisin luultavasti tehnyt kuten AA, luottanut viranomaiseen, häkepäivystäjään, joka oli ainut apu noilla minuuteilla. Häke käski AA pysymään puhelimessa. Olisiko pitänyt olla välittämättä viranomaisen neuvoista, lähteä keräämään nukkuvia lapsia, suunnata kylmään talviyöhön, jättää mies rauhassa murhattavaksi, ja mitä sitten... ?
[/quote]
Auerhan ei noudattanut häken ohjetta pysyä puhelimessa. Vaan nakitti lapsen luuriin. Joten lapsi ei voinnut haahuilla näkemässä, mitä todella tapahtui.
[/quote]
Miksei se soittanu kännykästä ja juossu pakoon lastensa kanssa?
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 13:38"]
Keitä ne julkkispedoäijät ovat, joita Jukka Lahti tutki? Tuntevatko av-mammat heitä, kun hyökkäävät kummallisen kiivaasti Lahden vaimoa vastaan? - Vai palstaileeko tässä ketjussa naisia ollenkaan.
[/quote]
Jaa, minulle taas tulee pedofibat niistä lukuisista Auerin ja Kukan puolusteljoista, jotka tolkuttavat em. henkilöiden syyttömyyttä.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 13:35"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 13:25"]Käsi pystyyn te kaikki äidit, jotka ette veisi HIRVITTÄVÄLLÄ VAUHDILLA lapsianne turvaan, jos taloonne tunkeutuisi tuntematon tappaja. Siis miettikää; Anneli on ihan tyynesti antanut tyttärensä oleilla tiloissa, joissa tappaja riehuu. Melkoinen luottamus ;)
[/quote]vai että "tyynesti". Annelihan on hirveässä paniikissa ja tuskassa, kun ei pysty auttamaan miestään. Minä ainakin luulen, etten olisi tuossa tilanteessa pystynyt tekemään sen enempää kuin Annelikaan. Olisin vaan jähmettynyt kauhusta. Tilanne oli niin nopeakin. Kyse on muutaman minuutin kestävästä tapahtumaketjusta...
[/quote]Älkää unohtako, että hyökkääjä puukotti Annelia vasempaan rintaan sydämen lähelle niin että keuhko meni puhki. Anneli oli siis haavoittunut, mikä teki hänen tilanteestaan vielä epätoivoisemman.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 13:25"]Käsi pystyyn te kaikki äidit, jotka ette veisi HIRVITTÄVÄLLÄ VAUHDILLA lapsianne turvaan, jos taloonne tunkeutuisi tuntematon tappaja. Siis miettikää; Anneli on ihan tyynesti antanut tyttärensä oleilla tiloissa, joissa tappaja riehuu. Melkoinen luottamus ;)
[/quote]
Mä olisin vieny.Todellakin!
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 13:41"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 13:25"]
Käsi pystyyn te kaikki äidit, jotka ette veisi HIRVITTÄVÄLLÄ VAUHDILLA lapsianne turvaan, jos taloonne tunkeutuisi tuntematon tappaja. Siis miettikää; Anneli on ihan tyynesti antanut tyttärensä oleilla tiloissa, joissa tappaja riehuu. Melkoinen luottamus ;)
[/quote]
Mies tulee sisään ja ilmoittaa selkeästi: "Olen tuntematon tappaja." - Just joo, ei sinne sellaista tullut, vaan joku naamioitu hahmo, jonka hyökkäyksen alussa vaimo vielä nukkui. Vaimo herää ja joku on hänen miehensä kimpussa. - En mä ajattelisi, että ahaa, tuo on tuntematon tappaja, vaan huolestuisin siitä, että mieheni kimppuun käydään - ja todennäköisesti menisin aika shokkiin, kun alkaisin tajuta, että se olikin tuntematon tappaja. P.S. Tunnetko julkkispedorinkiläisiä?
[/quote] Hitto ne mitään nukkunut, kun riitelivät.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 13:48"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 13:28"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 13:10"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 12:33"] [quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 12:25"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 12:23"] Joku Annelisti täällä vauhdissa. :D Syyllinenhän Anneli on. Ehkä nyt vihdoin saadaan näyttö, joka todistaa syyllisyyden. Uusien äänitallenteesta saatujen tietojen mukaan Auerin hengitysääni kuuluu samaan aikaan sekä puhelimen läheltä että kauempaa... [/quote] Eli Anneli on äänittänyt etukäteen lavasteen johon on ympännyt omia hengitysääniään mutta ei ulkopuolisen surmaajan ääniä, vai? Vai olisko ne toiset hengitysäänet sittenkin Auerin lähistöllä hengaava tytär? [/quote] En ole äänitutkija, mutta luulisi että hengitysäänestäkin voi tunnistaa henkilön, esim. taajuus eri lapsella kuin aikuisella. [/quote] Näin juuri. [/quote] Ei todellakaan voi tunnistaa. Hengitysääni on ns. kohinaääntä, josta puuttuu jaksollisuus, taajuus ja sävel, joiden avulla ääni voidaan identifioida. Kaikkea te typerät ihmiset nielettekin. T. Fonetiikan opiskelija
[/quote]
Arvoisa fonetiikan opiskelija voisi opiskelun ohessa käyttää ihan vaikka omia korviaankin.
[/quote]
Omilla korvilla identifiointi ei käy todisteena oikeudessa -äänentunnistus on samanlaista teknistä tutkintaa, kuin esim. sormenjälkitunnistuskin. Saahan sitä väittää omin aistein tunnistavansa nauhalta vaikka joulupukin äänet, mutta yksikään älykäs ihminen ei moista niele. Toistan: Typerykset.
T. Fonetiikan opiskelija
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 13:50"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 13:17"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 13:05"] [quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 11:55"] No etkö itse tuossa tilanteessa repisi lapsiasi mukaan ja juoksisi huutaen naapuriin? Se oletettu huppis ois voinu tappaa sen lapsenkin. Ymmärrän kyllä että tämä ei tullut Annelin mieleen koska hän on hyvin konemainen tunteiltaan. Ei vaan taida kokea samoja tunteita mitä suurin osa ihmisistä. [/quote] Mä olisin luultavasti tehnyt kuten AA, luottanut viranomaiseen, häkepäivystäjään, joka oli ainut apu noilla minuuteilla. Häke käski AA pysymään puhelimessa. Olisiko pitänyt olla välittämättä viranomaisen neuvoista, lähteä keräämään nukkuvia lapsia, suunnata kylmään talviyöhön, jättää mies rauhassa murhattavaksi, ja mitä sitten... ? [/quote] Auerhan ei noudattanut häken ohjetta pysyä puhelimessa. Vaan nakitti lapsen luuriin. Joten lapsi ei voinnut haahuilla näkemässä, mitä todella tapahtui. [/quote] Miksei se soittanu kännykästä ja juossu pakoon lastensa kanssa?
[/quote] Kun ei se osannut käyttää kännykkää :D
Mitä tämä kertoo tutkimuksen tasosta, jos joku kapellimestari bongaa jotain mitä FBI ja poliisi ei ole huomannut? Ja miten on tosiaan mahdollista, että ensihoitajat eivät ole huomanneet, että tyyppi on ollut kuolleena jo kauemmin? Tämä joku juttu on ihan naurettava farssi.
Sinä joka kuittasin "VIILIPYTTYMÄISYYDEN" shokilla, viitaten kommenttiini jossa Auer oli viilipytty murhan seuraavana aamuna. Väitätkö, että Anneli Auerin shokki on kestänyt 9 vuotta. Nainen on yhtä hätääntyny, eläväinen ja ilmeikäs kuin betoni.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 13:50"]
Miksei se soittanu kännykästä ja juossu pakoon lastensa kanssa?
[/quote]
Sillä ei ollu kännykkään eikä se osannut soittaa Jukan kommunikaattorista (missä se edes oli), soitti sillä millä varmasti osasi. Tyttö on kertonut että äidille ostettiin kännykkä isän kuoleman jälkeen. Ja oikeestihan Annelin nimenomaan olisi kannattanut soittaa käynnykästä joka tapauksessa. Sen olis kannattanut kerätä koko porukka johonkin huoneeseen talon toiseen päähän ja sitten kannustaa porukan pienin rääkymään hirveästi ja sitten soittaa häkeen ja väittää että täällä riehuu joku puukkomies jonka kaikki äänet olisivat muka peittyneet sen rääkymisen alle. Koska syyttäjän mukaanhan Anneli soitti häkeen ja ilmoitti että täällä on tappaja, vaikka hänen käsityksensä mukaan Jukka oli kuollut eikä talosta olisi kuulunut äänen ääntä. Ja samalla ilmoitti myös että häntä itseään oli puukotettu vaikka ei vielä ollut. Vähän riskialtista sekin ottaen huomioon että on puhelimessa ja poliisithan voi olla vaikka nurkan takana ja puukotus tekemättä puukon hävittämisineen. Häkelle tuskin voi ilmiottaa että sori, mun pitää mennä tökkäämään puukko rinna läpi keuhkoon, toivottavasti en kuole siihen.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 13:40"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 10:59"]Onko teistä kukaab soittanut ikinä häkeen esim. pahoinpitely- tai vastaavassa tilanteessa? Itse olen, lukuisia kertoja. (Koska narkomaanivanhempani ja heidän "ystävänsä"). Ihan normaalilta tämä virkailija kuulostaa ja kuljettaa keskustelua kuten kuuluukin. En minäkään ensihoitajana heittäydy asiakkaan hätään tunteella. Näissä töissä tarvitaan rauhallista järkeä. [/quote] Mitä ensihoitajana olet mieltä, erottaisitko pari minuuttia sitten kuolleen miehen jopa tunteja sitten kuolleesta? Totesin tämän faktan, että totta kai ensihoitajat huomaisivat, aiemmissa ketjuissa, ja minua pilkattiin. Minusta tämä jo todistaa, ettei mitään aiempaa nauhoitusta ole.
[/quote]
Ei tuo todista aiemmasta nauhoituksesta vaan ehkä siitä, että lopulliset iskut on annettu aika vähän aikaa ennen ensihoitajien saapumista. Sitä, koska väkivalta on alkanut, ja onko ollut nauhoituksia, ei tosiaan välttämättä ensihoitajat edes yritä havainnoida paikalle tullessaan.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 13:51"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 13:35"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 13:25"]Käsi pystyyn te kaikki äidit, jotka ette veisi HIRVITTÄVÄLLÄ VAUHDILLA lapsianne turvaan, jos taloonne tunkeutuisi tuntematon tappaja. Siis miettikää; Anneli on ihan tyynesti antanut tyttärensä oleilla tiloissa, joissa tappaja riehuu. Melkoinen luottamus ;)
[/quote]vai että "tyynesti". Annelihan on hirveässä paniikissa ja tuskassa, kun ei pysty auttamaan miestään. Minä ainakin luulen, etten olisi tuossa tilanteessa pystynyt tekemään sen enempää kuin Annelikaan. Olisin vaan jähmettynyt kauhusta. Tilanne oli niin nopeakin. Kyse on muutaman minuutin kestävästä tapahtumaketjusta...
[/quote]Älkää unohtako, että hyökkääjä puukotti Annelia vasempaan rintaan sydämen lähelle niin että keuhko meni puhki. Anneli oli siis haavoittunut, mikä teki hänen tilanteestaan vielä epätoivoisemman.
[/quote]Anneli on syytön, kyllähän sen äänitteeltä kuulee
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 13:54"]
Mitä tämä kertoo tutkimuksen tasosta, jos joku kapellimestari bongaa jotain mitä FBI ja poliisi ei ole huomannut? Ja miten on tosiaan mahdollista, että ensihoitajat eivät ole huomanneet, että tyyppi on ollut kuolleena jo kauemmin? Tämä joku juttu on ihan naurettava farssi.
[/quote]
Niinpä. Taitaa Auer olla aika yksin mielipiteineen, että tutkinta on ollut hyvää. Kun kaikki muut instanssit ovat päinvastaiseen päätyneet. Mutta toisaalta, jos tutkimuksen taso on auttanut Aueria, niin ymmärtäähän sen, että tutkimuksen tasoa ei saisi kukaan kyseenalaistaa.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 13:56"]
Sinä joka kuittasin "VIILIPYTTYMÄISYYDEN" shokilla, viitaten kommenttiini jossa Auer oli viilipytty murhan seuraavana aamuna. Väitätkö, että Anneli Auerin shokki on kestänyt 9 vuotta. Nainen on yhtä hätääntyny, eläväinen ja ilmeikäs kuin betoni.
[/quote]
Olet nähnyt Auerin seuraavana päivänä sairaalavideolla shokissa ja sen jälkeen kolme vuotta miehensä kuoleman jälkeen muutaman minuutin ajan kun se tulee ulos poliisiautosta ja istuu minuutin pari salissa, mahdollisesti rauhoittavilla lääkittynä. Pitäisikö sen oikeasti esittää siellä oikeussalissa miten on hätääntynyt miehensä kuolemasta? Käyttäytyykö normaalit ihmiset niin oikeussalissa, kun noin sata kameraa osoittaa päin? Tiesitkö, että yksi psykopatian ilmenemismuodoista on teatraalinen käytös oikeussalissa?