Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen raskaana, aion olla kotona max 6kk

Vierailija
15.09.2015 |

Sitten menen takaisin töihin ja mies hoitaa puolikkaansa vanhempainvapaasta. Onko muita 'radikaaleja'? ;)

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin raskausaikana suunnittelin palaavani töihin, kun vauva oli 6 kk. Todellisuudessa menin töihin vasta, kun lapsi oli 3½-vuotias. 

Vierailija
22/23 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 16:07"][quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 15:52"][quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 15:49"]Erittäin hyvä valinta :) ihanaa että jotkut isät haluaa jäädä vanhempainvapaalle ja että se on mahdollista. Meillä minä tienaan niin vähän että se ei todellakaan kannata (mies tuplasti) eikä miehellä varmaan kestäis hermot kotona... tai mulla töissä :D
[/quote]
Meilläkin mies tienaa yli tuplat mutta vanhempainraha on asiosidonnainen, joten ei ole ongelma. Hoitovapaa onkin paljon vaikeampi jakaa tässä tilanteessa, vaikka siihen pyritään. Ap
[/quote]

Mä oon ihan pihalla noista tuista ja rahoista. Selitetäänköhän näitä yhtään neuvolassa? Oon nyt viikolla 17.
[/quote]
Äitiysloma kestää n. 2-3kk. Sen jälkeen alkaa vanhempainvapaa jonka vanhemmat saavat keskenään jakaa. Tämä kestää siihen saakka kun vauva on 9-10kk ja tämä aika on ansiosidonnaista joko edeltävien 6kk tulojen perusteella laskettuna tai sitten toissa vuoden verotuksen perusteella. Ap (neuvolaterkka)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tuntuu että nuo kelan sivut on koluttu jo miljoonaan kertaan läpi niin silti sieltä aina tulee jotain uutta ilmi. Nyt piti mennä taas katsomaan kun ap mainitsi tuosta ansiosidonnaisuudesta. Sitä kun on aivan käsi näiden asioiden kanssa... Niin aika jännää, mulle just tänään Kelasta sanottiin että saisin vanhempainpäivärahan miniminä. Kuitenkin, kun tuolta nyt katsoin niin en minä mihinkään minimiryhmään kuulu. Muutenkin saanut saikata viime aikoina kelan kanssa varmaan enemmän kuin yhteensä kaikki kerrat ennen tätä. Pitääpä odotella mitä ne siellä nyt sitten päättää, paljonko saa ja mitä.