Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen tukiverkoton yh ja työnantaja ei tule yhtään vastaan työajan joustoissa

Vierailija
29.03.2022 |

Lapsi on pieni, vasta päiväkodissa aloittanut. Työnantaja kyllä tietää tilanteeni ja sen, että ei ole ketään sukulaista tai lapsen isää auttamassa (mies häipyi lapsen ollessa yksi). Tarvisin välillä joustoja työaikoihin lapsen takia. On neuvolakäyntejä, päiväkoti välillä kiinni, välillä hlöstöpulan takia aukioloajat rajoitetut.

Kyseessä on pitkäaikainen vakituinen työpaikkani, jossa olen itse ennen lasta joustanut monessakin asiassa. Ja nytkin lupasin, että voin ottaa ne epäkiinnostavimmat työt ja vastuut, joita muut työntekijät ei halua. Olen ainoa, jolla on pieniä lapsia… ja työkin vain virka-aikaan eli ei ole kyse siitä että haluaisin vapautuksen vaikka yövuoroista.

Onko tämä aina tällaista? Muillakin?

Kommentit (272)

Vierailija
181/272 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs lisäännyit. Hoida itse lapsesi, ei työnantajan tarvitse sinun lapsesi mukaan elää. Kannattaa ajatella näitä asioita ennen kuin hankkiutuu paksuksi.

Väsynyttä läppää, yrittäisit edes... Jos elämän sisältönä on leikkiä röllileikkejä keskustelupalstoilla, niin tekisit edes sen yhden ainoan asian kunnolla. Vai onko sekin liikaa vaadittu? Ihmeen laiskaa ja lahjatonta porukkaa nämä röllit. Syrjäytyneitä varmaan. 

En ole trolli. Olen oikeasti tätä mieltä. Teoilla on seuraukset. Kaikissa muissa asioissa ihmiset tuntuvat tämän käsittävän, mutta eivät lapsen teossa. En minäkään hanki kallista autoa tai kallista asuntoa, koska minulla ei ole resursseja niihin. Lapsi sama asia.

Apkin teki aloituksesta päätellen lapsen niin, että se syntyi kahden vanhemman perheeseen, mutta mies häippäsi lapsen ollessa pieni. Elämässä sattuu ja tapahtuu monenlaista ennakoimatonta, johon ei voi itse vaikuttaa. Se tukiverkkokin, joka oli ennen raskaaksituloa saattaa sairastua vakavasti tai kuolla pois eikä pystykään toimimaan tuliverkkona.

T. Eräs äiti, jonka omat vanhemmat yllättäen kuoli onnettomuudessa

No laittaa sen lapsen sitten osaksi aikaa sille isälle, jos semmoinen olemassa on.

Neuvos neropatti vielä miten lapsi laitetaan isälle jos isä kieltäytyy.

Haha, miksi minun pitäisi neuvoa. Ei ole minun ongelmani. Ei varmaan kovin paljon ole isä sitä lasta halunnut tai suhde ollut muutenkaan varmalla pohjalla, jos kerran kieltäytyy. Taas ollut varmaan joku naisen projekti tämä lapsi.  Niin makaa kuin petaa.

Vierailija
182/272 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lyhennetty työaika käyttöön. Siihen sinulla on laillinen oikeus.

Minulla on jo. 30 tunnin viikko. Työnantaja määräsi niin että työajan on oltava joka pvä 6 h plus pakollinen 30 min ruokatauko. Työmatkoihin ruuhkassa menee tunti molempiin suuntiin eli päivän pituus on 8 h 30 min. Ap

Kuuluuko muka 6h päivään pakollisena 30min ruokatauko? Minä tarkistaisin tuon kyllä työehtosopimuksesta tai liitosta, voiko työnantaja tuollaista määrätä. 

Kyllä tuo kokonaiskuvio silti kuulostaa siltä, että kannattaa etsiä uusia töitä. Voit käyttää vaikka niiden työpaikkojen etsimiseen sitä pakollista ruokataukoasi.

Ei kuulu pakollisena, mutta en pysty olemaan koko päivää syömättä, matkoineen siis yli 8 h.. Pyysin että saisin vaikka vartin ruokatauon tms, mutta eivät suostuneet, sanoivat, että jos haluat pystyä jotain syömään työpäivän aikana niin ainoa vaihtoehto on että päivää pidennetään 30 min ruokatauon verran. Ap

Aikuinen joka ei pysty olemaan 6h syömättä😂👍

Jos aamulla syö aamupalan ennen töihin lähtöä klo 7 ja seuraavan kerran saa ruokaa joskus klo 17 kun vihdoin pääsee päiväkodin kautta kotiin niin on se aika rankkaa, jos joka arkipäivä on tällainen. Näytäppä minulle ihminen joka ei tuossa lounasta tarvisi.

Voin näyttää: minä. En syö lounasta, eikä ole vaikeaa. Jos tuntuu että tarvitsee jotain pientä, niin mikä estää ottamasta vaikka hedelmän tai leivän ja syödä samalla kun työskentelee.

Oletko kuullut ihmisten olevan erilaisia? Se että jokin toimii sinulla ei tarkoita sen sopivan välttämättä muille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/272 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs lisäännyit. Hoida itse lapsesi, ei työnantajan tarvitse sinun lapsesi mukaan elää. Kannattaa ajatella näitä asioita ennen kuin hankkiutuu paksuksi.

Väsynyttä läppää, yrittäisit edes... Jos elämän sisältönä on leikkiä röllileikkejä keskustelupalstoilla, niin tekisit edes sen yhden ainoan asian kunnolla. Vai onko sekin liikaa vaadittu? Ihmeen laiskaa ja lahjatonta porukkaa nämä röllit. Syrjäytyneitä varmaan. 

En ole trolli. Olen oikeasti tätä mieltä. Teoilla on seuraukset. Kaikissa muissa asioissa ihmiset tuntuvat tämän käsittävän, mutta eivät lapsen teossa. En minäkään hanki kallista autoa tai kallista asuntoa, koska minulla ei ole resursseja niihin. Lapsi sama asia.

Apkin teki aloituksesta päätellen lapsen niin, että se syntyi kahden vanhemman perheeseen, mutta mies häippäsi lapsen ollessa pieni. Elämässä sattuu ja tapahtuu monenlaista ennakoimatonta, johon ei voi itse vaikuttaa. Se tukiverkkokin, joka oli ennen raskaaksituloa saattaa sairastua vakavasti tai kuolla pois eikä pystykään toimimaan tuliverkkona.

No laittaa sen lapsen sitten osaksi aikaa sille isälle, jos semmoinen olemassa on.

Haha, miksi minun pitäisi neuvoa. Ei ole minun ongelmani. Ei varmaan kovin paljon ole isä sitä lasta halunnut tai suhde ollut muutenkaan varmalla pohjalla, jos kerran kieltäytyy. Taas ollut varmaan joku naisen projekti tämä lapsi.  Niin makaa kuin petaa.

Oletko tahallaan noin ilkeä ja myötätunnoton ihminen?

Vierailija
184/272 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just joo. Nyt alettiin arvostella AP:n aineenvaihduntaa. Matalasta verensokerists kärsivä ihminen voi pyörtyä, jos syö liian harvoin. Terveydellä ei pidä pelleillä, jos tietää etteivät pitkät ateriavälit toimi.

Vierailija
185/272 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tahallaan noin ilkeä ja myötätunnoton ihminen?

Olen.

Vierailija
186/272 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lain mukaan sinulla on oikeus osa-aikaiseen työhön eli lyhennä päivä 6 tunnin mittaiseksi ja ehdit neuvolaan, hakemaan lapsen aikaisin hoidosta jne.

Tämä. Lapsi on niin pieni että ehdottomasti lyhennettyä, 80% työaikaa nyt. Tietääkseni työnantajalla on lakisääteisestikin velvollisuus tähän koska lapsi on alle 3v.

Vierailija
187/272 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt toimeksi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lain mukaan sinulla on oikeus osa-aikaiseen työhön eli lyhennä päivä 6 tunnin mittaiseksi ja ehdit neuvolaan, hakemaan lapsen aikaisin hoidosta jne.

Tämä. Lapsi on niin pieni että ehdottomasti lyhennettyä, 80% työaikaa nyt. Tietääkseni työnantajalla on lakisääteisestikin velvollisuus tähän koska lapsi on alle 3v.

Ettekö lue kommentteja? Ap tekee lyhennettyä työaikaa 30 h / vko.

Vierailija
188/272 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukiverkosto, olet tukiverkostoton, et tukiverkoton.

Vierailija
189/272 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos työnantaja alkaisi oikein vmäiseksi ottaisin varmaan lapsen mukaan töihin ja sanoisin että kun en saa hoidettua muuten kun työpaikka ei jousta.

Aloittaja ja tämän kaltaiset kommentit ovat syynä siihen, ettei lisääntymisikäisiä naisia haluta palkata. Te vain vahvistatte tuota kulttuuria näillä jutuilla.

Ei työnantaja ole vastuussa teidän elämänhallintaongelmistanne. 

Lapsia vihaavat ihminen, joka notkuu Vauva-palstalla... Et nyt viitsisi saarnata toisille elämänhallintaongelmista.

No ei ole taas ihme, että tässäkin ketjussa joka toisella tuntuu olevan noita geenilottovoittolapsia tai mitä lie spessunepsyjä, kun ei äidilläkään toimi luetun ymmärtäminen.

Mikä tuossa oli _lapsi_vihamielistä?

Sopii mielestäni ihmetellä sitä, että te joustamattomat äidit vaikeutatte kaikkien naisten työllistymistä kun oletatte työnantajan ratkovat henkilökohtaisia ongelmianne!

Ja kyllä, elämän hallinnasta on nimenomaan kyse.

-eri-

Vierailija
190/272 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos työnantaja alkaisi oikein vmäiseksi ottaisin varmaan lapsen mukaan töihin ja sanoisin että kun en saa hoidettua muuten kun työpaikka ei jousta.

Aloittaja ja tämän kaltaiset kommentit ovat syynä siihen, ettei lisääntymisikäisiä naisia haluta palkata. Te vain vahvistatte tuota kulttuuria näillä jutuilla.

Lapsia vihaavat ihminen, joka notkuu Vauva-palstalla... Et nyt viitsisi saarnata toisille elämänhallintaongelmista.

No ei ole taas ihme, että tässäkin ketjussa joka toisella tuntuu olevan noita geenilottovoittolapsia tai mitä lie spessunepsyjä, kun ei äidilläkään toimi luetun ymmärtäminen.

Sopii mielestäni ihmetellä sitä, että te joustamattomat äidit vaikeutatte kaikkien naisten työllistymistä kun oletatte työnantajan ratkovat henkilökohtaisia ongelmianne!

-eri-

Naisia vihaavat naiset... heidät kannattaa jättää täysin omaan arvoonsa.

Vierailija
191/272 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantajalla ei moiseen ole velvollisuutta. Vaihda työpaikkaa, jollei onnistu.

Tiedän ettei ole velvollisuutta mutta oletin, että koska olen itse joustanut vuosia niin nyt he voisi vähän joustaa. Ap

Kyllä työnantajallakin on velvollisuus edistää työn ja perheen yhteensovittamista. 

Vierailija
192/272 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat vaan saikkua niille päiville kun on esim. Neuvola. Ensin käyt 08 neuvolassa ja sen jälkeen soitat klo.09 neuvolaan että lapsella oksennustauti tai soitat työterveyteen että tuli oksennustauti sinulle itsellesi. Kirjoittavat suorilta 3 päivää saikkua. Kannattaa myös puhelimessa mainita että päiväkodissa on noroa liikkeellä. Sitten viet lapsen päikkyyn ja menet vaikka kuntosalille ja ostoksille.

Myös koronaan on hyvä vedota noin 3kk välein. Tekee muka positiivisen kotitestin ja sitten jää odottelemaan virallisia tuloksia muutamaksi päiväksi. Ja tässä olet tietysti plussannut vaan itsesi ja viet lapsen päikkyyn normaalisti. Näin saat lepoa yh arkeesi.

Jos työnantaja ei jousta niin turhaa sitä itsekkään joustaa.

Vierailija
193/272 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö voi ottaa vuosilomapäiviä, niille päiville kun käytätä lasta neuvolassa tai lääkärissä?

Tai eikö niitä neuvolapäiviä voi  sopia omille lomapäivillesi.

Onhan sulla kesä-syys-ja talvilomat.

Ja miten ne päiväkodin aukioloajat voivat olla rajoitettuja.  Miten kukaan päivätyössä oleva yksinhuoltaja voi hakea lapsen päiväkodista, kun työstä ei aikaisemmin pääse.

Kyllähän noissa nyt sentäs jotkut säännöt ja tolkku on.

Aloitus vaikuttaa tahalliselta kitinältä, provoilua yksinhuoltajien kustannuksella.

Eikö sinua hävetä ap?

Ymmärrätkö etteivät vuosilomat riitä mitenkään, jos hoidettavia asioita on paljon? Jos jokaista menoa varten joutuu ottamaan kokonaisen vapaapäivän, ovat lomat äkkiä palaneet pois ennen kuin vuosi on edes puolivälissä.

Mitähän hoidettavia asioita kellään on niin paljon ettei julkisen sektorin pitkät lomatkaan riittäisi?

Oleb julkisella puolella töissä. Minulle kertyy 2,5 päivää lomaa kuukaudessa. Lapsella on useita käyntejä viikossa eri paikoissa. Jokaista menoa varten joutuu käytännössä ottamaan vapaata. Vuosiloma ei siis riitä mihinkään.

Siis jos ei edes lomapäivät riitä asioiden hoitoon, niin menoja on niin paljon, ettet saa aikaa riittämään normaaliin työviikkoon. 50 % työaika käyttöön.

No ei riitä, koska työnantajan joustamattomuuden takia joudut 45 minuutin lapsen hoitokäynnin takia olemaan koko päivän poissa töistä. Ja käyntejä on kaksi kertaa viikossa.

Hoituisivat kyllä normaalin työajan puitteissa, jos voisit hoitaa käynnit etäpäivinä olemalla käyntien ajan pois töistä ja korvata jälkikäteen. Mutta tätä ei meillä sallita.

Suoraan sanottuna en ole tajunnut aiemmin että julkisella puolella voi tavallisissa toimistotöissä olla näin perhekielteistä suhtautumista. Onneksi muualla on joustavampia työnantajia.

Mrillä tehdään vuosittain työhyvinvointikysely. Yksi teema on tasa-arvo ja työntekijöiden tasapuolinen kohtelu. Jos siis yhdelle annetaan etötyösopimus, niin se on annettava kaikille.

Niin tai jos pyörätuolissa olevalle rakennetaan ramppi, niin kaikille muillekin pitää rakentaa.

Vierailija
194/272 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri-

Ikävä kyllä nämä äipät, jotka haluavat vetää kaikki naiset alas, eivät välitä siitä että nuorten naisten työnsaanti hankaloituu heidän takiaan :(

Eli ovat kyllä naisia vihaavia naisia.

Vierailija
195/272 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri-

Ikävä kyllä nämä äipät, jotka haluavat vetää kaikki naiset alas, eivät välitä siitä että nuorten naisten työnsaanti hankaloituu heidän takiaan :(

Eli ovat kyllä naisia vihaavia naisia.

Etkö voisi suksia muualle provoilemaan? Tai mene äidillesi valittamaan ja kysy miksi hän sinut tähän maailmaan synnytti.

Vierailija
196/272 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on jo. 30 tunnin viikko. Työnantaja määräsi niin että työajan on oltava joka pvä 6 h plus pakollinen 30 min ruokatauko. Työmatkoihin ruuhkassa menee tunti molempiin suuntiin eli päivän pituus on 8 h 30 min. Ap

Kuuluuko muka 6h päivään pakollisena 30min ruokatauko? Minä tarkistaisin tuon kyllä työehtosopimuksesta tai liitosta, voiko työnantaja tuollaista määrätä. 

Kyllä tuo kokonaiskuvio silti kuulostaa siltä, että kannattaa etsiä uusia töitä. Voit käyttää vaikka niiden työpaikkojen etsimiseen sitä pakollista ruokataukoasi.

Ei kuulu pakollisena, mutta en pysty olemaan koko päivää syömättä, matkoineen siis yli 8 h.. Pyysin että saisin vaikka vartin ruokatauon tms, mutta eivät suostuneet, sanoivat, että jos haluat pystyä jotain syömään työpäivän aikana niin ainoa vaihtoehto on että päivää pidennetään 30 min ruokatauon verran. Ap

Tämä todellakin. Mikä estää syömästä jotain pientä samalla kun työskentelee jos todella 6h ilman ruoan puputtamista on liian kauan. Heräättekö te öisinkin syömään jos 6h on liian pitkä tauko?

Oikeasti alkaa mennä aika sairaaksi jos työn takia pitää olla syömättä pitkiä aikoja tai napostella pitkin päivää. Kyllä siinä työteho on jo iltapäivästä todella huono jos ei syödä saa ja napostelu on vaan epäterveellistä. Ei todellakaan normaali ihminen pärjää 6h työpäivää + työmatkat syömättä ja ei kenenkään pitäisi joutua edes yrittämään. Saati pilata terveyttään napostelemalla tai syömällä pelkkiä voileipiä.

Vierailija
197/272 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos aamulla syö aamupalan ennen töihin lähtöä klo 7 ja seuraavan kerran saa ruokaa joskus klo 17 kun vihdoin pääsee päiväkodin kautta kotiin niin on se aika rankkaa, jos joka arkipäivä on tällainen. Näytäppä minulle ihminen joka ei tuossa lounasta tarvisi.

Voin näyttää: minä. En syö lounasta, eikä ole vaikeaa. Jos tuntuu että tarvitsee jotain pientä, niin mikä estää ottamasta vaikka hedelmän tai leivän ja syödä samalla kun työskentelee.

Minä voin näyttää itseni, jolla olisi iltapäivään mennessä hirvittävä päänsärky, huimaus, käsien tärinä ja armoton v*tutus jos en saisi ruokaa päivällä. Lounaan lisäksi syön aina iltapäivän kahvitauolla välipalaksi jotain (juu teen 8h päiviä, 6h päivässä ei tarvitsisi). Ei kenenkään kuulu joutua olemaan nälässä, varsinkaan tunteja. Ja olen siis hyvin hoikka, kyse ei ole mistään ahmimistarpeesta vaan aineenvaihdunnasta.

Vierailija
198/272 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö voi ottaa vuosilomapäiviä, niille päiville kun käytätä lasta neuvolassa tai lääkärissä?

Tai eikö niitä neuvolapäiviä voi  sopia omille lomapäivillesi.

Onhan sulla kesä-syys-ja talvilomat.

Ja miten ne päiväkodin aukioloajat voivat olla rajoitettuja.  Miten kukaan päivätyössä oleva yksinhuoltaja voi hakea lapsen päiväkodista, kun työstä ei aikaisemmin pääse.

Kyllähän noissa nyt sentäs jotkut säännöt ja tolkku on.

Aloitus vaikuttaa tahalliselta kitinältä, provoilua yksinhuoltajien kustannuksella.

Eikö sinua hävetä ap?

Ymmärrätkö etteivät vuosilomat riitä mitenkään, jos hoidettavia asioita on paljon? Jos jokaista menoa varten joutuu ottamaan kokonaisen vapaapäivän, ovat lomat äkkiä palaneet pois ennen kuin vuosi on edes puolivälissä.

Mitähän hoidettavia asioita kellään on niin paljon ettei julkisen sektorin pitkät lomatkaan riittäisi?

Oleb julkisella puolella töissä. Minulle kertyy 2,5 päivää lomaa kuukaudessa. Lapsella on useita käyntejä viikossa eri paikoissa. Jokaista menoa varten joutuu käytännössä ottamaan vapaata. Vuosiloma ei siis riitä mihinkään.

Siis jos ei edes lomapäivät riitä asioiden hoitoon, niin menoja on niin paljon, ettet saa aikaa riittämään normaaliin työviikkoon. 50 % työaika käyttöön.

No ei riitä, koska työnantajan joustamattomuuden takia joudut 45 minuutin lapsen hoitokäynnin takia olemaan koko päivän poissa töistä. Ja käyntejä on kaksi kertaa viikossa.

Hoituisivat kyllä normaalin työajan puitteissa, jos voisit hoitaa käynnit etäpäivinä olemalla käyntien ajan pois töistä ja korvata jälkikäteen. Mutta tätä ei meillä sallita.

Suoraan sanottuna en ole tajunnut aiemmin että julkisella puolella voi tavallisissa toimistotöissä olla näin perhekielteistä suhtautumista. Onneksi muualla on joustavampia työnantajia.

Mrillä tehdään vuosittain työhyvinvointikysely. Yksi teema on tasa-arvo ja työntekijöiden tasapuolinen kohtelu. Jos siis yhdelle annetaan etötyösopimus, niin se on annettava kaikille.

Niin tai jos pyörätuolissa olevalle rakennetaan ramppi, niin kaikille muillekin pitää rakentaa.

Rakennusalan ammattilaisen huomio: yleensä rampit rakennetaan kaikkien käyttöön eikä pelkästään yksittäiselle käyttäjälle. Joustavat ratkaisut työelämässä ovat lopulta kaikille eduksi, sillä kuka tahansa saattaa jossain vaiheessa olla se henkilö, joka joustoa elämässään tarvitsee.

Vierailija
199/272 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantajalla ei moiseen ole velvollisuutta. Vaihda työpaikkaa, jollei onnistu.

ILmeisesti et ymmärrä että vaikea sanoa kun hakee uttaa työtä miski jättää entisen!Eikö Suomessa ole oikeus tiettyihin vapaapäiviin VAB -Vård av barn eli lastenhoitovapaat täydellä palkalla?

Tämä on vääryys naista ja lasta kohtaan. 

Kysyn eikö ole ketään naapuria joka voisi auttaa ....maksua vastaan .

Ilmoita extra mummoa hakuun. 

No en kyllä laittaisi tuntematonta mummoa käyttämään lasta neuvolassa.

Eihän se mummo tiedä lapsesta tai hänen mahdollisista ongelmista yhtään mitään.

Onpa naivia ajattelua. Jos sinun naapurissa asuu vanhempi nainen etkö luota että pystyy hoitamaan yhden neuvolassa käynnin tarpeen tullen?

Eli kertomaan perheen arjesta, osallistumaan laajojen terveystarkastelujen kyselyihin, vanhempien masennus-, voimavara-, parisuhde- ja päihdekyselyihin? Kertomaan lapsen terveyshistorian, sopimaan jatkokäynnit jne?

Vierailija
200/272 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri-

Tervetuloa 2020-luvulle, kyllä nämä lastenhoito-ongelmat koskee myös miehiä. Ellei kyseessä ole munaton miehenkuvatus kuten ap:n ex.