Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko papit alttiimpia synneille kuin tavikset?

Vierailija
29.03.2022 |

Joutuu helpommin houkutuksiin ja ennakkoluulojen kohteeksi. Mahdollisesti myöskin kiusattuja vakaamuksen tähden.

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niille on varmaan syntiä nussia ja juoda kaljaa.

Vierailija
2/85 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntiä voi tehdä vain jos uskoo syntiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niille on varmaan syntiä nussia ja juoda kaljaa.

Yleensä juopottelu ja avioliiton ulkopuolinen seksi ollut syntiä. Ja moni ihminen näistä joutunut kärsimään mm sukupuolitauteina, avioliiton ulkopuolisinä lapsina, suhdesotkuina yms. Ja alkoholista mm väkuvaltaisuudesta, riitelystä, rahan menosta, alkoholi myrkytyksistä, loukkaantumisista jne.

Vierailija
4/85 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen huomannut tämän ihmis logiikan, jolloin jotkut ihmiset luulee ettei syntiä ole jos siihen ei usko, mutta tämä ei pidä paikkaansa. Olen nähnyt jumalattomien kärsivän syntisestä elämästä vaikkei heillä uskoa olekaan ja sybtien rangaistusta kaikella kansalla. Uskovaisella on se etu, että voi katua syntejä ja saada anteeksi.

Vierailija
5/85 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papit ovat yleisesti ottaen nuhteettomampaa väkeä kuin muu väki, vaikka nöyryyden ja totuuden takia uskovat olevansa yhtä syntisiä kuin muutkin.

Vierailija
6/85 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta mooses, esim. minä joka en ns. kuulu kirkkoon en voi myöskään tehdä syntiä, kun meille kirkon ulkopuolella olevilla ei ole moista sanaa edes käytössä.

Vierailija
7/85 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkäön papiston vakaumuksellisuudesta ja moraalista, joka yleensä on vahvasti raamatullista. Olen huomannut tämän raamatullisuuden parhaimmaksi hyvyydeksi luomakunnassa ja selkärangaksi mitä tulee ihmisyyteen. Vielä kun ottaa huomioon tämänkin opin kappaleen ikäisyyden niin on ns ikiaikaista hyvyyttä ja viisautta.

Vierailija
8/85 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen huomannut tämän ihmis logiikan, jolloin jotkut ihmiset luulee ettei syntiä ole jos siihen ei usko, mutta tämä ei pidä paikkaansa. Olen nähnyt jumalattomien kärsivän syntisestä elämästä vaikkei heillä uskoa olekaan ja sybtien rangaistusta kaikella kansalla. Uskovaisella on se etu, että voi katua syntejä ja saada anteeksi.

No mutta pelkkä uskomushan se on kuten uskontoon liittyvät asiat muutenkin. Se että sinusta joku asia on syntiä ei tee siitä totta kaikille ihmisille.

Vierailija
9/85 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta mooses, esim. minä joka en ns. kuulu kirkkoon en voi myöskään tehdä syntiä, kun meille kirkon ulkopuolella olevilla ei ole moista sanaa edes käytössä.

Tää on yleinen harhaluulo ja olen huomannut näittenkin joutuvan kärsimään synneistään vaikkei sitä uskoisi. Samalla tavallahan suomenkin laki toimii ja ihmiset jotka rikkovat lakia joutuvat siitä seuraamuksiin, vaikkei viranomainen kiinni saisikaan.

Vierailija
10/85 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tuntuu pyörivän yllättävän paljon uskovaisia. Melko usein joku ketju menee yhtäkkiä ihan täydeksi jeesusteluksi, oikein tällaiseen kirkasotsaiseen Päivi Räsänen -tyyliin. Jos olette niin kertakaikkisen erinomaista porukkaa niin mitä te tällaisessa synnin pesässä hillutte?

Vierailija
11/85 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain jos lähellä on kuoripoikia. 🪱

Vierailija
12/85 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä tuntuu pyörivän yllättävän paljon uskovaisia. Melko usein joku ketju menee yhtäkkiä ihan täydeksi jeesusteluksi, oikein tällaiseen kirkasotsaiseen Päivi Räsänen -tyyliin. Jos olette niin kertakaikkisen erinomaista porukkaa niin mitä te tällaisessa synnin pesässä hillutte?

Ittehän sanoit miten täällä pyörii uskovaisia ja saahan uskovaisetkin olla sosiaalisia. Ja eihän kaikki aiheet ole uskon asioita vaan yleisiä elämän eri alueilta. Tokihan suosittelen synnittömyyttä kaikille ja vaikka tähän ei kaikki uskoisi, niin kyllä itselleni synnittömyys kelpaisi.

Vierailija
13/85 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain jos lähellä on kuoripoikia. 🪱

Tämähän on vallan hyvää musiikkia korville tämä kuoripoikien laulu ja hyvä kun tämmöisiäkin on. En tiedä oletteko itse nauttinut poikien laulusta, mutta sen takiahan näitäkin on että siinä on jotain jumalallisen hyvää.

Vierailija
14/85 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on yleinen harhaluulo ja olen huomannut näittenkin joutuvan kärsimään synneistään vaikkei sitä uskoisi. Samalla tavallahan suomenkin laki toimii ja ihmiset jotka rikkovat lakia joutuvat siitä seuraamuksiin, vaikkei viranomainen kiinni saisikaan.

Paitsi jos lähtevät Suomesta pois, niin laki ei enää päde.

Vierailija
15/85 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papit ovat täysin tavallisia ihmisiä.  He ovat omasta kiinnostuksestaan papiksi opiskelleet.

Osa on niitäkin, jotka ovat vain menneet teologiseen tiedekuntaan, kun ovat sattuneet sinne pääsemään, vaikka olisivat aivan toiseen ammattiin

Ja yliopistosta ei varsinaisesti ei varsinaisesti valmistu pappeja.

He ova teologian maistereita, jotka työllistyvät mitä erilaisempiin ammatteihin, muihin ammatteihin kuin vain papeiksi.

Pappi on pappi vasta sitten, kun hänet vihitty papiksi.

Eivätkä he nykyisin ole mitään syvästi uskovaisia tai muuta sellaista.  

He vain toimivat työkseen pappina,  ja suorittavat seurakunnissa kaikki ne työt, jotka papille kuuluvat.

Pappien työllisyystilanne on tällä hetkellä melko huono.  Seurakunnat säästää, ei palkata enää niin paljon työntekijöitä kuin ennen.

Kirkosta eroaa koko ajan yhä suurempia määriä ihmisiä ja Suomeen on muuuttanut paljon ihmisiä erilaisista kulttuureista, joilla on omat uskontsa ja pappinsa.

Pappi ei totisesti ole mikään ihme olento.  He ovat naimissa, heillä on lapsi ja talo ja auto ja normaalit kesäloma- ja muut lomamatkat.

Vierailija
16/85 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi jos lähtevät Suomesta pois, niin laki ei enää päde.

Yleensä rikkomuksista joutuu aina tilille ja ei pelkkä pois muuttaminen pyyhi menbeisyyttä. Jos on jo joutunut rangaistukseen tekojensa takia, niin ei se pois muuttaminen omaatuntoa puhdista. Ja tämä omatunto, olisi hyvä pitää puhtaana ja nuhteettomana. Se tarkoittaa myös lain noudattamista, vaikka tätyy myöntää ettei se lakikaan aina oikeassa ole ollut ja lakikin on joskus ollut muuttuvainen, ainakin suomen lakia on uudistettu aika ajoin mm päihdelain säädäntö.

Vierailija
17/85 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Papit ovat täysin tavallisia ihmisiä.  He ovat omasta kiinnostuksestaan papiksi opiskelleet.

Osa on niitäkin, jotka ovat vain menneet teologiseen tiedekuntaan, kun ovat sattuneet sinne pääsemään, vaikka olisivat aivan toiseen ammattiin

He ova teologian maistereita, jotka työllistyvät mitä erilaisempiin ammatteihin, muihin ammatteihin kuin vain papeiksi.

He vain toimivat työkseen pappina,  ja suorittavat seurakunnissa kaikki ne työt, jotka papille kuuluvat.

Pappien työllisyystilanne on tällä hetkellä melko huono.  Seurakunnat säästää, ei palkata enää niin paljon työntekijöitä kuin ennen.

Kirkosta eroaa koko ajan yhä suurempia määriä ihmisiä ja Suomeen on muuuttanut paljon ihmisiä erilaisista kulttuureista, joilla on omat uskontsa ja pappinsa.

Pappi ei totisesti ole mikään ihme olento.  He ovat naimissa, heillä on lapsi ja talo ja auto ja normaalit kesäloma- ja muut lomamatkat.

Kyllä monet papit ovat nimenomaan uskovaisia, ja niin se pitääkin olla!

Vierailija
18/85 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesushan sanoi että on tullut eksyneiden lampaiden vuoksi. Tästä on todistuksia miten jääkylmästä syntisestä tulee Jeesuksen seuraaja joka on tulessa enemmän hänelle kuin haalea Kristitty sen jälkeen kun on tehnyt parannuksen.

Vierailija
19/85 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän kehityksen seurauksena kirkolla onkin vähän neste sukassa, kun koko instituutio on väistämättä rapistumassa, jäsenmäärä kutistuu vuosi vuodelta, ja jotain käyttöä pitäis edelleen keksiä henkilökunnalle. Kaikenlaista nuorekasta kamppista näkee, mutta eipä taida temput riittää uusien jäsenten houkuttelemiseksi. 

Vierailija
20/85 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ihmiset ovat samalla tavalla alttiita synnille ja kaikki tekevät syntiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme