Motivoikaa minua lopettamaan tupakointi
Viimeisiä tupakoita viedään ja sitten edessä olisikin vaikea lopetus. Ennestään kaksi lopettamisyritystä takana. Toisessa kestin vain vuorokauden, kunnes alkoholi pilasi yrityksen. Toisella kerralla kaksi viikkoa polttamatta, kunnes mies kyllästyi raivoamiseen ja omat hermot olivat niin kireällä, ettei itseni vahingoittaminen ollut kaukana.
Pakkohan tämä on joskus lopettaa, joten ajattelin että nyt olisi hyvä tilaisuus. Tupakoinnin haittoja ja lopettamisen hyötyjä siis kirjaisin ylös omaan vihkoon, jota ajattelin katsoa aina, kun tekee tupakkaa mieli.
Rakastan liikuntaa, joten tämä polttaminen vaikuttaa tietysti siihenkin. Lisäksi rahat ovat vähissä aina, joten rahatilannekin paranee. Minä ja mieheni poltamme molemmat, joten voitte kuvitella miten paljon rahaa kuluu. Mies on sitoutunut myös lopettamaan.
Miten selätän omat raivon tunteeni ja pyrin olemaan oma itseni? Nyt siis lopettamisen hyötyjä esille. Saa liittyä ihan mihin vain: liikuntaan, rahatilanteeseen yms. Omakohtaisia kokemuksia luen myös mielelläni.
No, se on helppoa, jos sä ihan oikeasti haluat lopettaa. Jos sä vähän niinkuin leikisti haluat koettaa ja et sitten haluakaan lopettaa ja mikä milloinkin sen homman pilaa... Niin silloin sä ihan oikeesti et itse halua lopettaa. Sä haluat pelata.
mitä sä oikeesti haluat? mieti se hyvin. Sitten sä teet valintoja...sellaisiavalintoja, mitkä tukee sitä sun haluas. Niin kauan kuin sä et viitti miettiä motiiveistas ja mennä sinne syntyjen syvien juureen, niin niin kauan sä pelailet tota leikkiä.
ei se ole edes vaikeeta sit kun sä vaan päästät irti siitä...se vaan helpottaa sua. Se ei ole mitään pakottamista vaan sun oman elämän helpottamista. Sun valintoja.